Lihavuus ja itsekuri
Kun aina puhutaan ettei lihavilla sitä ole. Okei, ruuan suhteen ei ole, mutta muuten mulla on. En ole koskaan pettänyt (silloinkaan kun olin hoikka ja kaunis) , en ole koskaan myöhästynyt töistä, ollut koskaan sairaslomalla ja koskaan en ole kertonut ystävän salaisuutta eteenpäin.
Kommentit (187)
Mun gyne on lihava, samoin mun pomo (ktm)
Millä tavalla olet kulinaristi, mitä syöt? Minäkin olen kulinaristi ja olisi kiva kuulla millaisesta ruuasta sinä saat nautintoa.
Vieläkään en ole kuullut järkevää selitystä sille miksi minun pitäisi laihduttaa? Tykkään herkuista ja tykkään ruoasta ja haluan aina syödä itseni kylläiseksi. Saan ihan normaaleja vaatteita kaupoista, selviän työstäni, lapsistani, kotitöistä ja harrastuksista eikä mieskään valita ulkonäöstä. Terveysongelmia ei ole laihoja enempää, miksi siis laihduttaisin ihan ventovieraiden ihmisten mielenrauhan vuoksi?
Tuntemani reilusti ylipainoiset ihmiset ovat pitkälle kouluttautuneita; pari lääkäriä, diplomi-insinööri, TTM jne. Viihtyvät vartaloissaan ja heidän seurassaan viihdytään.
Alipainoisia itsensä ruoskijoita ja ikuisesti tyytymättömiä on lähihoitajissa, siivoajissa, taksikusin kouluttautumattomassa vaimossa.
Eli ehkei aivan suoraviivaisesti kannata päätellä, että lihavat ovat sivistystasoltaan heikompaa ainesta.
T: liikkumaton, jonka on arveltu olevan balettitanssija
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 08:55"]
Vieläkään en ole kuullut järkevää selitystä sille miksi minun pitäisi laihduttaa? Tykkään herkuista ja tykkään ruoasta ja haluan aina syödä itseni kylläiseksi. Saan ihan normaaleja vaatteita kaupoista, selviän työstäni, lapsistani, kotitöistä ja harrastuksista eikä mieskään valita ulkonäöstä. Terveysongelmia ei ole laihoja enempää, miksi siis laihduttaisin ihan ventovieraiden ihmisten mielenrauhan vuoksi?
[/quote]
Älä laihduta hyvä ihminen, jollet halua; olla hyvän näköinen, nauttia liikunnasta, olla "sinut" itsesi kanssa, välttää liikakilojen aiheuttamat sairaudet iäkkäämpänä, näyttää lapsillesi terveen elämän mallia, itsestä huolehtimalla ja terveellisellä ruokavaliolla, pidä kilosi
Jos kouluttamattomissa on enemmän ylipainoisia, se EI tarkoita, että koulutetuissa heitä ei olisi. Siskoni on ylipainoinen ollut nuoruudesta saakka ja lääketieteen tohtori, tuskin kyse on laajasta itsekurin puolesta. Teistä alisuoriutuneista vain on kiva iskeä, jollain millä voi. Se, jos mikä kertoo älykkyyden puutteesta. Itse olen aina ollut laiha ja koulutukseltani vain sairaanhoitaja, koska en kertakaikkiaan ole jaksanut opiskella enempää.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 09:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 08:55"]
[/quote]
Älä laihduta hyvä ihminen, jollet halua; olla hyvän näköinen, nauttia liikunnasta, olla "sinut" itsesi kanssa, välttää liikakilojen aiheuttamat sairaudet iäkkäämpänä, näyttää lapsillesi terveen elämän mallia, itsestä huolehtimalla ja terveellisellä ruokavaliolla, pidä kilosi
[/quote]
Olisin hieman laihempana ihan yhtä ruma, laihdutus ei tee minusta pidempää tai vaaleampaa, en oikein käsitä miksi lapseni eivät näe terveellisen elämän mallia omasta liikuntaharrastuksestaan ja hoikasta olemuksestaan. Miten muuten näet sieltä asti että täällä tämä tuntematon ihminen ei kykene nauttimaan liikunnasta? Myös perintötekijöillä on vaikutusta sairastuvuuteen joten kykenen varmasti kestämään jos kuolen lyhyen sairastelun jälkeen pyöreänä yli 90-vuotiaana kuten isoisovanhempani ja vanhempieni isosedät ja isotädit.
Menestynyt nainen on hoikka ja kaunis. Lihavaa ei pidetä uskottavana.
Lihava nainen törmää herkästi urallaan lasikattoon. Menestymiseen yleensä vaaditaan paitsi älyä myös itsekuria. Tämän vuoksi toimihenkilötasolla on esimerkiksi enemmän lihavia naisia kuin asiantuntijatasolla.
Meidän firmassa kaikki pomot lihavia. Että vähän nytt ontuu. Katso myös ympärillesi, moni johtaja/lääkäri/pomo on lihava.
[quote author="Vierailija" time="09.01.2014 klo 08:08"]
Ap ei taida ymärttää mitä itsekuri on? Tyrsk ....taitaa olla kyseessä joku heikkolahjainen pallero, joka ei lakkaa puputtamasta. Anna mennä pallukka!
[/quote]
Itsekuria voi käyttää myös nettikäyttäytymiseen...
http://www.city.fi/yhteiskunta/lihava+luonne/4916
Kyllä lihavuuden ja luonteen välillä on yhteys.
Lihava ei esimerkiksi pysty vastustamaan pöydällä olevaa makkarapalaa. Töihin ajoissa joutumista voi selittää esimerkiksi tiedostamaton pelkko rahantulon ja sitä kautta ruoan loppumisesta.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:44"]http://www.city.fi/yhteiskunta/lihava+luonne/4916
Lihava ei esimerkiksi pysty vastustamaan pöydällä olevaa makkarapalaa. Töihin ajoissa joutumista voi selittää esimerkiksi tiedostamaton pelkko rahantulon ja sitä kautta ruoan loppumisesta.
[/quote]
Olet sä sairas. Mä himoitsin suklaata painaessani 100 kg. Ja himoitsen edelleen, kun olen 55 kg.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:44"]http://www.city.fi/yhteiskunta/lihava+luonne/4916
[/quote]
Minä syön makkaraa 4-7 pötkylää joka päivä. Uskot tai et. Olen läpipasko. Töistä myöhästelen usein. Bmi on 19
[quote author="Vierailija" time="09.07.2014 klo 16:46"]
[/quote]
Olet sä sairas. Mä himoitsin suklaata painaessani 100 kg. Ja himoitsen edelleen, kun olen 55 kg.
[/quote]
Vaikka olisitkin nykyään laiha, niin sinulla on lihavuudelle altistava luonne.
Ja sillä kun sanot olevasi kulinaristi, annat itsellesi luvan olla tukeva??
Olen minäkin kulinaristi, hoikka sellainen. Koskapa ymmärrän myös terveyden päälle.