Mitä hääpukunne maksoivat?
Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?
Kommentit (583)
Pukuni huntuineen maksoi n. 1300€ hääpukuliikkeestä ostettuna. Ihana klassinen puku joka ei varmaan koskaan mene pois muodista. En raaski myydä sitä varmaan koskaan. Täysin rahansa arvoinen, voisin maksaa enemmänkin.
Vertauksena että mieheni teetetty puku maksoi 1400€.
Molemmat maksoimme yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy näitä halppispukujen omistajia...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e
Hääpäivä on varmasti tärkeä päivä, mutta vielä tärkeämpää on se mitä hääpäivän jälkeen tulee. Kannattaa ennemmin panostaa siihen kuin yhteen ainoaan päivään.
Kävin sovittelemassa pukuja alan liikkeessä, mutta kaikissa oli kovat rintatoppaukset ommeltu pukuun kiinni. Minä en oikein tuntenut oloani mukavaksi niissä, joten äitini sitten onneksi suostui ompelemaan puvun. Materiaalit maksoivat satasen. Itse ompelin koristeita helmaan ja helmiä miehustaan. Mieleinen siitä tuli.
3800 mk. Oli siihen aikaan kallis.
Olihan se upea mutta näin jälkikäteen ajattelen että hassua laittaa niin paljon yhden päivän mekkoon. Se lohduttaa, että yksi ystäväni käytti sitä omissa häissään, niin ei ihan kertakäyttöinen ollut kuitenkaan.
Riippuu kyllä rahatilanteesta, paljonko siihen kannattaa rahaa käyttää.
Tytär osti sellaisen, josta sai lyhentämällä tyylikkään kotelomekon ja se oli mielestäni nappiostos. Maksoikin alle tuhat euroa.
Noin 60e Espritin liikkeestä. Polvipituinen, laventelin värinen mekko, jota käytin vielä samana kesänä tuttavan häissä vieraana. Ja valitsin puvun sen mukaan, että sille tulee käyttöä myöhemminkin. En halua kertakäyttövaatteita ja perinteinen hääpuku ei olisi muutenkaan sopinut pieniin hääjuhliimme, jotka pidimme kotonamme.
Jos olisin jostain syystä halunnut hääpuvun, olisin ehdottomasti vuokrannut.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja miehen pitää olla naista pidempi niin on hyvännäköinen pari.
Noloa, jos nainen on pidempi ja näyttää miestä isommalta, ei voi pitää korkokenkiäkään hääpäivänä eikä muulloin.
Olet liian epäkypsä menemään naimisiin.
Maksoin puvustani 0 e vuonna 2008. En tiedä, mitä isovanhempani olivat puvusta maksaneet - ensimmäinen käyttäjä oli äitini vuonna 1980.
Tai siis ostin mä pienen pukuun sopivan laukun sekä kengät. Hintoja en enää muista.
Mieheni osti kyllä uuden mustan puvun.
Ostin kerran käytetteny,täysin virheetön.facebookin hääkirppikseltä
80€ postikuluineen
Noin 1400 euroa kaikkineen. Ei harmita ollenkaan, kun tuli otettua puku, minkä halusinkin.
Ateljeessa teetetty unelma maksoi 1900 mk vuonna 1979. Viisi metriä pitkä häähuntu ei sisältynyt hintaan. En muista, mitä maksoi. Miehelläni Kuusisen upea liivillinen puku. Häät olivat isot. Vanhempani vuokrasivat ravintolan palveluineen. Edelleen naimisissa.
Vuonna 2017 maksoin puvusta oisko 550e. Ostin alennuksesta Zazabellasta. Myöhemmin myin puvun pois oisko 350e. Mieheni osti Turon puvun, jota hieman muokattiin, se maksoi varmaan joku 500-600e.
Pitkän pitsihunnun ostin käytettynä secondhand-liikkeestä Helsingistä, se maksoi noin 70e. Sen jätin itselleni, koska on kaunis ja toisaalta paljon helpompi säilöä kuin iso hääpuku 😅 omalla äidilläni on oma hääpukunsa tallessa, saavat lapseni sitä sitten ihmetellä tai lainata jos kiinnostaa.
N. 1000€, sain mieleisen ja ei mikään postimyyntijuttu. Sovitus ja prinsessaolo kuuluivat hintaan. Kai kannatti, koska suuri päivä ja once in a lifetime-kokemus.
Muutaman sata euroa, muistaakseni alle 500 e. Muokkasin itse. Oli paksua kermanväristä taftia, näyttävä, pitkähihainen talvipuku. Ollut ilmeisen kallis uutena. Puku oli ihana, avioliitto ei.
Tein itse. Materiaalit maksoi noin kuutisen sataa ja työmäärä päälle niin lopullinen hinta olis varmaan 2500-3000e.
Ei mitään äitini teki. Kyllä se hänelle maksoi, mutta lupautui tekemään.
- 25 v naimissa-
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään kun en ole löytänyt miestäkään , jos löydän miehen ompelutan sen joko Jukka Rintalla tai ystävällälläni.
Jos Rintalaa tarkoitat, hän ei kai itse ompele pukuja. Taitaa olla Sari Hörkkö hänen luotto-ompelijansa.
Ei mitään kun en ole löytänyt miestäkään , jos löydän miehen ompelutan sen joko Jukka Rintalla tai ystävällälläni.