Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hääpukunne maksoivat?

Häät suunnitteilla
13.10.2020 |

Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?

Kommentit (583)

Vierailija
421/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys teille, jotka ootte törsänny tyyliin 100 euroo yhteen pukuun, eikö naimisiin voi mennä iha arkivaatteissa? :o M25

Voi mennä. Menimme maistraatissa.

Piti vielä mennä salaa kaikilta, mutta äitini huomasi ja otti asian puheeksi. Menimme maistraatissa ja vanhemmat olivat todistajia

Vierailija
422/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy näitä halppispukujen omistajia...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e

Mä en ole halunnut avioitua, eli avoliitossa vuosia, kosittu toki on. Ja varallisuutta järjestää tyylikkäät häätkin. Mutta jos saisin päättää puvustani, niin kyllähän ennemmin satsaisin sormuksiin, kuin kolttuun. Tai vaikka isommat pirskeet sitten.

Tuollainen "säälittely" ei ole muuta kuin näyttämisen halua. Taitaa jäädä se rakkaus kakkoseksi, kun noin vaan puvulla haluaa koreilla...mutta kertoohan tuollainen muiden aliarvioiminen morsiamen luonteestakin jo aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä vuotta sitten Tori.fi:stä käytettynä ostettu mekko kustansi minulle postikuluineen 30€. Todella hyväkuntoinen, pitkällä laahuksella oleva olkaimeton ja täysin omaa kokoa. Ei tarvinnut mitään muutoksia. Ainoastaan helmaa jouduin putsaamaan. Jos olisin liikkeestä ostanut mekon niin en olisi aivan kyseisen mekon malliin päätynyt, mutta olin ja olen tyytyväinen valintaan. Ei siinä hääpäivänä kerennyt miettimään miltä mekko näyttää. Keskityttiin siihen iloon ja juhlintaan ystävien ja sukulaisten kanssa. Häät oli muutenkin pienellä budjetilla, mutta mikä rahassa puuttui niin se korvattiin onnella ja rakkaudella. Ja hyvin menee edelleen. Ehkä tähän vaikutti myös meidän iät eli ihan nuoria enää hääpäivänä oltu (minä 35 v ja mies 42 v). Ei tarvinnut pistää mitään showta pystyyn.

Olisi kiva tietää, mitä alemmuudentunnetta koetetaan paikata, kun edullisen mekon hankkinut niin kovasti aina korostaa sitä kuinka paljon aidompi se oma rakkaus ja liitto on, kuin isompien hääjuhlien (show)  pitäjillä?

Vierailija
424/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari kertaa kokeilemassa 1800 euron pukua, joka näytti täydelliseltä päälläni. En raaskinut kuitenkaan ostaa vaan otin riskin ja tilasin 99€ puvun kiinasta. Ajattelin, että jos kiinan rytky ei miellytä, ostan sen 1800€ rätin. Kiinan puku sopikin oikein hyvin ja näytti kauniilta. Laatu ei tietenkään ollut yhtä hyvä ja kangas aika hiostava, mutta kuvissa puku on kaunis. Laitettiin säästyneet 1700€ häämatkan budjettiin. Ei kaduta yhtään, etten ostanut sitä kallista pukua. Rahat kannattaa paljon mielummin laittaa elämyksiin kuin materiaan.

Vierailija
425/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 euroa netistä. Kampaus ja meikki maksoikin sitten useamman satasen. Koko häiden budjetti oli n. 11 000 e ilman häämatkaa.

Vierailija
426/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puku oli näytekappale, kun sitä ei enää valmistettu. Puku itsessään maksoi 990€, korjaukset (lyhennys ja yläosan levennys saumoista) maksoi 150€, huntu jonkun 50€. Lisäkuluna 140€ mekon pesetyksestä, helmat oli ihan mustana ulkokuvauksen jäljiltä. Halvemmallakin olis varmasti päästy, mutta en ajatellut mennä enää toista kertaa naimisiin. Kävin kyllä halvempiakin pukuja sovittamassa, mutta niistä ei löytynyt mieluista, enkä toisaalta halunnut tilata mitään Kiinan ihmettä.

Vierailija
427/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€ eli lainasin kaverin hääpukua

Vierailija
428/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

23000€

miehen luottokortilla tietenkin

Vierailija
429/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä tuli 2000€, sitä hieman lyhennettiin ja vaihdettiin kiinnitys nyöreiksi. Ei kaduta, oli ihana päivä ja ihana puku!

Vierailija
430/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteensä tuli 2000€, sitä hieman lyhennettiin ja vaihdettiin kiinnitys nyöreiksi. Ei kaduta, oli ihana päivä ja ihana puku!

Ja itse maksoin ja vuosi oli 2017.

Vierailija
431/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienine muutoksineen noin 1800€, ja oli aivan tosi upea. Minä maksoin sen itse, ja maksaisin mielelläni edelleen. Muutamia vuosia tästä on.

Olin muuten häiden aikaan sen mekon kanssa sekä Iltalehden että Iltasanomien kannessa yhtä aikaa.

Vierailija
432/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen hääpuku maksoi muistaakseni 3000 markkaa. Toisissa häissäni olin 400 €:n puvussa. Sama puku kelpasi sitten kolmannellakin kerralla. 

Vierailija
433/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on aivan muuta kuin turvasatama. Mieti asiaa uudelta kantilta, turha pitää tulevaa miestäsi ja yhteistä elämäänne turvasatamana, elämä on pitkällä juoksulla vuosien mittaan aivan muuta, tulet sen vielä näkemään ruusuisten verhojesi takaa.

Käytin tuota ilmaisua ihan vitsi-mielessä, kuten joskus ajat sitten tähän ketjuun jo ekalla sivulla selitin. Miten niin moni luulee, että kukaan edes käyttäisi noin vanhaa ja idealistista ilmaisua tosissaan nykypäivänä?

-Ap

Onko kellään oikeasti ymmärrystä siitä mitä tämä turvasatama tarkoittaa? Minulle avioliitto on merkinnyt turvasatamaa, riippuu miten sen ajattelee. Se joka luo ruusuiset verhot silmien eteen on kyllä hukassa naimisiin mennessä. Vm 71

Vierailija
434/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen puolihame ja paitapusero noin viisikymppiä.

Vierailija
435/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään äitini teki. Kyllä se hänelle maksoi, mutta lupautui tekemään.

- 25 v naimissa-

Sama. 25 vuotta tuli täyteen viime keväänä. Äitini teki puvun ja se on edelleen itselläni vaatekaapissa. Mitähän tuo mahtoi markka-aikana maksaa. Nyt arvioisin euroissa muutaman satasen.

N46

Vierailija
436/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 markkaa. Morsmaikun puku, käytettynä ostin.

Kaunis. Ei mahdu päälle enää.

Miehen kanssa maksettiin häät

Vierailija
437/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joutunut muuttamaan kotoa 16 vuotiaana.

Välit menneet kaikkiin sukulaisiin.

Ainoa vaihtoehto maistraatti.

Vähän hävetti ja kadutti .kun mentiin arkivaatteissa.

Olen aina halunnut prinsessahäät.

Ei kaikilla ole kyynelehtivää äitiä.

Minä itkin ja äiti hakkasi.

]Sääliksi käy näitä maistraattikävijöitä...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e ..äiti maksoi puvun.

Sinua minä säälin. Yksi tärkeimmistä päivistäni, sanoin miehelleni tahdon, rippipappini edessä. Voiko mahtavampaa olla. Olemme toistemme turvasatama. Se maksoi meille pukuineen sormuksineen, kampaus sekä meikki 2500€. Itse leivoin. Emme kadu päivääkään. Mieheni on vanhanaikainen, vei rakastamansa naisen vihille.

Vierailija
438/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lihavampi morsian sitä kalliimpi on puku.

Puvussa pitää olla sisäänrakennettu korsetti jolla läskit vedetään kasaan.

Käytännössä mitä vaan voi myydä koko ikänsä tunikaa käyttäneelle morsiammelle.

Se on niin ällistynyt nähdessään vyötärön, että sekoaa ja maksaa puvusta maltaita.

Sitten itkaistaan ja kauppias hymyilee:)

Vierailija
439/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

]Sääliksi käy näitä maistraattikävijöitä...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e ..äiti maksoi puvun.

Sinua minä säälin. Yksi tärkeimmistä päivistäni, sanoin miehelleni tahdon, rippipappini edessä. Voiko mahtavampaa olla. Olemme toistemme turvasatama. Se maksoi meille pukuineen sormuksineen, kampaus sekä meikki 2500€. Itse leivoin. Emme kadu päivääkään. Mieheni on vanhanaikainen, vei rakastamansa naisen vihille.

Oletko lihava morsian?

Vierailija
440/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälitkö minuakin.

Vihaan äitiäni, isä on kuollut, välit sukulaisiin menneet.

En turhaan viitsinyt varata kirkkoa 2 ihmiselle.

Lisäksi uskovaiset ovat kertoneet että isä on h.e.lvetissä.

Olen tosin hoikka ja kaunis..pukuun käytin 0 eur.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan