Mitä hääpukunne maksoivat?
Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?
Kommentit (583)
Vierailija kirjoitti:
100 euroa, oli alennuksessa verkkokaupassa. Pitkä valkea iltapuku silkkiä, empire-linjainen ja laskoksia. Itse maksoin ja itse lyhensin. Muutakaan ei ollut ja aikaa oli vähän.
Alunperin olisin halunnut hihallisen vintagemekon, kiersin kirppareita ja putiikkeja, mutten löytänyt mieleistä ja sopivaa.
En todellakaan usko, että olet saanut silkkisen iltapuvun verkkokaupasta satasella. Taisi olla ihan muuta materiaalia mekko.
Neljä vuotta sitten Tori.fi:stä käytettynä ostettu mekko kustansi minulle postikuluineen 30€. Todella hyväkuntoinen, pitkällä laahuksella oleva olkaimeton ja täysin omaa kokoa. Ei tarvinnut mitään muutoksia. Ainoastaan helmaa jouduin putsaamaan. Jos olisin liikkeestä ostanut mekon niin en olisi aivan kyseisen mekon malliin päätynyt, mutta olin ja olen tyytyväinen valintaan. Ei siinä hääpäivänä kerennyt miettimään miltä mekko näyttää. Keskityttiin siihen iloon ja juhlintaan ystävien ja sukulaisten kanssa. Häät oli muutenkin pienellä budjetilla, mutta mikä rahassa puuttui niin se korvattiin onnella ja rakkaudella. Ja hyvin menee edelleen. Ehkä tähän vaikutti myös meidän iät eli ihan nuoria enää hääpäivänä oltu (minä 35 v ja mies 42 v). Ei tarvinnut pistää mitään showta pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 euroa, oli alennuksessa verkkokaupassa. Pitkä valkea iltapuku silkkiä, empire-linjainen ja laskoksia. Itse maksoin ja itse lyhensin. Muutakaan ei ollut ja aikaa oli vähän.
Alunperin olisin halunnut hihallisen vintagemekon, kiersin kirppareita ja putiikkeja, mutten löytänyt mieleistä ja sopivaa.
En todellakaan usko, että olet saanut silkkisen iltapuvun verkkokaupasta satasella. Taisi olla ihan muuta materiaalia mekko.
Kyllä se on silkkiä. Ymmärrän polyesterin ja silkin eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on silkkiä. Ymmärrän polyesterin ja silkin eron.
Sama jatkaa... Siitä en ole varma, onko kyseessä sittenkään varsinaisesti iltapuku vai ihan vaan maksimekko.
Ostin vuosi sitten Zalandolta valkoisen polvipituisen kotelomekon 118e. Se oli aivan täydellinen meidän pieniin maistraattihäihin koronan keskellä.
Ei pahalla mutta miksi eniten upvoteja saa kommentit luokkaa ”Pukuni maksoi 0€, sillä löysin sen roskiksesta ja sokea isoisäni teki korjausompelun”?
Jokaisella on oikeus käyttää hääpukuunsa vaikka kymppitonnin halutessaan. Nykypäivänä morsian maksaa puvun itse ja totta kai se saa olla kallis ja mieluinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei pahalla mutta miksi eniten upvoteja saa kommentit luokkaa ”Pukuni maksoi 0€, sillä löysin sen roskiksesta ja sokea isoisäni teki korjausompelun”?
Jokaisella on oikeus käyttää hääpukuunsa vaikka kymppitonnin halutessaan. Nykypäivänä morsian maksaa puvun itse ja totta kai se saa olla kallis ja mieluinen.
Eihän kukaan ole estämässä, jos haluaa käyttää paljon rahaa. Ei vauvapalstan peukutukset sitä oikeutta keneltäkään voi viedä.
Minusta on kyllä huojentavaa, ettei isojen summien kuluttaminen hääpukuun näytä olevan ihmisistä mikään normi. Kamalampaa olisi, jos täällä alapeukutettaisiin kaikkia alle tonnin mekkoja ja hurrattaisiin sitä kovempaa, mitä kalliimpi puku on ollut.
Menin maistraatissa naimisiin tavallisissa vaatteissa, en edes muista missä. Olisin halunnut säilyttää ne tavalliset vaatteet, mutta en ole varma mitä tarkalleen oli päällä.
Erosimme vuosia myöhemmin.
Silti edelleen harmittaa, ettemme ostaneet itsellemme kunnon häävaatteita ja kuvausta. Juhlia emme pitäneet ja se on ihan ok, mutta puvun ja kuvat olisin myöhemmin ajateltuna halunnut kerran elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille, jotka ootte törsänny tyyliin 100 euroo yhteen pukuun, eikö naimisiin voi mennä iha arkivaatteissa? :o M25
Paljonko mies saa maksaa laatupuvusta? Ei taida satanen tai edes kaksi riittää.
En tiiä. En omista pukuu. Kyl mie kuvittelin, et häät vois pitää iha arkivaatteissa. :) Mie en ainakaa oo ostamassa pukuu. M25
No et varmasti. Pitäisi se morsian eka löytää ja eiköhän siinä ole sulle riittävästi hommaa noin aluksi.
Ps. Yleensä se arkivaatetusta "hienompi" vaatetus on tilaisuuksissa siksi, että ihmiset osoittavat siten kunnioitusta sitä tilaisuutta kohtaan, ei pröystäilläkseen. Mutta sinä varmaan menisit hautajaisiinkin farkuissa.
Mä tilasin mittatilauspuvun ebayn kautta joka maksoi noin 100e, ajattelin, että kokeillaan, mutta se olikin nappiostos. Vannehame erillisenä 30e, kengät ja muu tilbehör oli 100e. Puku oli isolla laahuksella ja siinä oli sisäänrakennettu korsetti ja puolipitkät pitsiset hihat. Oli kuin kuvassa, ja käytyäni parissa morsiuspukuliikkeessä Suomessa en löytänyt yhtä mieleistä, saati halpaa...
Menin naimisiin heinäkuussa 2017 ja pukuni ostin saman vuoden tammikuussa Zazabellasta, kun möivät edellisvuoden muotia kunnon alennuksilla. Mummini antoi mekkoa varten 500e ja löysinkin ihanan tonnin mekon -50%.
Hah, kehtaakohan sitä paljastaa..
Kalliiksi puvuksi sitä luultiin pienissä ja vaatimattomissa häissämme enkä äitiäni lukuunottamatta kenellekään paljastanut, mutta pukuni maksoi ulkomailta tilattuna 55€ muutamia vuosia sitten. Tähän hintaan lasken myös oheistarvikkeet kuten tiaran ja boleron. :D En halunnut henk koht maksaa itseäni ns kipeäksi lapseni kasteen yhteydessä pidetystä tilaisuudesta, johon oli kutsuttu vain lähimmät. Panostimme mielummin muihin asioihin, kuin pukuun (tai sormuksiin).
115€ postikulujen kans tori.fi löysin. Oikein tyytyväinen olen. Sitä kehuttiin ja minusta se on ihana, tarkotus on se myydä ehkä saan vielä omani takaisin, mutta koska mekko ei hääpuvuksi mikään kallis ollut niin ei haittaa vaikken saisikaan.
Morsmaikku kirjoitti:
Hah, kehtaakohan sitä paljastaa..
Kalliiksi puvuksi sitä luultiin pienissä ja vaatimattomissa häissämme enkä äitiäni lukuunottamatta kenellekään paljastanut, mutta pukuni maksoi ulkomailta tilattuna 55€ muutamia vuosia sitten. Tähän hintaan lasken myös oheistarvikkeet kuten tiaran ja boleron. :D En halunnut henk koht maksaa itseäni ns kipeäksi lapseni kasteen yhteydessä pidetystä tilaisuudesta, johon oli kutsuttu vain lähimmät. Panostimme mielummin muihin asioihin, kuin pukuun (tai sormuksiin).
Alapeukku, koska varastitte lapsen ensimmäisen oman juhlapäivän. Miksi näin tehdään?!
Ostin hääpukuliikkeestä poistetun vuokrapuvun. Maksoi 100 € oli kaunis ja just sopiva häämekko. Sain lainattua alle vannehameen. Kokeilin myös vuokra/iltapukuja, mutta tuo täydellisesti sopiva puku lähti mukaan.
Valitsin vaatekaapista siistit arkivaatteet.
570 eur korjauksineen ja alushameineen vuonna 2013. Se oli värillinen puku "vanhojentanssimallistosta". Itse maksoin ja tyytyväinen olin.
Mekko taisi maksaa noin 40€ Gina Tricotilta, se osui silmiini sattumalta häitä edeltävänä iltana kun olin ostoksilla. Everything beautiful doesn't cost a fortune :)
500 eur maksoi. Ostin omaksi kerran vuokralla olleen puvun. Puolison kanssa maksettiin yhdessä kaikki hääkulut. Nyt jos olisin menossa naimisiin, valitsisin erilaisen puvun. Mutta en kadu pukuani ja pidän sitä edelleen kauniina, en ole raaskinut hävittää.