Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hääpukunne maksoivat?

Häät suunnitteilla
13.10.2020 |

Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?

Kommentit (583)

Vierailija
441/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen joutunut muuttamaan kotoa 16 vuotiaana.

Välit menneet kaikkiin sukulaisiin.

Ainoa vaihtoehto maistraatti.

Vähän hävetti ja kadutti .kun mentiin arkivaatteissa.

Olen aina halunnut prinsessahäät.

Ei kaikilla ole kyynelehtivää äitiä.

Minä itkin ja äiti hakkasi.

]Sääliksi käy näitä maistraattikävijöitä...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e ..äiti maksoi puvun.

Sinua minä säälin. Yksi tärkeimmistä päivistäni, sanoin miehelleni tahdon, rippipappini edessä. Voiko mahtavampaa olla. Olemme toistemme turvasatama. Se maksoi meille pukuineen sormuksineen, kampaus sekä meikki 2500€. Itse leivoin. Emme kadu päivääkään. Mieheni on vanhanaikainen, vei rakastamansa naisen vihille.

Säälitkö minuakin.

Vihaan äitiäni, isä on kuollut, välit sukulaisiin menneet.

En turhaan viitsinyt varata kirkkoa 2 ihmiselle.

Lisäksi uskovaiset ovat kertoneet että isä on h.e.lvetissä.

Olen tosin hoikka ja kaunis..pukuun käytin 0 eur.

Säälin sinuakin

. Yksi tärkeimmistä päivistäni, sanoin miehelleni tahdon, sukuni edessä.

Voiko mahtavampaa olla.

Olemme toistemme turvasatama

. Se maksoi meille pukuineen sormuksineen, kampaus sekä meikki 2500€. Itse leivoin. Emme kadu päivääkään.

Mieheni on uskovainen.

Vierailija
442/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin maistraatissa naimisiin tavallisissa vaatteissa, en edes muista missä. Olisin halunnut säilyttää ne tavalliset vaatteet, mutta en ole varma mitä tarkalleen oli päällä.

Erosimme vuosia myöhemmin.

Silti edelleen harmittaa, ettemme ostaneet itsellemme kunnon häävaatteita ja kuvausta. Juhlia emme pitäneet ja se on ihan ok, mutta puvun ja kuvat olisin myöhemmin ajateltuna halunnut kerran elämässä.

OLetko lihonut ja vanhentunut?

Nii in...ei ruman kannata mennä hääkuvaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin maistraatissa naimisiin tavallisissa vaatteissa, en edes muista missä. Olisin halunnut säilyttää ne tavalliset vaatteet, mutta en ole varma mitä tarkalleen oli päällä.

Erosimme vuosia myöhemmin.

Silti edelleen harmittaa, ettemme ostaneet itsellemme kunnon häävaatteita ja kuvausta. Juhlia emme pitäneet ja se on ihan ok, mutta puvun ja kuvat olisin myöhemmin ajateltuna halunnut kerran elämässä.

OLetko lihonut ja vanhentunut?

Nii in...ei ruman kannata mennä hääkuvaan...

Niin, ja miehen pitää olla naista pidempi niin on hyvännäköinen pari.

Noloa, jos nainen on pidempi ja näyttää miestä isommalta, ei voi pitää korkokenkiäkään hääpäivänä eikä muulloin.

Vierailija
444/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka ja kaunis

Olen miestäni lyhyempi

Rahaa olisi vaikka mihin pukuun

perheeseen ja sukuun välit poikki

V.i.Haan jum alaa

Kannattaako mennä järkisyistä maistraatissa vihille?

Olen romantikko

Vierailija
445/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 120 kg ja 180 cm pitkä

Tykkään leipoa.

Olen uskovainen

Sopisiko minulle valkoinen silkkipuku?

Mitä Jeesus ajattelisi?

Vierailija
446/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 120 kg ja 180 cm pitkä

Tykkään leipoa.

Olen uskovainen

Sopisiko minulle valkoinen silkkipuku?

Mitä Jeesus ajattelisi?

Kyllä mies voi pukeutua valkoiseen.

Jeesus teki niin

Vierailija
447/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hoikka ja kaunis

Olen miestäni lyhyempi

Rahaa olisi vaikka mihin pukuun

perheeseen ja sukuun välit poikki

V.i.Haan jum alaa

Kannattaako mennä järkisyistä maistraatissa vihille?

Olen romantikko

Riippuu siitä kummalla on enemmän..sinulla vai miehelläsi.

Vierailija
448/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

puku maksoi n 100 000 ekee.

juhlat koko suvulle. 500 000 ekee.

matkat koko suvulle miljoona ekee.

naapureille ... työkavereille... tutuille... uudet juhlat. maksoi kaikkineen  kolme miljoonaa ekee.

ps rumat ne vaatteilla koreilee.....

Vierailija
449/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6000 markkaa, jouduon teettämään puvun kun prinsessamekkojen hihat kinnasi, lihasta löytyy sen verran käsivarsista.

Vierailija
450/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksanut mitään. Lainasin sisareni pukua,hänet vihittiin puoli vuotta aiemmin 54vuotta sitten 1967.

Vierailija
451/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole aavistustakaan, että mitä hääpukuni maksoi, sillä se tehtiin minulle mittatilauksena lahjaksi. Pukuni oli unelmieni puku, itse mekko oli suhteellisen yksinkertainen, mutta hihoissa oli pitsiä. Olen vielä lähes 15 vuotta myöhemminkin valtavan onnellinen puvustani ja haluaisin yhä samanlaisen hääpuvun itselleni. Se on ollut hauska huomata, kun vuosien varrella olen ystävien häiden suunnittelun sivussa nähnyt varmasti jo tuhansia hääpukuja.

Serkkuni puku maksoi 1500 euroa, piti sen pari tuntia ja myi eteenpäin seuraavalle.

Ystäväni taas kertoi vain käytettyjä pukuja ja osti lopulta puvun, jonka korjaaminen hänelle sopivaksi maksoi monta kertaa enemmän kuin itse puku. Ihmettelimme hieman aikanamme, että miten käytetty puku kelpasi, kun tämä ystävä on muuten niin tarkka kaikesta ja sijoitti kyllä tonnin ruokapöytään, joka ei kuitenkaan "sopinut väreihin" ja useamman tonnin sormukseen, jota kävi sitten muokkaamassa useaan otteeseen. Kukin tavallaan, myös hääpuvun suhteen.

Oli hääpuku sitten minkä hintainen tahansa, toivottavasti kaikki voisivat mennä naimisiin asussa, jota katselevat vuosien päästäkin tyytyväisenä hääkuvissa.

Vierailija
452/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puku maksoi noin 1500e korjauksineen.

Maksoin itse ja budjetti oli juuri tuo 1500e max. Oli juuri minua imarteleva ja olen edelleen tyytyväinen.

Kyllä on markka kääntynyt arvoltaan suoraan euroon verrattavaksi. Oma pukuni vuonna 1996 maksoi 1500mk, ja kyseessä oli vuokrapuku vielä. On kyllä kallista mennä naimisiin!

Vierailija
453/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista mitä maksoi, mutta vuokrasin sen juhlapukuvuokraamosta. Miksi olisin sen omaksi tarvinnut? Ullakolle säilöön, kerran käytettynä? Se oli ihana asu sen päivän kun sitä tarvitsin, mutta muistot ja valokuvat riittää sen jälkeen.

Vierailija
454/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun todella kaunis pitsinen, yksinkertainen, pitkä hääpukuni maksoi UFFilla 25 €. Vuosi oli 2000. Olin juuri menossa katsomaan hääpukuja varsinaiseen kauppaan kun bongasin matkalla tuon ihanan käytetyn, moitteettomassa kunnossa olleen puvun UFFilta. Enemmän omanäköiseni ei olisi puku voinut olla. Jä kyllä, kaikista maailman hääpuvuista olisin edelleen valmis ostamaan ihan saman puvun.

P.S. Naimisissakin ollaan edelleen.

Vierailija
455/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

22e h&m:n alesta. Olen edelleen tyytyväinen mekkooni. En halunnut törsätä kertakäyttöiseen vaatteeseen ja olin raskaana.

Vierailija
456/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

$15 000 anoppi ja appiukko maksoivat niin puvun kuin häät sekä häämatkan. Anoppi oli aivan järkyttynyt kun olisin kelpuuttanut alle $500 hääpuvun, joten anoppi tyrmäsi asian sanomalla, että hänen ainoa poikansa kun menee naimisiin niin silloin ei halpoja mekkoja ja pukuja osteta. Häät pidettiin ulkomailla miehen kotimaassa ja edelleen olemme naimisissa.

Vierailija
457/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100e facekirppikseltä. Olin puvun kolmas tai neljäs käyttäjä, ovh oli yli 1000e. 50e maksoin helman lyhennyksestä ja laahuksen säädätyksestä. Myin puvun myöhemmin työkaverille 70 tai 80e (hän tiesi kuinka vähän olin maksanut ja jonkin sortin ale tuntui kohtuulliselta). Olisin varmaan vuokrannut puvun, mutta tuo tuli jo halvemmaksi eikä olisi niin paljoa haitannut vaikka punaviinit olisivatkin lentäneet loppuillasta päälle.

Vierailija
458/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra oli muistaakseni jotain 100 mk

Vierailija
459/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun todella kaunis pitsinen, yksinkertainen, pitkä hääpukuni maksoi UFFilla 25 €. Vuosi oli 2000. Olin juuri menossa katsomaan hääpukuja varsinaiseen kauppaan kun bongasin matkalla tuon ihanan käytetyn, moitteettomassa kunnossa olleen puvun UFFilta. Enemmän omanäköiseni ei olisi puku voinut olla. Jä kyllä, kaikista maailman hääpuvuista olisin edelleen valmis ostamaan ihan saman puvun.

P.S. Naimisissakin ollaan edelleen.

Sama. Kirpparilta erittäin kaunis lohenpunainen pellavaleninki. Lyhensin ja tein helmasta rusetin sivuhalkioon. Kaunein puku mitä voin kuvitella. Satoja kuvia juhlista. Maistraattivihkiminen, tutun papin siunaus

Vierailija
460/583 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puku 180$, tullaus about saman verran. Tilasin jenkeistä iltapuvun jota olen käyttänyt useamman kerran vielä häiden jälkeenkin.

Aina kun puvun ottaa käyttöön, tulee kaikki hyvät muistot mieleen 😊