Mitä hääpukunne maksoivat?
Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?
Kommentit (583)
Vierailija kirjoitti:
Menin maistraatissa naimisiin tavallisissa vaatteissa, en edes muista missä. Olisin halunnut säilyttää ne tavalliset vaatteet, mutta en ole varma mitä tarkalleen oli päällä.
Erosimme vuosia myöhemmin.
Silti edelleen harmittaa, ettemme ostaneet itsellemme kunnon häävaatteita ja kuvausta. Juhlia emme pitäneet ja se on ihan ok, mutta puvun ja kuvat olisin myöhemmin ajateltuna halunnut kerran elämässä.
OLetko lihonut ja vanhentunut?
Nii in...ei ruman kannata mennä hääkuvaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin maistraatissa naimisiin tavallisissa vaatteissa, en edes muista missä. Olisin halunnut säilyttää ne tavalliset vaatteet, mutta en ole varma mitä tarkalleen oli päällä.
Erosimme vuosia myöhemmin.
Silti edelleen harmittaa, ettemme ostaneet itsellemme kunnon häävaatteita ja kuvausta. Juhlia emme pitäneet ja se on ihan ok, mutta puvun ja kuvat olisin myöhemmin ajateltuna halunnut kerran elämässä.
OLetko lihonut ja vanhentunut?
Nii in...ei ruman kannata mennä hääkuvaan...
Niin, ja miehen pitää olla naista pidempi niin on hyvännäköinen pari.
Noloa, jos nainen on pidempi ja näyttää miestä isommalta, ei voi pitää korkokenkiäkään hääpäivänä eikä muulloin.
Olen hoikka ja kaunis
Olen miestäni lyhyempi
Rahaa olisi vaikka mihin pukuun
perheeseen ja sukuun välit poikki
V.i.Haan jum alaa
Kannattaako mennä järkisyistä maistraatissa vihille?
Olen romantikko
Olen 120 kg ja 180 cm pitkä
Tykkään leipoa.
Olen uskovainen
Sopisiko minulle valkoinen silkkipuku?
Mitä Jeesus ajattelisi?
Vierailija kirjoitti:
Olen 120 kg ja 180 cm pitkä
Tykkään leipoa.
Olen uskovainen
Sopisiko minulle valkoinen silkkipuku?
Mitä Jeesus ajattelisi?
Kyllä mies voi pukeutua valkoiseen.
Jeesus teki niin
Vierailija kirjoitti:
Olen hoikka ja kaunis
Olen miestäni lyhyempi
Rahaa olisi vaikka mihin pukuun
perheeseen ja sukuun välit poikki
V.i.Haan jum alaa
Kannattaako mennä järkisyistä maistraatissa vihille?
Olen romantikko
Riippuu siitä kummalla on enemmän..sinulla vai miehelläsi.
puku maksoi n 100 000 ekee.
juhlat koko suvulle. 500 000 ekee.
matkat koko suvulle miljoona ekee.
naapureille ... työkavereille... tutuille... uudet juhlat. maksoi kaikkineen kolme miljoonaa ekee.
ps rumat ne vaatteilla koreilee.....
6000 markkaa, jouduon teettämään puvun kun prinsessamekkojen hihat kinnasi, lihasta löytyy sen verran käsivarsista.
Ei maksanut mitään. Lainasin sisareni pukua,hänet vihittiin puoli vuotta aiemmin 54vuotta sitten 1967.
Minulla ei ole aavistustakaan, että mitä hääpukuni maksoi, sillä se tehtiin minulle mittatilauksena lahjaksi. Pukuni oli unelmieni puku, itse mekko oli suhteellisen yksinkertainen, mutta hihoissa oli pitsiä. Olen vielä lähes 15 vuotta myöhemminkin valtavan onnellinen puvustani ja haluaisin yhä samanlaisen hääpuvun itselleni. Se on ollut hauska huomata, kun vuosien varrella olen ystävien häiden suunnittelun sivussa nähnyt varmasti jo tuhansia hääpukuja.
Serkkuni puku maksoi 1500 euroa, piti sen pari tuntia ja myi eteenpäin seuraavalle.
Ystäväni taas kertoi vain käytettyjä pukuja ja osti lopulta puvun, jonka korjaaminen hänelle sopivaksi maksoi monta kertaa enemmän kuin itse puku. Ihmettelimme hieman aikanamme, että miten käytetty puku kelpasi, kun tämä ystävä on muuten niin tarkka kaikesta ja sijoitti kyllä tonnin ruokapöytään, joka ei kuitenkaan "sopinut väreihin" ja useamman tonnin sormukseen, jota kävi sitten muokkaamassa useaan otteeseen. Kukin tavallaan, myös hääpuvun suhteen.
Oli hääpuku sitten minkä hintainen tahansa, toivottavasti kaikki voisivat mennä naimisiin asussa, jota katselevat vuosien päästäkin tyytyväisenä hääkuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Puku maksoi noin 1500e korjauksineen.
Maksoin itse ja budjetti oli juuri tuo 1500e max. Oli juuri minua imarteleva ja olen edelleen tyytyväinen.
Kyllä on markka kääntynyt arvoltaan suoraan euroon verrattavaksi. Oma pukuni vuonna 1996 maksoi 1500mk, ja kyseessä oli vuokrapuku vielä. On kyllä kallista mennä naimisiin!
En edes muista mitä maksoi, mutta vuokrasin sen juhlapukuvuokraamosta. Miksi olisin sen omaksi tarvinnut? Ullakolle säilöön, kerran käytettynä? Se oli ihana asu sen päivän kun sitä tarvitsin, mutta muistot ja valokuvat riittää sen jälkeen.
Minun todella kaunis pitsinen, yksinkertainen, pitkä hääpukuni maksoi UFFilla 25 €. Vuosi oli 2000. Olin juuri menossa katsomaan hääpukuja varsinaiseen kauppaan kun bongasin matkalla tuon ihanan käytetyn, moitteettomassa kunnossa olleen puvun UFFilta. Enemmän omanäköiseni ei olisi puku voinut olla. Jä kyllä, kaikista maailman hääpuvuista olisin edelleen valmis ostamaan ihan saman puvun.
P.S. Naimisissakin ollaan edelleen.
22e h&m:n alesta. Olen edelleen tyytyväinen mekkooni. En halunnut törsätä kertakäyttöiseen vaatteeseen ja olin raskaana.
$15 000 anoppi ja appiukko maksoivat niin puvun kuin häät sekä häämatkan. Anoppi oli aivan järkyttynyt kun olisin kelpuuttanut alle $500 hääpuvun, joten anoppi tyrmäsi asian sanomalla, että hänen ainoa poikansa kun menee naimisiin niin silloin ei halpoja mekkoja ja pukuja osteta. Häät pidettiin ulkomailla miehen kotimaassa ja edelleen olemme naimisissa.
100e facekirppikseltä. Olin puvun kolmas tai neljäs käyttäjä, ovh oli yli 1000e. 50e maksoin helman lyhennyksestä ja laahuksen säädätyksestä. Myin puvun myöhemmin työkaverille 70 tai 80e (hän tiesi kuinka vähän olin maksanut ja jonkin sortin ale tuntui kohtuulliselta). Olisin varmaan vuokrannut puvun, mutta tuo tuli jo halvemmaksi eikä olisi niin paljoa haitannut vaikka punaviinit olisivatkin lentäneet loppuillasta päälle.
Vuokra oli muistaakseni jotain 100 mk
Vierailija kirjoitti:
Minun todella kaunis pitsinen, yksinkertainen, pitkä hääpukuni maksoi UFFilla 25 €. Vuosi oli 2000. Olin juuri menossa katsomaan hääpukuja varsinaiseen kauppaan kun bongasin matkalla tuon ihanan käytetyn, moitteettomassa kunnossa olleen puvun UFFilta. Enemmän omanäköiseni ei olisi puku voinut olla. Jä kyllä, kaikista maailman hääpuvuista olisin edelleen valmis ostamaan ihan saman puvun.
P.S. Naimisissakin ollaan edelleen.
Sama. Kirpparilta erittäin kaunis lohenpunainen pellavaleninki. Lyhensin ja tein helmasta rusetin sivuhalkioon. Kaunein puku mitä voin kuvitella. Satoja kuvia juhlista. Maistraattivihkiminen, tutun papin siunaus
Itse puku 180$, tullaus about saman verran. Tilasin jenkeistä iltapuvun jota olen käyttänyt useamman kerran vielä häiden jälkeenkin.
Aina kun puvun ottaa käyttöön, tulee kaikki hyvät muistot mieleen 😊
Säälin sinuakin
. Yksi tärkeimmistä päivistäni, sanoin miehelleni tahdon, sukuni edessä.
Voiko mahtavampaa olla.
Olemme toistemme turvasatama
. Se maksoi meille pukuineen sormuksineen, kampaus sekä meikki 2500€. Itse leivoin. Emme kadu päivääkään.
Mieheni on uskovainen.