Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hääpukunne maksoivat?

Häät suunnitteilla
13.10.2020 |

Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?

Kommentit (583)

Vierailija
261/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hame maksoi 9 euroa ja pusero oli vanha. Kirkossa mentiin naimisiin. Meidät vihittiin kirkossa.

Piti poistaa tuo toinen virke. 😂

Vierailija
262/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Marimekon silkkinen kaftaanimekko joka maksoi alennuksessa noin 350€. Alkuperäinen hinta oli muistaakseni jotain 400-450€.

Olen päättänyt, että jos menen joskus naimisiin, siitä tulee hääpukuni.

Mitkään marenkiset tylliunelmat eivät ole koskaan olleet tyyliäni, kuten eivät myöskään pitsiset merenneitopuvut. Olen jo käyttänyt kyseistä mekkoa juhlissa, joten sille on ollut muutakin käyttöä. En voisi kuvitella ostavani sellaista vaatetta, jota käytän vain kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain päälle 500 euroa vuonna 2002. Ei voi muistaa tarkasti. Silloin se oli nappiostos ja sopi minulle täydellisesti. Nyt on maku muuttunut niin paljon, että tekisin kaikki häihin liittyvät jutut toisin; puku, ruoat, "leikit" (<--voijestas!), hääpaikka, eri vuodenaika, jne. Mutta saman miehen kanssa olen, se on pääasia.

Niin ja itse maksoin pukuni, sorry jäi tuosta aikaisemmasta pois.

Vierailija
264/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 200 mk, käytetty, kirpparilta. Hyvin on liitto kestänyt jo 30 vuotta, muksutkin lentänyt jo pesästä pois melkein. Sama mies on kuin silloinkin...

Vierailija
265/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 5 €. Löysin kirpparilta käyttämättömänä, laput olivat vielä kiinni. Kyseessä ei ole häämekko, vaan juhlamekko. Sattumalta tuli vastaan, en siis aktiivisesti etsinyt mitään näin edullista. Naimisiin mennessämme tulomme olivat suht pienet, joten mitään usean satasen mekkoa en olisi missään nimessä ostanut.

Vierailija
266/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1300mk vuosi 2000

Vierailija
267/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ostin ensi kesäksi. Maksoi 700e.

Vierailija
268/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo monen tonnin puvut ovat täyttä huijausta kyllä. Niiden tekeminen ei tosiaankaan maksa noin paljon. Ostin todella hienon iltapuvun, jossa oli pöyheä monikerroksinen kellohame ja helmiäiskirjailtu korsettiyläosa. Mekko maksoi 250 euroa. Ei mielestäni mikään halpa hinta. Jos olisi ollut valkoinen, olisi ollut oikein hieno hääpuku, kuitenkin vastaava puku valkoisena olisi ollut 1600 euroa. .....

Vierailija
269/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hääpuku teetettiin Sveitsissä vuonna 1997, missä asuin tuolloin. Hintaa puvulle tuli noin 3500 CHF, silloisen kurssin mukaan muistaakseni 21000 markkaa. En pitänyt pukua kalliina, se oli mun silloinen kk-palkkani Sveitsissä.

Puku oli kaksiosainen: alla oli hihaton, yläosasta ja lanteista tyköistuva ja helmasta hieman levenevä yksinkertainen silkkipuku hyvin vaalean helmenharmaata luonnonsilkkiä; sen päällä oli ohuesta helmenharmaasta organzasta tehty läpikuultava hihallinen pitkä takki, joka laajeni takana laahukseksi. takkiin oli kirjailtu käsin pieniä koristehelmiä ja mulla oli myös kolminkertaiset helmet kaulassa (häälahja appivanhemmilta). Hiukset oli valkkinutturalla, jota kiersi samasta organzasta ja helmistä tehty hyvin vaatimattoman näköinen hiuskoriste (ainoa mitä minulla on hääpuvustani jäljellä).

Häät pidettiin Ranskassa ja pääsimme jonkin lehden juorupalstallekin, missä minun pukua kehuttiin.

Puvun suunnitteli ja toteutti sveitsiläinen ompelimo jolle annoin ohjeeksi: pohjoismaista eksotiikkaa ja pitää sopia helmien kanssa. Minusta he toteuttivat tehtävän hyvin.

Toiset hääni olivat 2009 Lontoossa ja niissä mulla oli 1940-luvun tyylinen kävelypuku ja isolierinen hattu sekä aurinkolasit (krapula koska mun hen night oli ollut edellisenä iltana).

Vierailija
270/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukuni maksoi 500 euroa. Voitin hääliikkeen arpajaisissa sen summan edestä ostettavaa, enkä sitten viitsinyt sen kalliimpaa kolttua ostaa.

Vierailija
271/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihdatin häähameeseeni päällikankaan, valkoisesta vihreäksi. Nyt hame toimii juhlahameena missä tahansa kissanristiäisissä lopun ikääni (kunhan vain en mene lihomaan liikoja).

Vierailija
272/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttilasta 1997 ostettu luonnonvalkoinen kotelomekko ja siihen siopiva jakku. Oisko yhteishinta ollut noin 150 markkaa.

Avioliitto voi edelleen hyvin ja rakkautta riittää.

Vierailija
273/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18 €, kaunis, pitsinen, spagettiolkaimet (vaimitä ne ohuet olkaimet on), hieno leikkaus. Kirppikseltä.

Hyvä kirppislöytö ja nätti varmasti, mutta ei sovi kirkkoon. Ehkä teidät vihittiin muualla.

Monella (myös itselläni) on kirkossa olkaimeton mekko ja minusta sopii ihan kirkkoon. Joku nakumekko on sitten asua erikseen.

Voi kuules tyttö pieni kun sinä ja moni muu rikoitte etikettiä. Kirkkoon ei mennä puolialastomana vaan naisena peitetään olkapäät, kädet ja rinnat. Tämä koskee kaikkia naisia, ei pelkästään morsianta. Myöskään hameen helma ei saa olla liian lyhyt.

Vierailija
274/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna ostin puvun, hinta oli 1499 e ja siihen päälle muokkaukset n. 300 e.

Vierailija
275/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jokaikisen kommentin ja haikeasti mietin kuinka onnekkaita olette kun olette saaneet pukeutua häämekkoon ja mennä naimisiin. Haluaisin niin kovasti löytää elämäni rakkauden ja mennä naimisiin unelmieni häämekossa. Niin vain ei ole vielä tapahtunut ja mieskin puuttuu mekosta puhumatta. :( Olen sen verran taikauskoinen etten uskalla sovitella häämekkoja, koska jostain luin että niitä ei saa sovittaa etukäteen jos häitä ei ole tiedossa.

Vierailija
276/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut jokaikisen kommentin ja haikeasti mietin kuinka onnekkaita olette kun olette saaneet pukeutua häämekkoon ja mennä naimisiin. Haluaisin niin kovasti löytää elämäni rakkauden ja mennä naimisiin unelmieni häämekossa. Niin vain ei ole vielä tapahtunut ja mieskin puuttuu mekosta puhumatta. :( Olen sen verran taikauskoinen etten uskalla sovitella häämekkoja, koska jostain luin että niitä ei saa sovittaa etukäteen jos häitä ei ole tiedossa.

Kuule ei mitään kahdehdittavaa. Me ollaan jo erottu. Onneksi pidettiin vain pienet häät läheisten kesken eikä tuhlattu puoli omaisuutta, saatikka johonkin hääpukuun. 

Vierailija
277/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai turvasatama:) No saahan sitä kuvitella. Mun puku maksoi 2500 markkaa vuonna 1998, oli Morsmaikun alennusmyynnistä ostettu. Hyvin hoiti hommansa, siitä tehtiin vielä myöhemmin vanhojentanssipuku yhdelle sukulaiselle. Että kait se oli hintansa väärtti? Itse pukuni maksoin, niin kuin häät muutenkin yhdessä sulhasen kanssa. 

Just. Meinasin minäkin tukehtua kahvipullaani, kun luin avioliiton TURVASATAMASTA!!! Tsiisus! Missä kivikaudella tuo kenties tuleva morsmaikku elää???? Ja kukako maksaa? Tietysti hääpari yhdessä. Ei enää eletä sitä aikaa, kun morsiamen vanhempien piti maksaa häät. Herää pahvi ja tule vuoteen 2020!!!

Älä hyvä immeinen suotta nisupullaan tukehu!

Uskon, että ap käytti vanhaa "turvasatama" sanontaa leikkimielellä.

Ja mitä sitten jos morsmaikun vanhemmat haluaa maksaa, so what?! Etenkin jos kyseessä on hyvin nuori pari, esim. opiskelija-, jelppaisin äiteenä minäkin.

Vierailija
278/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Ei kannata olla taikauskoinen. Sovittele ihan huoletta hääpukuja ja jos teet hyvän löydön osta pois! Kyllä se mieskin tulee löytymään...ootas vaan.

Vierailija
279/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ei mitään kahdehdittavaa. Me ollaan jo erottu. Onneksi pidettiin vain pienet häät läheisten kesken eikä tuhlattu puoli omaisuutta, saatikka johonkin hääpukuun. 

En kadehdi eroa. Minulle puoliso ja avioliitto tuovat turvaa. Aivan kuten ap kirjoitti avioliiton turvasatama, joten se kuvaa täydellisesti ajatustani avioliitosta.

Vierailija
280/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna ostin puvun, hinta oli 1499 e ja siihen päälle muokkaukset n. 300 e.

Vähän tyyriin puoleinen, lähes pari tonnia. Oliko isotkin häät?