Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hääpukunne maksoivat?

Häät suunnitteilla
13.10.2020 |

Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?

Kommentit (583)

Vierailija
281/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut jokaikisen kommentin ja haikeasti mietin kuinka onnekkaita olette kun olette saaneet pukeutua häämekkoon ja mennä naimisiin. Haluaisin niin kovasti löytää elämäni rakkauden ja mennä naimisiin unelmieni häämekossa. Niin vain ei ole vielä tapahtunut ja mieskin puuttuu mekosta puhumatta. :( Olen sen verran taikauskoinen etten uskalla sovitella häämekkoja, koska jostain luin että niitä ei saa sovittaa etukäteen jos häitä ei ole tiedossa.

Hei! Ei kannata olla taikauskoinen. Sovittele ihan huoletta hääpukuja ja jos teet hyvän löydön osta pois! Kyllä se mieskin tulee löytymään...ootas vaan.

Haluan tosissani aidon rakkauden ja juhlia koko sydämestäni rakkautta puolisoni kanssa. En ole näitä nopeasti naimisiin päivä prinsessana ja vielä nopeampi ero -naisia. Avioliitto on minulle pyhä asia ja rakkautta pitää vaalia, samoin kuin avioliitto on tahdon asia. Tekisi mieli mennä sovittamaan häämekkoja mutta miestä ei vain löydy.

Vierailija
282/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvasatama on jees!

Mies vaihtoi tänään autoihin talvirenkaat.

On paljon hommia jotka rakas ukkokultani tekee, eivätkä minulta luonnista.

Lenkillä syyspimeinä iltoina on turvallista miehen kanssa yhdessä.

Ym. ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut jokaikisen kommentin ja haikeasti mietin kuinka onnekkaita olette kun olette saaneet pukeutua häämekkoon ja mennä naimisiin. Haluaisin niin kovasti löytää elämäni rakkauden ja mennä naimisiin unelmieni häämekossa. Niin vain ei ole vielä tapahtunut ja mieskin puuttuu mekosta puhumatta. :( Olen sen verran taikauskoinen etten uskalla sovitella häämekkoja, koska jostain luin että niitä ei saa sovittaa etukäteen jos häitä ei ole tiedossa.

Hei! Ei kannata olla taikauskoinen. Sovittele ihan huoletta hääpukuja ja jos teet hyvän löydön osta pois! Kyllä se mieskin tulee löytymään...ootas vaan.

Haluan tosissani aidon rakkauden ja juhlia koko sydämestäni rakkautta puolisoni kanssa. En ole näitä nopeasti naimisiin päivä prinsessana ja vielä nopeampi ero -naisia. Avioliitto on minulle pyhä asia ja rakkautta pitää vaalia, samoin kuin avioliitto on tahdon asia. Tekisi mieli mennä sovittamaan häämekkoja mutta miestä ei vain löydy.

Oikea periaate sinulla. Avioliitto todella on pyhä asia, koko elämän kestävä.

Päivä prinsessana pelkkää hömppää.

Vierailija
284/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukuni ei maksanut mitään, kun lainasin anopin pukua

Vierailija
285/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

790e, ompelija teki mittojen mukaan 2018. Hän oli vasta aloittamassa ammattimaista tekemistä ja teki mielestäni hyvään hintaan. Helmapitsinä käytettiin 2nd hand -kangasta. Mekko oli ihana, istuva ja silti siinä oli helppo ja mukava liikkua. Hintaa en kadu, mutta olen kyllä miettinyt että mitä puvulle tekisi. Merkitöntä mittatilausmekkoa vaikeampi myydä kuin tunnettua merkkiä / mallia, koko myös aika pieni 32/34 joille ei niin paljon kysyntää. Ehkä säästän vain nostalgiasyistä ja ihmettelen sit joskus mummona miten oon siihen mahtunut :D

Varmasti ihana tuo puku! Olisi minun kokoani, mutta olen jo aviossa.

Säilytä se kauniina muistona, ehkä tyttäresi tulee sitä vielä käyttämään.

Que sera?

Näin toivon! Ensimmäistä, toivottavasti keväällä syntyvää lastamme odotan nyt kahden km jälkeen ❤

Vierailija
286/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500e korjauksineen, hki

Vierailija
287/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään maksanut. Menin kauneimmassa hameessani ja lainaneuleessa maistraatissa naimisiin. Uusia kenkiäkään en ostanut.

Vierailija
288/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

790e, ompelija teki mittojen mukaan 2018. Hän oli vasta aloittamassa ammattimaista tekemistä ja teki mielestäni hyvään hintaan. Helmapitsinä käytettiin 2nd hand -kangasta. Mekko oli ihana, istuva ja silti siinä oli helppo ja mukava liikkua. Hintaa en kadu, mutta olen kyllä miettinyt että mitä puvulle tekisi. Merkitöntä mittatilausmekkoa vaikeampi myydä kuin tunnettua merkkiä / mallia, koko myös aika pieni 32/34 joille ei niin paljon kysyntää. Ehkä säästän vain nostalgiasyistä ja ihmettelen sit joskus mummona miten oon siihen mahtunut :D

Varmasti ihana tuo puku! Olisi minun kokoani, mutta olen jo aviossa.

Säilytä se kauniina muistona, ehkä tyttäresi tulee sitä vielä käyttämään.

Que sera?

Näin toivon! Ensimmäistä, toivottavasti keväällä syntyvää lastamme odotan nyt kahden km jälkeen ❤

Onnellista odotusta! 👶🙏🧸

Vierailija
289/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukuni ei maksanut mitään, kun lainasin anopin pukua

Teillä kävi kätevästi, olette kai niin samankokoisia. Omalla kohdalla ei olisi onnistunut. Anoppi XL ja minä XS.

Nyt sitten miniät ovat kokoa XL, ei pysty pukuja lainailemaan nytkään.😅

Vierailija
290/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ostettiin myös miehen merkkivaatteet Kontista ja ulkomailta kierrätyskeskuksista.

Rahaa haaskaantui yhteensä 150 euroa, minun bleiseri maksoi eniten 46 euroa.

Meidät vasta vihittiin.

Vierailija
291/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meniköhän mulla yhteensä itseeni 150 markkaa, vuonna 1997.

Siinä oli Anttilasta ostettu: Alusvaatteet, hame, body, sukkiksia ja kengät. Vähän olen katunut noita valintoja. Lähinnä väripuolella. Mä inhosin keltaista väriä, en koskaan käyttänyt mitään keltaista, eikä mulle oikein sopinut keltainen väri, joten tietenkin menin tipun keltaisessa hamosessa naimisiin.

Se body oli enemmänkin sellainen kermaisen vaalea "pitsi" juttu. Sitä pysty käyttämään loppu kesän missä vaan ja miten vaan. Hametta en tullut ikinä käyttäneeksi uudestaan. Muistan antaneeni siskon kaverille sen lähes samointein.

Kengät löysin alelaarista, ne oli aivan ihanat. Ne on itseasiassa vieläkin tallessa. Pariin kertaan suutarilla käyttänyt ja taas kelpaa kopistella.

Kaikki oli sellaisen viime hetken hätäostoksia. Ainiin, meillä olisi häät lauantaina pitäs löytää jotain uutta lointa päälle. Eikun kaupoille, joita siitä kylästä löytyi muutama.

Ekalla sivulla, joku sääli meitä halpispukujen ostajia... tai eihän mulla edes ollut mitään pukua, vaan anttilan rekiltä. ;)

Hyvät häät niistä tuli. Meidän näköiset ja kokoiset. Vieläkin muistellaan lämmöllä, vaikka mun vaatteet ei niin mieleiset ollutkaan. Me vaan olla just tuommoisia, viime tippaan jää kaikki ja sitten tehdään paljon kompromisseja, että saadaan valmista. Niin ei ne häätkään ollut perinteiset, kirkossa ja karjalanpaistia naamaan, morsion ryöstelyineen.. Ei mitään tuommoista.

ps. sormuksiin sentään varattiin aikaa ja saatiin semmoiset kun haluttiin. Hopeiset rinkulat, makso muutaman sata markkaa yhteensä.

Vierailija
292/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy näitä halppispukujen omistajia...kyseessä kuitenkin ihmisen elämän yksi tärkeimmistä päivistä. Oma hääpuku maksoi 1200e

1200 euroako on kallis? :O

Vanhojen päiväksi teetettiin puku tuolla hinnalla.

Vierailija
293/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toki. Hääpuvun korkea hinta ei takaa onnellista avioliittoa ja päinvastoin, halpakin voi olla kaunis, jos kantajakin. Pullukalla 23 000 €uron puku ei takaa mitään.

Vierailija
294/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin äitini hääpuvussa vuonna 2009 naimisiin, ystävä teki pieniä korjauksia. Oli yksinkertainen mekko, mutta pitsinen. Mulla on se vieläkin, ties vaikka tytär haluaisi joskus johonkin juhliin laittaa, vaikka ei hääpuvuksi enää menisikään. En tiedä, mitä äitini aikanaan puvusta maksoi.

Koristevyö maksoi muutaman euron, kengät taisivat löytyä omasta takaa, tai eivät ainakaan olleet mieleenpainuvan kalliit.

Vierailija
295/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo monen tonnin puvut ovat täyttä huijausta kyllä. Niiden tekeminen ei tosiaankaan maksa noin paljon. Ostin todella hienon iltapuvun, jossa oli pöyheä monikerroksinen kellohame ja helmiäiskirjailtu korsettiyläosa. Mekko maksoi 250 euroa. Ei mielestäni mikään halpa hinta. Jos olisi ollut valkoinen, olisi ollut oikein hieno hääpuku, kuitenkin vastaava puku valkoisena olisi ollut 1600 euroa. .....

Jos on kokonaan käsityönä ei-kehitysmaassa tehty puku arvokkaista kankaista, niin muutama tonni ei riitä. Oma pukuni oli sellainen ja maksoi yli 25000 markkaa, mutta en maksanut sitä itse, vaan sain sen lahjaksi. Sen suunnittelija ja tekijä ei varmaan kellekään ole tehnyt halvempia pukuja. Pelkästään hunnun tekeminen oli kestänyt monta päivää, ja siinä oli ollut toinen ompelija mukana.

Jos olisi pitänyt omista rahoista kustantaa, olisi jokin 500 markkaa tuntunut jo hyvin kalliilta ja todennäköisesti olisin päätynyt käytettyyn morsiuspukuun.

Vierailija
296/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muiden suvussa sitä, että hääpuvussa on tehty kastemekko? Äidilläni oli 70-80-lukujen vaihteessa vähän sellainen hippi/folklore-tyylinen kaksiosainen hääpuku. Voisin hyvin kuvitella käyttäväni tällaista, mutta äitini leikkasi sen hameosasta kastemekon kun minä synnyin. :(

Vierailija
297/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 900 puntaa, mekko oli Vera Wangin.

Vierailija
298/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitä vuokra hääpukuni maksoi, osikohan ollut 800 markkaa vuonna 1985, Turusta vuokrasin. Tanssin tuiverruksessa oli tullut täyspitkään huntuun pieni reikä mutten onneksi sitä joutunut maksamaan enää, en ollut humalassa siihen aikaan koskaan, nykyään jo tiedän mille tuntuu humala, mutten juo nytkään kuin harvoin. Nooh, nää on näitä kasarihäitä, sama aviomies on vieläkin ja onkin se sopiva minulle, vuosia tuli 35 heinäkuun 13. naimisissa. Toivon onnea kaikille jotka menevät naimisiin ja sen voin sanoa, että aviomiehen pitää olla rakastaja mutta myös se paras ystävä.

Vierailija
299/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kaapista löytyneellä parinkympin kirpparimekolla vietin hääpäiväni; maistraatissa vihkiminen ja pienellä kaveriporukalla juhlimista sen jälkeen.

Vierailija
300/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muiden suvussa sitä, että hääpuvussa on tehty kastemekko? Äidilläni oli 70-80-lukujen vaihteessa vähän sellainen hippi/folklore-tyylinen kaksiosainen hääpuku. Voisin hyvin kuvitella käyttäväni tällaista, mutta äitini leikkasi sen hameosasta kastemekon kun minä synnyin. :(

Meillä tehtiin minun morsiuspukuni hunnusta vauvan kastemekon päällysosa. Sama palveli sitten kaikilla kolmella. Perinteistä etumuksen rusettinauhan väriä vaan vaihdeltiin.