Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hääpukunne maksoivat?

Häät suunnitteilla
13.10.2020 |

Te avioliiton turvasatamaan purjehtineet naiset, kuinka paljon hääpukunne maksoivat? Hääpuvut ovat nykypäivänä hinnoissaan ja kiinnostaa, mitä palstalaisten puvut ovat maksaneet. Oliko pukunne hintansa väärti vai kaduttiko jälkikäteen, että pukunne oli joko liian kallis tai halpa? Maksoitteko pukunne itse vai ostiko joku sen teille?

Kommentit (583)

Vierailija
241/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen hääpuku maksoi 100mk, toinen hääpuku 40€ ja kolmas 2000€. Meillä korreloi toisinpäin. Halvoilla puvuilla tuli ero ja kalliimmalla edelleen 10 vuoden jälkeen naimisissa.

Kolmas kerta taisi sanoa toden.

Lycka till!

Vierailija
242/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva jos myös eronneet kertoisivat hääpuvuistaan. Jos oli kallis, harmittiko eron tullessa? Tekisittekö jotain toisin?

300e, ompelija teki. Oltiin naimisissa 4v, mies täysi mu..l .. kku. Puku jäi exän vaatekaappiin, on varmaan polttanut sen. No mulle jäi tonnin sormukset.

Tekisinkö jotain toisin? Kyllä. Jättäisin menemättä naimisiin. Hirveä vaiva ja täysin turhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

800markkaa. Hieno puku alennusmyynnistä. Ihana oli päivä ja hyvän miehen sain ja olen pitänyt hänestä kiinni.

Vierailija
244/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hääpukusi ei ollut tuon kalliimpi ja sormukset sinulla.

Ei huonompi tilanne.

Vierailija
245/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ollu jotain 250€, kahdeksan vuotta sitten. Ei ollut varsinainen hääpuku vaan juhlamekko. Itse maksoin ja hinta oli sopiva: vain yksi käyttökerta, mutta liitto on hyvä.

Vierailija
246/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempia taitaa nykyisen erobuumin aikaan surettaa lastensa erot.

Kun laitetaan paljon rahaa ja tehdään isot ja näyttävät sukujuhlat, jopa useita kymppitonneja. Ero saattaa tulla piankin ja läheisille täytenä yllätyksenä.

Ihan parasta, että pari itse maksaa kekkerit oman budjettinsa mukaan.

Noin varmaan useimmat nykyään tekeekin.

Vierailija
247/583 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain valita kallis vai edullinen hääpuku. Samoin kallis vai edullinen häämatka.

Etsin edullisen koltun ja kalliin häämatkan (Malediivit), ah!

Vierailija
248/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 euroa vuonna 2003. Morsiuspukuliikkeestä ensimmäinen sovittamani alennuspuku. Sattui olemaan sievä, ja siinä mentiin naimisiin. Pääasia oli saada sulhasesta aviopuoliso, ei mekko :)

Vierailija
249/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpukuliikkeestä 650e helman trimmauksineen. Sovittelin monia pukuja hintaluokassa 900-1500e, eikä mikään ollut täydellinen. Sitten myyjä muisti puvun, joka oli jokin aika sitten palautunut vuokraajalta ja jota oltiin siirtämässä myyntiin. Puku sitten istui täydellisesti ja tuli perinteisesti kyyneleet silmiin, kun katsoin peiliin. Ainoastaan pituutta oli helmassa hieman liikaa. Puku myytiin sitten -50% alkuperäisestä hinnasta, kun oli ollut muutaman kerran vuokrakäytössä.

Vierailija
250/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 € kankaat, langat ja vetoketju, isoäiti ompeli mekon.

Vierailija
251/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 1400 markkaa.

Vierailija
252/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, ehkä 30€? Mentiin salaa naimisiin ja otin jonkun vaan kaapista löytyvän mekon päälle. Mulle oli tärkeämpää itse naimisiin meneminen kuin hienojen juhlien pitäminen, joten en kokenut tarpeelliseksi ostaa pelkkää maistraatissa varten uusia vaatteita :D

Lisään vielä, että yli 15v ollaan oltu naimisissa ja parisuhde paranee entisestään koko ajan.

Vierailija
253/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

790e, ompelija teki mittojen mukaan 2018. Hän oli vasta aloittamassa ammattimaista tekemistä ja teki mielestäni hyvään hintaan. Helmapitsinä käytettiin 2nd hand -kangasta. Mekko oli ihana, istuva ja silti siinä oli helppo ja mukava liikkua. Hintaa en kadu, mutta olen kyllä miettinyt että mitä puvulle tekisi. Merkitöntä mittatilausmekkoa vaikeampi myydä kuin tunnettua merkkiä / mallia, koko myös aika pieni 32/34 joille ei niin paljon kysyntää. Ehkä säästän vain nostalgiasyistä ja ihmettelen sit joskus mummona miten oon siihen mahtunut :D

Vierailija
254/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23000€

Mikä materiaali?

Kullitettu. 🤣

Vierailija
255/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

790e, ompelija teki mittojen mukaan 2018. Hän oli vasta aloittamassa ammattimaista tekemistä ja teki mielestäni hyvään hintaan. Helmapitsinä käytettiin 2nd hand -kangasta. Mekko oli ihana, istuva ja silti siinä oli helppo ja mukava liikkua. Hintaa en kadu, mutta olen kyllä miettinyt että mitä puvulle tekisi. Merkitöntä mittatilausmekkoa vaikeampi myydä kuin tunnettua merkkiä / mallia, koko myös aika pieni 32/34 joille ei niin paljon kysyntää. Ehkä säästän vain nostalgiasyistä ja ihmettelen sit joskus mummona miten oon siihen mahtunut :D

Varmasti ihana tuo puku! Olisi minun kokoani, mutta olen jo aviossa.

Säilytä se kauniina muistona, ehkä tyttäresi tulee sitä vielä käyttämään.

Que sera?

Vierailija
256/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain päälle 500 euroa vuonna 2002. Ei voi muistaa tarkasti. Silloin se oli nappiostos ja sopi minulle täydellisesti. Nyt on maku muuttunut niin paljon, että tekisin kaikki häihin liittyvät jutut toisin; puku, ruoat, "leikit" (<--voijestas!), hääpaikka, eri vuodenaika, jne. Mutta saman miehen kanssa olen, se on pääasia.

Vierailija
257/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai turvasatama:) No saahan sitä kuvitella. Mun puku maksoi 2500 markkaa vuonna 1998, oli Morsmaikun alennusmyynnistä ostettu. Hyvin hoiti hommansa, siitä tehtiin vielä myöhemmin vanhojentanssipuku yhdelle sukulaiselle. Että kait se oli hintansa väärtti? Itse pukuni maksoin, niin kuin häät muutenkin yhdessä sulhasen kanssa. 

Just. Meinasin minäkin tukehtua kahvipullaani, kun luin avioliiton TURVASATAMASTA!!! Tsiisus! Missä kivikaudella tuo kenties tuleva morsmaikku elää???? Ja kukako maksaa? Tietysti hääpari yhdessä. Ei enää eletä sitä aikaa, kun morsiamen vanhempien piti maksaa häät. Herää pahvi ja tule vuoteen 2020!!!

Vierailija
258/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

127e oli ihan normivaatekaupassa valkoinen jakkupukutyylinen. Ainakin kuvaa kun katson niin on hyvännäköinen asu.

Vierailija
259/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai turvasatama:) No saahan sitä kuvitella. Mun puku maksoi 2500 markkaa vuonna 1998, oli Morsmaikun alennusmyynnistä ostettu. Hyvin hoiti hommansa, siitä tehtiin vielä myöhemmin vanhojentanssipuku yhdelle sukulaiselle. Että kait se oli hintansa väärtti? Itse pukuni maksoin, niin kuin häät muutenkin yhdessä sulhasen kanssa. 

Just. Meinasin minäkin tukehtua kahvipullaani, kun luin avioliiton TURVASATAMASTA!!! Tsiisus! Missä kivikaudella tuo kenties tuleva morsmaikku elää???? Ja kukako maksaa? Tietysti hääpari yhdessä. Ei enää eletä sitä aikaa, kun morsiamen vanhempien piti maksaa häät. Herää pahvi ja tule vuoteen 2020!!!

Tais olla nyt kahvissa tai pullassa vähän jotain vahvempaakin seassa, kun noin lujaa pärisee. Otahan rauhallisesti.

Vierailija
260/583 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame maksoi 9 euroa ja pusero oli vanha. Kirkossa mentiin naimisiin. Meidät vihittiin kirkossa.