Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok viedä koira vieraille kertomatta?

Vierailija
08.01.2014 |

Hei,

Minulla oli tuttavaperhe yökylässä toiselta paikkakunnalta tässä jokin aika sitten. Toivat koiransa mukanaan, siitä minulle etukäteen kertomatta. Hupaisinta oli, että heillä on kaksi koiraa ja toivat vain toisen, toinen oli hoidossa naisen äidillä (miksi ei sitten toinenkin, kun kerta koirat tulevat toimeen keskenään ja asuvat normaalistikin saman katon alla?). Pidän koirista, mutta minusta tuosta olisi pitänyt ilmoittaa etukäteen! Ärsytti, koska a) meillä ei ole koiraa ja olen epäillyt olevani koirille allerginen, sen vertan pahoja yskänoireita sain vierailllessani itse perheessä jossa paljon koiria b) entinen miesystäväni pelkäsi koiria, joten ei olisi hänelle olllut mitenkään ok, että tuntematon koira olisi tullut asuntoomme pitkäksi aikaa c) nykyisen miesystäväni kanssa muutettiin uuteen vuokrakotiin syksyllä --> eivät olleet miestäni ennen nähneet, toki kuulleet hänestä, mutta eivät mitenkään voineet tietää, olisiko hänellä ollut esim. koirapelkoja tai allergiaa. d) Asunto on uusi ja vuokralla ja olemme saaneet sen osittain sillä syyllä että meillä ei ole lemmikkejä ja vuokrasopimuksessamme lukee, että asuntoon ei saa tuoda lemmikkejä!!! Tuomalla koiran kotimme tuttavamme rikkoi sopimusta, toki tietämättään, mutta etukäteen ilmoittamalla olisin asiasta kertonut. e) Eniten ärsytti se, että kysessä on vielä aika nuori koira, jota ei ole koulutettu kunnolla ja pissii silloin tällöin sisälle ja järsii joskus huonekaluja. Niinpä kun menimme saunaan (taloyhtiön sauna, eri rakennuksessa) ehdotin, että saunamme ajaksi (tunnin saunavuoro) voisimme jättää koiran kylpyhuoneeseen koiran lelujen ja juomakupin kanssa (iso kylpyhuone, jossa pienellä koiralla olisi ollut tilaa peuhata) niin tämä ei koiran omistajille sopinut. En halunnut nostaa asiaasta isompaa riitta, kun kuitenkin olin emäntänä. Mielestäni olisi ollut loogista, että jätämme koiran tunniksi kylpyhuoneeseen - puhtaat lattiat, kaakeloitu kauttaaltaan eli ei voi tehdä mitään vahinkoa huonekaluille tai itselleen, jos tulee pissa, ei hätää, voi helposti pestä lattiat suihkuttamalla suihkulla puhtaaksi. Oli tosi kiva saunoa, kun koko ajan pelko siitä, mitä koira tekisi poissaollessamme. Onneksi ei tällä kertaa saanut mitään havaittua vahinkoa aikaan.

Miten ilmaisisin seuraavalla kerralla, että koiraa ei saa tuoda? Nyt se oli mahdotonta, koska heillä ei ollut muuta majapaikkaa yöksi, joten en voinut enää siinä vaiheessa kuin olivat luonani, sanoa mitään asiaan, olisi ollut mielestäni törkeää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Kirjoita selkeillä kirjaimilla paperilapulle teksti tyyliin: " Tähän asuntoon ei saa tuoda koiraa." - Harjoittele tekstin lukemista ääneen. Kun kaverisi soittaa, lue se teksti siitä paperista, kun sen aika on. Jos ei mene perille, toista teksti. Pidä siitä kiinni ja muistuta kaveria vielä lopuksi.

Vierailija
2/7 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole ok.

Ensi kerralla sanot suoraan, että koira ei ole tervetullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti en vie koiraa vierailulle mukanani. Joskus olen kysynyt etukäteen, jos tiedän, että olen menossa vierailulle koirarakkaan ihmisen kotiin, jolle koira olisi mukava vieras.

Vierailija
4/7 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi ollut vähintäänkin kohteliasta kysyä ja kertoa.

Vierailija
5/7 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini on tosi allerginen, ulkona voi mennä koiran ohi, mutta eipä juuri mitään muuta. Meillä oli lapseni syntymäpäivät ja eräs vieraista toi koiransa mukaan, asuu vielä n 10 km päässä, vaikka tiesi että vanhempani ovat meillä ja olen puhunut äitini allergiasta, kun ihmeteltiin miksei kukaan meistä lapsista ole saanut allergiaa.

Samantien ovella sanoin ei kiitos, koira ei ole tervetullut ja käskin heitä viemään koira kotiin ja tulemaan sitten uudestaan, lapset saivat jäädä samantien, mutta vanhemmille sanoin koiraa ei saa päästää sisälle. Vanhemmat jäivät miettimään mitä tekevät, lapset tulivat sisälle ja perheen äiti tuli sisälle, hänellä oli villatakki ihan täynnä koirankarvaa. Isä jäi koiran kanssa sisälle ja jossain vaiheessa vaihtoivat vuoroa.

Ilman muuta pitää tarkistaa saako lemmikkieläimen kanssa tulla sisälle, itselle ei tulisi mieleenkään. Vain kerran on vst käynyt, onneksi vain kerran.

Vierailija
6/7 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok.

Itse olen äärettömän koirarakas, mutta en silti halua, että kysymättä ja kertomatta meille tulisi vieraiden mukana koira. Ihan jo nuiden kissojenkin takia.

Seuraavalla kerralla kerrot vaan suoraan, että vieraat ovat tervetulleita ilman koiraa.

Vierailija
7/7 |
08.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla sanot, että vuokrasopimuksesi kieltää lemmikit asunnossa, joten koiraa ei valitettavasti voi tuoda mukaan. Piste. Ei muuta. Se on siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi