Herään öisin syömään.
Saatan käydä jääkaapilla kolmekin kertaa öisin syömässä, ei auta vaikka söisin illalla ennen nukkumaan menoa.
Verensokerit kunnossa, ei diabetestä.
Mikä voisi olla syynä?
Kommentit (19)
Elämäsi on fyysisesti liian kevyttä: siksi et nuku öisin. Treenaa enemmän ja vaihda rankkaan ruumiilliseen työhön. Nukkuessasi et ehdi syödä.
Tuo on myös ihan tapa, josta voi opetella pois.
Lapsesta asti tämä tapa ollut, mikä syömishäiriö sitten voisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Lapsesta asti tämä tapa ollut, mikä syömishäiriö sitten voisi olla?
Ei kaikkeen tarvitä syytä tai diagnoosia, olet vain heikko yksilö.
Jos on tarvitsemansa ruoan ja kalorit valveilla ollessaan syönyt ei sitä enää herää yöllä syömään.
Johan itse yöunen laadun täytyy olla huono jos moneen kertaan herää ylös syömään.
Kokeile liikuntaa ja yöksi melatoniinia.
Nämä auttoivat tuttavani yösyömisiin; hän rupesi nukkumaan kunnolla.
Mulle riittää kertakäynti syömässä yöllä.
Opittu tapasi ja näkyy vyötärössäsi kuin se et saa syöntisi jälkeen unta. Valvot aamun tunneille asti netissä ja makaat pitkälle aamupäivää, valittaen masenusta ym.
Lopeta syöminen klo 19 aikoihin. Pari yötä voi olla hankalaa, mutta sitten opit nukkumaan vähän tyhjemmällä vatsalla. Ei tarvii olla nii paljon energiaa työstön alla yöllä joka muuttuu suoraaan läskiksi.
Joskus herään alkuyöstä nälkäisenä ja syön juustoa ja näkkäriä. Muuten en nukkuisi.
Olet totuttanut kehosi tuohon aikanaan. Et jatkossa mene enää jääkaapille vaikka kuinka muka maha kurisisi.
Minulla ihan sama ja meillä ei lapsuudessa ollut koskaan ruoka-aikoja. Olen syömishäiriöstä kärsinyt koko ikäni. Kotona ei ollut aina ruokaa ollenkaan ja piti koulu ruualla pärjätä koko päivä mutta kun siellä koulussa oli ollut tosi yököttävää ruokaa kuten tillilihaa niin en syönyt muuta kuin näkkileipää.
Ala- asteella oli syömispakko ja sain kammon syödä ihan mitä tahansa suoranaista mautonta löllöä suoranaista paskan makuista ruokaa ja piti niiata ja kiittää pöydän päässä istuvalle opettajalle ala-asteella.
Nykyään on ihan herkku ruuat koulussa entisaikoihin verrattuna. Salatti oli kuivaa lanttu tai porkkana raastetta lisukkeena siihen kengän pohja pihviin josta ei hampaillakaan mitään irti saanut.
Kotona oli vain paistin perunoita elikkä pyttipannua tai maksalaatikkoa. Aliravitsemustilassa elettiin. Maitotuotteita ei ollut ollenkaan jotenka luuntiheyden mittauksessa monen murtuman jälkeen kun sairaanhoitaja sitä ehdotti niin se oli alentunut merkittävästi. Mitään liikunta harrastuksia ei saatu harrastaa lapsena kun ei saatu vaatteita eikä välineitä. Vanhemmilla kyllä oli omia kalliita harrastuksia laittaen itseensä rahaa.
Sitten on vielä sekin ongelma kun minua on koko ikäni sukuni toimesta haukuttu ylipainon johdosta kelvottomaksi ja aivan järkyttää niin että rintasi roikkuu ja yms. ulkonäön haukkumista. Se on niin häpeällistä ettei sellaista voi edes kenellekkään kertoa että tämmöistä on ollut ja uskoisikaan sitä kukaan.
Mieheni aavistelee sillä minulla on ollu niin paljon mielen terveysongelmia sukuni johdosta mutta kaikesta huolimatta hän rakastaa minua yli kaiken ja sen takia olen selviytynyt. Mieheni jostain kumman syystä vihaa mun sukuani eikä halua niitä lähettyvilleni kun hänellä on suojeluvietti minua kohtaan. Hän on häätänyt isäni ja muut pois ja ainoastaan hän hyväksyy äitini lähettyvilleni joten kuten.
Minäkään en saa unta ellen käy jääkaapilla yöllä jos herään ja olen yö syöppö. On kamalaa koittaa nukkua koko yö syömättä ja juomatta yhtään mitään. Minä valvon sen yön sitten ja lähden aamulla nukkumatta juurikaan. Pari päivää kestän elää ilman että olisin nukkunut juurikaan ollenkaan. Sitten jos joku asia ärsyttää niin räjähdän.
Vierailija kirjoitti:
Lihavilla ei nälkähormonit toimi.
Kyllä täällä ainakin toimii.
T: lihava nainen
Liikaa hiilareita ja liian vähän proteiinia ja rasvaa. Minulla kaurapuuro iltapalaksi on takuuvarma yönälän aiheuttaja. Samaa ongelmaa ei synny proteiini+ kasviksia aterian jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Läskit syö yötäpäivää
Varsinkaan en syö päivällä juurikaan mitään muuta kuin yöllä niin et tiedä läskin elämästä yhtään mitään.
Onko sinulla mitään omia kokemuksia väittämällesi vai mistä olet luulosi saanut.
Itsellänikin alkoi joskus vuosi sitten ilmetä tuota ylipääsemätöntä yösyöntitapaa. Yhdistin sen sitten unilääkkeeseen, joka määrättiin huonon nukkumisen takia.
Tuo klo 17.00 jälkeen ei mitään auttaa ja viimeiseksi syö vaikka rasvatonta jogurttia.
Minustakin on tullut yösyöppö. Aamulla tai päivällä ei ole nälkä, eikä oikein mikään maistu, mut auta armias kun tulee ilta. Pizzaa, leipää kinkulla ja juustolla ja jotain makeata jälkiruoaksi. Jädee tai vanukasta.
Eli en nyt ihan herää yöllä syömään, mutta yöllä syön kuitenkin.
Sulla ei ole ukkoa joka haukkuu kun syö.
Voisin lainata.