seksiä, seksiä, seksiä.....
olen ihan ymmälläni. mies haluaa seksiä joka päivä ja se on ollut avioliittomme vaikea asia. välillä olen tehnyt iltaisin tietokonetöitä ja mennyt nukkumaan myöhemmin tmv. ettei seksiä olisi niin paljon. sen puute kuitenkin saa meidän välisen läheisyyden täysin kuihtumaan.
olen yrittänyt korjata tilannetta suostumalla seksiin. se onkin nyt sitten muuttunut sellaiseksi, että minä yritän kestää ja mies yrittää nauttia. menee siis pieleen kuitenkin.
mitä voisi tehdä, että minäkin voisin joskus nauttia eli siis seksiä ei koko ajan olisi tai joku koko ajan yrittäisi näpeltää kimpussa vaan olisi aikaa syttyä asialle, kun välillä olisi taukoa. mies taas ei taukoja kestä ja hänellä tauko on yksi päivä.
Kommentit (19)
Voisitteko päästä kompromissiin? Sopisitte tietyt päivät, jolloin seksiä on taatusti tarjolla, muut sitten näitä välipäiviä, jolloin sun ei tarvitsisi ahdistua "vonkauksesta"? Mies voisi olla rauhallisin mielin kun tietäisi ettö huomenna taas saa.
Kerro miehellesi, millainen seksi sinusta tuntuisi hyvältä niin että olisit itsekin halukkaampi.
Joo sovitte, että seksiä harrastetaan ainoastaan t- alkuisina päivinä.
Tänään ja tunnuntaina
Erohan tuossa olisi oikea ratkaisu. Miksi ihmeessä olet ottanut kumppanin jolla on noin erilaiset seksitarpeet? Mä olen nainen ja haluan naida joka päivä, en ikinä ottaisi miestä jolle riittää kerran viikossa.
Torstai?
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 08:36"]
Joo sovitte, että seksiä harrastetaan ainoastaan t- alkuisina päivinä.
Tänään ja tunnuntaina
[/quote]
Eipä kuulosta hyvältä. Mies täyttää seksillä jotain muutakin kuin seksuaalista tarvettaan eli joku tyhjiö tunne-elämässä. Ettekö voi puhua asioista?
Ensimmäisessä liitossani seksi alkoi myös olla joku velvollisuus mulle ja en kerrassaan enää nauttinut muustakaan elämästä.
Nykyinen (toinen ja viimeinen-en halua enää tämän jälkeen uutta suhdetta, jos mies kuolee tai jotain muuta tapahtuu) mies saa minut vuosien jälkeenkin nauramaan jutuilleen, tekee kanssani kotityöt, pitää lapsistani, jakaa kaiken kanssani, lähtee kanssani shoppailemaan ja harrastamaan (ja toki minä hänen kanssaan). Seksikin on kerrasta toiseen odotettavaa ja jotenkin aina uutta ja upeaa. Opin eka liitosta sen, että ellei elämää jaeta yhdessä muulla tavoin kuin vuoteessa, köyhtyy koko suhde ajastaan. Ehkä jonkun kohdalla on toisin, mutta jaoin tämän kokemukseni.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 09:16"]
Eipä kuulosta hyvältä. Mies täyttää seksillä jotain muutakin kuin seksuaalista tarvettaan eli joku tyhjiö tunne-elämässä. Ettekö voi puhua asioista?
Ensimmäisessä liitossani seksi alkoi myös olla joku velvollisuus mulle ja en kerrassaan enää nauttinut muustakaan elämästä.
Nykyinen (toinen ja viimeinen-en halua enää tämän jälkeen uutta suhdetta, jos mies kuolee tai jotain muuta tapahtuu) mies saa minut vuosien jälkeenkin nauramaan jutuilleen, tekee kanssani kotityöt, pitää lapsistani, jakaa kaiken kanssani, lähtee kanssani shoppailemaan ja harrastamaan (ja toki minä hänen kanssaan). Seksikin on kerrasta toiseen odotettavaa ja jotenkin aina uutta ja upeaa. Opin eka liitosta sen, että ellei elämää jaeta yhdessä muulla tavoin kuin vuoteessa, köyhtyy koko suhde ajastaan. Ehkä jonkun kohdalla on toisin, mutta jaoin tämän kokemukseni.
[/quote]
no ei todellakaan täytä mitään muuta tarvetta kuin seksuaalisia tarpeitaan. jokapäiväinen seksi on normaalia asia parisuhteessa.
Nosto: mies todellakin haluaa nimenomaan tyydyttää seksin tarpeensa minun eli vaimonsa kanssa. Ja toivoisi, että minäkin nauttisin. Hänen halunsa ei ole laantunut vaan on pysynyt aina jatkuvana, minä taasen en jaksaisi enää niin paljon Vrt. Alkuhuuma/ aika pariskuntana ilman lapsia.
mies on ihan mukava tapaus, meillä on kolme lasta jne. kuitenkin minua painaa arki, oman rauhan tarve jne. Hän taas on aina valmis seksiin. Minunkin on esim. Lomilla helpompi nauttia ja innostua. Kotona asiasta on tullut minulle pakkosuoritus. Harvoin onnistun nauttimaan tai jaksan keskittyä asiaan. Harvoin aika myöskään tulen tyydytetyksi, vaikka sitä tietysti toivoisin. Luulisin se onnistuvan, jos seksiä olisi vähemmän eli laatu minun näkökulmasta paranisi.
olisiko vinkkejä tilanteen tasapainottamiseksi tai minulle mieleni virkistämiseksi ja uuden innon löytämiseksi.
Ap
Mitä mies tekee seksi eteen? Onko läheisyyttä, esileikkejä? Nimittäinhalut kyllä katoaa ja siitä tulee pakkopullaa jos toinen vaan kinuaa seksiä ja odottaa sitä nautintoa, mutta ei kuitenkaan tee asian eteen yhtään mitään.
AP kun ei jaksa esileikkejä, kun haluaa päästä mahd. Helpolla tästä pakkopullasta. En halua, että mies koskee minuun seksuaalisessa mielessä, kun haluisin välillä olla ihan rauhassa tai vaan kainalossa. En halua, että hän haluaa välttämättä minun kiihottuvan, kun haluaisin lukea kirjaa tai olla vaan hiljaa.
ehkä hän ei tee asioita, mitkä saisi minut syttymään. Mutta kun en halua syttyä joka ilta tai päivä tai aamu tai että koko päivä siitä puhutaan ,että illalla sitten taas... olen vain niin kyllästynyt: liika on liikaa!
no niinkuin joku jo sanoi, olette vääriä toisillenne. Tuo teidän erilaiset seksihalut on erottamaton ristiriita, koska pidemmän päälle ei kumpaakaan voi pakottaa toimimaan libidoaan vastaan.
Ei kun pidät joku vkl seksisessiot. Kello soimaan klo 6 ja imaiset miehen kullin suuhun välittömästi, vaadit siltä seksiä ihan koko viikonlopun ja naitatat mulkun kipeeksi. Et anna armo missään vaiheessa, jos mies meinaa uupuua niin ei muuta kuin kulli suuhun ja imua, työnnä vielä nyrkki miehen perseeseen samalla niin saa äijä kerrankin riittävästi.
Katsotaan sit vieläkö vonkuu maanantaina kun on viikonloppuna naitu paikat kipeeks
Mikäs tuossa on ongelma. Jos et halua seksiä, on mieskin ilman ainakin sinun kanssasi.
Me olemme nelikymppinen pariskunta, jolla oli hyvin samanlainen tilanne. Sillä erolla, että meillä oli läheisyyttä muutenkin kuin seksin valmisteluna, mutta minä halusin suunnilleen joka päivä ja vaimo ehkä kerran vikossa. Koin sen ahdistavana, kun vaimo vain antoi, kun hän teki sen myös selväksi että antoi eikä koskaan halunnut orgasmia tai muuta tyydytystä. Koko tilanne turhautti molempia ja tuotti säännöllisesti riitoja.
Kävimme kolme kertaa juttelemassa pariterapeutilla, mikä auttoi ymmärtämään tilannetta objektiivisemmin. Totuus on se, että meidän seksihalumme eivät tule muuttumaan, ainakaan tietoisesti ohjattuna, vaan piti miettiä mikä suhteessa on hyvää ja onko seksi minulle niin tärkeää, että olen valmis eroon. Päätin että ei ole ja olemme sen jälkeen olleet onnellisempia. Läheisyyttä on paljon ja se johtaa seksiinkin monta kertaa viikossa, mutta en enää odota, että se on vaimolle niin ihmeellistä. Miettiköön ensi viikon työasioita, jos se tuntuu hyvältä. Emme ole riidelleet seksistä kertaakaan sen jälkeen ja se on vaikuttanut välillisesti muutenkin suhdettamme parantaen.
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 11:40"]
no niinkuin joku jo sanoi, olette vääriä toisillenne. Tuo teidän erilaiset seksihalut on erottamaton ristiriita, koska pidemmän päälle ei kumpaakaan voi pakottaa toimimaan libidoaan vastaan.[/quote]
Ei voi toista voi pakottaa, mutta sen voi itse valita. Jos pitkä suhde on muuten hyvä ja puolisot rakastavat toisiaan, niin vastaavaa on erittäin vaikea löytää. Suosittelen miettimään onko se sopiva hinta seksin paranemisesta. Muiden (miesten) kokemusten perusteella joillekin on mutta kaikille ei.
T: 17
kiitos 17! näköhään ihan sama tilanne. koen itseni kuitenkin seksuaalisena ihmisenä, mutta liika seksi tuo vienyt juuri tuohon tilanteeseen, että yritän pitää mieheni tyytyväisenä, mutta en halua itse tyydytystä.
Lohdullista kuulla, että teillä tilanteeseen on löytynyt apua. Pitää meidänkin laittaa asiat vaakakuppiin. Kyllä meilläkin on läheisyyttä, mutta se tuntuu aina vievän seksiin, koska seksiä on minun näkökulmastani "aina". En uskalla kieltäytyä, koska mies loukkaantuu, ettei seksiä ole. Sitten pyrin hyvittämään sen seksillä, että muutoin kiva elämä ei menisi sekaisin.
Ehkä minun pitäisi sitten uskaltaa vaatia, että seksiä ei olisi niin paljon ja pyrittävä kompromissiin. Tällä tavoin olemme molemmat melko onnettomia: toinen odottaa liikaa ja toinen ei odota ollenkaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 11:42"]
Onko asia tosiaan noin simppeli:eikö mitään ole tehtävissä?
[/quote]
Asia on niin simppeliä kuin 12 sanoi.
Erotkaa. Ei tule pidemmän päälle toimimaan koskaan, kokemusta on.