Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kennelliitto vaikeuttaa koirien terveystutkimusta

Vierailija
12.10.2020 |

Kirjoitan, koska oletan täällä olevan koiriensa terveydestä kiinnostuneita ja ainakin itseä harmittaa tämä taantumuksellinen meininki, joka ei millään tavalla edesauta koirien terveyttä tai avointa tutkimusta. 

Lohen tutkimusryhmän arvokas koirien perinnöllisyystutkimus ei saa enää käyttää Kennelliiton Koiranet -järjestelmän tietoja: https://www.facebook.com/154220884751904/posts/1695013237339320/

Vaikuttaa siltä, että Kennelliiton pj:tä harmittaa kun Lohi on esittänyt kriittisiä (ja tutkittuun tietoon perustuvia) kommentteja sairaidempien koirien jalostuksesta. Tästä aikamoinen juttu lokakuun Koiramme lehdessä. PJ on sitä mieltä, ettei tutkijan tule ”purra ruokkivaa kättä”, eli ilmeisesti toivoo vain Kennelliitolle mieluisia ulostuloja. Tästä lisää: https://sarijakuva.fi/blogi/2020/10/11/kennelliitto-koirien-vai-koiraih…

Tähän kun vielä lisätään työntekijöiden lakko niin ei kovin hyvältä näytä…

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin vanha että muistan, kuinka Kennelliitto puolusti raivoisasti koirien häntien typistämistä. Typistämisen kieltäminen muka pilaisi koirien kasvatuksen Suomessa.

Ei eläinten hyvinvointi ole tärkeysjärjestyksessä se tärkein asia.

Täähän ei tosiaan oo mikään yksittäinen ongelma nykyisen kennelliiton toiminnassa, kymmenisen vuotta sitten vielä saattoi ylpeänä katsella miten täälä toimitaan. Suunta on noista ajoista mennyt paljon huonompaan

Vierailija
42/42 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin vanha että muistan, kuinka Kennelliitto puolusti raivoisasti koirien häntien typistämistä. Typistämisen kieltäminen muka pilaisi koirien kasvatuksen Suomessa.

Ei eläinten hyvinvointi ole tärkeysjärjestyksessä se tärkein asia.

Kennelliittohan on kasvattajien etujärjestö, ei koirien hyvinvoinnin etujärjestö. Se valitettavasti näkyy ja tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi