Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvatatko pojistasi sivareita?

Vierailija
07.01.2014 |

Miksi? Jos näin kuitenkin teet, muista ottaa ne tappo- ja ampumispelit pois myöskin.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa mennä inttiin, mutta turha vuoden homostelun (kaikella rakkaudella) jälkeen palata itkemään kun kaverit on vieneet tyttöystävät, keränneet vuoden työkokemuksen ja luultavasti napanneet vakiduunin ja/tai opiskelupaikan. Se on pitkä aika teinille olla pois kuvioista ja tyttöystävälle odotella.

Vierailija
22/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoolliset ja juntit pitävät armeijaa arvossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tehköön oman päätöksensä. Molemmat ovat hyödyllisiä. Itse sivarina opetin lapsia ja nuoria ja autoin syrjäytyneitä sekä hankin vuoden työkokemuksen omalta alaltani, joka muuten olisi todella vaikeaa. Olisin saanut armeijasta (ja sivarista) vapautuksen terveydellisten syiden vuoksi, mutta päätin tehdä sivarin siitä huolimatta. Armeijaan en olisi missään nimessä mennyt, en vaikka isänmaatani kunnioitankin moraalisista syistä ja sen vuoksi, että en kokenut siitä olevan mitään hyötyä kenellekään, että siellä olisin puolivuotta kitkutellut

Vierailija
24/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kertokaa miten pojasta kasvatetaan sivari tai mieluiten totaali? En ikimaailmassa kestäisi ajatusta että vauvani joutuisi armeijaan :( Onneksi isänsä ja kaikki 3 setänsä ovat sivareja :)

Vierailija
25/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivarius on komeus

Vierailija
26/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt sitä, kun AV:lla kaikkien mielestä sivarit ovat ihanan rohkeita ja omilla aivoillaan ajattelevia älykköjä ja mammojen miehet tottakai oikeita miehekkäitä miesten miehiä sivariudestaan huolimatta. Jostain kumman syystä itse en ainakaan tiedä muita kuin paskahousu-sivareita, vaikka palstan otannan mukaan minunkin empiirisen todellisuuteni pitäisi olla hyvin toisenlainen. Syyt sivariuteen ovat tyypillisesti luokkaa heikko mielenterveys, vaatimattomat sosiaaliset taidot (pelätään ettei pärjätä joukossa toimiessa), ei haluta leikata paskaista hevilettiä jne.

Vierailija
27/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani on kaksoiskansalaisuus ja täytyy sanoa, että olisin ehkä vähän pettynyt jos hän lähtisi Suomeen armeijaan. 

Vierailija
28/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat itse valita. 13-vuotias on sitä mieltä, ettei aio mennä ja 8-vuotias suunnittelee menevänsä.

Vierailija
29/58 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

699

Vierailija
30/58 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:36"]Olen aina ihmetellyt sitä, kun AV:lla kaikkien mielestä sivarit ovat ihanan rohkeita ja omilla aivoillaan ajattelevia älykköjä ja mammojen miehet tottakai oikeita miehekkäitä miesten miehiä sivariudestaan huolimatta. Jostain kumman syystä itse en ainakaan tiedä muita kuin paskahousu-sivareita, vaikka palstan otannan mukaan minunkin empiirisen todellisuuteni pitäisi olla hyvin toisenlainen. Syyt sivariuteen ovat tyypillisesti luokkaa heikko mielenterveys, vaatimattomat sosiaaliset taidot (pelätään ettei pärjätä joukossa toimiessa), ei haluta leikata paskaista hevilettiä jne. [/quote] Ehkä et muutenkaan tunne kuin paskahousuja? ;)

[/quote]

Harmiksesi asia ei ole näinkään. En sivareitakaan tunne kovin läheisesti muutoinkaan, sillä kyseessä ovat lähinnä vanhat luokkakaverit tai kaukaiset sukulaiset. Minun piireissäni (lähisuvussani, ystäväpiireissäni) sekä DI-voittoisella työpaikallani miehet ovat armeijan käyneitä, fiksuja ja luotettavia tyyppejä. 

Vierailija
31/58 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikkein iloisin jos pojat valitsevat siviilipalveluksen jossakin yhteiskuntaa hyödyttävässä työpaikassa. Totta kai hyväksyn myös sen, jos he päättävät mennä aseelliseen palvelukseen. Hyväksyn myös totaalikieltäytymisen. Jokaisen nuoren miehen on itse tehtävä valinta tuossa asiassa, ja se on henkilökohtaiseen elämään vaikuttava valinta, mutta myös poliittinen ja periaatteellinen kannanotto.

(Sota- ja ampumapelejä ei ole meillä koskaan harrastettu.)

Vierailija
32/58 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen pitäis liittyä Natoon ja luopua pakollisesta ja epätasa-arvoisesta asevelvollisuudesta.

Vierailija
33/58 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatamme heistä miehiä. Meillä on neljä poikaa ja kaikille on aihe sota tehty tutuksi ja kaikki ovat jo nyt erittäin isänmaallisia. Tietävät hyvin mitä tarkoittaa ryssä. Pihaleikitkin ovat meillä usein sotaa ja poterokin heillä on. Ilmakiväärillä harjoitellaan ampumista. Nuorin on neljä.

Vierailija
34/58 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 19:45"]

Tajuattehan te nyt toki sen, että jokaisessa maassa on armeija...

[/quote]

Jokaisessa maassa ei ole armeijaa.

Vierailija
35/58 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatan tietysti.

Vierailija
36/58 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sivari?

Vierailija
37/58 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koti uskonto isänmaa ovat meillä arvoina.

Vierailija
38/58 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kasvatan niistä miehiä. Itse päättävät menevätkö inttiin vai eivät. Itse olen sen kyllä käynyt, samoin mies.

Vierailija
39/58 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaalikieltäytyjiä mieluiten. Leikit on leikkejä mutta todellisuudessa armeijahommat on auttamattoman vanhanaikaisia ja typeriä nyky-Euroopassa. Puhumattakaan niiden kustannuksista yhteiskunnalle.

Vierailija
40/58 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivari = asepalvelusta pakoileva yhteiskunnan vapaamatkustaja.