Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lapsiperheen kodin olla siisti silloin kun isä tulee töistä kotiin?

Vierailija
12.10.2020 |

Jos perheen äiti on äitiyslomalla/kotona lapsia hoitamassa? Minusta kodin siisteys ei ole numero 1, sen edelle menee ainakin lasten syöminen, puhtaat vaatteet, ulkoilu... Siivous olisi minusta järkevintä hoitaa illalla yhdessä. Mielipiteitä?

Kommentit (237)

Vierailija
101/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

94 vielä.. myöskään ruuanlaitto ei ole mikään naisen tehtävä. Jos mies joutuu olemaan työreissulla niin yhdessä varmistetaan, että äidille on helppoa ruokaa kaapissa valmiina, ettei tarvitse sitä miettiä. Äiti saa ja äidin kuuluu myös levätä ja puolison tehtävä on tukea äitiä.

N30

Vierailija
102/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jollei nyt ihan haastava vauva ole niin kyllä perus kotityöt pitäisi pystyä siinä samassa tekemään.

Kun ei avaa tekkkaria ja tietokonetta päivän aikana niin ehtii kyllä.

Ei meilläkään mitään supersiistiä ole mutta tiskit pyykit sekä lasten lelut mitkä on olohuoneessa/keittiössä on kyllä korjattu pois. Sekä ruoka on tietysti valmiina kun mies tulee kotiin. Kenenkään ei tarvi illalla enää tehdä kotitöitä vaan saadaan keskittyä perheen yhteiseen aikaan.

Entä ulkoilut ja lasten leikittämiset? Lähdettekö puistosta heti pois kun lapset ovat siellä jostain innostuneet ja itku tulee kun pitää lähteä kotiin?

Niin ja entä kun on se haastava vauva?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUKA KÄYTTÄÄ NE LAPSET PUISTOSSA MIEHEN KOTIINTULON JÄLKEEN???? Pitäs näistä perusasioista saada joku selko.

Ja mulla ainakin vauva valittaa jos äiti vaan siivoaa ja puunaa.

Ihme vauva. Mulla on kaikki vauvat valittanut jos ei tehty mitään. Kyse ei ollut mistään puunaamisesta vaan pesusiisteydestä. 

Vierailija
104/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUKA KÄYTTÄÄ NE LAPSET PUISTOSSA MIEHEN KOTIINTULON JÄLKEEN???? Pitäs näistä perusasioista saada joku selko.

Miksi ne silloin pitäisi puistossa käyttää?.

Vierailija
105/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kiva tulla siistiin kotiin. Ei töissäkäyvä jaksa vielä lisäksi siivota illalla. Varsinkaan jos tekee oikeaa, fyysistä työtä. Sinähän et tee muuta kuin leikit lasten kans.

Vierailija
106/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kotona olevan pitäisi hoitaa ne kotityötkin. Kai se työssä ollut ennemmin on lastensa kanssa.

Ei veronmaksajien tehtävä ole maksaa tukia perheille, jotta vanhempien vapaa-aika ja elämänlaatu parantaisi ja aikuinen mies heittäytyy miesvauvaksi ja saisi töiden jälkeen makoilla sohvalle.

Jokaisen lapsen perhevapaiden aikana, joka on kotihoidossa, ansaitsee hyvää hoitoa, varhaiskasvatusta, syliä ja hoivaa, se on lapsen etu ja oikeus, ja siksi lapsen kotihoidosta maksetaan.

Jos mies tekee 8h työtä, niin tuo aika menee siivellä, eikä riitäkkään, jos äiti antaa hyvää hoitoa lapselle, kun suositus jo ulkoiluun vie 3h päivässä, sen lisäksi hoivaa ja syliä, varhaiskasvatusta, virikkeitä jne.

Vai olisiko sinusta ok. jos lapsi on päivähoidossa perhepäivähoitajalla, hän samalla tekisi kotityöt ja kaikki olisi valmista, kun hänen miehensä tulee kotiin ja lapsi olisi pöivät oman onnensa nojassa, hoitamatta.

Perhepäivähoitajat käyvät kaupassa, kokkaavat jne sen hoitopäivän aikana...

Kyllä siellä kotona ehtii hoitaa monenmoista ilman että lasten hoito kärsii yhtään. Ne lapsethan voi ottaa siihen mukaan. Niin ne oppii ettei siellä kotona joku keiju vain taio kaikkea.

Ei perhepäivähoitajan kuulu käydä kaupassa lapsien kanssa eikä siihen kokkailuun kuulu kulua paljoa aikaa. Eikä kuulu siivota sen työpäivän aikana. Tietty lelut kootaan ja laitetaan tiskit koneeseen.

Meidän pph vei 5 alle 5-v lasta autolla kauppaan. Ilman turvaistuimia, 2 lasta samassa turvavyössä ja jätti lapset yksin autoon kauppareissun ajaksi. Juu ei!

Vierailija
107/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollei nyt ihan haastava vauva ole niin kyllä perus kotityöt pitäisi pystyä siinä samassa tekemään.

Ei meilläkään mitään supersiistiä ole mutta tiskit pyykit sekä lasten lelut mitkä on olohuoneessa/keittiössä on kyllä korjattu pois. Sekä ruoka on tietysti valmiina kun mies tulee kotiin. Kenenkään ei tarvi illalla enää tehdä kotitöitä vaan saadaan keskittyä perheen yhteiseen aikaan.

Kyllä se kotona oleva saa taukoa pitää. Kun telkkari ja tietokone on kiellettyjä, niin mies sitten vaikka kirjan lukeminen? Siis aikuisten eikä mikään satukirja.

Vierailija
108/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sinä sielä kotona teet jos et viitsi siisteydestä huolehtia?

Vierailija
109/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdin siivoamaan ihan hyvin, mutta tämäkin taitaa olla tapauskohtaista. Meillä on pieni talo ja vähän tavaraa, joten siivottavaa ei ole hirveästi.

Vierailija
110/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vauva. Mulla on kaikki vauvat valittanut jos ei tehty mitään. Kyse ei ollut mistään puunaamisesta vaan pesusiisteydestä. 

Öö siis.. kaikki sun vauvat valitti jos et siivonnut? ... 🤔

Vierailija
111/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne silloin pitäisi puistossa käyttää?.

Kun päivällä naisen pitää siivota ja laittaa miehelle ruokaa. Sehän se on lapsettomien palstamiesten mielestä tärkeämpää kuin lasten hoitaminen.

Vierailija
112/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut sitä mieltä, että se siivoaa, jota sotku häiritsee. Ja koska mua ei häirinnyt (eikä häiritse vieläkään) toisin kuin miestä, mies siivoaa.

Vierailija
113/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tulee kotiin vasta klo 18-20 välillä. joten siihen mennessä siivoan päivän sotkut pois ja valmistan ruoan niin, että päästään heti miehen tultua kotiin syömään päivällistä. Erillistä iltapalaa meillä ei enää syödä.

Ruoan jälkeen on n. tunti yhteistä perheaikaa, kun ollaan kaikki olkkarissa ja jutellaan päivän asioita, luetaan kirjoja tai pelaillaan lautapelejä. Samalla hoidetaan iltapesut ja lapset sitten unille. Sen jälkeen vanhempien oma aika, jolloin on kiva, kun koti on jo siisti.

Vierailija
114/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä itse tykkäisit, kun tulisit kotiin pitkän työpäivän jälkeen ja leluja ja muuta krääsää on ympäriinsä?

Vierailija
115/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä ulkoilut ja lasten leikittämiset? Lähdettekö puistosta heti pois kun lapset ovat siellä jostain innostuneet ja itku tulee kun pitää lähteä kotiin?

Ihan normaalisti ulkoillaan pari krt päivässä se 1-2h

Kyllä 9 tunnin aikana ehtii ulkoilemaan ja tekemään kotityöt helposti, eriasia jos vauvalla on vaikka koliikki tms että itkee paljon eikä viihdy kuin sylissä.

Vierailija
116/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan ja laitan ruokaa ennen kuin mies tulee kotiin.

Vierailija
117/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja tekee sitä, mistä hänelle maksetaan eli hoitaa lapset.

Vierailija
118/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotona oleva vanhempi puuhaa lasten kanssa jotain kehittävää, niin siitä tulee sotkua. Leipoo, askartelee, opettaa saksien käyttöä niin on paperisilppua ympäriinsä, järjestää tyynystä esteratoja ja pomppulinnoja, antaa lasten kunnolla eläytyä ja keskittyä pitkäkestoiseen leikkiin, vie ulos myös kurakelillä ja antaa kerätä pikkukivien ja käpyjen kokoelmaa.

Jos kotona oleva vanhempi opettaa lapset viihtymään tabletilla monta tuntia päivässä niin eipä tule sotkuakaan, ja koti kiiltää puolison tullessa kotiin.

Silti itse valitsisin ensimmäisen vaihtoehdon.

Vierailija
119/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdan vaippaa sen seitsemän kertaa, tarjoilen vauvalle ruokaa, pesen astioita ja pyykkejä, kaapitan astioita ja ripustan pyykkejä, toki myös huilaan sitä tarvitaan rikkinäisen öiden jäljiltä, käyn kaupassa, kokkaan, autan vauvaa unille, leikin vauvani kanssa, laitan vauvaa hyppykiikkuun ja kävelytuoliin, jos pystyn vien roskia, käytän suihkussa itseni ja vauvan, käytän vauvaa ulkoilemassa ja esim. kiikkumassa... mitä sinä tekisit päivän vauvan kanssa? ....

Vierailija
120/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä itse tykkäisit, kun tulisit kotiin pitkän työpäivän jälkeen ja leluja ja muuta krääsää on ympäriinsä?

Suuttuisin, jos lapsia ei olisi hoidettu hyvin. Siis syötetty, pesty, ulkoilutettu, leikitetty, luettu, muistettu vitamiinit. Lisäksi lapsen kanssa pitää askarrella. Sinä et tiedä, miten paljon lapsiin menee aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme