Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lapsiperheen kodin olla siisti silloin kun isä tulee töistä kotiin?

Vierailija
12.10.2020 |

Jos perheen äiti on äitiyslomalla/kotona lapsia hoitamassa? Minusta kodin siisteys ei ole numero 1, sen edelle menee ainakin lasten syöminen, puhtaat vaatteet, ulkoilu... Siivous olisi minusta järkevintä hoitaa illalla yhdessä. Mielipiteitä?

Kommentit (237)

Vierailija
141/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut vähän, mutta asiaa. Meidän perheessä tosin mies ei ole vieläkään tätä oivaltanut. Lapset on jo sen verran isoja, että olen itsekin jo takaisin työelämässä, mutta niin vain pitäisi kodin kiiltää puhtauttaan kun herra isoherra tulee raskaan työpäivän jälkeen kotiin. Minähän en työpäivän jälkeen mitään lepoa kaipaa, joten ei muuta kun lapsille ruokaa lautaselle, ja imuri käteen. Nalkuti, nalkuti, nalkuti, nalkuti. Taitaa olla kohta edessä muutto omaan asuntoon, saa sitten mies siivota niin paljon tai vähän kun itse haluaa, samoin minä.

Oli todella rasittavaa itsellänikin. Mies vaati, että kaikki aina tip top kodissa. Minä hoidin lapset, joista vanhempi ei edes osannut kävellä vielä kun nuorempi syntyi. Suuri osa ajasta meni siihen, että vahti, ettei vanhempi lyönyt tms. mustasukkaisuuksissaan nuorempaa. Yritä siinä olla kehittävä vanhempi. Ruuanlaiton, pyykkäys, silittäminen, vaippojen vaihto, pyllypesut ja kylvettämiset oli pakko tehdä niin, että toinen vähintään oli pinnasängyssä. Se taas kasvatti vanhemman lapsen mustasukkaisuutta, koska oli aiemmin saanut jakamattoman huomion. Ja kun nuorempi oli pinnasängyssä tai sitterissä esim. silitäessä tai laitettaessa ruokaa, silloinkin piti koko ajan vahtia. Ja mies vidduilee miksei kämppä kiillä ja nainen heruttele täysmeikissä ja tukka laitettuna.

Vierailija
142/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin todellakin nähdä ketjun naisten päivän kulun kärpäsenä katossa.

Aika menee takuulla 90%:sti kännykkä kourassa. Mutta kun on niin kovin rankkaa

Kuinka paljon itse käytät aikaa ruudun äärellä päivässä?

Vastaa rehellisesti: kummalla on päivässä enemmän relaamisaikaa, sinulla vai vaimoltasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en kyl nyt ymmärrä, mitä vaikeeta siinä on pitää samaa aikaa koti siistinä ja hoitaa lapset sivussa? Kyllähän tavallaan siivous väkisinkin kuuluu sille joka jää kotii. Esim. Tiskoneen tyhjennys/täyttö, imurointi, pyykinpesu.... Kyllä mua vituttqis tulla töistä kotii ja alkaa vielä siihe päälle korjaa miehen sotkuja! Eikä se nyt niin kovin vaikeaa oo hoitaa molempii. Itelläki lapsia.

Vierailija
144/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se henkisesti yllättävän rankkaa, kun ei välttämättä ole muuta vauva-elämän ulkopuolista kontaktia, kuin se puhelin. En tajunnut sitä ennen kuin olin muutaman kuukauden vauvan kanssa kotona kahdestaan, vaimon siirryttyä työelämään. Sen kotona olevan vanhemman arvostelu on kovin helppoa, mutta itse ainakin voin rehellisesti myöntää, että töissä pääsee helpommalla. Se että siinä alkaa vielä toinen kitisemään jostain kotitöistä, ei taatusti rakenna parempaa parisuhdetta.

Vierailija
145/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaa rehellisesti: kummalla on päivässä enemmän relaamisaikaa, sinulla vai vaimoltasi?

Plus että kummalla on VIIKONLOPPUNA enemmän relaamisaikaa???

Vierailija
146/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni lähtee töihin sunnuntaina ja tulee kotiin perjantaina, on sanonut että älä ota liikaa stressiä siivoomisesta. Kyllä meillä kuitenkin perussiisteys viikollakin pysyy ja pidän kunnon siivouspäivän torstaina ja yllättävän hyvin se on onnistunut yksinään lasten kanssa 😄

Vierailija
147/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykynaiset on täysiä velliperseitä, se on selvää 

Vierailija
148/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä siivoan ja teen ruuan valmiiksi kun olen lasten kanssa kotona. Illalla vietetään aikaa perheenä eikä kenelläkään ole töiden jälkeen enää mitään kotihommia.

Onneksi olkoon, olet nyt sitten totuttanut miehesi siihen, ettei työssäkäyvän tarvitse tehdä kotitöitä.

Oletko yhtään miettinyt, kuka ne kotityöt sitten tekee, kun sinäkin käyt töissä? Tuskin ainakaan miehesi, kun hän on nyt tottunut, että se on liikaa vaadittu.

Tekikö miehesi kotitöitä ennen lapsia? Onko lasten saaminen siis helpottanut miehen elämää? Mitäpä luulet, onko se verovaroilla kustannetun äitiysloman tarkoitus, että aikuiset miehet saavat luistaa velvollisuuksistaan?

Vierailija
149/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montakos tuntia te "raataja-äippylit" olette tänään maanneet palstalla? 

Joutuiko mies ensitöikseen siivoamaan paskanne töistä tultuaan? 

Vierailija
150/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä edelleen peräänkuulutan sitä kivaa elämää lapselle, mun kohdalla vauvalle. Se on se juttu, mille siivoaminen häviää kilpailussa, vaikka siivoamista kun toki yritän ja teen. Mutta sitä ei huomata, vain puutteet huomataan. Ite mies ei kestä yhtään sitä, että en huomaa mitä hän on satsannut perheeseensä ja kiinnitä kun huomioni vain puutteisiin. Kyllä saan siitä suuttumuksen osakseni. Te hyvät siivoajat ja kodinhoitajat, SAATTEKO siis samaan pakettiin mahtumaan ulkoilut, puistoilut ja kivat mielekkäät puuhat lapsillemme ja myös vauvallenne? ...

Vierailija
151/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli naisten ei tarvitse siivota omia jälkiään, vaikka eivät koko päivänä tee mitään? 

Miten ne onnistuu päiväkodissakin pitämään lapsilauman siistinä ja paikat puhtaana muutaman ihmisen voimin? Mutta nykyäippyli ei siihen kykene? 

Päiväkodissa on siivoojat erikseen, jos et sattunut tietämään. Heidän työnsä on pitää paikat siisteinä ja puhtaina.

Edelleenkin, siellä on muutama ihminen töissä ne siivojatkin mukaan laskettuna. Mutta nykyäippyli ei saa edes omia sotkujaa siivottua. 

Oletpa ulalla kotivanhemmuuden suhteen.

Ja mihin sinä saat kokonaisen aikuisen työpäivän kulumaan tekemättä ensimmäistäkään kotityötä?

Saatko edes omat astiasi tiskikoneeseen? 

Onko sinulla aavistustakaan, miten paljon lapsiin menee aikaa? Ei tarvitse vastata, sillä tiedän vastauksen. Sinulla ei ole mitään kokemusta ja muistikuvat lapsuudesta taitavat olla päivät pitkät leikkikehän sisällä istumisesta.

Vierailija
152/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä siivoan ja teen ruuan valmiiksi kun olen lasten kanssa kotona. Illalla vietetään aikaa perheenä eikä kenelläkään ole töiden jälkeen enää mitään kotihommia.

Onneksi olkoon, olet nyt sitten totuttanut miehesi siihen, ettei työssäkäyvän tarvitse tehdä kotitöitä.

Oletko yhtään miettinyt, kuka ne kotityöt sitten tekee, kun sinäkin käyt töissä? Tuskin ainakaan miehesi, kun hän on nyt tottunut, että se on liikaa vaadittu.

Tekikö miehesi kotitöitä ennen lapsia? Onko lasten saaminen siis helpottanut miehen elämää? Mitäpä luulet, onko se verovaroilla kustannetun äitiysloman tarkoitus, että aikuiset miehet saavat luistaa velvollisuuksistaan?

Miesvihaajan katkeruus on käsin kosketeltavaa tässäkin viestissä. -eri 

Vierailija
153/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki toimistotöissä olevat sitten varmaan välillä tauoilla pesaisee ikkunat ja pyyhkii pöydät koska ne on siinä lähellä helposti hoideltavissa. Ja järjestää paperit siistiin nippuun siksi vaan että joku saattaa astua huoneeseen ja paheksua. Lattialla on varmaan hiekkaa, paras lakaista sekin sitten seuraavalla tauolla. Kyllä töiden ohessa ihan hyvin ehtii, vaikka olisi millainen kriisipäivä.

Vierailija
154/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kysyin ensin joten sä vastaat ensin.

Vierailija
155/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie en kyl nyt ymmärrä, mitä vaikeeta siinä on pitää samaa aikaa koti siistinä ja hoitaa lapset sivussa? Kyllähän tavallaan siivous väkisinkin kuuluu sille joka jää kotii. Esim. Tiskoneen tyhjennys/täyttö, imurointi, pyykinpesu.... Kyllä mua vituttqis tulla töistä kotii ja alkaa vielä siihe päälle korjaa miehen sotkuja! Eikä se nyt niin kovin vaikeaa oo hoitaa molempii. Itelläki lapsia.

Eihän se kotiäiti siellä sotke vaan ne lapset.😂

Vierailija
156/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli naisten ei tarvitse siivota omia jälkiään, vaikka eivät koko päivänä tee mitään? 

Miten ne onnistuu päiväkodissakin pitämään lapsilauman siistinä ja paikat puhtaana muutaman ihmisen voimin? Mutta nykyäippyli ei siihen kykene? 

Päiväkodissa ei todella hoitajat tee muuta kuin hoitaa lapsia, se sanotaan jo lainsäädännössä. Erikseen on siivoojat, ruoka tulee valmiina, jos tarvitaan lampun vaihtoa, kiinteistöhuolto tekee sen. Samoin pyykit menevät pesulaan jne.

Vierailija
157/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä teit vaimollesi ruuan valmiiksi, kun hän tuli töistä? Lapsiahan teillä ei ole, joten tuon verran olisit voinut panostaa.

Vierailija
158/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki toimistotöissä olevat sitten varmaan välillä tauoilla pesaisee ikkunat ja pyyhkii pöydät koska ne on siinä lähellä helposti hoideltavissa. Ja järjestää paperit siistiin nippuun siksi vaan että joku saattaa astua huoneeseen ja paheksua. Lattialla on varmaan hiekkaa, paras lakaista sekin sitten seuraavalla tauolla. Kyllä töiden ohessa ihan hyvin ehtii, vaikka olisi millainen kriisipäivä.

Teen kotona töitä ja tosiaan tauoilla teen kotitöitä. Taukojumppana. Käytän myös koiran.

Vierailija
159/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa on siivoojat erikseen, jos et sattunut tietämään. Heidän työnsä on pitää paikat siisteinä ja puhtaina.

Edelleenkin, siellä on muutama ihminen töissä ne siivojatkin mukaan laskettuna. Mutta nykyäippyli ei saa edes omia sotkujaa siivottua. 

Oletpa ulalla kotivanhemmuuden suhteen.

Ja mihin sinä saat kokonaisen aikuisen työpäivän kulumaan tekemättä ensimmäistäkään kotityötä?

Saatko edes omat astiasi tiskikoneeseen? 

Onko sinulla aavistustakaan, miten paljon lapsiin menee aikaa? Ei tarvitse vastata, sillä tiedän vastauksen. Sinulla ei ole mitään kokemusta ja muistikuvat lapsuudesta taitavat olla päivät pitkät leikkikehän sisällä istumisesta.

Todellakin on. Mikä sinun tekosyysi on sille, että et saa edes omia astioitasi tiskikoneeseen tai pyykkikonetta pyörimään 10 tunnin aikana? 

Vierailija
160/237 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole hetkeäkään ettenkö tekisi jotain, klo 21 lopetan kaiken tekemisen ja klo 22 olen nukkumassa. Aamulla kello soi 5.30. Sama miehellä, töitä ja tekemistä riittää. Eipä me vahdita kuka tekee ja mitä tekee kunhan joku tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan