Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postin käsittelymaksusta

Vierailija
12.10.2020 |

Voisitteko te, jotka olette joutuneet maksamaan postin käsittelymaksun, kertoa, miten saitte tiedon maksuvelvoitteesta. Tuliko siitä etukäteen viesti jotain reittiä pitkin vai ilmenikö asia vasta pakettia noutaessanne? Kyselen, koska en löytänyt tietoa Postin sivuilta.

Tullista olen saanut joskus sähköpostia ja maksanut verkossa, minkä jälkeen paketti on päästetty jatkamaan matkaansa. Mutta Postin suhteen en ole siis varma käytännöstä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/8 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/tuontitullaus/kasi…

Tuolta löytyy tieto.

Kiitos. Tuleekohan tullilta sitten erikseen sähköpostia vanhaan tapaan? ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen saanut kirjeen tullilta, siinä mainitaan myös postin käsittelymaksusta, samoin, kun olen tullauksen suorittanut, mainitaan asiasta.

Vierailija
4/8 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen saanut kirjeen tullilta, siinä mainitaan myös postin käsittelymaksusta, samoin, kun olen tullauksen suorittanut, mainitaan asiasta.

Oletko siis saanut paperisen vai sähköisen kirjeen tullilta? ap

Vierailija
5/8 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaudu tulli.fi

Tullaa paketti (Syötä lähetystunnus)

Täytä tiedot

Maksa tullaus

Maksa postin käsittely maksu

Done.

Ei ole niin vaikeaa, ihan löytyy video ohjeetkin postin ja tullin sivuilta asiasta.

Vierailija
6/8 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis saanut paperisen vai sähköisen kirjeen tullilta? ap

Tullilta on tullut sekä omaposti -palvelun kautta, että ihan kotiinkannettuna kirje tullattavasta lähetyksestä.

Olen kyllä ihan ilmankin onnistunut tullauksen tekemään, kun lähetys on heidän järjestelmäänsä kirjattu, ja heti sen jälkeen, minuutti, pari, suorittanut postin käsittelymaksun, ja aika nopeasti aina lähetykseni saanu.

Vierailija
7/8 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. On tosiaan hämännyt, kun on kaksi eri tahoa rahastamassa ja kun on viime aikoina tullut paketteja ilman, että olisi peritty mitään maksuja, vaikka niiden arvon mukaan olisi pitänyt periä.

Mitään videoita en viitsi katsoa. Aikuisille ihmisille voisi olla ihan selkeä ohjeet kirjallisessa muodossa, ja varmaan onkin, mutta noin isoilla lafkoilla on toki valtava määrä tiedotteita sivustoillaan. Siksi käännyin teidän puoleenne :) ap

Vierailija
8/8 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myös sille sielulle, joka vaivautui alapeukuttamaan kiitoksiani :D ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä