Miten käyttäytyä ghostauksen jälkeen?
Tapasin töiden ja yhteisten kavereiden kautta miehen. Viestittelimme ja vietimme aikaa yhdessä, mies oli meistä se aktiivisempi osapuoli mutten itsekään passiivinen ollut. Flirttiä oli ilmassa mutta pidemmälle emme menneet.
Mies muutti kolme viikkoa sitten kimppakämppään alkoholisoituneen kaverinsa kanssa ja siinä yhteydessä lopetti yhteydenpidon. Olin puulla päähän lyöty mutta ymmärrän että aikuinen ihminen on vapaa käyttäytymään ja tekemään niin kuin itse haluaa enkä haikaile miehen perään.
En ole tuon muuton jälkeen tavannut miestä mutta tiedän että ainakin töiden kautta tulen hänet jossain vaiheessa tapaamaan. En haluaisi käyttäytyä kuin skitso, vihainen muija sillä silloin paljastaisin että välitin hänestä ja hänen käytöksensä satutti kovasti. Mutta en myöskään halua olla mikään kynnysmatto ja olla kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Niin että miten ihmeessä minun pitäisi käyttäytyä kun hänet kohtaan? Työni osaan hoitaa kyllä eikä tämä tule siihen vaikuttamaan millään tavalla.
Kommentit (83)
Jos sillä on kämppiksen johdosta ryyppy hirttänyt kiinni, ja halusi sut pelastaa joutumasta alkkarin kanssa tekemisiin?
Ei siinä ole mitään hävettävää että näyttää palautteella sen, että toinen teki tyhmästi ja se satutti, koska pidit hänestä. Ihmiset häpeävät kummallisia asioita. Minä menisin satavarmasti itseeni, jos ihminen kenet olisin ghostannut antaisi minulle palautetta tästä, vaikken itse hänestä pitäisikään, enää. Se on aika aseistariisuvaa ja pakottaa ainakin jonkinlaiseen itsereflektointiin.
Olemalla kuin mitään ei olisi tapahtunut sinulle jää huono fiilis joka tapauksessa ja hänelle jää hyvä tai neutraali fiilis. Kannattaa reagoida jos joku asia harmittaa.
Se että ghostaajalle on kohtelias ei tarkoita mitään kynnysmattoilua tai häpeämistä. Itse olen kritiikkiäkin antaessa asiallinen, ja hyvin harvoin heittäydyn oikeasti viileäksi. ETENKIN jos seuraava kohtaaminen tapahtuisi työn merkeissä, en todellakaan ryhtyisi "kouluttamaan" ketään työpaikalla. Yleensä itse totean etteivät ghostaajat ole energiani arvoisia, joten en uhraa heille edes sitä "koulutusaikaa" vapaaehtoisesti. Eri asia jos yrittävät jotain epämääräistä selittelyä, sitten voin sanoa suoraan että ovat käyttäneet huonosti, mikä selkeästi osoitti että voin unohtaa heidät.
Kämppiksellä jotain tekemistä asian kanssa? Jos mies on yhtään alkoon menevä niin ruvennut pttamaan kuppia oikein urakalla.
Vierailija kirjoitti:
Se että ghostaajalle on kohtelias ei tarkoita mitään kynnysmattoilua tai häpeämistä. Itse olen kritiikkiäkin antaessa asiallinen, ja hyvin harvoin heittäydyn oikeasti viileäksi. ETENKIN jos seuraava kohtaaminen tapahtuisi työn merkeissä, en todellakaan ryhtyisi "kouluttamaan" ketään työpaikalla. Yleensä itse totean etteivät ghostaajat ole energiani arvoisia, joten en uhraa heille edes sitä "koulutusaikaa" vapaaehtoisesti. Eri asia jos yrittävät jotain epämääräistä selittelyä, sitten voin sanoa suoraan että ovat käyttäneet huonosti, mikä selkeästi osoitti että voin unohtaa heidät.
Just näin. Jos kerran nimenomaan todennäköisesti tapaatte töissä, niin kuvittele jo päässäsi etukäteen se tilanne että onko järkeä. Jonkun kokouksen kahvitauolla siellä firman kahvihuoneessa muiden keskelläkö alat sitten puhua, että niin "tykkäsin sinusta ja oli tosi tyhmää ja loukkaavaa että yhtäkkiä lakkasit vastaamasta viesteihin. Etkö tajua että se on huonoa käytöstä ja satuttaa? Ai ahaa, tajusit/et tajunnut. No mutta mennäänpäs nyt jatkamaan noita neuvotteluja taas."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just näin. Jos kerran nimenomaan todennäköisesti tapaatte töissä, niin kuvittele jo päässäsi etukäteen se tilanne että onko järkeä. Jonkun kokouksen kahvitauolla siellä firman kahvihuoneessa muiden keskelläkö alat sitten puhua, että niin "tykkäsin sinusta ja oli tosi tyhmää ja loukkaavaa että yhtäkkiä lakkasit vastaamasta viesteihin. Etkö tajua että se on huonoa käytöstä ja satuttaa? Ai ahaa, tajusit/et tajunnut. No mutta mennäänpäs nyt jatkamaan noita neuvotteluja taas."
Miksi pitää heittää aina nämä järjenköyhät ääriesimerkit kehiin? Tuskin ap heti "kahvitauolla muiden keskellä" tätä palautetta antaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on ghostaaminen?
Kadotaan kuin haamut.
Onko kukaan itse ghostanut? Miksi? Mikä oli se syy ettei voinut suoraan asiasta kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että ap ei haluaa paljastaa miehelle että välitti hänestä ja käytös satutti. Mutta jotenkin tosi kurjaa että täytyy näyttää itsestään kovaksi keitetty versio ja piilotella sitä että toinen ihminen on merkinnyt jotain. Ihan näin yleismaailmalliseti ajateltuna.
Ei se ole kova versio naisesta. Miksi alkaa tilittää jollekin, joka haki pelkkää seksiä eli on pelimies ja juo alkoholia. Mies voi pahimmillaan muuttua aggressiiviseksi, juoruta siitä muiden kanssa tai ihmetellä. Ei monia miehiä kiinnosta naisten tilitykset, eikä se muuta heitä suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää heittää aina nämä järjenköyhät ääriesimerkit kehiin? Tuskin ap heti "kahvitauolla muiden keskellä" tätä palautetta antaisikaan.
En tiedä mitä AP tekee työkseen, mutta meillä ei ole oikeastaan mitään mahdollisuuksia mihinkään kahdenkeskinen jutteluun työtapaamisten merkeissä. Ellei sitten mene sen toisen perässä rappukäytävään, ja sielläkin voi kuka tahansa tulla koska vaan. Senkään takia en ryhtyisi työpaikalla mitään ghostaamista selvittelemään oma-alotteisesti. Mielestäni tämänkaltaiset jutut kuuluvat työajan ulkopuolelle, noin yleisesti ottaen.
Kunpa ihmiset ymmärtäisivät miten paljon ghostaaminen ihan oikeasti satuttaa, se ei ole mikään vitsi. Ei ole tietenkään velvollisuutta pitää kenestäkään ilman oikeaa kiinnostusta, mutta on velvollisuus tuoda mielipiteensä esille tälle toiselle osapuolelle mikäli tätä kiinnostusta ei ole. Nämä ghostaajat ovat todellisia luusereita, sukupuolesta riippumatta.
Töissä ollessa en alkaisi tilittämään mitään. Olisin asiallinen, mutta viileä. Töiden ulkopuolella voisin antaa palautetta, että arvostan suoraa puhetta ennemmin kuin katoamistemppuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä AP tekee työkseen, mutta meillä ei ole oikeastaan mitään mahdollisuuksia mihinkään kahdenkeskinen jutteluun työtapaamisten merkeissä. Ellei sitten mene sen toisen perässä rappukäytävään, ja sielläkin voi kuka tahansa tulla koska vaan. Senkään takia en ryhtyisi työpaikalla mitään ghostaamista selvittelemään oma-alotteisesti. Mielestäni tämänkaltaiset jutut kuuluvat työajan ulkopuolelle, noin yleisesti ottaen.
Tämä asian selvittäminen työpaikan ulkopuolella ei sekään varmasti ollut poissuljettu vaihtoehto, edelleenkään. Eiköhän ap itse keksi parhaan tavan.
Oletko edes kysynyt häneltä, onko kaikki hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että ap ei haluaa paljastaa miehelle että välitti hänestä ja käytös satutti. Mutta jotenkin tosi kurjaa että täytyy näyttää itsestään kovaksi keitetty versio ja piilotella sitä että toinen ihminen on merkinnyt jotain. Ihan näin yleismaailmalliseti ajateltuna.
Ei se ole kova versio naisesta. Miksi alkaa tilittää jollekin, joka haki pelkkää seksiä eli on pelimies ja juo alkoholia. Mies voi pahimmillaan muuttua aggressiiviseksi, juoruta siitä muiden kanssa tai ihmetellä. Ei monia miehiä kiinnosta naisten tilitykset, eikä se muuta heitä suuntaan tai toiseen.
Näin on.
Monet täälläkin sanoneet että pitää laittaa mies vastuuseen tekemistään. Ensinnäkin, jos ihminen pystyy ghostaamaan niin hänen mielestään teko on ollut oikeutettu eikä hän koe tehneensä väärin. Jotain on vähän vinksallaan sellaisessa ihmisessä joka pystyy toisen tuolla tavalla feidaamaan. Itse tuntisin syyllisyyttä ja häpeää, mutta ghostaaja ei ilmeisestikään niin tunne.
Ja toiseksi, todella monen miehen mielestä naisten tilitykset ovat ”akkojen kitinää” joka menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ehkä jätkäporukassa vielä asialle vielä naureskellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on.
Monet täälläkin sanoneet että pitää laittaa mies vastuuseen tekemistään. Ensinnäkin, jos ihminen pystyy ghostaamaan niin hänen mielestään teko on ollut oikeutettu eikä hän koe tehneensä väärin. Jotain on vähän vinksallaan sellaisessa ihmisessä joka pystyy toisen tuolla tavalla feidaamaan. Itse tuntisin syyllisyyttä ja häpeää, mutta ghostaaja ei ilmeisestikään niin tunne.
Ja toiseksi, todella monen miehen mielestä naisten tilitykset ovat ”akkojen kitinää” joka menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ehkä jätkäporukassa vielä asialle vielä naureskellaan.
Ja siitä, hieno avaus. Neuvojasi noudattamalla mikään ei koskaan muutu, mihinkään ei kannata puuttua, ja kaikki miehet ovat identtisesti samanlaisia. Ei kai siinä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tässä tilanteessa kysyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tässä tilanteessa kysyä?
Koska se on normaalien käytöstapojen mukaista ja rakentava tapa toimia sekä siinä tapauksessa, että miestä on kohdannut jokin ikävä asia JA siinäkin tapauksessa, ettei hän halua olla aloittajan kanssa tekemisissä.
Been there, done that! Vähän vastaava tilanne eli kiivasta viestittelyä muttei vakavaa. Yhtäkkiä hän katosi moneksi kuukaudeksi. En reagoinut mitenkään, en jäänyt kyselemään perään tai muutakaan. Jatkoin omaa elämääni normaalisti. Kunnes hän itse yhtäkkiä otti yhteyttä ja kyseli kuulumisia. Vastasin niihin iloisesti mutta en kysynyt häneltä enää mitään tai tullut yhtään vastaan keskusteluissa. Jatkettiin siis useampi viesti kunnes hän keksi että haluaakin tauottaa tuttavuutemme. Siitä vaan, bye bye. En jää odottelemaan. Et merkinnyt mulle enää mitään. Särö tuli jo ekalla ghostaamisella ja se siitä.