Miten käyttäytyä ghostauksen jälkeen?
Tapasin töiden ja yhteisten kavereiden kautta miehen. Viestittelimme ja vietimme aikaa yhdessä, mies oli meistä se aktiivisempi osapuoli mutten itsekään passiivinen ollut. Flirttiä oli ilmassa mutta pidemmälle emme menneet.
Mies muutti kolme viikkoa sitten kimppakämppään alkoholisoituneen kaverinsa kanssa ja siinä yhteydessä lopetti yhteydenpidon. Olin puulla päähän lyöty mutta ymmärrän että aikuinen ihminen on vapaa käyttäytymään ja tekemään niin kuin itse haluaa enkä haikaile miehen perään.
En ole tuon muuton jälkeen tavannut miestä mutta tiedän että ainakin töiden kautta tulen hänet jossain vaiheessa tapaamaan. En haluaisi käyttäytyä kuin skitso, vihainen muija sillä silloin paljastaisin että välitin hänestä ja hänen käytöksensä satutti kovasti. Mutta en myöskään halua olla mikään kynnysmatto ja olla kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Niin että miten ihmeessä minun pitäisi käyttäytyä kun hänet kohtaan? Työni osaan hoitaa kyllä eikä tämä tule siihen vaikuttamaan millään tavalla.
Kommentit (83)
Tervetuloa 2020-luvulle. Porukka ei osaa enää normaaleja käytöstapoja vaan mieluummin feidaa kaikessa hiljaisuudessa.
Ole viileän kylmä mutta asiallinen kun tapaatte.
Minä pyrkisin olemaan ystävällisen asiallinen. Tavatessa voisin sanoa jotain tyyliin "hei, mitäs sinulle nykyisin kuuluu" tjsp mitä nyt sanotaan kun tapaamisesta on pidempi aika. En alkaisi kyselemään syitä ghostaamiselle, mutten myöskään teeskentelemään että aikaa ei ole kulunut.
Moikkaamalla normaalisti, keskustelet vain työasioista. Mies ottakoon sit itse puheeksi muut asiat jos haluaa jotain selvittää tai korjata.
En osaa vastata kysymykseen mutta ihmettelen mitä näitten ghostaajien mielessä liikkuu? Eikö ole epämiellyttävää käyttäytyä tuolla tavalla ja laittaa pää pensaaseen?
En itse ymmärrä näitä "ole kohtelias ja normaali"-kommentteja. Vain tällä tavoin ghostaaja oppii, että on ihan ok unohtaa käytöstavat ja jatkaa samalla lailla.
Itse olisin melko viileä enkä ainakaan uhraisi moiselle perseenreiälle mitään kohteliasta hymyä. Voisi jopa kommentoida, että aika veemäisesti teit. Ei ne muuten saa sitä häpeäkokemusta, joka opettaa vähän ottamaan muita huomioon jatkossa.
Jos jokainen, joka on tulltu ghostatuksi, kohtaisi huonosti käyttäytyneen ihmisen kasvoista kasvoihin ja kertoisi tälle, että hänen käytöksensä satutti, olisi ghostaamista paljon vähemmän. Ghostatun ei tarvitse suostu häpeään, koska hänellä ei tilanteessa ole mitään hävettävää.
Kurjaa tuo on todellakin.
Mies tulee varmaan käyttäytymään kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Itse heittäisin moikat ja lyhyet mitää kuluu-jutut ja sitten häipyisin nopeasti paikalta.
Miten muutenkaan, kuin neutraalisti? Ei mitään tunnetta mihinkään suuntaan, asiallinen mutta ei sen kummempaa kiinnostusta enää.
Olemalla etäisen asiallinen. Puhut vain työasioista, kun siihen tarve on. Et hakeudu juttusille tms. Ei tarvi esittää ettei mitään ole tapahtunut kun selvästi miehen mielestä on. Miksi muuten noin töykeä hylkääminen?
Vierailija kirjoitti:
En itse ymmärrä näitä "ole kohtelias ja normaali"-kommentteja. Vain tällä tavoin ghostaaja oppii, että on ihan ok unohtaa käytöstavat ja jatkaa samalla lailla.
Itse olisin melko viileä enkä ainakaan uhraisi moiselle perseenreiälle mitään kohteliasta hymyä. Voisi jopa kommentoida, että aika veemäisesti teit. Ei ne muuten saa sitä häpeäkokemusta, joka opettaa vähän ottamaan muita huomioon jatkossa.
Just näin.
Miksi pitäisi sietää huonoa käytöstä ja olla siitä hiljaa hyväksymisen merkiksi? Tyyppi toistaa sitten samaa kaavaa kun huomaa että kukaan ei laita häntä vastuuseen.
Puhut ghostaajalle kasvotusten asiasta niin ehkä hän ymmärtää että se on väärin tehdä niin. Jos ei ymmärrä niin se on sitten hänen oma ongelmansa ettei osaa kohteliaita käytöstapoja eikä niitä varmaan koskaan opikaan.
Ghostaaminenhan on tietynlaista henkistä väkivaltaa. Olisiko liikaa vaadittu antaa tästä palautetta ghostaajalle? Ilmeisesti on. Ja sama ruletti jatkuu.
Itse ainakin.olisin sanonut suorat sanat ja todellakin tehnyt selväksi mikä kus ipää mie oli/on. Sen jälkeen duunissa olisin tekemisissä vain pakon edessä. Mitään en oma-aloitteisesti puhuisi. Ja jos tuosta reaktiosta luulee, että jäisin kaipaamaan tai että olisin vielä ihastunut, niin on vielä suurempi tollo!
Taidan kääntyä tuohon suoran palautteen puolelle. Kuukausi sitten mies vielä ihmetteli kuinka suuri ego ja huonot käytöstavat joillain ihmisillä on. Ja sitten itse käyttäyi näin.
T:Ap
Miehen käytös oli ikävää, ei kannata puhua lainkaan. Miksi olisi enää tarve sanoa mitään? Kiinnitä huomiosi johonkin toiseen.
Jos tää olis mies, niin aivan taatusti olis eri ääni kellossa. Täällähän haukuttas et "koita nyt päästää irti, ei selkeästi halua sun kanssa mitää", "Mikä näitä miehiä riivaa kun ne ahdistelee eikä tajua jättää rauhaan", "et tietenkään mene raivoamaan, aikuinen ihminen saa päättää kenen kanssa on tekemisissä ilman että tarvitsee selitellä"
Ymmärrän että ap ei haluaa paljastaa miehelle että välitti hänestä ja käytös satutti. Mutta jotenkin tosi kurjaa että täytyy näyttää itsestään kovaksi keitetty versio ja piilotella sitä että toinen ihminen on merkinnyt jotain. Ihan näin yleismaailmalliseti ajateltuna.
Itse olisin kylmän kohtelias. Asiallinen, mutta puhuisin vain välttämättömän ja kohtelisin miestä kuin ventovierasta, yhdentekevää työtuttavaa, johon en haluakaan tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Taidan kääntyä tuohon suoran palautteen puolelle. Kuukausi sitten mies vielä ihmetteli kuinka suuri ego ja huonot käytöstavat joillain ihmisillä on. Ja sitten itse käyttäyi näin.
T:Ap
Melko luotettavalta tyypiltä kuulostaa. Älä vaan retkahda!
En tiedä, olen muija ja minä olen se ghostaaja, en ghostattu.