Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BungyPump- joustosauvat, kokemuksia?

Vierailija
06.01.2014 |

Olen kiinnostunut noista sauvoista, koska en pysty juoksemaan. Onko kenelläkään kokemusta niistä? Kannattaako hankkia? Ja jos kannattaa, onko aluksi 4-kiloinen vastus parempi kuin 6-kiloinen? Tai varmaan aluksi on, mutta noita 4-kiloisia ei tunnu löytyvän mistään. Eli haittaako, jos ostan 6-kiloiset saman tien, ovatko kuinka raskaat käytössä?

Kiitos etukäteen, jos joku vaivautuu kommentoimaan! :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama aihe kiinnostaisi, joten toivottavasti jollakin on sauvoista kokemusta.

Vierailija
2/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa,mulla on ollut jo monta vuotta.Kiloasiaa en osaa kommentoida.

Mutta erittäin hyvät ja tehokkaat.Tärkeää on tosin perehtyä oikeaan tekniikkaan. Ihan eri sfääreissä on lenkin raskaus,kun käyttää noita sauvoja.

(Tavallisillakin sauvoilla tosi moni töpöttelee ihan väärin kädet 90 asteen kulmassa tehden lähinnä enemmän hallaa niskalleen kuin ilman sauvoja.)

Vierailija
5/10 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa,mulla on ollut jo monta vuotta.Kiloasiaa en osaa kommentoida.

Mutta erittäin hyvät ja tehokkaat.Tärkeää on tosin perehtyä oikeaan tekniikkaan. Ihan eri sfääreissä on lenkin raskaus,kun käyttää noita sauvoja.

(Tavallisillakin sauvoilla tosi moni töpöttelee ihan väärin kädet 90 asteen kulmassa tehden lähinnä enemmän hallaa niskalleen kuin ilman sauvoja.)

Vierailija
6/10 |
28.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noi paremmat ku tavalliset sauvat. Olis hienoa jos nuo yleistys kun alkaa toi perä roikkua jo 15 vuotiailla ja allit kans. Yäk.

Vierailija
7/10 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus tulee kyllä myöhässä, mutta vastaan silti.  Olen päivittäin käuttänyt BungyPump-sauvoja, joissa on 6kg vastus. Olin katkaissut vuosia aiemmin molemmat ranteeni ja toisen käden olkavarren ja lihakset olivat käsissä surkastuneet. Sauvat ovat ihan mahtavat. Nyt olen saanut hauikset takaisin ja yläselän lihaksetkin ovat vahvistuneet.  Olen jo iäkäs, silti on tapahtunut suuri parannus lihaksistooni.  Voin vain suositella sauvoja.Kannattaa silti kävellä ilman sauvojakin välillä, sillä jalkojen rasitus jää sauvoja käyttäessä vähäisemmäksi.  Kumitulppia kuluu runsaasti ja sauvojen terät tylsyvät nopeasti, mutta niitä saa varaosina.

Vierailija
8/10 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt 6 kg:n BunkyPump sauvoja vajaat kolme vuotta ja ne ovat elämäni paras urheiluun liittyvä ostos. Sitä ennen harrastin sauvakävelyäperinteisillä sauvoilla noin 12 vuotta.

Olen yli 50-vuotias mies ja olen urheillut elämässäni todella paljon mukaan lukien murtomaahiihto, josta on iso apu voimasauvoilla kävelyyn. Muita lajeja on ollut jalkapallo, miekkailu, kuntosali, jääkiekko, tennis, squash, salibandy, pesäpallo, pyöräily, juoksu jne. Ennen ei ollut sosiaalista mediaa, joten kaikki aika meni luontevasti urheillessa😀!

Lihasmassaa on tullut tuon vajaan kolmen vuoden aikana lisää ehkä 3-4 kiloa ja niska- ja selkävaivat eivät enää vaivaa. Nyt kovilla pakkasilla teen ulkona 2 lenkkiä viikossa ja käyn 2 kertaa viikossa kuntosalilla. Normaalisti teen 3-4 kertaa viikossa 8-9 kilometrin sauvakävelylenkin ja säädän nopeuden aina olotilan mukaan (eli silloin en tee kuntosalitreenejä).

Istun autossa päivittäin ja liikkuminen on välttämätöntä. Paras keskinopeuteni voimasauvoilla oli 7,8 km/h, jossa tosin juoksin pari pitkää alamäkeä alas. Pulssin saa kyllä helposti maksimiin. Yleensä pyrin pitämään pulssin välillä 125 - 145.

Vierailija
9/10 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan näihin uusia jousia?Kuuden kilon sauvoissa puolen vuoden jälkeen ,toisessa 4,8kg toisessa 4,9kg.

Vierailija
10/10 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4 kg:n sauvat ja ne ovat hyvät minun kunnolleni. En siis ole mikään himoliikkuja. Sauvoilla pääsee alleista eroon ja kalorikulutus on paljon suurempi kuin tavallisilla sauvoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän