Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein siivoojalle testin, entäs nyt?

Vierailija
06.01.2014 |

Laitoin 2e kolikon lattialle paikkaan, josta oma perhe ei sitä löydä, yöpöydän taakse. Tarkoitus oli testata, että siivooja siivoaa perusteellisesti ja toiseksi rehellisyystesti. Tein mustalla tussilla kolikkoon pienen merkinnän.

Perjantaina sitten kun siivooja oli käynyt, tarkistin ja kolikko oli kadonnut. EI ollut yöpöydällä, eikä lipaston päällä olevalla vadilla jossa on pikkuhelyjä ja kolikoita. Tuloksena siis, että siivoaa myös yöpöydän takaa ja on epärehellinen. Miten mun kannattais nyt toimia??

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun asiakkaalla lojuu aina rahoja ympäri asuntoa, tosin ihan näkyvissä. Isoja seteleitä, kolikkoja milloin missäkin, ihan siinä, mihin ovat ne käsistään laskeneet. Samoin koruja ja muuta kallista. Ei tulis mieleenkään, että epäilisivät mua jostakin ja jos epäilevät, niin, so what? Imuriin kolahtelee aina jotakin ja olenkin sanonut, että tsekkaavat pussia, jos jotakin häviksessä.

En ala ketään nöyristelemään, ovat mun asiakkaita ja teen työni hyvin. Olen myös sanonut, että jos jotakin unohdan tai olen huomaamattani jättänyt kokonaan tekemättä, niin niistä voi ja pitääkin sanoa suoraan. Reilu palaute on paras keino, ei tuollaiset naurettavat ansat.

Vierailija
42/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! Hyvä testi! Meillä siivoojilla nimittäin on rahasta sen verran tiukkaa, että ollaan valmiita menettämään työpaikkamme kahden euron takia. Kaikki on kotia päin, saa sitte enempi kaupasta kaljaa, röökiä ja lenkkiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

39, mutta kun ei kukaan kerro. Yleensä asiakas ei ole kotona kun siivousta tehdään ja sitten siivoojat lähtee nopsaan seuraavaan kohteeseen. Ei kenelläkään siivousfirmoissa ole aikaa soitella asiakkaille imuriin joutuneiden tavaroiden perään. Jos jotain on hukassa niin asiakas soittaa itse sinne vaihteeseen ja sitten selvitellään kuka on siivonnut ja kysellään.

Vierailija
44/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurista se löytyy. Itse en availe imuria joka kilinän ja kolinan jälkeen, tuskin siivoojakaan.

Vierailija
45/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos et löydä kolikkoa pölysäiliöstä, tarkasta myös imurin letku. Jos imuteho ei olisikaan riittänyt imaisemaan kaksieuroista, se saattaa lojua pitkässä letkussakin.. Tai sitten seinän sisäisessä putkissossa jossakin kuoppakohdassa, mutta silloin kolikon kohtalo ei tietenkään selviä ihan lähiaikoina ;)

Itse olen sitä mieltä, että yöpöydän takaa ei edes tarvitsisi siivota perusviikkosiivouksen yhteydessä. Tai ainakaan joka kerta. Tai jos siivousaika ei ole jotain lähempänä 8 tuntia.. Itse olen hirveän perusteellinen siivouksen kanssa kotona, mutta en odota itseltäni tai muilta, että ihan joka sopukka tulee ihan joka kerta nuohota neuroottisen tarkkaan. Olemme vain ihmisiä ja aina voi joku juttu unohtua, vaikka olisi maailman tunnollisin, tarkin ja taitavin.

Itseasiassa jos me ottaisimme siivoojan, vaatimalla vaatisin ettei tiettyjä (oikeastaan aika monia) huonekaluja edes saisi siirrellä siivouksen vuoksi, koska pelkäisin naarmuja ja kolhuja, joita väistämättä tulisi ajan kanssa sellaisen jatkuvan kiireessä vetelyn ja nostelun seurauksena.

Vierailija
46/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee toinen testi. Laske kipollinen kolikoita ja jätä kippo pöydälle. Laske uudestaan siivojan mentyä. Jos kiposta on kadonnut, ei ole sellaista virheen mahdollisuutta että olisi mennyt imuriin tms.

Vierailija
47/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaisi sitten miettiä, miksi näin epäluuloinen ihminen ylipäätään päästää toisen ihmisen kotiinsa, jos ei luota heihin. En sano, että olisi oikein tuo kolikko sieltä ottaa, mutta voisihan sitä nyt tosiaan vaihtoehtona ajatella, että se on mennyt imuriin. Ja kun meilläkin on se kolme siivoojaa kerralla töitä tekemässä, niin ei kaikki kolinat aina kuulu, mitä imurin putkesta lähtee. Olisiko parempi nyt vaan jemmata se kolikko sinne omaan pikku taskuun ja alkaa siivota itse, jos ei pysty luottamaan ammattilaisiin. 

Ja kyllä, meillä on käynyt siivoojat vuosikausia, eikä ole tullut mieleenkään tehdä heille "pikku testejä". 

Vierailija
48/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten olisi piilokamera?!? jäisi se varastelija viimein kiinni verekseltään. Toisaalta voisit, ehkä myös viritellä vielä jonkin hienosyisemmän ansan saisit samalla vähän jännitystä tuohon omaan elämääsi, koska vaikuttaa sitä, että kumpaakin niistä; sekä jännistystä, että elämää niistä tällähetkellä puuttuu.

Vierailija
49/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ansat ovat lähinnä älykkyystestejä. Ne kertovat lähinnä siivoojan älykkyydestä tai tarkasta silmästä.

Vierailija
50/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi useita vuosia siivoojat, eikä tullut mieleenkään tehdä heille tuollaisia testejä. Mitä haet tuolla testaamisella? Erotatko siivoojan, vaihdatko firmaa? Alatko kenties siivota itse? 

Vierailija
51/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 18:35"]

Edelleen...tarkista se imurin pölypussi!

[/quote]

Meillä on keskuspölynimuri. Säiliö on eri kerroksessa. Tuskin menisi putkia pikin sinne asti.

ap.

[/quote]

keskarissahan on viel isompi se putki joten varmasti menee kolikko sinne, no ap kävitkö katsomassa??

[/quote]

Imurin säiliö on yläkerrassa. En ole käynyt katsomassa. Entä jos siellä olis ollut vaikka sormus. Toivoisin siivoojan kertovan jos imuriin on mennyt jotain!

ap.

[/quote]

Porvoossa lunta paskahuussin katolla? Et taida lukea näitä viestejä?

Vierailija
52/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun kannattaisi varata aika lääkärille ja kertoa siellä, että vietät tuntikausia tällaisten asioiden parissa huolestuneena, epäluuloisena ja ahdistuneena.

Vierailija
53/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa sille parempaa palkkaa

Vierailija
54/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kotisiivouksia monta vuotta ja olen törmännyt pari kertaa vastaavanlaisiin testaajiin. Jos tällaiset testit toistuvat, olen pistänyt työsuhteen poikki, siivotkoon itse. Testeissä on ollut mm. karkkipapereita mitä ihmeellisimmissä paikoissa, myös pelikortteja on löytynyt milloin sohvien pehmusteiden välistä, milloin mattojen alta jne. Joskus teki mieli laittaa tällaisen testin paikalle liimalappu, johon olen kirjoittanut "löysinpäs!" ja hymynaama. :)Työkavereiltani olen kuullut vastaavia juttuja myös, yhdelle oli laitettu pakastinherneitä erilaisiin jemmoihin. Enää näitä ei ole tullut pitkiin aikoihin ja se on onneksi, sillä nämä testit saavat asiakkaan näyttämään täydelliselle typerykselle ja testit eivät missään nimessä saa ainakaan tekemään enemmän, saati paremmin, muille kyllä teen mielelläni.

Ap:n tapaukseen sanoisin, että siivoa itse.

Vierailija
55/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivosin nuoreena italialais-venäläisperheessä, jossa laitettiin aina n. 5kg kolikkoita kulhossa ja myös seteleita näkyviin. Olin laittanut muutaman kerran omasta taskusta 2-3 kolikkoita kulhoon. Montako tuntia meni heiltä laskemaan? Ja ehkä uudelleen ja uudelleen? Miehellä oli hyvin kaunis ja älykäs vaimo. Kerran vaimo oli lähtenyt Moskovaan pariksi viikoksi ja mies heti yriti iskeä, vaikka tiesi, että minulla on poikaystävä. Lopetin työn.

Vierailija
56/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiassa ei putsaajille ole mitään ongelmaa niin laittakaa ihmeessä hymynaamalaput. Jos AP:n kolikko ei ole imurissa niin pistä seuraavalla kerralla johonkin sohvan väliin kympin seteli ja jos sekin häviää niin seuraavalla kerralla satku. Jos 112e jälkeen ei omatunto soimaa niin puhutaan varmaankin varkaudesta eikä näpistämisestä ja silloin asian voinee tuoda julki, jos ei tekijän niin ainakin firman nimellä.

Vierailija
57/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein joskus siivousduunia. Vitutti niin, että aina jotain pientä tarttui mukaan erityisesti vittumaisten emäntien talosta. Yhdeltä vein parit Barbin kengät, jotta olisi vain parittomia. Vessarätillä pyyhin ruokapöydän. Mitäs nillitti niin kovin.

Vierailija
58/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojana kyllä naurattaa moiset testit. Testaillaanko muita ammatteja yhtä kovasti? Vai mikä siinä on,että kaikki luulee siivoojien olevan entisiä rikollisia kärsimässä rangaistusta siivoamalla? Ei tulisi ikinä mieleenkään ottaa omaan kotiin ulkopuolista siivoamaan,kun tiedän miten se todellisuudessa tuossa työssä tehdään. Kotonani siivoan hygienisesti ja töissä yökkis yrjö tavalla kiireen takia.

Vierailija
59/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 18:33"]

Kunnon paskasakkia täälläkin toivottavasti siivoojanne tuikkaa talonne tuleen seuraavalla kerralla

Onko sun mielestä siis ok pölliä kolikoita?

Siivoojan palkalla on.

Vierailija
60/92 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut joskus siivooja eikä joku sukka sängyn alla mikään testi ole ollut, se on vain livahtanut sinne vahingossa.