Tein siivoojalle testin, entäs nyt?
Laitoin 2e kolikon lattialle paikkaan, josta oma perhe ei sitä löydä, yöpöydän taakse. Tarkoitus oli testata, että siivooja siivoaa perusteellisesti ja toiseksi rehellisyystesti. Tein mustalla tussilla kolikkoon pienen merkinnän.
Perjantaina sitten kun siivooja oli käynyt, tarkistin ja kolikko oli kadonnut. EI ollut yöpöydällä, eikä lipaston päällä olevalla vadilla jossa on pikkuhelyjä ja kolikoita. Tuloksena siis, että siivoaa myös yöpöydän takaa ja on epärehellinen. Miten mun kannattais nyt toimia??
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 18:35"]
Edelleen...tarkista se imurin pölypussi!
[/quote]
Meillä on keskuspölynimuri. Säiliö on eri kerroksessa. Tuskin menisi putkia pikin sinne asti.
ap.
[/quote]
kyllä menee ja vielä "paremmin" kuin tavisimurilla. Tarkista säiliö.
Ihan oikeastiko luulet, että siivooja pöllisi piilotetun rahan? Ei tietenkään, vaan jos on kipeästi kaksieuroisen tarpeessa, se olisi ottanut sen siitä vadista, jossa teillä muutenkin on kolikoita. Niitä ei yleensä kukaan laske ennen ja jälkeen siivoojan käynnin.
Imuriin se on mennyt. olet piilottanut sen niin, ettei huomannut sitä kun kurkkasi kaapin alle ennen imurointia.
Ihan oikeastiko luulet, että siivooja pöllisi piilotetun rahan? Ei tietenkään, vaan jos on kipeästi kaksieuroisen tarpeessa, se olisi ottanut sen siitä vadista, jossa teillä muutenkin on kolikoita. Niitä ei yleensä kukaan laske ennen ja jälkeen siivoojan käynnin.
Imuriin se on mennyt. olet piilottanut sen niin, ettei huomannut sitä kun kurkkasi kaapin alle ennen imurointia.
Ei todellakaan aina kerrota, jos joku menee imuriin selkeästi rapisten. Yleensä sammutetaan imuri heti ja katsotaan tuleeko se vielä pois. Jos ei tule, niin se on asiakkaan moka. Jotkut saattavat jättää viestin pöydälle, että jotain meni. Kukaan ei siitä ainakaan erikseen ala sieltä firmasta soittelemaan asiakkaalle.
Itse toimin niin, että tiputtelen kahvitahroja piiloon. Jos ne ovat hävinneet, näen, onko siivottu kunnolla. Jos siivoaa kunnolla saattaa olla myös rehellinen.
Se kaksi tuntia kuluukin tehokkaasti niitä piilotettuja jekkuja varoessa ja pois imurin tieltä nostellessa. Senkin ajan voisi käyttää johonkin muuhun.
Mä näitä testejä olen nähnyt 11 vuotisen siivousurani aikana.Toimistoissa on tapana tarkistaa uuden siivoojan rehellisyys laittamalla kolikkokasa pöydälle.Siivouksen jälkeen muodostin niistä hymynaaman.Meinaan aina uudessa kohteessa ekalla viikolla törmäsi monen pöydällä näihin kolikoihin.Sitten jokainen taisi tajuta pitää ne omat rahat lompakossa,kun ei niitä enään näkynyt.
On kyllä epäilty voroksikin.Kerran kovasti kysyivät missä erään herran kännykkä.Mistäs minä tiedän,kenen,millainen mitä hä??
haha ot mut yks päivä googlettelin niin löysin erään entisen asiakkaan blogin. Olin pari kk siivousapuna yhdessä firmassa ja käytiin siellä joka toinen viikko. Blogissa kämppä oli viimesen päälle (mikä on ymmärrettävää) mutta todellisuudessa ihan järkyttävä läävä! aivan hirveä! karmein kämppä mitä ikinä käynyt siivoamassa. Joka viikolla oli uudelleen sohvan alle tungettu kaikki roskat, pölyt sukat ja vaatteet "pois silmistä pois mielestä" hyi hitto ne viikon lojuneet jugurttipurkin kannet ja yöh...
blogi on sisustus ja elämäntapa aiheinen ja kämppä oli aika laimeasti ilmaistu okt se oli. Enempää en tietty voi kertoa
-30
Mietittekö te koskaan, millaisen kuvan annatte itsestänne siivoojalle? Itsekin olen siivonnut ja huokaisin aina, kun törmäsin selkeisiin ansoihin. Jonnekin älyttömään paikkaan on piiloteltu jotakin ja sitten joudut noukkimaan sen sieltä, vaikka muutenkin on kiire. Jos ammattitaitoa pitää mittailla, se onnistuu ilman temppujakin.
Siivoaa silti yöpöydän takaa, eli aika tarkkaa työtä. Meitsi ois jäänyt siitä siivoamattomuudesta saletisti kiinni..
[/quote]
Meillä on keskuspölynimuri. Säiliö on eri kerroksessa. Tuskin menisi putkia pikin sinne asti.
ap.
[/quote]
keskarissahan on viel isompi se putki joten varmasti menee kolikko sinne, no ap kävitkö katsomassa??
Kovasti on myös kyselty kerran vihkisormuksenkin perään. Mistä minä tiedän mihin on sen kadottanut,itse olen jo naimisissa,etten sitä tarvitse ja työn ja perheen välissä ei todellakaan ole aikaa juosta kanissa. Jos jotakin haluan ottaa,otan sen rehellisesti roskiksesta. Monet korvikset ja korut on löydetty toimistosiivouksen yhteydessä ja oloni on kuin sankarilla viedessäni sitä respaan.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 19:04"]
Mietittekö te koskaan, millaisen kuvan annatte itsestänne siivoojalle? Itsekin olen siivonnut ja huokaisin aina, kun törmäsin selkeisiin ansoihin. Jonnekin älyttömään paikkaan on piiloteltu jotakin ja sitten joudut noukkimaan sen sieltä, vaikka muutenkin on kiire. Jos ammattitaitoa pitää mittailla, se onnistuu ilman temppujakin.
[/quote]
Meinaatko, ettei oikeasti voi koskaan yöpöydän taakse tippua mitään, tai jäädä sukka sohvan alle tai leluja vaikka mihin. Meilllä kyllä noin voi käydä ja itse ainakin kun siivoa joka väliin on ensin katsottava, ennenkuin tyrkkää imurin sinne. Ja samaa odotan kyllä siivoojaltakin.
Mua ärsyttää siivoojana yli kaiken nuo asiakkaiden jättämät "oletko siivonnut kunnolla" testit. Teen siivoustyöni aina niin hyvin kuin pystyn ja uskallan väittää, että olen tehokas ja tarkka siivooja. Teen myös siivouskeikkani aikana todella paljon ylimääräisiä juttuja ja pidän huolen siitä, että asunto on kokonaisvaltaisesti kunnossa sieltä lähtiessäni. Mielestäni nuo testit eivät kerro mistään muusta kun asiakkaan epäluottamuksesta siivoojan ammattitaitoa kohtaan. Jos tällaisen testin sitten reputtaa pyyhkiikö se pois kaiken muun huolella ja hyvin tehdyn työn, joka on kaiken lisäksi yleensä suoritettu tiukassa aikataulussa? Tällaiset testailijat eivät ikinä muista kiittää siitä, että olen pitänyt heidän siivouskomeronsa, roskaämpärinsä, suihkukaivonsa yms. yms. hyvässä kunnossa, mutta jaksavat pitää huolta mielestäni melko triviaaleista yksityiskohdista.
Ymmärrän kyllä, että saan työstäni palkkaa ja se tulee hoitaa niin hyvin kuin mahdollista. Lisäksi pidän arvossa sitä, että olen toisen ihmisen kodissa hänen yksityisalueellaan ja kunnioitan kodin asukkaita ja heidän omaisuuttaan. Välillä vaan tuntuu, että tämä kunnioitus on todella yksipuolista.
Lisäksi kuvatunlaiset "rehellisyys testithän" eivät ole mitään rehellisyys vaan älykkyys testejä, jotka eivät kyllä kerro mitään siivoojan rehellisyydestä, mutta asiakkaan (ja joskus myös siivoojaan) älykkyydestä kylläkin. Olen ollut useassa kodissa jossa sängynalle on "unohtunut" seteleitä, ja olen ne sitten sieltä noukkinut ja laittanut yöpöydälle. Ihmettelen vaan kuka on oikeasti niin idiootti tuossa tilanteessa, että ottaa rahat, kyllähän sen nopeasti voi päätellä minne sen jälkeen syyttävä sormi osoittaa.
Eli ap hienoa! Jos siivoojasi on tosiaan varastanut tämän kahden euron kolikkosi (jota kyllä epäilen tsekkaa se imuri), olette kumpikin reputtaneet tämän sinun virittämäsi rehellisyys/älykkyys/tarkkuus/toisten ihmisten arvostus testisi ja kehoitan sinua katkaisemaan siivoojan työsuhteen. Toisaalta mielenrauhasi kannalta voisi olla myös tulevaisuudessa parempi, että hoitaisit kotisi siivouksen itse.
Jos minä olisin siivooja ja vastaavaan törmäisin, nostaisin kolikon siihen pöydälle ja asettelisin vierelle käytetyn näköisen kondomin. Selvästi se kolikko on viesti siitä, että kaipaavat jotain jännitystä elämäänsä. Sitä saa mitä tilaa!
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 19:13"]
[/quote]
ap.
[/quote]
keskarissahan on viel isompi se putki joten varmasti menee kolikko sinne, no ap kävitkö katsomassa??
[/quote]
Imurin säiliö on yläkerrassa. En ole käynyt katsomassa. Entä jos siellä olis ollut vaikka sormus. Toivoisin siivoojan kertovan jos imuriin on mennyt jotain!
ap.
35 jatkaa.Roskiksesta poimittua omaan taskuun: taulujen kehyksiä,kravatit lahjapakkauksessa,rannekello lahjapakkauksessa,otsalamppu lahjapakkauksessa,maljakko,korkokengät (melko käyttämättömät) ja ties mitä muuta.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 18:35"]
[/quote]
ap.
[/quote]
Ihme selittelyä. Mielummin siis uskot siivoojan varastavan kuin näkisit sen verran vaivaa, että tarkistaisit säiliön?
Haiskahtaa provolta..