Miksi vanhempani eivät auta lastenhoidossa?
Kertaakaan eivät oo ottaneet hoitoon vaikka oon pyytäny.. onko normaalia että ei vain kiinnosta olla lastenlasten elämässä ollenkaan. On kyllä todella rankkaa kun ei ole ketään hoitajaa ja parisuhteelle ei ole ollenkaan aikaa.. pitäskö tämmöseen osata varautua jotenkin et kun itkien soittaa apua ja vasta saanu esikoisen että mun äiti vastaa "en voi auttaa kun sit aattelisit et autan aina"
Kommentit (94)
Teitkö sinappikoneesi sun vanhemmille?!??
Jos toisella on tosi hätä ja tarve niin aika paatunut ja itsekäs on se lähiomainen, joka ei halua auttaa, jos oma kuntosalivuoro tai golffikierros on vaarassa jäädä sen takia väliin.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:17"]
Jos toisella on tosi hätä ja tarve niin aika paatunut ja itsekäs on se lähiomainen, joka ei halua auttaa, jos oma kuntosalivuoro tai golffikierros on vaarassa jäädä sen takia väliin.
[/quote]
Totta! Tuoretta isää ei saa hälyttää pois baarista, hänellä on oikeus omaan aikaan, mutta isoäidin tehtävänä on hylätä oma elämä ja rynnätä apuun.
Aika kamalaa tekstiä. Ovatko lapset teille vain pakollisia pahoja ja oikea elämä alkaa kun ne on saatu hätistetyksi kotoa? Minulla on aikuisia ja kouluikäisiä lapsia ja olen avuksi kaikessa jossa pyydetään ja vähän ylikin. Ehdin mainiosti tehdä myös työni ja harrastaa monenlaista. Onko tämä energia-,arvo-vai periaatekysymys? Ainakin nautin siitä suuresti.
Minusta on järkyttävää, että ap ja ilmeisesti moni muukin on sitä mieltä, että juuri hoitaminen olisi isovanhempien ja lastenlasten yhtiestä aikaa. Eli siis yksipuolisesti kipataan lapset isovanhemmille, että vanhemmat pääsevät viettämään yhteistä aikaa. Mitä on tapahtunut koko perheen ja suvun yhteiselle ajalle? Miksei lastenlasten suhdetta isovanhempiin voi hoitaa vaikka muutaman tunnin vierailuilla, jolloin vanhemmat ovat pääasiallisessa hoitovastuussa?
Miksi teit lapsen, kun et halua hoitaa sitä?? Se on sinun viaton käärö, di vanhempiesi. Mene käymään, hoida lapsi itse ja näin saa isovanhemmatkin olla lapsen kanssa :)
t: erityislapsen äiti, jolla ei ole kertaakaan ollut pokkaa pyytää ulkopuolista apua, miehen kanssa hoidetaan.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:36"]
Aika kamalaa tekstiä. Ovatko lapset teille vain pakollisia pahoja ja oikea elämä alkaa kun ne on saatu hätistetyksi kotoa? Minulla on aikuisia ja kouluikäisiä lapsia ja olen avuksi kaikessa jossa pyydetään ja vähän ylikin. Ehdin mainiosti tehdä myös työni ja harrastaa monenlaista. Onko tämä energia-,arvo-vai periaatekysymys? Ainakin nautin siitä suuresti.
[/quote]
Minusta kamalaa on se, että kun ne lapset on saatu, ei edes niiden vastasyntyneiden kanssa malteta olla vaan lapset koetaan pakollisena pahana, jotka täytyy saada isovanhempien hoitoon mahdollisimman pian, jotta se oma, oikea elämä taas jatkuisi. Luonnollisesti ilman vauvaa.
Ei munkaa äitini eikä isäni auttanut, kun lapsi oli pieni. Ei anoppi eikä appi. Ai jaa... lolme heistä oli jo kuollut ennen lapsen syntymää ja yksi asui 500 kilometrin päässä. Kaikki kääntysivät haudassaan, jos määkisin täällä parisuhdeaikaa. Toisessa perheessä oli 5 lasta ja toisessa 4. Että silleen. Tolkkuja lapsia tuli kaikista ja avioliitto pysyi koossa hautaan asti.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:46"]
Minä sanoin miniälle, että mielelläni otan vavan hoitoon, mutta viikoksi kerrallaan, ei lyhyemmäksi aikaa. Jos joudun elämäni lapsenlapsen mukaan järjestämään, niin järjestän sen sitten kunnolla. Koska tahansa saa avuksi pyytää, mutta minimi on se 7 vrk joko heillä tai minun kotonani.
Eipä ole hoitoapua pyydetty. Mikä on outoa, minähän vain haluan olla osa lastenlasten elämää, ei vain muutamaa tuntia vaan oikein kunnolla.
[/quote]
Mun äiti teki samaa. Veljen vaimo painosti ap:n sanoilla anoppia (äitiäni) vauvalle hoitajaksi, vetosi "elämässä mukana olemiseen" ja "läheiseen, turvalliseen aikuiseen, joka on paljon lapsen kanssa". Lopulta äiti suostui, kyse oli yhden illan hoitopätkästä. Äiti pakkasi matkalaukullisen tavaraa mukaan, ajoi 30 km päähän ja asettui taloksi. Käly oli kauhuissaan, mutta ei voinut mitään, koska itse oli vedonnut yhteiseen aikaan.
Isovanhemman ja lapsenlapsen välinen suhde ei saa olla kiinni siitä, miten usein ja miten pitkään tarvitaan hoitajaa. Aktiivinen isoäiti voi itse päättää, miten pitkään on hoitamassa.
MIKSI lisäännyit? NYT äkkiä sterilisaatio - vaikka pakolla. Oletko ihan teiniäiti? EI aikuinen tuollaista kehtaa kirjoittaa.
JÄRKKY muija olet!! Vie lapset lastenkotiin. Siellä heitä hoidetaan, kun et jaksa muuta kuin lisääntyä ja olettaa, että joku hoitaa tekeleesi.
Sitten kun omista lapsistani selviin niin en hoida kenenkään lapsia ja syy on se että en jaksa. Olen 59v. kun kuopus on 20v. Omani olen hoitanut ja toisella on kehitysvamma. Mun hoitamiset loppuu ja voi muutaman tunnin hoitaa, mutta siihen se jää.
Miksi luoja antaa lapsia sellaisille, jotka eivät niitä ansaitsisi?
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:36"]
Minusta on järkyttävää, että ap ja ilmeisesti moni muukin on sitä mieltä, että juuri hoitaminen olisi isovanhempien ja lastenlasten yhtiestä aikaa. Eli siis yksipuolisesti kipataan lapset isovanhemmille, että vanhemmat pääsevät viettämään yhteistä aikaa. Mitä on tapahtunut koko perheen ja suvun yhteiselle ajalle? Miksei lastenlasten suhdetta isovanhempiin voi hoitaa vaikka muutaman tunnin vierailuilla, jolloin vanhemmat ovat pääasiallisessa hoitovastuussa?
[/quote]
Tarkennan sen verran, että nimenomaan isovanhempien ja lastenlasten yhteisen ajan varjolla tuupataan se jälkikasvu hoitoon silloin kun itselle sopii. Läheisen suhteen voi luoda muutenkin, jos kiinnostaa.
Vanhemmat ovat oman osansa tehneet kun sinut kasvattaneet. Kysäppäs appivanhemmilta haluavatko olla joskus mummitillaan ja vaaritillaan.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:15"]
Vanhempasi ehkä ajattelevat tehneensä jo oman osansa ja haluavat nauttia elämästään kun vielä ovat tarpeeksi hyvässä kunnossa.
[/quote]
Toivotaan sitten vaan, etteivät he ole saaneet omilta vanhemmiltaan aikoinaan apua. Suurin osa kun on... Vaikka kai se olisi itsekkäänä ihmisenä mukava ottaa ensin kaikki apu itse vastaan, sitten kun olisi oma vuoro auttaa, niin ei huvitakaan = olen oman osani jo tehnyt.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 16:17"]Yksi iso syy on ET-lehti ja sen uudet sisarlehdet, jotka rummuttaa, miten eläkeläisten on elettävä itselleen ja jos lapsenlapsia hoitaa, siitä on saatava sama korvaus kuin mitä ostettava lastenhoitaja saisi. Eläkeläisen aika on kallista.
ET on tehnyt jo pari vuosikymmentä väsymättä työtä sukupolvien välisen kuilun hyväksi.
[/quote] miten sinä jaksat jauhaa ketjusta toiseen tätä samaa et paskaa. Joka isovanhemmuusketjuuun vuodatat sairasta katkeruuttasi kyseistä lehteä khtaan
Tsemppiä Ap, tosi harmillista ja erittäin ikävästi sanottu äidiltäsi!! Meilläkään isovanhemmat ei ole kovin innokkaita hoitamaan, eli todella harvoin hoitavat. Syynä omat menot ja halu harrastaa, ei ole aikaa. Toivon kovasti että oma terveys olisi sen verran hyvä, että voisin sitten mummona olla lasteni apuna, mikäli lapsia saavat. On ollut yllätys ja pettymyskin huomata, miten vähän isovanhemmat haluavat touhuta lasten kanssa. Saati että soittaisivat ja pyytäisivät yökylään. Meillä isompi lapsi on jo reilu 5v, joten on jo omatoiminen, muutoinkin rauhallinen ja reipas tapaus, hyvää seuraa! Harmittaa, ettei isovanhemat ymmärrä, miten antoisaa lasten kanssa oleminen voi olla, ja miten kullanarvoista se meille vanhemmillekin olisi, jos saisi välillä omaa/yhteistä aikaa.
Anoppini on kertonut, kuinka hänen oma äitinsä on hoitanut mieheni ja tämän sisarukset ennen kouluikää jotta anoppini on voinut käydä rauhassa töissä. Mieheni on viettänyt myös paljon lomiaan mummolassa ym. Kummallista, ettei anoppi halua itse olla hoitoapuna edes siten, että pyytäisi lapsia kerran vuodessa yökylään tai joskus viikonloppuna seurakseen. Ihmettelen ja harmittelen. :/ Luulisi osaavan antaa samanlaista apua edes murusen, jos on sitä itsekin kauhalla saanut. Tai ehkä juuri siksi ei osaa, tiedä häntä..
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 17:36"]
[/quote]
Minusta kamalaa on se, että kun ne lapset on saatu, ei edes niiden vastasyntyneiden kanssa malteta olla vaan lapset koetaan pakollisena pahana, jotka täytyy saada isovanhempien hoitoon mahdollisimman pian, jotta se oma, oikea elämä taas jatkuisi. Luonnollisesti ilman vauvaa.
[/quote]No näin tulee käymään kun ensimmäinen lapsenlapseni syntyy. Sovitut keikat on hoidettava jotta lapsi saa ruokaa ja vaatetta. Toki kyse on työstä eikä biletyksestä. Harvalla esiintyjällä on varaa äitiyslomiin.
Minä sanoin miniälle, että mielelläni otan vavan hoitoon, mutta viikoksi kerrallaan, ei lyhyemmäksi aikaa. Jos joudun elämäni lapsenlapsen mukaan järjestämään, niin järjestän sen sitten kunnolla. Koska tahansa saa avuksi pyytää, mutta minimi on se 7 vrk joko heillä tai minun kotonani.
Eipä ole hoitoapua pyydetty. Mikä on outoa, minähän vain haluan olla osa lastenlasten elämää, ei vain muutamaa tuntia vaan oikein kunnolla.