Lapset syyslomalla mummolassa. Viikko ilman ruuanlaittoa!!
Aion olla koko viikon tekemättä ruokaa. Siivotaan tänään miehen kanssa töiden jälkeen ja aloitetaan 5 päivän lepo :D ai että!!!!
Kommentit (112)
Itse ajattelisin, että jee, nyt on aikaa kokkailla aikuisten herkkuja ja syödä rauhassa pitkän kaavan mukaan puolison kanssa. En koskaan ymmärrä, miten se ruuanlaitto on muka noin karmeaa, että se on tuossa tilanteessa suurin ilo ja onni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ja ensiviikko käy monen isovanhemman kohtaloksi, kun korona leviää syysloman aikana. Ja muutaman viikon päästä sairaala- ja tehopaikat ovat täynnä ja siihen jo sairaalat varautuvay, sillä riskit kasvavat 50v ikävuoden jälkeen. Eilenkin tartuntoja oli lähes 300 ja nyt puhutaan jo kevään luvuista ja tartuttavuusaste korkeampi. Ja silti lapset viedään mummollaan. Missä järki?
Sekä hallitus että THL jankutti monta kuukautta, että kouluissa on turvallisempaa kouluissa kuin kotona ja että lapset ei sairastu, eikä tartuta.
Joten eihän mitään estettä silloin ole. Tai sitten syytät noita instansseja tyhmiksi tai valehtelijoiksi tai molempia. Ja eihän he voi olla tyhmiä tai valehdella.
Suurin osa lapsista sairastaa koronan oireettomasti tai lievä oireisesti, mutta yli 50v ja toiseen kertaan sairastuneet sairastavat koronan rajummin ja tarvitsevat usein sairaala- tai tehohoitoa. Näin ainakin tutkimusten valossa. Ja tähän ei syytä tiedetä.
THL ja hallitus: Repeat after me, lapset ei sairastu eikä tartuta.
Tätä jauhettiin satoja kertoja maalis-toukokuu ja sillä mennään.
Eikö juuri eilen uutisissa THL kertonut uusista tutkimuksista ja lasten koronasta.
Ja maaliskuussa ei juuri ollut paljon tutkittua tietoa, koska virusta aloitettiin tutkia vasta tammikuussa ja se on uuden tyyppinen virus maapallolla. Nythän mennään tutkimusten perusteella viikko kerrallaan ja jotta saadaan kattavaa ja luotettavaa tietoa, se vaatii vuosien tutkimuksen.
En tiedä. He jakoivat TOTUUTTAAN monta kuukautta ja koulut on edelleen auki eli turvallisia, eikä jatkotartuntojakaan heidän mielestään ole tullut, joten "lapset ei sairastu eikä tartuta".
Järjen käyttö lienee kuulijalle sallittua.
Millainen ihminen uskoo kaiken "totuutena", kun tietoa ei ole riittävästi saataville ja se on ollut hyvin lyhyen aikaa.
Ja vielä tammikuun alussa luulliin, ettei korona tule Eurooppaan ja Suomeen, vaan joku uusi virus jyllää Kiinassa, jotka olivat paniikissa ja sulkivat ihmisiä kerrostaloihin.
Vierailija kirjoitti:
Nauti! Isovanhemmat ei ole huolinut lapsia kylään koko vuonna koronan takia :(
Herranisä sentään, pitäisikö niitten, oman terveyden uhallakin? Hoida pentusi itse tai hae apu viranomaisilta jos et itse kykene.
Voi luoja tätä nykyvanhempien joukkoa, itsekkäämpää saa hakea, ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ja ensiviikko käy monen isovanhemman kohtaloksi, kun korona leviää syysloman aikana. Ja muutaman viikon päästä sairaala- ja tehopaikat ovat täynnä ja siihen jo sairaalat varautuvay, sillä riskit kasvavat 50v ikävuoden jälkeen. Eilenkin tartuntoja oli lähes 300 ja nyt puhutaan jo kevään luvuista ja tartuttavuusaste korkeampi. Ja silti lapset viedään mummollaan. Missä järki?
Sekä hallitus että THL jankutti monta kuukautta, että kouluissa on turvallisempaa kouluissa kuin kotona ja että lapset ei sairastu, eikä tartuta.
Joten eihän mitään estettä silloin ole. Tai sitten syytät noita instansseja tyhmiksi tai valehtelijoiksi tai molempia. Ja eihän he voi olla tyhmiä tai valehdella.
Suurin osa lapsista sairastaa koronan oireettomasti tai lievä oireisesti, mutta yli 50v ja toiseen kertaan sairastuneet sairastavat koronan rajummin ja tarvitsevat usein sairaala- tai tehohoitoa. Näin ainakin tutkimusten valossa. Ja tähän ei syytä tiedetä.
THL ja hallitus: Repeat after me, lapset ei sairastu eikä tartuta.
Tätä jauhettiin satoja kertoja maalis-toukokuu ja sillä mennään.
Eikö juuri eilen uutisissa THL kertonut uusista tutkimuksista ja lasten koronasta.
Ja maaliskuussa ei juuri ollut paljon tutkittua tietoa, koska virusta aloitettiin tutkia vasta tammikuussa ja se on uuden tyyppinen virus maapallolla. Nythän mennään tutkimusten perusteella viikko kerrallaan ja jotta saadaan kattavaa ja luotettavaa tietoa, se vaatii vuosien tutkimuksen.
En tiedä. He jakoivat TOTUUTTAAN monta kuukautta ja koulut on edelleen auki eli turvallisia, eikä jatkotartuntojakaan heidän mielestään ole tullut, joten "lapset ei sairastu eikä tartuta".
Järjen käyttö lienee kuulijalle sallittua.
Millainen ihminen uskoo kaiken "totuutena", kun tietoa ei ole riittävästi saataville ja se on ollut hyvin lyhyen aikaa.
Ja vielä tammikuun alussa luulliin, ettei korona tule Eurooppaan ja Suomeen, vaan joku uusi virus jyllää Kiinassa, jotka olivat paniikissa ja sulkivat ihmisiä kerrostaloihin.
Ei minun tarvitse järkeäni käyttää, kun ei se keväälläkään kelvannut, vaan vanhempia suorastaan uhkailtiin ja painostettiin laittamaan lapsensa kouluun.
Lapset ei sairastu, eikä tartuta. Näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelisin, että jee, nyt on aikaa kokkailla aikuisten herkkuja ja syödä rauhassa pitkän kaavan mukaan puolison kanssa. En koskaan ymmärrä, miten se ruuanlaitto on muka noin karmeaa, että se on tuossa tilanteessa suurin ilo ja onni.
Minä laitan viisi ateriaa päivässä, vuoden ympäri. Siis joka päivä kaksi lämmintä ateriaa, aamiaisen, kaksi välipalaa. Kasvatan vihanneksia, perunoita, omenoita, marjoja jne. Teen kaiken ruuan itse, leivon sekä tavalliset että gluteenittomat leivonnaiset ja usein aterioillekin eri versioita eri yliherkkyyksien mukaan.
Minullekin yksikin ruoanlaitoton päivä on luksusta.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan viisi ateriaa päivässä, vuoden ympäri. Siis joka päivä kaksi lämmintä ateriaa, aamiaisen, kaksi välipalaa. Kasvatan vihanneksia, perunoita, omenoita, marjoja jne. Teen kaiken ruuan itse, leivon sekä tavalliset että gluteenittomat leivonnaiset ja usein aterioillekin eri versioita eri yliherkkyyksien mukaan.
ohis
Kannattaa aina välillä mennä vaikka ravintolaan syömään. Ei se tee sinusta huonompaa, että välillä armahtaa itseään. Eikä tuosta kuitenkaan mitaleja jaeta.
Vierailija kirjoitti:
No just. Et sitten ole kuullut koronasta ja viet lapset viikoksi mummolaan hoitoon.
Ei ihme jos virus leviää kuin rutto.Viranomaisten suositus iäkkäille ja riskiryhmälle on edelleen voimassa ja pitäisi välttää ihmisten tapaamisia.
Meillä isovanhemmat 70v ja keväästä alkaen ollaan tavattu vain ulkona ja turvavälit huomioiden. Kuka tietoisesti ottaa riskin isovanhempien terveydestä.
Ei ole mitään suositusta iäkkäille voimassa. Meilläkin isovanhemmat yli 70v ja monet kerrat ollaan kevään jälkeen heillä kyläilty ja oltu yötäkin. Ihan itse ovat kutsuneet.
Meilläkin lapsi on mummolassa vaikka itsekin olen kotona. Isovanhemmat halusivat ja lapsi itsekin halusi, joten miksipä sitä kieltämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranisä sentään, pitäisikö niitten, oman terveyden uhallakin? Hoida pentusi itse tai hae apu viranomaisilta jos et itse kykene.
Kyllä se itsekkäin joukko on meidän nykyvanhempien vanhemmat. Hoidattivat itse lapsensa omilla vanhemmillaan ja nyt eivät osallistu itse lastenlapsien hoitamiseen.
KORONA! Kontakteja pitää välttää!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Kannattaa aina välillä mennä vaikka ravintolaan syömään. Ei se tee sinusta huonompaa, että välillä armahtaa itseään. Eikä tuosta kuitenkaan mitaleja jaeta.
Mitä tämäkin tarkoittaa???
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapset eivät saa olla syyslomalla kotona? Näin koronapandemian aikana pitää välttää kyläilyjä ja perheen ulkopuolisia ihmiskontakteja. Lapsella on oikeus olla lomalla kotona. Syysloma on perheen yhteistä aikaa. Kotona voi ulkoilla, harrastaa liikuntaa, käydä kävelyllä ja pyöräilemässä, valmistaa yhdessä kotiruokaa ja leipoa, pelata pihapelejä ja lautapelejä, katsoa piirrettyjä ja elokuvia, retkeillä, käydä kirjastossa ja lukea kirjoja, levätä, nukkua ja kerätä voimia.
Mitä muistoja lapsille, äidille ja isälle kertyy perheen yhteisestä ajasta, jos lapset ovat syyslomaviikon mummolassa ja vanhemmat ovat kotona? Ei sopisi minulle! En osaa kuvitellakaan, että hoidattaisin lapset koulujen lomaviikoilla isovanhemmilla ja olisin itse kotona!
Höpö höpö. Nyt on kyse tästä yhdestä lomaviikosta eikä jokaisesta. Kiva, kun lapset tulevat kylään. Terveisin mummo
Onneks ei olla porsittu. Ai että!
Kyllä ihmisiä pitää saada lisää liikakansoitettuun maailmaan että voi tehdä niille väsyneenä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Mitä tämäkin tarkoittaa???
Että armahda itseäs.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkö se Sauli Niinistön ja THL "kolmen viikon itsekurin kuuri" olikin ja nyt siitä ei ole kulunut kuin vajaa viikko.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/sauli-niinisto-vetoaa-suomalaisiin-kol…
Jaa enpä ole tuollaista juttua huomannut kuin vasta nyt.
Taas lapsiperhe-elämä kuulostaa niin , lol. Maailman paras asia kun pääsee lapsista hetkeksi eroon 🤣.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmat on alle 70v TERVEITÄ ihmisiä. Hoidattaminen on eri asia, isovanhemmat ei suostu edes näkemään lapsia. Koronan vuoksi.
Meillä mies ja lapset lähtivät viikoksi mökille. Itse en saanut lomaa, joten jäin kotiin. Olen viikon (työpäiviä) lukuunottamatta yksin kotona. Ja vielä kolme päivää etänä. On erikoista olla yksin kotona. Ei ole tapahtunut kuukausiin. En tee ruokaa, enkä siivoa, enkä laita paikkoja. Ulkoilen ja olen hiljaa.
Tässäkö se Sauli Niinistön ja THL "kolmen viikon itsekurin kuuri" olikin ja nyt siitä ei ole kulunut kuin vajaa viikko.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/sauli-niinisto-vetoaa-suomalaisiin-kol…