Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset syyslomalla mummolassa. Viikko ilman ruuanlaittoa!!

Vierailija
12.10.2020 |

Aion olla koko viikon tekemättä ruokaa. Siivotaan tänään miehen kanssa töiden jälkeen ja aloitetaan 5 päivän lepo :D ai että!!!!

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelisin, että jee, nyt on aikaa kokkailla aikuisten herkkuja ja syödä rauhassa pitkän kaavan mukaan puolison kanssa. En koskaan ymmärrä, miten se ruuanlaitto on muka noin karmeaa, että se on tuossa tilanteessa suurin ilo ja onni.

Minä laitan viisi ateriaa päivässä, vuoden ympäri. Siis joka päivä kaksi lämmintä ateriaa, aamiaisen, kaksi välipalaa. Kasvatan vihanneksia, perunoita, omenoita, marjoja jne. Teen kaiken ruuan itse, leivon sekä tavalliset että gluteenittomat leivonnaiset ja usein aterioillekin eri versioita eri yliherkkyyksien mukaan.

Minullekin yksikin ruoanlaitoton päivä on luksusta.

ohis

No eiköhän se ole pitkälti oma valinta, jos haluaa itse viljellä omat perunansa. Toki sellaiseen voi välillä väsyä, vaikka se suurimman osan ajasta olisi kivaa, mutta ei siitä nyt marttyyrin kruunua kannata päähänsä sovitella. En itse ainakaan koe jotain "välipalojen tekoa" minään työnä. Olihan täällä av:lla joskus juttua, kuinka joku ei päässyt ikinä lasten kanssa rannalle tms., kun oli välipala-aika. Älkää tehkö elämästä liian vaikeaa. Meilläkin on perheessä yksi erityisruokavaliolla (melko laajalla) oleva, joskus ostan hänelle valmista ja joskus teen itse, päivästä ja viitsimisestä riippuen.

Hän ei halua neuvoja :D

Vierailija
82/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin esikoinen 5v. oli juuri 4 yötä mummolassa, olisi halunnut olla vielä lisääkin 😄 luultavasti loppuviikosta menee vielä 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkerat lapsettomat huutelemassa katkerana kun eivät voi tehdä ruokaa katkerana.

Ai että ovat katkeria!!!

Ehkäisyssä voi myös epäonnistua, tajuutteko???

Vierailija
84/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys pienten lasten ja koululaisten vanhemmille:

Miksi ette vietä syyslomalla aikaa lastenne kanssa? Jos lapsen äiti ja isä ovat töissä, niin on mahdollista pitää pari päivää kesälomasta syyslomaviikolla. Monella työpaikoilla on mahdollisuus ja jopa vahva suositus tehdä etätyötä kotona koronatilanteen takia. Etätyöläinen voi hoitaa lapsensa kotona. Monella työpaikalla on käytössä joustavat työajat ja työaikapankki. Tai vanhempi voi pyytää töistä muutaman päivän palkatonta vapaata koulun syyslomalle.

Mielenkiinnon vuoksi: Asuvatko lapsenne mummoloissa myös joululomalla, talvilomalla ja kesälomalla? Entä viikonloppuisin?

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapset eivät saa olla syyslomalla kotona? Näin koronapandemian aikana pitää välttää kyläilyjä ja perheen ulkopuolisia ihmiskontakteja. Lapsella on oikeus olla lomalla kotona. Syysloma on perheen yhteistä aikaa. Kotona voi ulkoilla, harrastaa liikuntaa, käydä kävelyllä ja pyöräilemässä, valmistaa yhdessä kotiruokaa ja leipoa, pelata pihapelejä ja lautapelejä, katsoa piirrettyjä ja elokuvia, retkeillä, käydä kirjastossa ja lukea kirjoja, levätä, nukkua ja kerätä voimia.

Mitä muistoja lapsille, äidille ja isälle kertyy perheen yhteisestä ajasta, jos lapset ovat syyslomaviikon mummolassa ja vanhemmat ovat kotona? Ei sopisi minulle! En osaa kuvitellakaan, että hoidattaisin lapset koulujen lomaviikoilla isovanhemmilla ja olisin itse kotona!

Höpö höpö. Nyt on kyse tästä yhdestä lomaviikosta eikä jokaisesta. Kiva, kun lapset tulevat kylään. Terveisin mummo

Kyllä, meillä lapset ovat paljon mummulassa koska isovanhemmat kuuluvat perheeseen.

Vierailija
85/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko lapset tehty vanhoina tai mummolaan lähtee jo aika isot lapset jos isovanhemmat 70+ ikäluokkaa. 

Ööh siis mitä? Lapsi 7 v, isä 41 v ja isoäiti 68 v. Ihan normaalinikäisiä kaikki.

Vierailija
86/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelisin, että jee, nyt on aikaa kokkailla aikuisten herkkuja ja syödä rauhassa pitkän kaavan mukaan puolison kanssa. En koskaan ymmärrä, miten se ruuanlaitto on muka noin karmeaa, että se on tuossa tilanteessa suurin ilo ja onni.

Minä laitan viisi ateriaa päivässä, vuoden ympäri. Siis joka päivä kaksi lämmintä ateriaa, aamiaisen, kaksi välipalaa. Kasvatan vihanneksia, perunoita, omenoita, marjoja jne. Teen kaiken ruuan itse, leivon sekä tavalliset että gluteenittomat leivonnaiset ja usein aterioillekin eri versioita eri yliherkkyyksien mukaan.

ohis

No eiköhän se ole pitkälti oma valinta, jos haluaa itse viljellä omat perunansa. Toki sellaiseen voi välillä väsyä, vaikka se suurimman osan ajasta olisi kivaa, mutta ei siitä nyt marttyyrin kruunua kannata päähänsä sovitella. En itse ainakaan koe jotain "välipalojen tekoa" minään työnä. Olihan täällä av:lla joskus juttua, kuinka joku ei päässyt ikinä lasten kanssa rannalle tms., kun oli välipala-aika. Älkää tehkö elämästä liian vaikeaa. Meilläkin on perheessä yksi erityisruokavaliolla (melko laajalla) oleva, joskus ostan hänelle valmista ja joskus teen itse, päivästä ja viitsimisestä riippuen.

Min vastasin kommenttiin, jossa tarjottiin rentoutumiskeinoksi ruoanlaittoa ja selitin, miksi se ruoanlaitto ei välttämättä ole perheenemännälle enää mikään keino rentoutua, vaikka lapset eivät kotona olisikaan.

Vierailija
87/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Pakastin tai jääkaappikin on siitä käteviä, että sinne voi tehdä valmiiksi leivonnaisia ja lepää ja jopa ruokaa jonka voi sitten lämmittää tarvittaessa. Niiden avulla voisit saada vaikka useammankin luxuspäivän viikkoon 🤗

Lisää typeriä neuvoja pyytämättä.

Pyytämättä kyllä mutta ei typeriä, kyllä itse olen huomannut, että on tosi kiva kun voi vaan lämmittää sillointällöin pakkasesta valmista ruokaa kun ei huvita kokkailla.

Ja keitotkin on usein parhainmillaan vasta seuraavana päivänä, joten iso satsi keittoa tänään lounaalle niin seuraavan päivän päivällinen on jo tehty.

Jos kerran kokkaamattomuus on luxusta niin miksi kokkailla jokapäivä kun ei ole pakko 🤔

Vierailija
88/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa aplle! Onneksi itselleni tuo on arkea koko ajan, ei tartte kokata jos ei halua.

Vierailija
89/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkerat (lapsettomat?) taas eksyneet ketjuun :D

Avaa vähän tätä. Mistä ja miksi lapseton olisi kateellinen? Mun nähdäkseni tämä aihe ei kiinnosta lapsettomia pätkän vertaa.

Vierailija
90/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vietä syyslomalla aikaa lastenne kanssa? Jos lapsen äiti ja isä ovat töissä, niin on mahdollista pitää pari päivää kesälomasta syyslomaviikolla. Monella työpaikoilla on mahdollisuus ja jopa vahva suositus tehdä etätyötä kotona koronatilanteen takia. Etätyöläinen voi hoitaa lapsensa kotona. Monella työpaikalla on käytössä joustavat työajat ja työaikapankki. Tai vanhempi voi pyytää töistä muutaman päivän palkatonta vapaata koulun syyslomalle.

Mielenkiinnon vuoksi: Asuvatko lapsenne mummoloissa myös joululomalla, talvilomalla ja kesälomalla? Entä viikonloppuisin?

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapset eivät saa olla syyslomalla kotona? Näin koronapandemian aikana pitää välttää kyläilyjä ja perheen ulkopuolisia ihmiskontakteja. Lapsella on oikeus olla lomalla kotona. Syysloma on perheen yhteistä aikaa. Kotona voi ulkoilla, harrastaa liikuntaa, käydä kävelyllä ja pyöräilemässä, valmistaa yhdessä kotiruokaa ja leipoa, pelata pihapelejä ja lautapelejä, katsoa piirrettyjä ja elokuvia, retkeillä, käydä kirjastossa ja lukea kirjoja, levätä, nukkua ja kerätä voimia.

Mitä muistoja lapsille, äidille ja isälle kertyy perheen yhteisestä ajasta, jos lapset ovat syyslomaviikon mummolassa ja vanhemmat ovat kotona? Ei sopisi minulle! En osaa kuvitellakaan, että hoidattaisin lapset koulujen lomaviikoilla isovanhemmilla ja olisin itse kotona!

Höpö höpö. Nyt on kyse tästä yhdestä lomaviikosta eikä jokaisesta. Kiva, kun lapset tulevat kylään. Terveisin mummo

Kyllä, meillä lapset ovat paljon mummulassa koska isovanhemmat kuuluvat perheeseen.

Eri

Mun mielestä tota ei oikeen voi laskea jos lapset kuitenkin on omassa kodissaan ollessaan "mummolassa".

Perhe kun asuu yhdessä niin silloin koti on vaan koti.

Vierailija
91/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Mun mielestä tota ei oikeen voi laskea jos lapset kuitenkin on omassa kodissaan ollessaan "mummolassa".

Perhe kun asuu yhdessä niin silloin koti on vaan koti.

Niin, näin me ihmiset olemme erilaisia. Ja siihen on onneksi oikeus itse määritell perheensä kuinka tahtoo.

Vierailija
92/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Pakastin tai jääkaappikin on siitä käteviä, että sinne voi tehdä valmiiksi leivonnaisia ja lepää ja jopa ruokaa jonka voi sitten lämmittää tarvittaessa. Niiden avulla voisit saada vaikka useammankin luxuspäivän viikkoon 🤗

Pyytämättä kyllä mutta ei typeriä, kyllä itse olen huomannut, että on tosi kiva kun voi vaan lämmittää sillointällöin pakkasesta valmista ruokaa kun ei huvita kokkailla.

Ja keitotkin on usein parhainmillaan vasta seuraavana päivänä, joten iso satsi keittoa tänään lounaalle niin seuraavan päivän päivällinen on jo tehty.

Jos kerran kokkaamattomuus on luxusta niin miksi kokkailla jokapäivä kun ei ole pakko 🤔

Kuule kun et sinä nyt itse ole pyörää keksinyt. Kyllä jokainen perheenäiti ihan jo käyttää pakastinta ja jääkaappia. Ilman että opastat sitä täällä nyt uutuutena.

Vierailija
93/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Minulle kokkaamaton päivä tarkoittaa sitä, että pääsee valmiille eikä tarvitse edes mitään nakkisoppaa lämmittää. Siinä on kuitenkin pöydän kattamista, likaisia astioita ja pöytien pyyhkimistä.

Vierailija
94/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisiä pitää saada lisää liikakansoitettuun maailmaan että voi tehdä niille väsyneenä ruokaa.

Tämä.

Vierailija
95/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Kuule kun et sinä nyt itse ole pyörää keksinyt. Kyllä jokainen perheenäiti ihan jo käyttää pakastinta ja jääkaappia. Ilman että opastat sitä täällä nyt uutuutena.

Ehkä tuo ei sitten olekaan äiti, kun joka päivä vuoden ympäri kokkaa viisi ateriaa 🤷🏼‍♀️

Vierailija
96/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihana tilanne kaikille teille <3 Joillekin tuntuu tosiaan olevan mahdoton ajatus, että isovanhemmat haluavat olla lastenlasten kanssa ja lapset puolestaan tykkäävät olla isovanhempiensa hoivassa. Nehän on aivan ihania lapsuusmuistoja!

Oman äitini menetin hiljattain. Äiti oli odottanut todella Mummina oloa ja surettaa, että se aika jäi kovin lyhyeksi. Onneksi sentään jokusen vuoden ehti lapsenlapsiaan hemmotella ja hoivailla.

Mukavaa lomaa ja nauttikaa! Elämä on tässä ja nyt.

Vierailija
97/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkö se Sauli Niinistön ja THL "kolmen viikon itsekurin kuuri" olikin ja nyt siitä ei ole kulunut kuin vajaa viikko. On

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/sauli-niinisto-vetoaa-suomalaisiin-kol…

Jaa enpä ole tuollaista juttua huomannut kuin vasta nyt.

Et sitten kuuntele tai katso virallista kanavaa. Tänäänkin siitä on tullut jo pari kertaa, viimeiksi puoli tuntia sitten. Ja eilen useamman kerran. Samoin kaikki lehdet, ainakin viikon tai pari.

Vierailija
98/112 |
14.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkerat (lapsettomat?) taas eksyneet ketjuun :D

Mä olen ainakin ihan avoimesti vahingoniloinen 😂. Niin kaksinaamaista paasata lapsien ihanuudesta, ja sitten toisessa ketjussa olla niin onnellinen kun viikon saa elää lapsivapaata elämää. Yhä, lol.

Vierailija
99/112 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö pelkää koronavirustartuntaa? Joka uutisista tulee viranomaisten ohjeita. Nyt pitää välttää ihmiskontakteja ja väkijoukkoja, pitää turvavälejä, huolehtia käsihygieniasta ja käyttää kasvomaskia. Miten ihmiskontaktien välttely ja  turvavälien pitäminen onnistuu sisätiloissa kyläillessä? Nyt ei kannata kyläillä!

Monet isovanhemmat kuuluvat riskiryhmään ja koronavirustartunta on heille erityisen vaarallinen. Monet isovanhemmat ovat perussairaita tai iäkkäitä (yli 70-vuotiaita) tai molempia. Koronavirustartunnan riskiryhmät pitäisi velvoittaa kotikaranteeniin heti!

Meillä äiti ja isä päättävät lasten kyläilyistä, eivät isovanhemmat.

Mahtaa ensi viikko olla joillekin äideille ankea! Äidit joutuvat hoitamaan itse lapsensa ja laittamaan perheelleen ruokaa! Vai ovatko lapset ensi viikollakin mummoloissa hoidossa? Ja menevätkö kotiäitien lapset päiväkotiin hoitoon?

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin lapsi on mummolassa vaikka itsekin olen kotona. Isovanhemmat halusivat ja lapsi itsekin halusi, joten miksipä sitä kieltämään.

Vierailija
100/112 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu mies  kuuluu siihen porukkaan joka lapsena aina lähetettiin kaikilla lomilla mummolaan.  Oli siellä aian koko kesän , joululomat ja hiihtolomat. Oli aikuisena katkera koska mitään muistoja oman perheen kanssa vietetyistä lomista ei kertakaikkiaan ollut. Äitinsä oli kuitenkin kotiäiti ja isänsä tyypilliseen sen ajan tapaan aina töissä. Välit molempiin vanhemppin jäivät etäisiksija ja on edelleen katkera koska ei ymmärrä miksi näin meneteltiin. Ilmeisesti äidillään oli jotain mielenterveysongelmia mutta niistä ei sen ajaan tapaan puhuttu. Hänestäkin kasvoi masentunut ja katkeroitunut mies.