NELIAPILAT
Ajattelin, että jos uutta ketjua värkkäis, kun on tuo edellinen jo niiin pitkä. Paljon on tullu uusia ketjuilijoita, mikä on tosi mukavaa. Yhtään plussia ei vaan taida vieläkään kuulua...
Omassa mahassa on nyt kovaa jännitystä, kun on menossa kp 27/27-30. Kävin uimahallissa puntarissa ja painokin oli yht äkkiä kolme kiloa laskenut. Se on aina ennenkin ollut mulla raskauden merkki. Jänskättää... Oon kun kuumilla hiilillä, mutten taida uskaltaa vielä testata. On semmonen olo, että jos testaan ja on nega niin sitte oon tosi allapäin. Nyt voi rauhassa haaveilla, kun tätiä ei vielä näy.
Tätä on varmaan kysytty tuhat kertaa, mutta kuinka pian apteekin testeillä voi testata? Pitääkö odottaa viikko vai muutama päivä?
Viileitä kesäsäitä ja lempeitä sateita sekä niitä tuttuja plussatuulia toivoo marinoX
Kommentit (87)
Martti Servoa lainatakseni...heh
Rohkaisin äsken mieleni ja tein sen kaapissa odottaneen testin.
Ja niinkun olin satavarma, että plussa ilmestyy oitis ruutuun, niin väärässäpä olin!
Ei siis kahta viivaa.
Nyt on ollut pitkin päivää sellanen ällöttävä olo jo aika kauan ja mahaa juilinu, niin ajattelin ne tietysti raskausoireiksi ja ihan asian varmistaakseni tein testin ja NEGA!
No ne mahdollisuudethan on olemattomat, että toiveajattelua. Ja ilmeisesti sitä voi ihminen olla niin toiveikas, että tosiaan saa niitä oireita itselleen uskoteltua.
Tulihan kaikille nyt selväksi, että testasin juuri äsken negatiivisen raskaustestin...
Alkaispa ne menkat, niin sais ruveta " kunnolla työstämään" tätä haavettaan, mutta kai sitä varten sitten pitäis tuo imetys lopettaa ja se olisi taas mun pieneltä pois!
Pieneltä, joka kuitenki on jo niin iso, että vielä pienempää toivois NIIN paljon, että kuvittelee olevansa raskaana. On tämä elämä monimutkaista. Paras ratkasu tähän tietysti olisi, ettei niitä menkkoja kuuluis ainakaa vuoteen- puoleentoista! En niitä siis muista syistä kaipaa, kuin että olisivat myöhässä!
Joskus sitä pohtii, että onko edes oikeutta haaveilla neljännestä, kun on jo kolme maailman parasta ja ihaninta lasta saanut. Kaikki lapset terveitä ja mahdottoman ilosia ja helppoja. Ja olisko mahdollista, että mahdollinen neljäskin olisi terve ja iloinen lapsi!?
Monet ihmisethän on (ainakin päällisin puolin) niin onnellisia yhdestäkin lapsesta ja kaksi taitaa olla se yleisin lukumäärä. Mutta että siis neljä lasta! Moniko meistäkään on ihan normaali, kun sellasesta haaveilee!?
No mä ainakaan en edes haluaisi olla " normaali" , sehän on liki sama, kuin " tavallinen" !!!
Ja sitten on se, ettei kaikki välttämättä saa sitä ainuttakaan lasta, vaikka haaveisivat suurperheestä. Paha mieli niiden puolesta ja varmaan tulis huono omatunto, jos tärppäis. Uskaltaisko olla kunnolla ilonen raskaudestaan ja lapsistaan, ettei loukkaa ketään?!
Vai tarviiko sellasta murehtia, eihän se oo keltään lapsettomalta pois, jos me voidaan saada lapsia ja vielä ihania sellasia!?
Tämmöset asiat vaivaa mieltänsä tänä päivänä, olispa elämä yksinkertasempaa, mutta siinä olis se vaara, että olis myös tylsempää ja lapsia ei todennäkösesti olis lainkaan!
Toivon teille lämpimiä plussasäteitä ja mukavaa viikonloppua!
Oi, miten ihanaa oli lukea pitkästä aikaa pinoa, kun näin ihania kuulumisia siellä oli. Ja tsemppiä niile, joita onni ei vielä potkaissut!!!!
Täs onkin kerenny hurahtamaan viikko jos toinenkin viime kirjotteluista. Kesä on menny kyllä sellasta vauhtia, että ihan hirvittää... Viikon päästä vietetään meitin pikku kirpun 1vee synttäreitä ja sekös on sekottanu tän mamman mieltä entisestään. Eli kuume vaan nousee!!!! Voi ku mä tekisin vaikka mitä jos saisin vielä vauvan........ :..( Vaan eipä se oo mahollista... (mulle siis lääkärit " määräsivät" raskauskiellon)
Oon yrittäny päästä tästä tunteesta irti, mutta sehän ei anna periksi, ei sit millään. Myin jopa pienimmät vauvanvaatteetkin jo pois (ai, et kuinka se kirpas).
Tää tunne on vaan välillä niin ahistava!!! Voi kun olis rahaa, niin adoptoisin heti vaikka parikin lasta meille lisää. Se kun taitaa olla ainoa keino...
Äh, tästä tuli tällänen vali vali viesti... Anteeksi!!!
Onhan tässä maailmassa monta iloitsemisen aihetta!!!!
mannamaaria ja miekkoset
Tervetuloa mukaan, Nill@!
Hemppa77: samanalaisia ajatuksia täälläkin. Kolme tervettä ja ihanaa lasta, mikä mahdollisuus meillä on saada vielä yksi terve, tai edes elinkelpoinen. Olenkin ajatellut mennä tulevassa (?) raskaudessa, samoin kuin kuopusta odotellessani, Felicitas-klinikalle 4 D-ultraan. Saimme sieltä ihanaa palvelua hyvin ammattitaitoisesti, kaikki rakenteet, tärkeimmät sisäelimet, kasvojen muoto (poissuljettiin suu-kitalakihalkio) jne. lääkäri kävi läpi. Iso huoli sydämeltä poistui. Sukupuolta emme muistaneet kysyä :) .Ilmeisesti se ei ole minulle ja miehelleni ollenkaan tärkeä juttu. Kunhan saisimme vauvan, kiitos!
Oma napa: kp 23/29-30. Alavatsaa nippailee vähän väliä, samoin turvotusta on alavatsalla.Oma, heikko mieli alkaa jo kuvitella alkion kiinnittymistä ja plussatestiä, mutta luulenpa, että kuukautiset siellä valmistelevat tuloaan. Ovispäivähän meiltä meni ohi suun, vaikka lähipäivinä " köröteltiinkin" . Nyt täytyy vain odotella ja toivoa parasta. Ja jos ei nyt ole tärpännyt, lisää yritystä kehiin. Jos seuraavassa kierossa tärppäisi, eikö syntyvän lapsen LA olisi toukokuussa? Koko kesä edessä vauvan kanssa. Ja samalla saisi meidän tämänhetkisesti pienin (1v4kk) kasvaa pikkuisen isommaksi ennenkuin ryhtyy täyspäiväiseksi isoveljeksi :) .
Sinihelmi
Täällä taas... Ajattelin pysyä lähipäivinä poissa täältä, mutta kuinkas ollakaan en malttanutkaan. Menossa kp 27 (26-jotain yli 30) ja jännittää. Mulla alkuraskaudessa on aina ollut samanlaista painon tunnetta alavatsalla kuin ennen menkkojakin, joten mahdoton tietää mitä odotettavissa. Eilen tuo alkoi ja jos nyt menee niin kuin yleensä, menkkoja odottelisin huomiselle tai viimeistään alkuviikkoon. Kierto on heitellyt viime aikoina ja viime kuussa oli vain tuon 26 päivää, mutta nyt oireiden perusteella tulossa melko normaali kierto tai sitten plussa. Viime päiviin on kasaantunut monenlaista mieltä myllertävää, joten itkuisuuteen ja väsymykseen löytyy muitakin selityksiä kuin raskaus, vaikka kovasti tekisi mieli tehdä johtopäätöksiä... Katsotaan nyt kuinka käy. Edelleenkin sellainen olo, että ei haittaisi vaikkei ihan vielä olisikaan tärpännyt, vaikken toki plussaakaan pahakseni panisi =).
Piinapäivien vuodatusta... Missäs kaikki muut ovat??
Seuraa kaipaava piinailija täällä...
Pakko tulla hehkuttaan.....mie sain taas pitää sylissäni pientä tyttövauvaa! He tulivat tällä kertaa kylään meille tai itseasiassa tuomaan meidän kameraa, minkä jätimme viikko sitten tohkeissamme. Kyllä hän on vaan niin ihana.....vaihdoin vaipatkin sniif. Mie repeen liitoksistain tää kuumeilu on aivan huipussaan voih!
Mijora; Saattaahan tuo vielä plussaksi muuttua hyvinkin, älä vielä lannistu....saattoihan tuo lääkäri jotain jo epäilläkin ; ) ++++kovasti sinne!
Hemppa77; Samat sulle kuin Mijorallekin, muistakaan niin kauan kun menkat eivät ole alkaneet on toivoa:) +++++siis sinnekin.
Sinihelmelle; Piinat sulla lähestyy, vahvasti sullekin ++++tuulia puhaltelen!
Mannamaarialle; Voimia tunteiden myllerrykseen. Kysy kuitenkin vielä jonkun toisen lääkärin mielipide raskauskieltoosi.
Kamut ilmoitelkaas sit kun pääsette taas testailemaan, mulla menee vielä jonkin aikaa, joten tsemit teille!
Lalla
Kirjoittelinkin " omaa pinoa" ja Lallako se oli joka minut tänne kutsui...? Pieni esittely lienee paikallaan; itse olen 34-vuotias, mies samanikäinen. Ollaan uusioperhe, nelisen vuotta oltu yhdessä. Minulla ensimmäisestä avioliitosta kaksi lasta; 8,5v ja 7v. Eka yhteinen syntyi tammikuussa.
Eli imetän vielä, täysimetyksellä mentiin puoli vuotta ja nyt muutama vko kiinteitä ja edelleen useita kertoja päivässä imetystä. Menkat tai ainakin luulen menkoiksi (?) alkoivat perjantaina. Mutta, mutta...päivällä vuosin hiukan, sit melkein vuorokausi ei mitään, teelusikallinen ja taas ei koko päivänä mitään... Jotenkin luulen, että tuo meidän nuorimmainen on ehkäissyt hyvin, mutta...? Kaiketi toiveunta ja tämä on normaalia hormonisekamelskaa raskauden jälkeen.
Mutta siis nelonen on heti synnytyksen jälkeen ollut tervetullut. " Kaveri" hänellekin, ekalla " parillakin" eroa vain 1v4kk. Hirvittää auton vaihto ja muu, talossa onneksi on tilaa kaikille. Katsotaan miten käy...
Harmaita hiuksia kohta kasvaa ja stressin vuoksi varmaan prolaktiiniarvot kohoo taivaisiin...täällä edelleen tätiä odotellaan kp41 tänään eikä mitään tuntoja että alkaisi...huoh...on tää syvältä sanonko mistä.
Aika hyppäys on kierrossa tapahtunu kun monta kk ollut 26...nyt se sit vaan viruu ja viruu:(
Tuosta stressistä tulikin mieleeni ,että jospa tosiaan kun tätä elämäninventaarioo tehtiin / tehdään vieläkin osittain...stressi varmaan onkin nostattanut tuo prolaktiinin koholle/korkeelle ja siks ei menkat nyt tule...pitäsköhän mennä pyytää verikokeeseen ,et ottasvat tuon arvon ,sillä mulla on joskus ennenkin se ollut koholla ja lääkityksellä saatu laskemaan samoin sit plussaakin tuli sen jälkeen???
Jos tässä hetken nyt vielä odottelisi ja sit kyselisi noita kokeita ,sillä lääkitys kuitenkin kestää useemman kuukauden jos se pitää alottaa.
Viimeksi käytin sitä 4kk ja 4kk lopetuksen jälkeen plussasin.
Ai niin tervetuloa uudelle...(nyt unohtu jo nimikin) kirjoittelemaan joukkoon kirjavaan:)
syyskuun alkuun on vielä niin pitkä aika, ja sillon tosiaan sais aloittaa yritykset, joku kyseli paljoknko yritystä takana, meillä ei siis vielä ollenkaan (muita on yritetty 9KK-4V)
tosi paljo plussanneita, onnea vaan kovasti kaikille. minkäs niminen ketju teillä siellä odotuspuolella on? että löydetään mekin PIAN sinne.
kysyikö joku minkälainen on työnjako perheessä? no meillä se toimii niin että minä teen meidän piharajojen sisäpuolella kaiken, pihan-, talon- ja lasten hoidon. ja jos ollaan kodin ulkopuolella niin hoidanpa ne lapset silloinkin. mies hoitaa oman työnsä ja syö itsenäisesti ;) (ja hoidanhan toki minäkin oman työni)
ja nyt takaisin haaveilemaan pienoisesta...
Kiva saada uusiakin joukkoon, kun plussat harventavat joukkoa. =) Täällä jännittävää, kun kp29 menossa. Kiertoja tuossa laskeskelin ja pisin oli tainnut olla 35 päivää, joten viikonloppuun asti taidan odotella ennen kuin testailen... Viime kierto oli erityisen lyhyt, mutta nyt ovis oli minusta aika myöhään eli odottelin pitkää kiertoa. Menkkoja edeltävä jomotus vaan alkoi jo viikonloppuna eikä yleensä onneksi päiväkausia kestä, joten sen perusteella taas odottelen menkkoja kyllä ihan näinä aikoina. Alkuraskauksissa mulla on aina ollut samanlaista jomotusta joten eipä siitä voi sitten päätellä mitään. Pahoinvointia oli kolmosesta, mutta ei sekään ihan heti aluksi alkanut. Muuten olen säästynyt oireilta, joten johtopäätösten tekeminen on vaikeaa. Hyvä varmaan niin. =)
Tästä tulee nyt jokseenkin omanapaista, kun ajatukset nyt ovat niin tuossa asiassa... Täällä ei nyt tainnut olla muita piinailijoita vai mikäs teidän tilanne on?? Pakko lähteä tekemään jotain hyödyllistä, kun kuopus vielä nukkuu...
Tervetuloa mukaan, Ritannu! Kukas sen sanoikaan,että kun plussanneet lähtivät raskautuneiden ketjuun, on kiva saada " uutta verta" joukkoon. Kiva!
Mijora: ilman muuta varaat ajan prolaktiinin mittaukseen. Päähän tuossa pähkäilyssä hajoo...tai, jos nyt kuitenkin vielä testaisit ennen soittoa?Plussasäteitä täältä lähettelen ~~~~. Ja tosiaan, odottavan aika on tuskallisen pitkä. Olisipa jo kp 31/29-30 tai edes kp 1/29-30. En millään jaksaisi odottaa!!!! Joku tästä lähipiiristäni minulle jo sanoikin, että olen uskomattoman kärsimätön tyyppi. Taitaa pitää paikkansa...
Mukelot: Jännittävät päivät sulla! Ihan kutkuttaa mahan pohjasta. Voi, kunpa aika rientäisi!!! Plussasäteitä myös sinne ~~~~ .
Lalla76: kiitos tsemppauksesta, mutta pahoin pelkään, että kuukautiset ovat tulollaan. Pre-menstruaaliset oireet ovat aika selvät: alavatsan turvotus, makean himo, mielialojen vaihtelu (=hermot menee tuon tuostakin), valkovuoden (sorry vaan herkkänahkaiset) tuleminen takaisin kuvioon (sitten ovulaation) ja kamala väsymys. Aikaisemmissa raskauksissa aavistelin raskautuneeni juuri em. oireiden puuttuessa, joten täti punaista tässä odotellessa. Tulisivatpa edes pian, niin voitaisiin aloittaa uusi kierto ja yritys.
Oletteko muut tehneet hankintoja vauvalle? Minä myönnän olevani niiiin hullu. Kirppiksiltä olen haalinut mammavaatteita, vauvalle kestovaippoja, kaksosten rattaita katselen jne.
Joopa, joo, täytyypi mennä valmistelemaan huomista eskarin aloitusta, pyykkikonekin täytyisi tyhjentää, työpöytä siivota jne.
Sinihelmi kp 26/29-30
Täällä myös nelosta yritellään ja ensimmäinen kierto menossa! (7/?) Kierron pituudesta ei niin varmuutta kun ei ole vieläkään edellisen synnytyksen jälkeen oikein tasaantunut. Meillä siis uusperhe jossa minä 29 ja mies 23. Lapset 12 ja 7 sekä yhteinen juuri vuoden täyttänyt.
Jostain se taas putkahti tämä vauvakuume ja neljäs olisi enemmän kuin tervetullut!
Se on torppa taas hiljainen ,lapset laitettu koulutielle ,arkinen aherrus alkaa. Itsellä lomaa vielä tämä viikko...luksusta ,päivät yksin kotona ,aikaa tehdä vaikka mitä (lue:ei saa mitään aikaseksi) päässä pyörii vaan tuo omanapa ,sen toiminta ja toimimattomuus. Yksi testi tuolla kaapissa olisi ,mutta taidan vieläkin venyttää sitä tekemistä.
Aloitin uuden kokeilun tuota metformiiniä ,keväällähän aloitin sen ja lopetin samantien ,kun se kävi niin vatsaan ja töissä piti olla ,nyt puren hammasta ja jatkan ,vaikka istuisin vessassa kaiket aamut...haenpahan sitten vaikka saikkua. Diabetestä minulla ei ole eikä pco:takaan mihin yleensä tuota lääkettä käytetään.
Kokeillaan toimiiko se painon pudottajana tasaten epätasapainoon mennyttä sokeri ja rasva-aineiden tasapainoa. Näin ollen raskautuminenkin pitäsi olla helpompaa... jos vielä raskautua haluaa.
Vatsanvääänteitä on ollut ja kiitettävästi on saanut vessassa istua ,vetää vatsan löysäksi ,eli kun kerran kourasee vatsaa ,on parempi mennä vessaan kun jäädä odottamaan seuraavaa kourasua:(
Pahinta tämä on aamulla ,mutta kokeillaan nyt silti.
Isommat lähtivät aamulla kahdeksaan kouluun. Äitiä taisi enemmän rassata kamalan aikainen herätys... Pienimmäinenkin on tähän saakka nukkunut äipän kainalossa jopa kymmeneen asti aamulla. Mutta eipä nukunut yksin. eli heräsi hänkin jo seitsemän jälkeen. Huonoa vaan se, ettei sit osannut ottaa edes pieniä torkkuja ennen lounasaikaa. Jonka tosin sit aikaistin kymmeneen, ettei pikkuinen väsyttänyt itseään ihan piippuun. Täällä on hirveä savunhaju ulkona, joten nukutan sisällä, eikä uni täällä ole samanlaista kuin vaunuissa... Jos nää aamut muuttuu tällaisiksi, niin mun on varmaan alettava aamupuuron keittoon. En ole vielä sitä antanut, ollaan kiinteitä syöty vasta vajaa kuukausi, siihen saakka pelkkää rintamaitoa.
Nyt jostain syystä rinta maistuu huonosti, paitsi iltaisin ja öisin...Toivottavasti ei lopeta kokonaan, olin niin ajatellut imettää tuonne vuoden ikään asti. :o( Raskauskin vähän ajatteluttaa...Menkat normaalisti 3-4 päivän mittaiset. Nyt kestivät vajaan päivän. Oliskohan sittenkin tärpännyt, kun tunsin oviksen niin selvästi. Olis olleet ekat synnytyksen jälkeen, joten odotin rankkoja ja runsaita. Josko olisikin ollut kiinnittysmisvuotoa, ajankohta olisi ihan sopiva? En vielä siltikään lähde testin ostoon, koitan malttaa kuukauden. Eipä tämä elämä sen kummemmaksi kuitenkaan muutu. Alkoholin kanssa kun ei tule läträttyä imetyksen vuoksi, lääkkeitäkään en syö. Maltankohan?
Olipa homma lukea kaikki kertyneet viestiketjun viestit ja uusiakin oli tullut mukaan. Ainakin nikin Nell@ jäi uusista mieleen, joten tervetuloa.
Edram ja MarinoX: lämpimät onnittelut plussista!!!!!
Mijora: Selvisikö sulle millä lääkkeellä aloitat sitten raskaana, onko pistettävä?
Omaa napaa, toistaiseksi ehkäistään ja kuume on toosi kova. Nyt on mentävä hommiin, huusolli on sen verta sekaisin, kun kaikki lomavaatteet ja kassit ovat vielä purkamatta ja pyykkikasoja siellä täällä.
Meillä esikoinen aloitti tänään eskarin, on se haikeata, pieni tyttö iso reppu selässä....
Plussatuulia ( jos vaikka puhaltaisi samalla nuo savutkin pois)!!!
Eilen tosiaan kirjoitin tännekin ja kaikki lensi taivaan tuuliin ja nyt en meinannut saada sivujakaan auki! Yritin pari kertaa eilen tonne toukotuhijoisiinkin kirjoittaa, mut kaikki vaan katosi:( Eilinen tuntui muutekin olevan semmonen masis päivä että........ilman mitään syytä.
Muuten arki on alkanut rauhallisesti, koululaisella ja kerholaisella oli ollut mukavat päivät.
Täällähän oli tullut juttua taas mukavasti ja ritannukin oli löytänyt tänne, kiva juttu ja vielä kerran tervetuloa:) Ritannulle vielä; mun äiti on aina sanonut, että hän kun oli raskautnut imetyksen aikana, niin vauva oli alkanut vieroksumaan pikku hiljaa tisua. Se maidon maku muuttuisi raskautuessa jotenkin.....eli jospa?????
Emilia77; Sie taidat olla myös tuolla toukotuhisijoissa, vai muistanko nyt väärin? Onnea tähän kiertoon tuplasti sullekin.
Sinihelmellä on jännät paikat +++++tuulia! Niin kuin myös monella muulla. Yritän tässä välillä lukasta pinoa, että muistan kommentoida, mut meinas taas tekstit kadota, joten oman muistin varaan nyt jätän.
wintergirl (olikon nikki oikein?) kiva kuulla sinustakin piiitkästä aikaa. Se on vaan niin, että kun näille sivuille eksyy, niin ne vievät mennessään;)
Mijoralle ja mukelollekin piti vielä jotain.......ainakin nyt +++++tuulia!
Omasta navasta sen verran, että toiveet ovat nyt korkealla ennätysmäisen yrityksemme vuoksi :D Mutta se, että mahdollisesti tippuisin yhtä korkealta alkaa nyt jo surettamaan.....yritystä olisi sit jo 8kk. Yritän nyt vielä olla lannistumatta. Mullahan oli ovis jo kp9/10 ja nyt on kp 16 eli kohtahan niitä oireitakin pitäisi alkaa tekaisemaan;)
Toivottavasti nyt teksti ei katoa, sit mä itken!
Lalla
On muuten enemmän kuin totta että näille sivuille jää koukkuun! Mutta eipä se haittaa, on ihanaa kun löytyy kohtalotovereita samasta aihepiiristä.
Lalla: Olen kyllä myös toukotuhisijoissa mukana. Sulla ovis jo kp 9? Kun itsekin bongasin sen kp 8 ja ajattelin että ei voi olla suoraan menkkojen perään mutta ei siitä kyllä voinut erehtyäkään, mutta kait se sitten on ihan mahdollista. Kovasti ++++ sulle!
Mies sanoi eilen vällyjen alla että " no niin, siellä se nyt on kasvamassa" Piti vielä käyvä wc:ssä sen jälkeen johon mies sitten että " et varmaan mene! Nyt makaat siinä vaan ettei ne valu pois" Ihanaa kun sekin on niin täpöllä mukana tässä jutussa!
Onkohan se muuten niin että testin voi tehdä 14 päivää oviksesta? Siis vaikka kierron pituus olisikin ollut aikaisemmin jotain muuta??
Kutkuttavaa odotuksen odotusta vaan kaikille!!!
Juu emilia77 bongasinkin sinut sieltä, kun äsken katselin....eli jäähän mun päähän ilmeisesti jotain muistiinkin:D Niin tosiaan mulla ovis jo kp9/10, ihmettelin sitä ekaks itsekin, mut selvähän se oli sit kuiteskin. Sit vielä kun laskee ---> 14 päivää niin sithän se tekee taas sen kp24 tai 25. Nauroin maha kippuras kun luin tota sun juttua sun miehesi kommenteista:D Nää samat jutut on viime aikoina nimittäin meiänkin peiton alta kuuluneet! He varjelee niin niiden siemenien perille menoa ja ihan kun ne ois ainokaisia mitä enään voi saada....vaikka meillä taitaa olla ylikuorma jo:D
Mä en tosiaankaan pysty enään ajattelemaan muuta, kuin et onkohan tärpännyt vai eikö ja pääsisi pian testaamaan. Olo on niin malttamaton ja lueskelin tuossa toukotuhisijoiden listaa, niin sama meininki sielläkin....kiva huomata etten ole ainoa höperö;) Nyt illalla on masua juilinut menkkamaisesti, mut vastahan menkat pitäisi viikon päästä alkaa! Pissaaminen on eilisestä asti tuntunut oudolta.......en oikein osaa selittää, tunnen sen niin kuin jotenkin selvemmin (muljahdellen), kun se lähtee liikkeelle tuolta rakosta. En tiiä ymmärsittekö???
Ai niin sain eilen papa vastauksenkin, tärinän kanssa avasin kirjeen, mut ilokseni tulos oli normaali! Ainahan se on ollutkin, mut kun ikää tulee niin eihän sitä koskaan tiedä.
Kyllähän tää koko touhu meillä kaikilla on yhtä odotuksen odotusta, miksi meillä naisilla on näin monimutkaisia.
Haaveillen Lalla
Tänäaamuna testasin jälleen kp43/26-35 puhtaan negan ,eli ei tää ainakaan sitä plussaa ole vaan jotain muuta vaivaa...takaan ja alleviivaan ,että stressi on syypää tähän olotilaan.
Wintergirl ,kyselin siitä lääkkeestä mikä olis jos plussais? Gyne puhui ympäri pyöreitä...käski otta heti yhteyttä jos plussa tulee ,et alotettas ilmeisesti Asperiinillä ,Disperiinillä tai Primaspanilla kaikkihan nuo ovat samaa ainetta ,eri nimillä vaan. Pistettävä tulee kuvioihin ilmeiseti sitten jos jotain oireita tukoksiin viittaavasta tulee tai jotkut veriarvot ovat jotain??? en tiedä mitä tai mikä on se raja.
Ymmärtääkseni tuota pistettävää lääkettä ei aloiteta etukäteen jos tukoksia ei ole aikaisemmin ollut.
Metforminit nyt käytössä katsotaan löytyykö apua niistä ,yritän nyt kokeilla niitä useamman kk ja katsoa mitä tapahtuu. Jos sinne opiekelemaan pääsen ,ei tällä haaveella hetkeen ole kiire. Ehkäisemään en ala ,jos nyt en niin tarkkaan tärppipäiviäkään laske.
Tulee jos tulee ,mietitään sit kuviot uusiksi mikäli tuleekin.
Vaikken itse asiassa ihan vielä edes toivo raskautuvani. Villtien alla on vipinää tasaisin väliajoin, eikä ehkäistä. Mutta toisaalta toivon, että ikäero tulisi hiukan isommaksi kuin kahden ekan väli (1v4kk). Taidan tulla vanhaksi, kun vähän pelottaakin tuo kahden pienen kanssa olo.
Ihminen on silti niin utelias ja malttamaton. Eilen kävin apteekissa ihan muilla asioilla ja tietysti oli pakkonapata mukaaan raskaustesti :o) Ja enhän sit malttanut sitä säilytellä...Mutta negaa sieltä tuli. Toisaalta olo on vain helpottunut, muttei voi mitään että pieni pettymyskin häilyy taustalla.
No, antaa ajan kulua. Nautiskelen nyt tuosta pikkuisesta tuhisijasta ja muusta perheestä. Parisuhde onneksi on loistavalla mallilla eikä siellä vällyjen välissä käydä " tekemässä" vauvaa. Tuleepa sit kun/jos katsoo parhaakseen.
Mukavan aurinkoista päivää teillekin!
Ollaampas pudottu monen sivun taakse...nyt ylöspäin:)
Gynellä tuli käytyä ,vaan paljon en viisastunut. Gynenä 40v kohta alalla ollut " vanhapässi" mies jota mörköön voi verrata. Töykeä joka latelee suustaan ajattelematta asioita mitä sanoo.
No senverran selvisi ,että tukostaipumus otetaan nyt huomioon jos raskaudun ja käskyn sain ottaa heti yhteyttä jos plussaa tulee ,että lääkitys aloitetaan.
Menkat ovat jääneet johonkin matkan varrelle kiertoni on teroluteilla ollut nyt 5kk 26 vrk ,aikaisemmin 30 ,ilman teroja 35. Nyt menossa kp39 eikä tietookaan menkoista??? kp34 testasin negaa ,olis kait se pitäny jo edes haamua näyttää jos raskaana olisin. Ei kait tässä muu auta kun odotella... mahaa nipistellyt monena päivänä ,mut ei vaan vuotoo kuulu ,muita merkittäviä oireita ei ole. Jos hakemalla hakee niin tuolla n. reilu viikko sit rintoja juili ,mut sekin on loppunut.
Gyne ei tehny ultraa ,vaikka sanoin kierron olevan sekaisin ,teki vaan kolposkopian (otti koepalat kohdunsuulta jne.) ja sisätutkimuksen ,mitään puhetta mahdollisesta raskaudesta ei edes ollut. Näin jälkikäteen kyllä ihmettelen näkikö se jotain ,mutta ei vaan sanonut ,koska käski papa kontrolliin vasta 9kk kuluttua. Aikaisemmin olen käynyt 4 tai 6kk välein ,johtuen solumuutoksista mitä mulla on ollut. Miksi nyt väli on 9kk?????????
No odotellen jatkuu päivät tästä ,ehkä viikonlopun yli jaksaa ,sit on taas kait testattava jos ei tätii näy.