NELIAPILAT
Ajattelin, että jos uutta ketjua värkkäis, kun on tuo edellinen jo niiin pitkä. Paljon on tullu uusia ketjuilijoita, mikä on tosi mukavaa. Yhtään plussia ei vaan taida vieläkään kuulua...
Omassa mahassa on nyt kovaa jännitystä, kun on menossa kp 27/27-30. Kävin uimahallissa puntarissa ja painokin oli yht äkkiä kolme kiloa laskenut. Se on aina ennenkin ollut mulla raskauden merkki. Jänskättää... Oon kun kuumilla hiilillä, mutten taida uskaltaa vielä testata. On semmonen olo, että jos testaan ja on nega niin sitte oon tosi allapäin. Nyt voi rauhassa haaveilla, kun tätiä ei vielä näy.
Tätä on varmaan kysytty tuhat kertaa, mutta kuinka pian apteekin testeillä voi testata? Pitääkö odottaa viikko vai muutama päivä?
Viileitä kesäsäitä ja lempeitä sateita sekä niitä tuttuja plussatuulia toivoo marinoX
Kommentit (87)
Lalla76: Kahden purkkaa jauhavan velloksen myötä olen käyttänyt juuri tuota jääpala-juttua purkan irroittamiseen. Sitten vain rapsuttelua ja enemmän rapsuttelua. Eihän se kokonaan lähde, valitettavasti, mutta enpä minäkään tiedä sen parempaa keinoa. Olen kokeillut eri tekstiilipesuaineita ja yleispesuaineita, mutta lopputulos ei ole ollut hyvä.
Saatiin eilen keskusteltua mieheni kanssa ja asiat ovat nyt selvät. Huoh! Minä jo pelkäsin pahinta, mutta mieheni tunnusti miettineensä asioita itsekseen ja huomannut myös omassa käytöksessään parantamisen varaa. Sain pidettyä oman suuni suht koht kiinni ja puheenvuoro oli täysin miehelleni, ja tulihan sieltä kiitettävästi tekstiä :) . Selkäni takani oli jopa käynyt muutaman tila-auton katsastamassa ja loppuillasta innoissaan puhui jo neljännestä lapsesta ja halusta aloittaa yritys heti!! Olin ihan äimänkäkenä ja yritin jo häntä hiukan toppuutella, mutta loppujen lopuksi en hennonut. Oli ihana nähdä hänet niin hymyilevänä ja hellänä. J
Joten, ensimmäinen yrityskierto alkakoon, kp. 14. ovistuntemuksia ei vielä ole, mutta olen huomannut, että tässä iässä (35v.) muutama kierto on mennyt tavallisuudesta poiketen ilman ovistuntemuksia. Olisikohan se merkki siitä, että iän myötä en aina edes ovuloi? Aikaisemmijn oviskivut ovat olleet sitä luokkaa, että särkylääkettä olen tarvinnut.
Nyt olen niin innoissani, että tuntuu kuin odottaisin ensimmäistäni :) .
Sinihelmi
Nyt on hyvä aika piipahtaa koneelle, kun ipanat katsoo lastenohjelmia. Eihän ne millään meinaisi malttaa, mut sit kun ne alkaa niin siinä sitä istutaan loppuun asti.
Meillä on ollut tänään kunnon ampiaisen häätö show! Aamulla oli koiraa pistänyt amppari....arvatkaas mihin? pippeliin. Reppana oli ihan maissa pippala turvosissa, mutta onneksi se kuitenkin pian laski. Eläinlääkäri suositteli hakemaan kyypakkauksen ja antamaan sen. Eli selvittiin säikähdyksellä. Mutta en tiiä sitten miten pääsee noista kahdesta pesästä eroon, ne kun on just tuolla koiran kopin lähellä....anoppi haki raiddia, mut saas nähä miten käypi.
Sinihelmille; Todella kiva uutinen, että olette saaneet miehesi kanssa asiat puhuttua. Kyllä ne jääräpäisimmätkin miehet osaavat ajatella, vaikkei niistä aina puhukkaan;) Taidatte vielä ehtiä tähän kiertoon vauvan yritys puuhiinkin, eli kaikki meni paremmin kuin uskoitkaan:) Tsemppiä!
Mites on Marinoxin laita? tsemppiä sinnekin! Oliko muita keillä oli piinat meneillään??
Kaikkea hyvää kaikille
Lalla
Onnesta sekaisin... ainakin aikas paljon. Oli ihanaa lukea teidän viestejä. Olis vaan munkin pitäny käydä täällä palstalla parin viime päivän aikana, niin olisin saanu vähän toivoa tähän odotteluun... Toissapäivänä tein sen testin ja näkyvissä oli niin heikko viiva, etten sitä oikein tahtonut millään erottaa. Tulkitsin sen negaksi ja harmitti vietävästi. Ajattelin, että minähän en mihinkään nettiin mene, rupeaa vaan vielä enemmän harmittamaan kun kertoo kaikki jutut... Typerästi tuumittu, mutta kun tunteet jyllää, niin minkäs teet. Wagnerille onnea plussasta!
Omaan napaan: Tänään sitten testasin. Sanoin apteekissa testiä ostaessa että toivottavasti ei enää tarvi näitä ostaa. Kotona testasin sitten ja aluksi näytti, ettei siihen jää minkäänlaista viivaa. Sitten kun viis minsaa lähestyi, niin alkoi viiva näkyä jo selvemmin. Ei se vieläkään ihan tosi vahva ollut, mutta mä ainakin tulkitsin sen plussaksi. Siis kp oli jo 39, ennenkuin plussasin! Mitään oireita ei vieläkään ole, paitsi että paino on pudonnut, mutta se oli tapahtunu jo tossa kp 28 tietämillä. Laskettu aika olis menkkojen mukaan aprillipäivänä, muttei se voi varmaan pitää paikkaansa, kun plussa tuli vasta nyt. Joka tapauksessa meidän perheeseen olis nyt tulossa jo kolmas huhtikuun alun ihminen... ehkä.
Joku kyseli kasvatuseroista ja töiden jakautumisesta. Meillä molemmat tekee kaikkea, paitsi että isäntä tekee yleensä kotona ollessaan ruuat. Kasvatuksessa miehellä tuntuu aina joskus olevan vaikeaa antaa anteeksi. Tarkotan, että kun lapsi on pyytäny anteeksi ja kärsiny vaikka sitten sen parin minuutin arestin, niin mun mielestä asia on selvitetty ja pitää unohtaa. Mies monesti rupeaa vielä " naputtamaan" ja puhuttelemman samasta asiasta. Yleensä meillä aika hyvin menee kuitenkin ajatukset yksiin näissä asioissa.
Ollaan lähössä ens viikolla lomareissulle, jossa ollaan koko elokuu, joten en varmaan kovasti täällä vieraile, enkä vielä siellä odottajien sivullakaan. Ehkäpä käyn vielä ennen reissua katsastamassa, jos tää plussatauti olis vaikka tarttuvaa, toivotaan niin! Hyvää loppukesää toivottelee
ikionnellinen marinoX
Plussaksihan se sitten sulla onneksi muuttui. Kauan se piina kestikin, mut taisi olla sen arvoinen!!!! ;) Tippa linsissä.....sniif hali......
Lalla
Ja onnea MarinoX, tosi paljo!
Tänään on taas hellettä luvattu ja siltä se jo tuntuukin. Monesti elokuulle on osunut hienoja ilmoja, mutta kun tätä lämpöö on ollut jo koko kesän, niin ehkä toivois jo vaikka sateita, ihan luonnonki takia. Muutama pilvinenki päivä tekis terää, ei paljoa huvita kykkiä näin päivisin tuolla puutarhassa, vaikka siellä tekemistä piisaiskin.
Mahakipu on palannu, välillä jomottaa myös selkää. Ihan kuin menkat olis tulossa, mutta lisäks iltasin myöhään on se huono olo ja sillon, ku on just syöny. Eikös se raskauspahoinvointi oo yleensä tyhjällä vatsalla pahempaa!?
Toisaalta, jos menkat alkais, niin vois ehkä kunnolla ruveta sitä vauvaa yrittämään...
Jotenki tuntuu turhalta tehdä sitä testiä, mulla on niin hyvä mielikuvitus, että jos tarpeeks kuvittelen, niin fysiikka tekee niinku mieli haluaa..
Mukelotko se kyseli noista kasvatusasioista..
Me ollaan aika samoilla linjoilla muuten, mutta mies on ehkä ankarampi ja sillä on lyhyempi pinna. Joskus täytyy muistuttaa, että ne joille se huutaa, on lapsia vasta (lähinnä se möykkää kaksosille).
Ja nyt, ku ite oon kotona ja tietysti oon kuunnellu enemmän vauvan itkua ja isojen tappelua, niin " jaksan" kuunnellakkin sitä pidempään.
Kotityöt meillä menee valitettavasti niin, että useimmiten minä teen.
Mies tekee töissä aika pitkiä päiviä ja minä " lomailen" kotona.
Johtuu myös osaksi siitäki, että siinä asiassa meikäläinen on se lyhytpinnanen, en jaksa hirveen kauaa kovin likasta huushollia, muita ei tunnu haittaavan, jos lattiat on p****set tai pöytä on tahmeena.
Pitääpä taas mennä hommiinsa.
Iloa päivään ja toivottavasti kohta tulee lisää plussanneita!
Onnea odotukseen jo onnistuneille!
Hemppa
Ajattelin hypätä kyytiin mukaan jos passaa, kun jonnekkin sokavat tuntee sepustettava.
Eli Oulun suunnalta ollaan.Minä 31v ja mies 34v. sekä lapset -96, -99, 03 ja nyt ylläri vauva ilmoitti tulostaan (plussasin eilen,ois uusi pillerilaatta pitänyt aloittaa mutta kun ei menkat tullu välissä niin aattelin asian varmistaa ja kaksi tummaakin tummempaa viivaa tuli) ja uuden vauvelin ois tarkoitus olla maailmassa huhtikuun alussa jos lasken edellisistä menkoista.
Tällä hetkellä kauhun sekaiset on ajatukset: autojen vaihtoineen ja näin mutta teiltä oon saanut paljon positiivista tunnetta mukaan joten eiköhän se tästä iloksi muutu.
Edram; Tervetuloa joukkoomme ja paljon onnea plussasta! Mukavastihan niitä nyt sateleekin.
Kävimme tänään ostelemassa jo koululaiselle kouluvaatetta ja kengät. Kerholaiselle löytyi ihanat prinsessaiset kerhotossut. Koulureppua ei nyt tarvikkaan ostaa, kun jouluna jouduimme ostaan uuden, kun se ei kestänyt puolta lukuvuotakaan.Toisaalta on ihan kivaa taas kun koulut ja kerhot alkaa, palaa taas arkeen jonkunlaiset rutiinit. Ollaan kyllä pyritty nytkin lapsoset ajamaan ajoissa pehkuihin, valvominen kun yleensä johtaa seuraavan päivän känkkäränkkään.
Kasvatuksesta oli jotain puhetta; Me pyritään vetämään ihan samaa linjaa molemmat, mut koska minä olen päivät muutenkin näiden lapsosten kanssa, niin minä myös yleensä sanon sen viimeisen sanan.....tai riippuu tilanteesta. Kotitöissä ollaan myös hyvin tasa arvoisia, mies auttaa siivoamisessa esim. pudistaa matot ja vapaa päivinä toisinaan tykkää laittaa myös ruuan.....niin ja iltapalat ovat yleensä hänen erikoisensa.
Hauskaa illan jatkoa kaikille!
Lalla
Onnittelut myöskin edramille (meniköhän nikki noin??) Nythän se plussa-aalto alkoi. Kukahan on seuraava? Olikos joku nyt liki piinailua, ei nyt muistu mieleen...
Itse olen kaipaillut ovista jo jonkin aikaa, mutta tuntuu, ettei oikein oireita ole... Ei mulla mitään kauheen selkeitä ovisoireita ole koskaan ollut, mutta kyllä sen yleensä huomaa kuitenkin. Kun edelliset menkatkin oli niin oudot niin mielikuvitus alkoi laukata siinä määrin, että oli pakko tehdä testi. Kummasti noita raskausoireitakin alkaa tuntua, kun oikein sillä mielellä itseään tarkkailee. ;) Vaan olihan se testitulos negatiivinen niinkuin arvata saattaa. Mutta joku outo hormonihäiriö mulle kyllä selvästi on tullut ja se tietysti pistää miettimään, että näinköhän se raskautuminen tällä kertaa ei onnistukaan helposti... Mutta ei nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon vaan katsellaan. Onhan tämä mun kuumeiluni muutenkin niin häilyvää, että ehkä tarvitsenkin lisäaikaa vielä asian työstämiseen.
Mutta se nyt siitä asiasta... Koulujen alku on tosiaan lähellä. Viikon päästä on meilläkin eka eskaripäivä takana. Saapa nähdä miten se lähtee sujumaan. Itseä hirvittää lähinnä se kuljetusrumba joka on edessä. Täällä eskareiltakin edellytetään vähintään 5km matkaa ennen kuin saa kuljetuksen, vaikka olen kuullut, että joissakin paikoissa kuljetetaan lyhyempiäkin matkoja. Kuitenkin eskareilta on itsenäinen kulkeminen kielletty eli aikuisen on vietävä ja haettava lapsi, vaikka asuisi naapurissa. Jotenkin ristiriitaista minusta... Meillä matkaa on noin 2,5km ja jos mies tarvitsee autoa (ei kovin usein onneksi) tulisi mulle ja pienille 10 kilsan kävely kun viedään ja haetaan eskari. Ei kuulosta hyvälle... Ja jos tässä vielä onnistuisi raskautumaankin niin aina vaan pahenee. Autollakin kuskailu on kyllä aikamoista, kun pitää koko laumalla sitten lähteä kahdesti päivässä. On kuulemma ehkä mahdollista kysellä taksikuskeilta, jos hakisivat tytön niin, että itse maksaisimme. En tiedä kuinka kallista lystiä se tulisi olemaan, mutta yritän selvitellä. Jos saisi edes aamuiksi kyydin niin helpottaisi. Näen nimittäin jo sieluni silmin itseni pakkaamassa muksuja autoon aamukahdeksalta 35 asteen pakkasessa... Jonkun verran olisin valmis maksamaan jos siltä välttyisi, mutta ei mahdottomiin tietysti ole varaa. Minusta olisi kyllä fiksua tarjota kyytiä kaikille kotoa tuleville, sillä tietääkseni se koskisi meidän muksun lisäksi vain paria muuta lasta. Loput ovat päiväkodissa hoidossa tai sitten tulevat syrjäkyliltä eli saavat kyydin joka tapauksessa. Vaan säästöähän se on pienikin säästö kunnalle.
Onpa mulla nyt taas tarve vuodattaa... =) Ja noin synkkiäkin vielä. Onneksi vielä on kesä ja lämmintä. Viikonloppu lähestyy ja lauantaina ollaan menossa 60-vuotisjuhliin. Lahjaideat ovat tervetulleita, sillä oma pää lyö tyhjää. Mitä kivaa ja kohtuuhintaista voisi keksiä kuusikymppiselle miehelle?
Nyt annan tilaa muillekin. Edelleen kaunista kesää!
Niinhän tuo näyttää plussa olevan tarttuvaa, ihanaa. Täällä ollaan kyllä ihan selvästi raskaana ainakin mielialoista päätellen. Tänäänkin on tullu kiukuteltua lapsille ja itkettyä sekä onnesta että pettymyksestä (kakku meni plörinäksi; tosi hyvä syy parkua!!!!)
Neuvolasta sain jo ekan ajan ja käskyn varailla myös ultra-aikaa, jotta saadaan laskettu aika varmistumaan, kun tuo plussa nyt niin pitkään odotti ennenkuin suvaitsi ilmestyä.
Meillä kanssa isommat on menossa uuteen kerhoon nyt syksyllä, saa nähdä miten sujuu. Ainakin niillä on toisistaan tukea. Uudet jutut aina vähän emoluonnetta rassaa.
Lämpöisin terveisin ja plussatuulia puhallellen marinox
Ajattelin tulla pikaiseen kurkkaamaan mitä tänne kuuluu... Ja hyvää näyttäisi kuuluvan!:-) Lämpimät onnittelut plussasta marinox ja edram!!! Tavataan sit tuolla odotuspuolella?!
Itse en ole vielä kerennyt neuvolaan soittelemaan, kun on tuo tunnin soittoaika päivässä ja tietty just siihen aikaan kun on pahin ruuanlaitto hässäkkä! Mutta maanantaina sit soittelen kun isännällä alkaa nyt loma! Menkkojen mukaan la olisi 6.4. Saas näkyä muuttaako ultra sitä.
Meille olis kohta vieraita tulossa, joten taidan mennä äkkiä pyöräyttämään jotain pientä kahvin kanssa tarjottavaa.. Niin helposti " jumittuu" tähän koneelle ettei huomaa ajan kulua.
Toivottelen kaikille paljon plussatuulia ja oikein lämpimiä elokuun päiviä!!
wagner
Niin ne päivät vaan kuitenkin aina nopsasti menee, vaikka sitä menkkojen tullen vajoaakin epätoivoon. Nyt kp7/24 ja 30+, eli alkaa olla touhupäivät ihan nurkilla täällä; ) Oltiin eilen katsomassa 2vk vanhaa tyttövauvaa, arvatkaas vaan oliko ihana ja se tuoksu...... Meiän lapsetkin olivat niin kiinostuneita, höpöttivat vaan, että söpöliini. Neljävuotias tyttömme oli myös aivan yhtä hulluna vauvaan kuin minäkin, että meillä tuli jo kinaa kumpi hoitaa;) Söpöliini sai pään niin pyörryksiin, että multa jäi sinne kamera ja kuopuksen lelu. Eli vauvayritykset saivat meillä ainakin taas tuplasti lisää potkua!
Toivottavasti nyt en ihan yksinäni tänne jää, kun työ kaikki lähdette sinne odotuspuolelle yks toisensa perään. Mut työ plussanneet, käykäähän nyt täällä kuiteskin edes piipahtamassa jooko? .....Tai sit mie tuun kuokkiin sinne;)
Uusia nyt paniikissa tänne kuuluttaisin! Kaikki taustailijat rohkeasti mukaan vaan, muuten tällänen vauvahöperö tulee yksinään täällä entistä höperömmäksi:D
Lalla
Ettet ihan yksinäiseksi jää Lalla... Olisipa ihana päästä itsekin pientä vauvaa pitelemään, vaikka sittenhän se kuume tietysti pahenisi. Meillä ei lähipiirissä ole nyt aikoihin vauvauutisia kuulunut. Tiettävästi ei kukaan ole edes raskaana. Aika moni tuttu on uhkaillut, että perhe on jo valmis. Toivottavasti nyt joku sentään innostuu vielä lisääntymään, että saataisiin meidän mahdolliselle nelosellekin kavereita. Jotenkin kolmosen vauva-aikana huomasi, että esimerkiksi muskarissa oli jotenkin eri maailmasta, kuin esikoisten vanhemmat. Elämäntilanne on kumminkin niin erilainen, kun on useampia lapsia...
Hellettä piisaa edelleen ja muutama päivä on vielä lomaa jäljellä. Rannalla ollaan viihdytty ja viihdytään varmasti jatkossakin. Meidän muksujen uimataito on kehittynyt huimasti, kun on päästy niin paljon uimaan. Pitäisi saada aikaiseksi käydä talvella uimahallissa edes silloin tällöin niin ei taidot vallan unohtuisi.
On ollut kyllä hieno kesä. Miehelle tuossa juuri sanoin, että ihan hyvä kun ekan kerran tällä vuosituhanella on sellainen kesä, etten ole raskaana tai imetä niin sitten on kelitkin kesäiset. Ensi kesänä toivottavasti sitten jo olenkin taas raskaana tai imetän. ;)
Mukavia hellepäiviä!
PLUSSIAHAN täällä satelee...ONNITTELU HALIT plussanneille:)
Mitään uutta ei oikeestaan auringon alla...elämäninventaario jatkuu ,eikä varmuutta vielä ole mihin se päättyy.
Tätiä ei edelleenkään näy kp34/26 ,testattu on ja negaa näytti. Oletan kierron kuitenkin menneen sekaisin ,kun tässä kierrossa jäi terolut monen kk käytön jälkeen tauolle ,en siis odota ,että plussaksi vielä muuttuu. Keskiviikkona gyne ,joten hän saa " päivittää" alakerran ,että mitä siellä tapahtuu???
Samalla toivon saavani lisää tietoa niistä verisuoniasoista jne. kuinka jatkossa toimia...jos tästä " parisuhdesuosta" noustaan.
Aurinkoisia loppukesän ja alkusyksyn päiviä ja syksyn myötä...myrskyisiä plussatuulia kaikille plussaamattomille:)
mijora
LÄMPIMÄSTI ONNEA PLUSSANNEILLE! Ehkä täältä joskus tullaan perässä...
Ovi tuli ja meni. Ovis oli huomattavasti vähäoireisempi kuin aikaisemmin, joten mene ja tiedä, tapahtuiko alakerrassa edes koko ovulaatiota :( . No, eipä mieskään ollut ovispäivänä paikalla, töitä ja reissua pukkaa sen verran, ettäraskautumiseen otollisin päivä meni ohi. Muutama päivä ennen ovista kyllä duunailtiin, mutta enpä usko, että se auttaa raskautumista.
Vauvakuume on kova ja päivisin aikaa menee hurjasti vauvajutuista haaveilemiseen. No, ensi kierrossa pitää olla tarkempi ovispongailussa.
Joten, Lalla76, täällä ollaan vielä tovi.
Sinihelmi, kp. 19/30
Onhan teitä vielä sentään täällä, oli mukava kuulla kuulumisianne:) Pianhan taas päästäänkin piinailemaan oikeen urakalla. Mekin alettiin jo eilen touhuileen jo varman päälle;) Meinaan, kun tosiaankaan en tiedä milloin se ovis oikeastaan edes on ja onko kunnolla edes ollenkaan. Olen kyllä ollut bongaavinani ihan selvästikin joka kierrosta(aika kivulias) ja touhultukin juuri silloin, mut ei vaan ole onnistanut. Mut tosiaan nuo kierrot ovat heitelleetkin aikas lailla 24 ja 30+. Eikös niin ole, että jos on lyhyt kierto, niin mahdollinen kiinnittyminen ei ehdi tapahtua kunnolla? Vai olenko väärässä, korjatkaa jos tiedätte.
Toisaalta tämä " pitkä" vauvan yritys on tehnyt ihan hyvääkin, on ehtinyt rauhassa miettimään asioita monelta eri kantilta. Ykkönen ja kolmonen kun tärppäsi melkein heti, kun heitettiin ilmaan toive perheenlisäyksestä. Ne raskautumiset kävivät siis yllättävän äkkiä, ettei oikein ehditty kunnolla edes aloittaa. Kakkosta taas yritettiinkin liki vuosi ja nyt tätä nelosen yritystä 8kk. Eihän tää varmaan vielä niin paljoa ole, kun tiedän monia, jotka ovat yrittäneet useammankin vuoden. Kuitenkin luottavaisin mielin ollaan, että meidänkin aika vielä koittaa. Mites pitkään työ ehdittekään yrittämään Wagner, Marinox ja kukas vielä oli ( sorry hyvä muistini,) ennen kuin teillä tärppäsi?
Niin ja te jotka täällä kanssani vielä olette, kauan teillä on yritystä nyt takana?
Toivotaan nyt, että taas pian kunnon plussa aalto pyyhkäisee!
Toista yrityskiertoahan tässä vasta mennään... Olen aiemmin tullut tosi nopeasti (ekasta tai tokasta kierrosta) raskaaksi, joten tavallaan en ole osannut pitkään odotteluun asennoitua, vaikka tiedossa on, ettei raskautuminen aina käy käden käänteessä. Kevät kumminkin meni tuumaillessa, kun tuntui, etten ole ihan valmis vielä raskaaksi tulemaan. Nyt sitten katsellaan, venyykö tämä odotus kovinkin pitkäksi. Kolmenkympin rajapyykki on tullut jo ylitettyä, joten hedelmällisyys laskee kovaa kyytiä. Toistaiseksi mitään paineita raskautumisen suhteen ei ole tuntunut. Oikeastaan päin vastoin on ihana kuumeilla ja jännittää... Mutta taatusti mieli muuttuu, jos vielä vuoden päästäkin täällä kuumeilen. ;)
Mutta nyt kutsuu Nukku-Matti... Kuulumisiin!
Kierron pituudella ei ole merkitystä ,vaan sillä koska ovis tapahtuu.
Eli siis jos ovis ja menkkojen alkaminen on liian lähellä toisiaan ,silloin ei ehdi välttämättä tuo kiinnittyminen tapahtua. Luteaalivaihe pitää olla mielellään 12-14 päivää ,normaalina pitävät tuota 12-16 ,mutta kyllä 10 moni on raskautunut ,että yksilöllistähän tuokin on kenellä mikäkin toimii.
Aika monella naisella voi kuitenkin pitää laskutapana ,että ovulaatio tapahtuu 14vrk ennen kk-vuodon alkua...tämähän on tikuilla kätevää tarkistaa...mutta niin kun jo sanoit kiertosi heittelee ,eli tikkuja kuluisi aika lailla ja säännöllisessäkin kierrossa voi ovis vaihdella parilla päivällä.
Täältä hyppäisi mukaan kanssa yksi pikku-nelosesta haaveileva. Olen jonkin aikaa lueskellut juttujanne tuolla taustalla ja ajattelin nyt liittyä mukaan. Olenkin jo joskus alkukeväästä laittanut pientä viestiä mutta nyt vasta rohkaistuin mukaan. Noita plussatuulia kun tuntuu nyt olevan monia niin uusiakin mahtunee mukaan. :) Onnea vaan plussanneille!
Pesueeni koostuu kolmesta pojasta 3v ja kohta 6v. ja 8v. sekä mieheni 29v. ja itse olen 27v.
Yritystä on ollut vasta pari kiertoa ja maltillisisin mielin seuraavia kiertoja kohti mennää.. mikäli se nyt on mahdollista..
Aurinkoista alkavaa syksyä ja koulun alkua!
-Nill@
Tervetuloa Nilla! Sekaan vaan reippaasti:)
Mijora; Kiitti vastauksesta. Olin lukevinani näiltä palstoilta jostain kauan sitten, että viis oviksen ajankohdasta, niin joka tapauksessa lyhyt kierto heikentäisi raskautumisen mahdollisuutta.....epäilinkin silloin koko juttua. Tuon luteaalivaihe jutskan tiesinkin, mut hyvä tietää, että tuo kierron pituus ei vaikuta siihen. Mulla ilmeisesti nytkin on ovis aika lähimailla (kp9), joten luulen taas, että lyhyen kaavan mukaan mennään.....Eli joka tapauksessa ovis on hyvissä ajoin luteaalivaiheen huomioiden;) En tiedä saitteko selvää tästä sepostuksesta.....olen jo itsekin ihan sekaisin :D Tuo eilinen kysymyksenikin jäi jotenkin vajavaiseksi ja huomasin, että se oli lentänyt tänne jotenkin keskeneräisesti.....mulla kun on tapana lisäillä aina väliin uutta juttua.
Niin nuo tikutkin olisi tosi kätsyjä tällaisissa kierroissa, täytynee sitten jatkossa harkita, jos tää yritys vielä pidempään venyy. Mut toivottavasti sitä pääsee kuitenkin seuraavaksi jo heiluttelemaan ihan toista tikua.....ja siihen ne kaksi viivaa;)
Lalla
Touhukas päivä takana. Tälle viikolle tuntuu kasaantuvan niin paljon kaikkea ekstraa ohjelmaa, ettei ehdi kunnolla huomatakaan, että miehan loma jo loppui... Kuopus on kyllä niin kovasti isin perään, että kun vähänkin aikaa ollaan kotona niin heti alkaa kysellä isiä. Neljässä viikossa oppi niin siihen, että isi on käytettävissä joka tilanteessa ja nyt on sitten taas tyytyminen äitiin... En silti ole kateellinen, sillä minusta on ihana, että lapsilla on isä, joka on tärkeä. (Ja onhan se kiva, että pyllynpesijäksi toivotaan enemmin isiä kuin äitiä ;) )
Tästäpä juolahtikin mieleeni kysellä: Mitenkä teidän perheissänne jakaantuu lastenhoito? Entä kumpi teillä on " tiukempi" kasvattaja?
Meillä siis hoidetaan lapsia mahdollisuuksien mukaan hyvinkin tasa-arvoisesti, mutta käytännössä tietysti minä hoidan enemmän, kun olen enemmän kotona lasten kanssa. Mies kuitenkin selviää kaikesta ihan yhtä hyvin kuin minäkin ja joskus tuntuu, että paremminkin kuin minä. =)
Meillä kasvatuksen suurissa linjoissa ollaan aika lailla samaa mieltä ja rajat pitävät kummallakin. Pienissä jutuissa minä olen lepsumpi, enkä aina jaksa puuttua. Mies jaksaa olla kiitettävän johdonmukainen, mutta hän onkin enemmän poissa... Toisaalta minulla on pitempi pinna, eikä mene hermo, vaikka samoja asioita saa jauhaa tuhansia kertoja. (Pakko nyt vähän kehua itteensäkin ;) )
Mutta nyt pitää ruveta " nukkumaan" . Eletään niin mukavia aikoja. =)
Hyvää yötä!