NELIAPILAT
Ajattelin, että jos uutta ketjua värkkäis, kun on tuo edellinen jo niiin pitkä. Paljon on tullu uusia ketjuilijoita, mikä on tosi mukavaa. Yhtään plussia ei vaan taida vieläkään kuulua...
Omassa mahassa on nyt kovaa jännitystä, kun on menossa kp 27/27-30. Kävin uimahallissa puntarissa ja painokin oli yht äkkiä kolme kiloa laskenut. Se on aina ennenkin ollut mulla raskauden merkki. Jänskättää... Oon kun kuumilla hiilillä, mutten taida uskaltaa vielä testata. On semmonen olo, että jos testaan ja on nega niin sitte oon tosi allapäin. Nyt voi rauhassa haaveilla, kun tätiä ei vielä näy.
Tätä on varmaan kysytty tuhat kertaa, mutta kuinka pian apteekin testeillä voi testata? Pitääkö odottaa viikko vai muutama päivä?
Viileitä kesäsäitä ja lempeitä sateita sekä niitä tuttuja plussatuulia toivoo marinoX
Kommentit (87)
Nyt on jo kp 33, eikä vieläkään merkkejä mihinkään suuntaan. Eilen kävin terveyskeskukseen viemässä pissanäytteen, mutta negaa näytti sekin. Kaveri lohdutteli tuossa että joka toinen päivä raskaushormonin määrä veressä kaksinkertaistuu, että jos sitten huomenna olis taas aika testailla... olin jo ihan varma plussasta kun sinne terveydenhoitajalle soitin tuloksesta ja sitten taas negaa... Kärsivällisyyttä kaivattaisiin todella!
Muuten menee kivasti. Nuorimman kanssa käytiin juuri yksivuotisneuvolassa ja kasvaa ja kehittyy onneksi ihan OK. Meillä oli tuossa joulun tienoilla huolta, kun ei päänympärys kasvanut normaalisti ja jouduttiin ihan sairaalassa käymään tutkimuksissa. Aina on sitten vähän jännää ennen neuvolaa, että miten pipamitta on kasvanut.
Joku kyseli suurimmista peloista ja hyvistä asioista... Mulla suurin pelko on se, että mulla ei riitä aika kaikille lapsosille, tai siis että mä jotenkin muserrun niitten kaikkien odotusten alla. Omat odotukset on ehkä kovimmat, ei niinkään muiden. Nytkin tuntuu että pitäis sitä ja tätä eikä malta pysähtyä miettimään, että mikä oikeestaan on tärkeintä. Hyvä asia pikkunelosessa olisi myös meillä se, että kuopus saisi kaverin. meillä myös muksut kahdessa " erässä" , ainakin toivottavasti, siis jos toiveet toteutuu. Mulla on vaan jotenkin sellainen olo, ettei meidän perhe ole vielä ihan valmis.
vaihteeksi ihmeen positiivisella päällä (vaikkei testin mukaan)
marinoX
Täällä ollaan ihanassa vauvahuumassa, sillä sisko sai eilen aivan ihanan pyöreäposkisen pojan! Aamulla vauva syntyi ja illalla käytiin heti katsomassa.. Voi, miten kertakaikkisen suloinen ja niiiiin ihanalle tuoksuva nyytti siellä oli! :-)
Kyllä heti tuli mieleen se onnen huuma minkä vauvan syntyminen saa aikaan ja oma kuume sen kun voimistuu! Siispä en nyt osaa ajatella tässä tädin onnessa mikä pelko voisi olla sellainen minkä neljäs toisi tulleessaan.
Marinox; Vai jatkuu siellä piina edelleen... Runsain mitoin plussatuulia sinne! Jospa se plussa sieltä tänään tulisi? Siis jos olet aikeissa testata.
Omasta navasta sen verran, että ei vieläkään menkkoja kuulu eikä näy. Ei ole mitään oireita suuntaan eikä toiseen!! :-? Siis varovaisen toiveikkaana ollaan edelleen!
Mutta nyt taidan mennä systerille soittelemaan, miten siellä on yö sujunut!
Plussatuulia kaikille puhallellen ja vauvahuumasta humaltunut wagner
Hurjaa vauhtia on tämä viikko mennyt hmmm...piinaajilla varmaan ihan toista;) Itse en ole vielä pahemmin piinaillut, mut enköhän vielä senkin ehdi alkaa, jos pitkä kierto taas tulee.
Marinoxia piinaa kiusaa nyt kovastikin....mut toivotaan, et enteilee jotain mukavaa.
wagnerillekin peukutan kovasti plussan puoleen.
Mulla oli vielä hempan yms juttuun kommenttia, mut nyt mua huudetaan, tuun jatkaan kun kerkeen.
Lalla
Wagner oli päässyt nuuskuttelemaan jo vauvantuoksuja. Mie kovasti odotan, että koska pääsen siskontytön vauvaa nuuskuttamaan. Tyttö on jo puolitoista viikkoa vanha ja pitivät tulla tällä viikolla käymään, mut ei ole kuulunut nyt mitään. No ehtiihän tuon.....vaikka mieli jo on malttamaton.
Sitten hempan kysymyksiin....Peloista; Minulla on ollut kaikissa raskauksissa ensimmäisinä pelkoina ollut oma ja vauvan terveys. Jossain vaiheessa on tullut kuolemanpelkoakin, mut kaitpa tuo kuuluu niihin hormoonimylleryksiin, kun ovat nopsati ohitse menneet. Nyt neljännen suhteen mietityttää tietysti samat asiat ja lisänä ne autoon mahtumis jutut. Mutta ainahan noiden asioiden on ollut tapana järjestyä. Tietty plussaakaan ei ole vielä kuulunut ja sit jos jonain päivänä kuuluukin, niin onhan siinä sitten 9kk aikaa näiden pohdiskeluun.....joten myö mennään nyt yksi asia kerrallaan.
Miksi neljäs; jotenkin vaan tuntuu, että meistä vielä yksi puuttuu, se on vaan niin vahva tunne....en osaa selittää. Toivottavasti meille nyt vielä suodaan tuo " puuttuva" , mut aika sen sitten näyttää.
Wagner ja hemppa; mones kp teillä nyt on? Mulla on nyt kp 21/ viim. meni jotain yli 30 ja sitä ennen oli pitkään tasan 26.
joten piinat lähestyy....
Lalla
Pakko vielä tuoda kommenttia näin iltamyöhällä, kun satuin lueskelemaan!
Lalla, kyselit mun kp:ä.
Ei ole. Ei mitään hajua.
Mulla siis puolivuotias vauva, eikä menkat alkaneet synnytyksen jälkeen. (iso toive, ettei alkaiskaan!)
Mutta niinkun sanottu, kun tarpeeksi toivoo ja haluais raskautua, niin oireita tulee jo haluamisesta!
Tänään ei kuvotusta, mutta alamahaa nipsii. Voiskohan mielialan vaihtelut lukee myös raskausoireisiin, mitähän vielä kehittäis!?
Kai pää hajoaa, kun näitä aikansa miettii, pitäis vaan mennä ukon kera peiton alle, mutta tänään luonto ei anna periksi, oli pientä keskustelua kotitöistä ja muusta...
Nukkumaan on silti painuttava, öitä ja lämpimät plussatuulet puhaltakoot!
Hemppa
Kaunis päivä tänään ollut, ollaan oltu pihalla melkein koko päivän. Hiottiin ja maalattiin vanha puusohva ja nyt se on kuin uusi:) Hommasimme myös uuden keinutuolinkin keittiöön, joten onkin taas kivaa kun on jotain uutta silmälle.
Marjojakin pääsee pian noukkimaan, aurinkoisen puolen marjat alkaa olla jo kypsiä. Maisteltiin niitä jo muksujen kanssa ja herkullisia olivatkin. Meidän muksut ovat hulluna karviaisiin, musta -ja punaherukoihin, vaikka ovatkin hapahkoja. Noita punaisia marjoja on niin paljon, että riittää taas lähes koko suvulle. Omppujakin näyttää tulevan mukavasti, vaikka tuo yksi vanha puu vetelee viimeisiään.
Hempalle; Sorry en muistannutkaan kp juttuasi vaikka sen olin jo aiemmin lukenutkin. Olen ollut näinä päivinä niin huonomuistinen ja omissa aatoksissa, joten anteeksi...mut kiva kun viitsit kuiteskin valaista uudelleen. En meinannut eilen kaupassa edes tuntea veljeni vaimoakaan.... Katselin vaan, että joku ihan vieraan näköinen nainen katsoo mua pitkään lapsensa kanssa. Viimein ku hän moikkasi, katsoin tarkemmin uudelleen ja vieläkin kesti tovi ennen kuin hokasin, arvakaas hävettikö? Täytyy varmaan avata silmät auki:D ja palata tälle planeetalle.
No kirjotelkaas taas muutkin kuulumisianne, etten yksin täällä turise ja sekoile:D
Lalla
ei taida ovulaatioista olla tietoakaan kun tiputtaa viikon välein (ja raskaana en ole) koko ajan olen syyskuuta odottanut että yrittämään päästään, mutta nyt sitten huomasin että liekkö mahdollista tullakkaan raskaaksi kun on puolisen vuotta jo olleet noin epäsäännölliset?!? no ensin yritetään ja jos ei aikaseksi saada, niin sitte valkotakkisten juttusille.
toivottelen plussia muille
Nyt alkaa vissiin tulla jo jonkulaista piinaa päälle, mut ei onneksi vielä niin pahana kuin viime kierrossa. Nyt olen ajatellut vaan mennä päivä kerrallaan sen enempiä miettimättä ja hyvin olen vielä siinä onnistunutkin. Mies on kyllä höpötellyt enemmänkin...sanoi aamulla, et nyt on tärpännyt, ollaan oltu sen verran ahkeria;) No joo....kunpa se olisikin siitä kiinni, eipä myö sillä saralla viimeiksikään oltu laiskoja.
Ettua; Ikävää tuollainen tiputtelu, toivottavasti kiertosi nyt pian tasaantuu.
Wagnerilla oli myös piina ajat lähellä, mitäs kuuluu?
Entäs marinox, oletko jo uudelleen testaillut? Huhuu, täällä on yksinäistä....
Veljen avovaimo lipsautti tänään sivulauseessa odottavansa vauvaa, ehdin kyllä jo jonkin aikaa sitä epäilemäänkin. Nyt tuntuu, että meidän suvussa yks jos toinen ilmoittaa odottavansa vauvaa. Ihan kivaa, mut mun vauvan kaipuu paisuu entisestään.
Nyt taidan lähteä muiden perään pihalle, kuulumisiin....
Lalla
Anteeks vaan, mustakaan ei ole mittään kuulunu... Alko vaan ihan oikeesti ottaa päähän koko vauvaruljanssi. Edelleenkään tätiä ei näy. Tein kolmannen testin lauantaina kun oli jo kp 35. Ei vieläkään viivaa. Plääh! Unohdin koko testin vessan kaapin hyllylle ja katsoin sitten tänään heittäessäni roskiin, että viivahan siinä oli! Tuskin merkkaa mitään, kyllä kai sen viivan pitäis kuitenkin siihen siinä viidessä minuutissa tulla eikä vuorokauden odottelun jälkeen. Piristyin kuitenkin senverran, eetä päätin taas huomenna mennä apteekkiin testiostoksille.
Hullua touhua. Onneksi ensi viikonloppuna on meillä 4-vuotissynttärit ja sen jälkeen lähdetään heti lomareissulle Suomea kiertämään, joten muutakin miettimistä kyllä riittää. Katsoin vauvalaskurista, että jos tässä nyt oltais raskaana, niin laskettu aika osuis aprillipäiväksi. Toivotaan, että tää pieni aprillaaja olis oikeesti olemassa...
Jos plussaan huomenna, voitte olla varmat, että kirjoitan siitä kyllä heti tänne. Alkaa olla pinnakin jo niin kireellä, että tulee turhaan lapsillekin äristyä ja sitten on paha mieli. Tänään oli tosin mukavaa kun siivosin tätä romukammaria ja sitten lasten kanssa paistettiin pipareita. Tyttö toivoi synttäreilleen pipareita, joten laitoin koko lapsikatraalle huivit päähän ja kaulimet käteen. Isommat (5 ja 4 v.) teki jo ihan kätsysti pellille perhosia ja nallekarhuja. Pienin vuoden ikäinen söi taikinaa innoissaan ja osasi jo murustaa sitä pienempiin paloihinkin. Ehkä sille vois kohta antaa jotakin myrkytöntä muovailuvahaakin?...
Piinailijoille kärsivällisyyttä, ovuloijille puuhahetkiä ja muille ihan vaan positiivisia hyvän mielen tuulia toivoo
marinoX
Tulipas taas purettua, kiitos kun olette olemassa!
Pahoittelen myös kun en ole paljoo kerenny itsestäni ilmoitella, mutta tuota kaiken maailman touhua riittää..
Täällä on nyt kp 32, kun lalla niitä tuolla aikaisemmin kyseli ja tänään sit tulla tupsahti testiin kaksi ihanaa viivaa!!! Olen aivan täpinöissäni ja tässä on kyll taas sulattelemista! :-) Vaikka tätä tulosta on odotellut, niin silti tuntuu että huh huh.. nyt jo! Mutta kyllähän te tiedätte, että tunteet heittelee äärilaidasta toiseen! Mahasta on nyt viikonloppuna ja tänään menkkamaisesti nippaillu ja iltaisin varsinkin on tullu aivan älytön vilu ihan yks kaks. Päivisin taas hiki tulee sellaisina aaltoina ja sit taas hetkessä saattaa tulla kylmä. Ja vessassa on kyll saanu ravata omasta ja toisten puolesta! Lauantaina tein kyllä testin, mutta siihen ei tullu testiajan sisällä mitään. Mutta tottakai sitä piti roskikseen mennä kurkistelemaan ja siihen oli ilmestynyt toinenkin viiva, mutta just ja just erottuva.. Ja aluksi viiva oli aavistuksen punertava, mutta muuttui sit jossain vaiheessa harmaaksi. Joskus aikaisemmin kun olen apteekin omalla testillä testannut, en ole saanut siihen mitään viivoja jos en ole raskaana ollut. Tänään sit tein early detection testin ja siihen tuli melki heti kaks vahvaa viivaa! Olen niin onnesta sekaisin etten tiedä miten päin olisin..
Joten marinox; ei kun uutta testiä hakemaan ja testailemaan! Kyllä se sullakin plussa vahvistuu! Plussatuulia sinne!
Lalla; Kovasti sullekin plussatuulia puhaltelen näin piinapäivien lähestyessä!
Mutta nyt on sen verran raju välienselvittely veljeksillä meneillään, että taidan mennä tuomarin roolissa puhaltamaan pilliin! Kyllä nämä mukelot tilanteessa jos toisessa palauttaa äidin maan pinnalle!
Plussatuulia kaikille ja aurinkoista päivää
Toivottelee onnesta sekaisin oleva wagner
Mie rupesin itkemään ihan liikutuksen kyyneleitä, kun luin viestejänne! Ihanaa......onnea paljon iiiisojen halien kera, toivottavasti marinoxillakin tuo nyt varmaan on sitä jo:) Voih, mie olen niiiiiiin onnellinen puolestanne, kivaa tulee tännekin viimein plussia, kannustaa itseäänkin eteenpäin.
Itselläni ei ole mitään uutta kerrottavaa, vähän jo jännittää, mut pelkään jos ne taas varmaan kuiteskin alkaa. Marinoxillakin on varmaan ollut nyt tosi rankkaa piinailua, ymmärrän täysin tunteesi. Miten meitä pitää kiusatakin tällä tavalla.
Tänne on tullut uusiakin paljon, mut missä kaikki ovat??? Uudet tulkaa esiin, näillä näkymin mie jään tänne yksin:(
Isi ja tytsy kävi kaupas hakemas jäätelöä, nyt pitää mennä herkuttelemaan.....kun vielä on jotain jäljellä;)
Lalla
Onnea Wagner!!!
Mukava kuulla noin ilosia uutisia ja vielä maanantaina, ne kun pakkaa olla sellasia tuhoontuomittuja päiviä!
Kyllä mullakin se testi tuolla kaapissa odottelee, mutta ne aikasemmat oireet on kokolailla hävinneet. Enää ei kuvota, eikä mahaakaan jomottele.
No ei se kuvotuskaan ihan kokonaan oo hävinnyt, mutta se vaivaa lähinnä iltasin...Enpä tiedä sitten. Toiveita en tällähetkellä elättele kuitenkaan, mutta poiskaan ei heitetä!
Mieheltä on ihan veto pois iltasin, kuulemma menee aina liian myöhään, ennenku päästään makkarin puolelle, ettei sitten enää jaksa...Mä kyllä jaksaisin ja haluaisin niin kovasti edes " harjotella" ...
Mulla jäi edellisestä raskaudesta aika monta kiloa ylimääräistä, en tiedä vaikuttaako se miehen haluihin, vaikka tuo " väsymys" on ihan uus juttu. Vai olisko tuo tullut toisiin ajatuksiin neljännen suhteen..
Mä luulen, että sitä huolettaa eniten se autonvaihto, johon ei oo varaa.
Mä kieltäydyn aina ajattelemasta sellasia ongelmia, jotka ei vielä oo ajankohtasia.. Yleensä siis, mutta joskus murehdin ihan kympillä kaikki vähäpätösetkin asiat, vanhat ja uudet probleemat ja siitä menee unet kokonaan.
No tälläsiä tänään.
Paljon plussatuulia kaikille, käythän Wagner kertomassa masun kasvusta täällä kuumeilupuolella myös!
Millasia tuntemuksia sulla tällähetkellä on?
Voin sitten tarkkailla itseäni ja löytää mahdollisia raskauoireita;)
Rattoisaa päivänjatkoa!
Hemppa
Tässäpä pukkaa runoa
Pikkulapsi tekee:
Rakkauden lujemmaksi
Päivät lyhemmiksi
Yöt pitemmiksi
Pankkitilin pienemmäksi
Kodin onnellisemmaksi
Vaatteet kuluneemmaksi
Pikkulapsi saa:
Menneet unohtumaan
ja
tulevaisuuden tuntumaan elämisen arvoiselta
ei ole oma kirjoittama.
plussauutiset sai oman kuumeen kasvamaan entisestään, aion pupuiluttaa miestä syyskuussa joka ainoa ilta.
toivottavasti muutkin plussailee piakkoin
Enpäs ehtinyt aloittaa kunnolla edes piinailua, kun tällä kertaa menkat alkoivat jo kp24 :( Kyllä se veti mielen matalaksi ja itku pääsi......mut jotenkin tuo wagnerin plussa jaksaa nostaa mun päätä kohti uutta kiertoa. Olenkin yrittänyt nyt etsiä tästäkin taas jotain positiivista. Eli jos menkat olisi alkaneet taas pisimmän kierron mukaan, niin oisin saanut odottaa niitä vielä ainakin viikon ja piina olisi mennyt ties kuinka pahaksi. Pääseehän sitä sit taas pupuilemaan ja piinaamaankin viikkoa aiemmin:) Pakko ajatella näin, ei sitä muuten jaksa......Anteeksi nyt tää oma napaisuus, mut kyl työ varmaan ymmärrätte.
Nyt on tulivuoreni purkautunut .....
Parempaa plussa onnea muille!
Lalla
Ihania plussauutisia. On se aina niin jännää saada ne kaksi viivaa tikkuun... Ja se ilo ja hirvitys mikä iskee sen jälkeen... Toivon sulle kaikkea hyvää ja jaksamista! Toivottavasti et kokonaan häviä täältä neliapiloista vaan kerrot raskauskuulumisia meillekin.
Lallalle pahoittelut. Vaikka ihan samoin ajattelin itsekin viime kierrossa, et hyvä kun alkoivat hyvissä ajoissa, ettei ehtinyt ruveta kuvittelemaan mitään. Onpahan sitten nopeammin taas uusi mahdollisuus.
Oma kuume on vaihtelevaa edelleen. Olen tullut siihen tulokseen, että se kuuluu taudin luonteeseen. Kaipa se nyt kun on jo useampia lapsia menee kuumekin sen mukaan, mikä on oma jaksaminen kulloinkin. Hyvänä päivänä tuntuu, että näitähän saisi olla vaikka tuplasti enemmän, mutta huonompina tekee mieli lykätä koko nelosprojektia. Niin huonoja päiviä ei sentään ole ollut, että kokonaan siitä olisin luopumassa. =)
Nyt kp14, joten pitänee siirtyä makuukamarin puolelle. ;) Aurinkoisia päiviä!
Iltaa! Yövuorosta kirjoittelen ja nyt on siihen rauhallinen hetki.
Lalla76: Kiitos myötätunnosta ja tsemppauksesta taannoiseen kirjoitukseeni :) . Olen pahoillani, että et vielä saanut ilmoittaa plussauutisiasi, mutta pian varmasti saat! Ja saammehan pitää sinut täällä hiukan pitempään :) (itsekästä ajattelua parhaimmillaan).
Marinox: Täältä sylillinen plussasäteitä sinnepäin ~~~~~~~~ .
Wagner76: IHANAA! Sylin täydeltä ONNEA!
Hemppa77: Plussatuulia myös sinne!!!! Myös minulla on raskauksieni myötä kertyneitä liikakiloja ja ne häiritsevät ehkä eniten minua, ei niinkään miestäni. Ja pitää muistaa, ettei ne miehetkään aina niin täydellisiä ole ;) . Samoja ajatuksia myös autonvaihdosta - varattomalla autonvaihto tila-autoon ei käy kivuttomasti. Itse en pidä sitä ongelmana, mutta miestäni se ilmeisesti huolettaa. Olishan se kiva liikkua koko perheellä...
Oma napa: parisuhteemme ei voi hyvin. Molemminpuolinen typerä ylpeys estää toistaiseksi asioista keskustelemisen. Helv...tin typerää, tiedän!Yritän järjestää viikonloppuna rauhallisen keskusteluillan, jossa nostaisimme kissan pöydälle siitä, mikä suhteessamme mättää. Usein keskustelumme ovat olleet sitä, että minä puhun ja mieheni kuuntelee ja vastailee " joo, ei" tms. Nyt otan itse kuuntelijan roolin ja yritän antaa hänelle tilaa ja aikaa ilmaista ajatuksiaan. Mieheni on ns. kunnon mies - ei ryyppää, ei petä, ei lyö tai ei lähde omille rientoloille tms. Toivon, että hän ottaisi asian puheeksi, tai edes ilmaisisi sanoin, että on huolissaan suhteestamme. Mutta, luulen, että niin ei tule käymään :( .
Sinihelmi kp. 12
Voi kiitos kaikille onnitteluista ja ettualle ihanasta runosta!!
Kyllähän minä täällä toki käyn teitä moikkaamassa, mutta tuossa illalla jo suunnittelin että jospa kaappaisin teidät kaikki mukaani?! Mitäs sanotte?
Tuntuu niin haikealta mennä " ypöyksin" tuonne odotuspuolelle..
Lalla; olen niin kovin pahoillani että se täti ei ymmärrä jättää teidän osoitetta väliin! Voimahali! Mutta sulla on kyll ihana tapa nähdä asioista sit se toinenkin puoli, eli nyt taas pääsee nopeammin yrittämään vauvaa, kun se että olisit sen viikon lisää piinaillut!
Raskausoireista sen verran kun tuolla joku niitä kyseli, että väsymys on aivan valtava! Siis voisin nukkua vaikka kuinka ja paljon jos vaan olisi mahdollista! Ja nyt alkaa tissit tuntua siltä kun imettäessä ne tulee täyteen maidosta... Kuumottaa ja kihelmöi... Liekö silläkin osuutta asiaan kun siitä ei vielä ole hirmuisen kauan kun imettämisen lopetin?!
Eli yhteenvetona voisin lyhyesti sanoa: VÄSYNYT MUTTA ONNELLINEN!
Taidan mennä tekemään lapsokaisille aamupalaa, mutta toivotan teille kaikille oikein suotuisia plussatuulia ja tärppionnea vauvaprojekteihin! Ja kaikkea hyvää muutenkin! Täytyy varmaan pikku hiljaa mennä tutustumaan tuonne odotuspuolelle! Mutta tulkaahan kaikki pian perässä!
wagner
Jos vielä minut muistatte pitempään kirjoitelleet (ainakin Wagner ja Lalla), niin tulin taas pinoonne kuokkimaan ja mitä täältä saikaan lukea, elikkäs hirmusti onnea Wagner ja tervetuloa odotuspuolelle!!
Kovin kummosta ei mulle sitten kuulukaan, mahaa kasvattelen ja marras-joulukuun vaihdetta odottelen.
T: häirikkö piipero odotuspuolelta ja pikkuinen nelosemme rv22+3 jo!
Tää päivä on ollut taas yhtä menoa lähes koko päivän, ipanatkin alkaa olla jo ihan piipussa. Jospa nyt vielä ainakin pari tuntia jaksaisi pystyssä pysyä. Onks kellään vinkkeja, miten saa purkan pois auton istuimesta. Kokeilin sitä jääpala juttua ja sainkin hyvin rapsutettua, mut sit sitä kuiteskin jäi sinne syvemmälle" huokosiin." Näkyy sillai ikävästi vaaleana läikkänä mustassa kankaassa, noh meillä on lapsia:)
Kiitos kaikille myötätunnosta.....harmittaa kovasti vieläkin, mut kun tälle asialle ei oikeen mitään voi, se on vaan porskutettava etiäpäin ja yritettävä nyt sit vieläkin ahkerammin;) Varoitin jo miesparkaa, hän sanoi olevan kokonaan käytettävissäni:D Eli eiköhän tämä tästä, yritän wagner kovasti tulla perässä. Käyhän toki täälläkin ilmoittelemassa kuulumisiasi. Kaikkea hyvää ja onnea odotukseesi.
Sinihelmistäkin oli tosi kiva kuulla taas. Toivottavasti saatte asianne miehesi kanssa puhuttua. Meilläkin jos tulee jotain vaikeasti käsiteltäviä asioita, niin yleensä se olen minä joka puhuu ja tuo mies kuuntelee. Saan sitten takomalla takoa, että haluan kuulla hänenkin mielipidettä selvemmin kuin hmmm, kyllä ja ei! Tuollaisia ne vaan toisinaan on, mut olen kyllä saanut 14 vuoden aikana koulittua häneen enemmän keskustelutaitoja, eikä noita " lukkojakaan" ole pahemmin tullut.
Piiperokin ilmoitti kuulumisiaan, oli hauska kuulla! Käy jatkossakin moikkaamassa.
Mukelolle onnea sinne makuukammarin puolelle, sit pääsee jännäämään parin viikon päästä;) Tuosta kuumeilun vaihtelevuudesta; Mulla on ollut ihan samanlaisia ajatuksia kuin sinulla, mut nyt jotenkin viime kierron aikana ja siitä etiäpäin en ole epäröinyt hetkeäkään. Jotenkin vaan nyt tuntuu, että olen enemmän, kuin valmis neloseen. Mutta olen satavarma, jos joskus kaks viivaa saan, niin aivan varmasti iskee onnen sekainen paniikki!
Touhupäiviä odotellen Lalla
Kyllä nämä tuntemukset vaihtelee!
Välillä oon ihan saletti siitä, että jos nyt testaisin, niin kaksi viivaa ilmestyis salamana tikkuun...
Ihan yhtä usein naureskelen itselleni moisesta optimismista! Eihän se nyt millään olis edes mahdollista!
******vai olisiko*****
Oireita on ja ei ole, välillä etoo niin pirusti ja välillä olo on ihan normaali, mahaakin välillä jomottelee, mutta välillä taas ei. Ajottain huimaa ja rintoja aristaa, joskus taas ei ja noista rinnoista on niin vaikee edes mitään kehittää, mähän imetän!
Ja jos nelonen jossain vaiheessa ilmottaa tulostaan, auto menee vaihtoon, joka taas ei ihan ilmaseks suju, rahaa meillä ei olis yhtään ylimäärästä, talon remontti on vielä kesken, mulla ei oo välttämättä työtä ja opintolainatki on maksamatta jne jne eli koko vauvakuumees ei oo järjen häivääkään!
Mutta toisaalta, jos kaikki ajattelis lasten hankinnan järjellä, niin mahtais olla alhanen syntyvyys!!
Aikoja sitten ajattelin, että kaksi lasta on hyvä määrä ja kun niitä kerralla aikoinaan tulikin kaksi, niin luulin, että homma olisi siinä.
Kuinka ollakkaan, lapset kasvaa yllättäen nopeesti ja mietittiin miehen kans, josko lisää vauvoja. Nyt on sitten se vauva, jole vielä kaveriksi toisen haluaisin niin kovasti. Olisi niinku ykkössatsi ja kakkossatsi.
Onneksi tuli nuorena alotettua, niin on mahdollista noin biologisesti tämä kakkoslastikin!
Enkä tosiaan aio lykätä neljännen hankintaa järkeen perustuvilla syillä, asioilla on kuitenkin tapana järjestyä, eikä Suomessa kukaan nälkää näe siksi, että lapsia on perheessä.
Joskus silti vähän mietityttää, lähinnä raha-asiat ja oma jaksaminen, jaksaako sitä olla tarpeeksi tasapuolinen ja osaako tukee ja opastaa joka lasta parhaimmalla tapaa!?
Mitä te muut neljättä toivovat pelkäätte eniten?
Entä mikä on se paras asia, jonka se neljäs tois?
Ei muakaan eniten ne raha-asiat tai oma jaksaminen pelota, ku tarkemmin ajattelee, vaan se jos jollekkin lapselle sattuis jotain kamalaa tai jos mies kuolis tai jotain sellasta.
Ja kyllä mä eniten haluan sitä neljättä lasta ja mahdollisimman pian, että tällä nuorimmallakin olisi kotona kaveri. Sitten meidän perhe olis kokonainen.
Ja viimeseksi se neljäs lapsi jää, sektion yhteydes saavat laittaa putket tukkoon!
Näitä asioita pohdiskellen,
Hemppa