Kysymys lasta suunnitteleville:
Olisitteko kelpoisia adoptio-tai sijaisvanhemmiksi?
Kommentit (31)
Emme olisi. Ei ole "luonnollista halua ja tarvetta hoitaa lasta".
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 23:10"]Emme olisi. Ei ole "luonnollista halua ja tarvetta hoitaa lasta".
[/quote]
mutta lasta tekemässä?
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 23:10"]Emme olisi. Ei ole "luonnollista halua ja tarvetta hoitaa lasta".
[/quote]
mutta lasta tekemässä?
Adoptioon emme varmaan kelpa koska emme ole naimisissa ja emme ole aikeissa mennäkään. Luulisin että, sijaisvanhemmiksi kelpaisimme. Biolapsen hankkiminen on varmaan suurimmalle osalle pareista kaikista helpointa kuitenkin. Tukivanhemmuus kiinnostaa mutta sijaisvanhemmiksi en ehkä haluaisi. En halua kiintjä lapseen, joka voi milloin vaan kadota elämästäni ja minulla ei olisi mitään 'oikeuksia' häneen. Olen itsekäs ja haluan lapsen, joka olisi kokonaan oma.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 23:16"]
mutta lasta tekemässä?
[/quote]
Näin kävi.
Emme olisi iän emmekä tulojen puolesta varmaan. Olemme 24-vuotiaita korkeakouluopiskelijoita, tosin viimeistä vuotta koulussa. Meillä on 1-vuotias lapsi.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 23:02"]
En varmaankaan. Minulla on epilepsia, ehkä se on este? Niissähän on jotkut terveyskriteerit. Ei se tosin estänyt minua saamasta biologisia lapsia.
[/quote]
Saatko usein kohtauksia, vai pysyykö lääkkeillä kurissa? Joidenkin sairausten kohdalla, esimerkiksi diabetekset ja epilepsian, pitää olla erikoislääkärin lausunto, jotta voi adoptoida. Useilla siis ihan mahdollista adoptoida epilepsiasta huolimatta.
Hakijoista on valtavasti. Sieltä karsitaan pois pienemmistäkin syistä.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 23:30"]
Hakijoista on valtavasti. Sieltä karsitaan pois pienemmistäkin syistä.
[/quote]
No niimpä. Moni adoptiolasta haluava kyllä lukee surullisena noita kommentteja että "adoptoikaa!" kun se olisikin niin helppoa.
Riippumatta siitä, saatko biologisia lapsia tai et niin joillakin on tarve tarjota terve koti ja rakkautta lapselle, joka ei ole sitä saanut. Lisää tuskaa, että se lapsi on jo olemassa jossain ja itkee turvattomuuttaan mutta et ehkä koskaan, ikinä saa sitä lasta syliin. Miettikää ennen kun tuomitsette kaikki ihmiset kuin eivät olisi yrittäneetkään adoptoida. Niitä harkitsevia ja yrittäviä on, mutta kaikki eivät sitä lasta saa!
Liian nuori ja vielä opiskelijakin.
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 22:02"]
Olisitteko kelpoisia adoptio-tai sijaisvanhemmiksi?
[/quote]
Periaattessa emme ole. Adoptioon emme siis kelpaa. Adoptoitavsita lapsista on muutenkin valtava pula.
(Jonotamme erityislasta Baltian maista)
Sijaisvanhemmiksi kelpaamme ja siksi meillä onkin sijaislapsia.
Ja toivottavasti loppuvuonna myös heille uusi pikkusisaruskin.
Mikä oli kysymyksesi pointti?