Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tuttavasi lapsi rikkoisi teillä käydessään oman lapsesi lelun

Vierailija
05.01.2014 |

Niin pyytäisitkö vanhempaa korvaamaan sen? Kyse 50e suht uudesta lelusta.Ja entä jos hyvitystä(uusi lelu tai rahallinen korvaus)ei kuuluisikaan,niin pitäisitkö yhteyttä?

Minä pyysin lelusta hyvitystä monta kk sitten,mutta eipä sieltä ple mitään juurikaan kuulunut.En ole enää san koommin ollut tekemisissäkään,koska mua hävettää.Lisäksi olisin halunnut sen rikkojan käymään kylässä,jotta olisin voinut sanoa että meille voi tulla käymään,mutta mitään ei saa rikkoa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vieraat lapset rikkoneet leluja enkä ole korvausta pyytänyt. Joskus lapsilta vaan menee lelut rikki myös omiltani. Jos joku lelu on tosi tärkeä, pistän piiloon vierailujen ajaksi.

Vierailija
2/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään! Lapset ovat lapsia ja tavaraa hajoaa aikuisiltakin. Sinunlaisellesi en halua tulla kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin on käynyt enkä ole pyytänyt korvaamaan. Minusta lapsen vanhemman olisi kuitenkin ollut kohteliasta tarjoutua korvaamaan, koska hän on aina ollut paikalla, kun lapsensa rikkoo minun lasteni leluja. Olen alkanut hieman vältellä heidän kutsumistaan meille, koska kaverini poika tuntuu jokaikinen kerta, hieman kuin tahallaan jopa, rikkovan vähintään yhden, ellei useamman lasteni lelun. Viimeksi hän repäisi lapseni tekemän hienon paperilentokoneen kahtia ja näytti, kuin olisi tehnyt sen tahallaan. Ja toissa kerralla rikkoutui kitara ja rumpu.

Vierailija
4/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh meillä vieraan lapsi rikkoi nahkasohvan. Olisiko pitänyt laittaa 8000e lasku perään?

Vierailija
5/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en pyytäisi. vahinkoja sattuu. Jos olisi niin heikko lelu niin eiköhän omatkin olisi sen tuota pikaa rikkoneet.

(siis eri asia tietty että miten sen rikkoi, oliko kyseessä vahingossa pudottaminen, päälle polkaisu vai ihanko tahallaan haki autotallista sahan ja ilkeyttään sahasi kahtia? -ihan tositahallinen teko ehkä ois eri asia..)

Vierailija
6/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastakaa oikeuteen. Mutta varmaan tuhaa odottaa lapsivieraita sen jälkeen.

Vierailija
7/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

on rikkonut montakin lelua ja tavaraa,kallein oli pleikka konsoli,mutta en sanonut mitään--vahinkohan se oli

Vierailija
8/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa teit ihan oikein, mut jos esitit asiasi kiukkuisesti tai kireessä ilmapiirissä saattoi lapsen vanhemmalle jäädä mielikuva ettei teille uskalla enään tulla. Jospa säikähtivät sua, kun et ymmärrä että lapsilla tavarat menee herkästi rikki.

Riippuu myös minkä ikäinen lapsi on ja oliko hänen vanhempansa paikalla. Vastuu on sinun, jos vanhempia ei ollut.

Mutta olisin tehnyt samoin eikä sinulla ole mitään hävettävää.

Vierailija
9/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pyytänyt, mutta itse olen ostanut uuden lasten rikkoman tilalle. Ostin koiran hajottaman piponkin tilalle uuden, mutta olen niin nynny etten kehtaa pyytää muita korvaamaan mitään.

Vierailija
10/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutkin sanoneet, vahingossa rikottua en pyytäisi korvaamaan. En tiedä siinäkään tapauksessa, jos teko olisi tahallinen.. riippuisi rikkomisen syystä ja rikkojan iästä, todennäköisesti pitäisin puhuttelun rikkojalle ja sanoisin että jos vastaisuudessa tahallaan rikkoo, pitää lelu myös jotenkin korvata. 

Vierailija
11/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vahinko niin ei tarvi korvata, mutta lapset voi myös kateuttaan rikkoa ihan tahallaan. Silloin vähintään keskustelisin asiasta lapsen ja vanhemman kanssa ja toivoisin, että vanhempi itse tarjoutuisi korvaamaan. Jos korvausta on kerran pyydetty eikä kuulu, niin en ehkä jäisi kaivelemaan asiaa...

Vierailija
12/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkooko tahallaan vai selvästi vahingossa on musta tärkeämpi kriteeri kuin lelun arvo tai ikä. Jos lelu on todella arvokas, niin musta lapsen vanhemman olisi kohteliasta tarjoutua korvaamaan ainakin osa lelun arvosta, vaikka kyse olisikin vahingosta.

Miten 4. vieraan lapsi oli rikkonut sohvan? Miksi et pyytänyt korvaamaan? Tarjoutuiko vieras maksamaan? En välttämättä itsekään pyytäisi korvausta, mutta kiinnostaisi tietää enemmän, nahkasohva on kuitenkin melko kallis rikottavaksi.

Vierailija
13/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan pyytäisi, ellei sitten olisi törkeän tahallinen teko. Minusta lasten leikeissä sattuu ja tapahtuu, se on elämää enkä alkaisi mitään rahoja peräämään mistään.

Vierailija
14/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavasi lapsi on ollut sinun kodissasi, lelu on hajonnut sinun valvonnassasi. Vanhemmilla ei ole korvausvastuuta. Sorry!

Vierailija
15/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa äiti kertoi että lapsi rikkoo heilläkin sisarustensa leluja tahallaan ja oma lapseni oli tämän toistuvan meillä.Laitoin tyynen tekstiviestin asiasta,ja äiti sitten kertoi että näinhän siinä kävi(lapsi kuulemma tunnusti)ja että korvaavat kyllä lelun.Rikkominen EI SIIS OLLUT VAHINKO ja lapsi on muuten ihan mukava,joten olisin halunnut hälle henk.koht kertoa että meille voi aina tulla leikkimään,mutta jos tavaroita ruvetaan rikkomaan tarkoituksella,niin siitä on sitten(toivottavasti) seuraukset.Jos oma lapseni rikkoisi jotain,korvaisin sen ilman muuta!

ap

Vierailija
16/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyytäisi korvaamaan, mutta olettaisin vanhempien tarjoutuvat korvaamaan.

Vierailija
17/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kehtaisi. Ajattelen et on emännän/isännän vastuu.

Vierailija
18/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurin poika juoksi ihan tahallaan (otti vauhtia) tytön nukenvaunut muodottomiksi. Ei saatu korjattua. Seuraavalla kerralla, kun otin hoitoon tän pojan, paskansi maissimaton pilalle. Ei voinut pestä. Ja poika 5vuotias, joten oletin, että osaa pytylle mennä tai pyytää.

Äitinsä lainasi termoskannun, jonka toi rikkinäisenä takaisin. Sama nainen myös "kauppasi" mulle autoaan käyttöön, kun ei itse tarvinnut, niin, että olisin huolehtinut auton maksut. En tarttunut tarjoukseen. Lainasin autoa kyllä muuten joskus, maksua vastaan, eli otin bensaa myös hänelle. Olisi täti ottanut varmaan omaan käyttöönsä, milloin halusi.

En pyydellyt mistään korvauksia, mutta oletin, että jotenkin muistaisi, ihan hintavat vahingot kuitenkin aiheuttivat.

Vierailija
19/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on jalomielisiä ihmisiä av:llä. Minulla ei ole lapsia, enkä tiedä kehtaisinko vaatia korvausta, mutta olisin kyllä pöyristynyt, ellei korvausta tarjottaisi. Mielestäni isommat vahingot kuuluu ehdottomasti korvata. Itse olen AINA korvannut, jos olen vahingossa rikkonut jotain (pientäkin), ja äitini korvasi aina vahingot niinä harvoina kertoina kun rikoin jotain kaverin kotona. Eikö tämä siis ole enää tapana?

Vierailija
20/34 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mieheni pyysi korvaamaan, kun kyseessä oli juuri lahjaksi saatu ja selvästi tahallaan rikottu lelu. Sitä ennen tämän perheen lapsien vieraillessa oli hajonnut vähintään yksi pikkuauto. Sietokyvyn raja tuli vastaan.

Meidän lapset eivät ole juuri koskaan rikkoneet lelujaan, ihan tosi olevia lelujaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi