Tuon "puolison lapset ajavat perheemme eroon" keskustelun innoittamana... Kysymys
Siis kysymys kuuluu, kuinka hyvin todellisuudessa tunnen nykyisen puolisosi eksän? Täällä aika ajoin saa lukea juttuja noista hirviö-eksistä. Luulisin, että nämä hirviö-mielipiteet on muodostettu lähinnä miehen mielipiteiden mukaan, jotka voivat olla hyvinkin katkeria ja harvoinpa sitä uudelle entistä kehuu ja ylistää. Ne entiset vaimot ovat usein todellisuudessa ihan kivoja ihmisiä, jotka todellakin ajattelevat lastensa parasta raha- ja ajankäyttövaatimuksillaan, jotka usein sitä uutta vaimoa häiritsee.
Kommentit (4)
Tunne suht hyvin. Ollaan kahvisteltu puolin jos toisin, hoidettu lapsen asioita yhdessä, käyty lapsen juhlissa yhdessä jne. Mukava ja fiksu nainen, eikä ole miehenkään tarvinnut eksäänsä haukkua.
En voi sanoa tuntevani henkilökohtaisesti, mutta olen tätä touhua tässä jo niin pitkään katsellut, että väkisinkin on oma vahva mielipide kyseisestä eukosta muodostunut ja pakko myöntää, että se ei kovin positiivinen ole.
Kun alettiin tapailemaan miehen kanssa, niin exä vaikutti vielä aika lupaavalta. Mies kertoi että ovat hyvissä väleissä exän kanssa ja soittelivatkin toisilleen lasten asioista usein. Exä ei myöskään yrittänyt rajoittaa tapaamisia mieheltä, vaan paremminkin toivoi, että mies olisi vieläkin enemmän lasten kanssa. Lapset olivat noin puolet kuukaudesta miehellä. Ongelmia ei ollut vielä silloinkaan kun muutettiin yhteen. Mutta kun oltiin menossa naimisiin, niin yhtäkkiä muuttuikin ääni kellossa. Lapset eivät enää saaneet tulla meille kuin viikonloppuna ja suurimmat mahdolliset elarit olisi pitänyt maksaa. Mies ei tietenkään suostunut tähän, ettei enää saisi lapsiaan nähdä entiseen tapaan joten häälahjaksi saatiin haaste oikeuteen.
Oikeusprosessin aikana (joka kesti todella kauan) äiti ei suostunut lapsiaan päästämään meille kuin vaan silloin tällöin viikonlopuksi. Kyllä raastoi sydäntä katsoa ja kuunnella lasten itkua, kun olivat ihmeissään miksi eivät enää päässeet meille entiseen tapaan. Jatkuvasti jostain asiasta exä rutisee ja valittaa sekä lapsille, että miehelleni. Kaikesta tästä on tietenkin seurannut se että mies ja exä ovat todella huonoissa väleissä. On kyllä vaikea ymmärtää exän toimintaa. Olivat eronneetkin monta vuotta ennen kuin tulin kuvioihin ja itse oli halunnut erota.
Itsellänikin on lapsi ja exälläni uusi perhe. Ei tulisi mieleenikään alkaa samalla tavalla hankaloittamaan lapseni elämää käyttäytymällä samalla tavalla kuin mieheni ex.
En tunne lainkaan miehen nyxää eikä hän minua. Olemme exän kanssa hyvissä väleissä ja lapsia kohdellaan asiallisesti eli mitään muuta en tarvitse. En usko että exä haukkuu minua, ei kuulu tapoihin.
En tunne kovinkaan hyvin. Olemme kyllä nähneet ja jutelleet. Yleensä on ollut ihan asiallinen. Mielipiteeni hänestä olen muodostanu itse. Vaikka varmasti on ihan kiva ihminen, niin ei hänelle ihan helppoa ollut kun aloitimme mieheni kanssa seurustelemaan ja kun saimme mieheni kanssa ensimmäisen lapsen.
Ensimmäisen kerran kun menimme miehen kanssa yhdessä lasta hakemaan, niin tokaisi ettei halua lapsen näkevän miehen vaihtuvia uusia tyttöystäviä. Hän itse jätti miehen, olin ensimmäinen tyttöystävä hänen jälkeensä ja olemme olleet mieheni kanssa yhdessä yli 20v. Sitä vastoin hän itse on ehtinyt olla avoliitossa ja naimisissakin, sekä erota tuon jälkeen aikasen monta kertaa ja poikaystäviä on ollut enemmän kuin pysyn laskuissa.
Kun saimme mieheni kanssa yhteisen lapsen, niin ex laittoi miehelle onnitteluviestin, jossa kuitenkin ikävästi epäili, että mies unohtaa edellisen lapsen tämän uuden vuoksi.