Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paiseen puhkaisu helpottaa kipua ilmeisesti heti mutta kipeytyykö haava ja se tyhjä kammio seuraavina päivinä

Vierailija
11.10.2020 |

vaikka kaikki menisikin hyvin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin maissa haava täytetään harsolla, ei Suomessa, ja sen luulisi tekevän kipeää :(

Vierailija
2/9 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei kipeytynyt, eli kyllä kannatti puhkaista, sillä aiemmin kipu oli sietämätön. Tulehdus on kuitenkin mahdollinen uhka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desinfiointiainetta ja laastari päälle.

Vierailija
4/9 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puhkaistiin kurkusta ja kipu kyllä hellitti nopeasti. 

Vierailija
5/9 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se ontelo tuli aina uudestaan täyteen mätää ja piti lopulta leikata. Puhkaisu helpotti vaan hetkeksi.

Vierailija
6/9 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin maissa haava täytetään harsolla, ei Suomessa, ja sen luulisi tekevän kipeää :(

Suomessa puhdistetaan apteekin vetyperoksidiliuoksella ja täytetään hopealangalla, jolla on antibakteerinen vaikutus.

Vierailija
7/9 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla just puhkaistiin kuukausi sitten isohko. Oli heti iso helpotus, se painekipu oli ihan kamala ennen puhkaisua.

Minun piti tyhjentää paise suihkussa kahdesti päivässä vielä viikon ajan tuon jälkeen, koska se täyttyi uudestaan ja mäti.

Kipua oli vain ekana päivänä ne kaksi kertaa kun tyhjensin. Oli kivuliasta puristaa, mutta tein sen hammasta purren. Siitä eteenpäin ei oikeestaan kipua ja parani hyvin. Parin viikon päästä sain vielä pari tikkiä ja nyt alue on tosi siisti.

Kyllä se puhkaisu lääkärissä kannattaa todellakin.

Vierailija
8/9 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä saa tehdä itse.

Vierailija
9/9 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehdusvaara. Se mätä pitää saada valutettua kunnolla paiseesta ulos, muuten se jää muhimaan ja tulehtuu.Tulee isompia ongelmia.