Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joillain ihmisillä ei ole voimassaolevaa henkkaria?

Vierailija
11.10.2020 |

En nyt tarkoita sellaista, että on passi mennyt viikko sitten vanhaksi vaan näitä, joilla ei ole aikomustakaan hankkia henkkareita. Miten pystyy todistamaan henkilöllisyytensä ollenkaan?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano se. Jos on niin tunnettu paikoissa missä käy, ettei tarvitse henkkaria.

Vierailija
2/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kun asia tuli puheeksi, niin en ole ollenkaan varma, onko mun passi voimassa. Missä mä tarvitsisin passia tai henkilökorttia jatkuvasti? Normaalisti riittää ajokortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole henkkareita tarvinnut missään joten ei tullut uusittua. Eikä kyllä olisi rahaakaan siihen.

Vierailija
4/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voimassaoloaika on naurettavaa rahastusta!

Vierailija
5/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykskaks pankissa voidaan vaatia ja sitten heitetään tili lukkoon jos ei ole henkkareita.

Vierailija
6/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole. Tai no ajakortti joo, mutta sehän ei kai nykyisin enää kelpaa.

En koe tarvitsevani missään, en ole ainakaan tähän mennessä kaivannut.

Passi meni vanhaksi viitisen vuotta sitten, en ole sitäkään tullut uusineeksi.

Vierailija
7/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ykskaks pankissa voidaan vaatia ja sitten heitetään tili lukkoon jos ei ole henkkareita.

No eikä voida! Itse käytin pitkään vanhentunutta, eikä kukaan kysellyt.

Vierailija
8/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt... Ja usein nämä sankarit sitten joutuvat (itse aiheutettuun) pulaan, ja soittavat Ilttiksen toimitukseen ja lööpit huutavat kuinka "Jorma ei saanut pakettia postista" tai kuinka "Pirkko-Liisalle ei annettu pankista rahaa" tmv.

Minulla on voimassa olevana aina nii ajokortti (tämän toki joskus voi iän/sairauden takia menettää), passi kuin henkilökorttikin.

Toinen vähän samaa liippaava aihe on pankkitunnukset: ilman niitä on helposti pulassa, kun moniin palveluihinkin nykyään tunnistaudutaan noilla. Mutta monilla on vain yhdellä laitteella/yksi tapa käytössä.

Jos vaikka puhelin katoaa, eikä muilla laitteilla ole pankkisovellusta tmv. niin aika vaikeaksi menee.

Vierailija
9/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä on passi, mutta se menee kohta vanhaksi enkä ole tarvinnut sitä kertaakaan. Edellistä passiani olen tarvinnut muistaakseni yhden kerran. Tuntuu, että heitän rahaa hukkaan kun käyn uusimassa passin.

Vierailija
10/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt... Ja usein nämä sankarit sitten joutuvat (itse aiheutettuun) pulaan, ja soittavat Ilttiksen toimitukseen ja lööpit huutavat kuinka "Jorma ei saanut pakettia postista" tai kuinka "Pirkko-Liisalle ei annettu pankista rahaa" tmv.

Minulla on voimassa olevana aina nii ajokortti (tämän toki joskus voi iän/sairauden takia menettää), passi kuin henkilökorttikin.

Toinen vähän samaa liippaava aihe on pankkitunnukset: ilman niitä on helposti pulassa, kun moniin palveluihinkin nykyään tunnistaudutaan noilla. Mutta monilla on vain yhdellä laitteella/yksi tapa käytössä.

Jos vaikka puhelin katoaa, eikä muilla laitteilla ole pankkisovellusta tmv. niin aika vaikeaksi menee.

Niin. Tai nämä sankarit jotka aina keksii uusia asioita joilla kehuskella olevansa muita parempia.

Vaikeaa on elämä jos ottaa muiden ongelmat henkilökohtaisesti.

Vierailija
11/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahat on vähissä, niin ne vähäiset rahat käyttää kyllä mieluummin ruokaan kuin henkkarin uusimiseen.

Vierailija
12/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei voi tietää, millainen poikkeustila Suomeen saattaa tulla.

Muustakin syystä kuin jonkin epidemian takia.

Kyllä jokaisella pitäisi olla voimassa oleva henkilötodistus, jolla pystyy kiistattomasti todistamaan henkilöllisyytensä, niin poliiseille, viranomaisille kuin sairaaloissakin.

Tietyt paikat Suomessa eivät enää hyväksy ajokorttia henkilöllisyystodistukseksi.

Syynä on se, että ajokortti on helppo väärentää ja väärennyttää.

Henkilökortin uusiminen on tärkeää siksi, että ihmisen ulkonäkö muuttuu.

Naiset ottavat kirurgisia leikkauksia kasvoihin, hiusmallit ja leikkaukset muuttuvat.

Sehän on ihmisen omaksi suojaksi, että henkilökortti on ajantasalla ja että se pitää ulkonäöin puolesta paikkansa.

Vierailija
13/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä voida! Itse käytin pitkään vanhentunutta, eikä kukaan kysellyt.

No ehkäpä eivät huomanneet? Hain minäkin postista pitkän aikaa vuosia vanhalla henkkarilla paketteja, kunnes lopulta hoksasivat.

Vierailija
14/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokaisella pitäisi olla voimassa oleva henkilötodistus, jolla pystyy kiistattomasti todistamaan henkilöllisyytensä, niin poliiseille, viranomaisille kuin sairaaloissakin.

Tietyt paikat Suomessa eivät enää hyväksy ajokorttia henkilöllisyystodistukseksi.

Naiset ottavat kirurgisia leikkauksia kasvoihin, hiusmallit ja leikkaukset muuttuvat.

Sehän on ihmisen omaksi suojaksi, että henkilökortti on ajantasalla ja että se pitää ulkonäöin puolesta paikkansa.

Jospa keskittyisit vain omaan elämääsi.

Vierailija
15/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortilla kyllä pärjää yleensä, lainakin pankista sillä saa, mutta jos vahingossa tarvitsen uudet verkkopankkitunnukset, tai avata lukitut/unohtuneet, ajokorttia ei riitäkään. No, niin tai näin, kun on paljon on niitäkin, joilla ei ole edes tuota ajokorttia.

Vierailija
16/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos uusii henkilökorttinsa, niin sittenkö ulkonäkö ei muutu?

Vierailija
17/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin.

Mistäs se tietää millainen tilanne saattaa eteen tulla?

Jos vaikka tulee kiire lähtö Suomesta johonkin muuhun maahan, niin tottahan on oltava voimassa oleva paperi siitä, kuka ihminen on.

Tai vaikka omassa maassa tulisi tilanne, että tarvitsee tarkastaa jostain syystä ihmisten henkilöllisyys.

Jos ei ole voimassa olevaa henkilökortti / passia, viedään sitten kaltereiden taakse odottelemaan, että oikea henkilöllisyys selviää.

Vierailija
18/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, siinä mielessä ihan hullu paikka tämä Suomi. Kansalaisen velvollisuus omalla rahalla hankkia säälittävän lyhyen aikaa voimassa oleva kortti, koska sillä halutaan vain rahastaa eikä ajatella lainkaan kansalaisen etua. Tästä syystä kansalainen jättää sen hankkimatta, eikä voi todistaa henkilöllisyyttään tarvittaessa. Ilman muuta jokaisen pitäisi saada ilmaiseksi henkilökortti, koska senhän pitäisi olla itsestäänselvä asia.

Vierailija
19/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelasta saa maksusitoumuksen passiin tai henkkareihin jos saa toim. tulotukea.

Vierailija
20/57 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole edes henkaria.