Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En meinannut uskoa palstaa todeksi

Vierailija
05.01.2014 |

Miehenä minun pitää tunnustaa, että kun aloin lukea viestejä täällä Vauva -palstalla, niin ensireaktioni oli se, että minun oli vaikea uskoa niitä todellisiksi. Siis oikeiden äitien kirjoittamiksi. Jotenkin niin absurdilta suurin osa viesteistä tuntui. Täytyy myöntää, että lukemalla näitä viestejä käsitykseni naisista muuttui.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien keskustellupalstojen vihollisia ovat yliviisaina esiintyvät, jotka ovat tietävvinään kaiken ja suorittavat analyyseja jokaisesta kirjoittajasta.

Heitä rikkiviisaita ei kaipaa kukaan eikä heistä ole kellekää mitään hyötyä. He ovat jokaisen keskustelupalstan syöpä.

Vierailija
42/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 11:29"]

Mutta eikö sinustakin sukupuolijakauma neuleblogeissa ja Soininvaaran blogissa ja näissä ketjuissa täällä mene kuvailemallani tavalla?

[/quote]

Ja mikä tuon rinnastuksen pointti on?  Autojen tuunaus -blogissa on harvinaisen mielenkiinnotonta keskusteltavaa kenenkään muun kuin asianharrastajan silmin. Sukupuolijakauma on varmasti sama kuin neuleblogissa, mutta toiseen suuntaan kallelaan. Tekeekö se miehistä yhteiskunnallisista asioista kiinnostumattomia, että selvästi näkee, että tuunausblogissa on vaan miehiä ja ne puhuu siellä vaan autoista? Harrastusblogit on asia erikseen.

Se on totta että soininvaaran kuten kaikkien yht.k. blogien ym. keskustelijoissa on enemmän miehiä kuin naisia. En itsekään uskalla niissä kommentoida, koska pelkään miesten raivoa. JOs kommentoin, varon ilmaisemasta sukupuolta, koska silloin järkevästäkin kommentista saa välittömästi jonkin aggressiivisen tai mitätöivän kommentin näpeilleen. Niitä saavat miehetkin, mutta en osaa sitä vihaa ottaa vastaan ehkä yhtä jämäkästi kuin miehet.

Toinen mitä naiskeskustelijana tuollaisissa ympäristöissä saa, on kuoliaaksi ignorointi. Kukaan ei kommentoi omia kommentteja. Kun paljastat olevasi nainen, saat hyytävän totaalikarttelun osaksesi. Se on oudon tuskallista. Siksi kätken sukupuoleni ja olen varma, että moni muu tekee samaa. Sen tiedän, että me naiset todella luemme paljon noita blogeja.
Se luonnollisesti ei ole miesten vika, ettemme uskalla olla mukana niin paljon. Tämäkin on muuttumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 11:29"]

Mutta eikö sinustakin sukupuolijakauma neuleblogeissa ja Soininvaaran blogissa ja näissä ketjuissa täällä mene kuvailemallani tavalla?

[/quote]

Ja mikä tuon rinnastuksen pointti on?  Autojen tuunaus -blogissa on harvinaisen mielenkiinnotonta keskusteltavaa kenenkään muun kuin asianharrastajan silmin. Sukupuolijakauma on varmasti sama kuin neuleblogissa, mutta toiseen suuntaan kallelaan. Tekeekö se miehistä yhteiskunnallisista asioista kiinnostumattomia, että selvästi näkee, että tuunausblogissa on vaan miehiä ja ne puhuu siellä vaan autoista? Harrastusblogit on asia erikseen.

Se on totta että soininvaaran kuten kaikkien yht.k. blogien ym. keskustelijoissa on enemmän miehiä kuin naisia. En itsekään uskalla niissä kommentoida, koska pelkään miesten raivoa. JOs kommentoin, varon ilmaisemasta sukupuolta, koska silloin järkevästäkin kommentista saa välittömästi jonkin aggressiivisen tai mitätöivän kommentin näpeilleen. Niitä saavat miehetkin, mutta en osaa sitä vihaa ottaa vastaan ehkä yhtä jämäkästi kuin miehet.

Toinen mitä naiskeskustelijana tuollaisissa ympäristöissä saa, on kuoliaaksi ignorointi. Kukaan ei kommentoi omia kommentteja. Kun paljastat olevasi nainen, saat hyytävän totaalikarttelun osaksesi. Se on oudon tuskallista. Siksi kätken sukupuoleni ja olen varma, että moni muu tekee samaa. Sen tiedän, että me naiset todella luemme paljon noita blogeja.
Se luonnollisesti ei ole miesten vika, ettemme uskalla olla mukana niin paljon. Tämäkin on muuttumassa.

[/quote]

Pointti oli se, että ihmiset olivat kieltämässä tätä ilmiselvää asiaa. Hyvä, ettet itse niin tehnyt.

Mutta mitä vittua sitä pelkäämään, mitä kommentteja tulee. Onpas omituista! Oikea kritiikki on maailman paras asia. Jos sanomasi asiat ovat idioottimaisia, niitä pitää voida sanoa idioottimaisiksi. Eikös tämän pitäisi olla itsestään selvää?

Vierailija
44/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kaikkia idiootteja pidä mennä sanomaan idiooteiksi. Suurin osa blogisteista on sitä ja heidän kaikenlainen hymistelynsä lapsellista typeryyttä. Ei sitä pidä mennä sanomaan vaan peukuttaa heitä ja keksiä jotain hassua juttua joka innostaa heitä.

Vierailija
45/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo jotain myös sanojasta, jos ajattelee tänne kirjoittelevien miesten olevan joko vähä-älyisiä, nössyköitä tai luusereita. Naisia ymmärtämättömiä miehiä riittää, mutta myös naisilla on isoja aukkoja tiedoissaan miehistä. Mitä enemmän olen toisesta sukupuolesta oppinut, sitä vähemmän olen erilaisuuksia havainnut.

Tällä palstalla tulee vastaan aika paljon miesten yksinkertaistamista tai väärinymmärtämistä, ehkä vähän tahallistakin. Se on myös mielenkiintoinen ilmiö, että miehiä lyttäävät viestit saavat usein ison kasan yläpeukkuja?

Vierailija
46/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tällä palstalla tulee vastaan aika paljon miesten yksinkertaistamista tai väärinymmärtämistä, ehkä vähän tahallistakin. Se on myös mielenkiintoinen ilmiö, että miehiä lyttäävät viestit saavat usein ison kasan yläpeukkuja?"

Joo, huomannut saman ja eihän se reilua ole. Ilmiö on sukua sille, että jos naisena menet leimallisen miehiseen palstaan, saatat saada todella häijyä palautetta vain koska menit väärän klubin ovesta ilman varsinaista jäsenkorttia. Sama se on koulujen pihoillakin, et voi noin vaan mennä johonkin porukkaan, saat pitkiä katseita osaksesi.

av on kuitenkin suht. siedettävä, koska vakkaripalstailijat tietävät, että täällä pörrää ihan kaikki sos. statukseen ja sukupuoleen katsomatta.

vähän aika sitten ne masentavat musluäijät, yusuf ja joku, jotka pitävät jotain puheohjelmaa radiossa, tunnustivat käyvänsä täällä ja hauskaa tuntui olevan kun toinen kertoi että tahalaan provoaa ketjuissa. Ne taitavat olla ainoat miehet, jotka toivoisin pois palstalta, hyi. Ei se rotu tai uskonto vaan se niljainen omahyväisyys ja itseriittoisuus.

Vierailija
47/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23-vuotias nainen, joka on lukenut yli kymmenen vuoden ajan hyvin paljon kaikenlaisia netin keskustelupalstoja, ja vähän ihmettelen näitä valituksia juuri tämän palstan kauheudesta. Kyllähän täälläkin tietysti ilkeilyä ja provoja riittää, mutta niin se on kaikkialla muuallakin netissä, varsinkin paikoissa, joissa ei tarvita nimimerkkiä. AV ei todellakaan ole edes törkeimmästä päästä.

Nämä kauhistelijat taitavat olla jotain keski-ikäisiä, jotka eivät ole jo nuoresta pitäen tottuneet nettikeskustelujen ilmapiiriin? Ja joo, en mitenkään puolustele ketään, typeräähän se on tahallaan yrittää pahoittaa toisten mieli loukkaavalla provoilulla.

Vierailija
48/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:09"]

Olen 23-vuotias nainen, joka on lukenut yli kymmenen vuoden ajan hyvin paljon kaikenlaisia netin keskustelupalstoja, ja vähän ihmettelen näitä valituksia juuri tämän palstan kauheudesta. Kyllähän täälläkin tietysti ilkeilyä ja provoja riittää, mutta niin se on kaikkialla muuallakin netissä, varsinkin paikoissa, joissa ei tarvita nimimerkkiä. AV ei todellakaan ole edes törkeimmästä päästä.

Nämä kauhistelijat taitavat olla jotain keski-ikäisiä, jotka eivät ole jo nuoresta pitäen tottuneet nettikeskustelujen ilmapiiriin? Ja joo, en mitenkään puolustele ketään, typeräähän se on tahallaan yrittää pahoittaa toisten mieli loukkaavalla provoilulla.

[/quote]

Olen 27-vuotias nainen ja keskustellut aikaisemmin huomattavasti tarkemmin moderoiduilla palstoilla. Minua kauhistuttaa AV:n taso lähes aina, kun tänne eksyy, johtuen varmaan siitä, etten ole roikkunut missään Demi-pastoilla tai muissa huonosti moderoiduissa, kuin AV:lla. Tylsinä päivinä tänne eksyy ja sitten taas vannon, ettei koskaan enää. Meno on kuin jossain yläasteella ja kirjoitukset sitä luokkaa. Ihmiset ilkeitä ja näköalattomia, julmia suorastaan. Jos haluaa menettää toivonsa ihmiskuntaan, kannattaa tulla AV:lle.

Vierailija
49/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kylläkin palstailee vakiohullu, jonka lääkkeiden loppumisen huomaa selvästi palstan kummallisista otsikoista, joita tapaus syytää vimmaisesti palstalle, kun hulluus oikein iskee.

Vierailija
50/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:25"]

Täällä kylläkin palstailee vakiohullu, jonka lääkkeiden loppumisen huomaa selvästi palstan kummallisista otsikoista, joita tapaus syytää vimmaisesti palstalle, kun hulluus oikein iskee.

[/quote]

Jaa psykomamma? Mitäköhän hänelle kuuluu? Olen itsekin ollut jonkun aikaa pois, kiinnostaisi tietää

Vierailija
51/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan pahempia palstoja nähnyt. Joillakin foorumeilla on meneillään jatkuva sota, jossa heitellään mahdollisimman loukkaavia viestejä puolin ja toisin. En kovin pitkään jaksanut sellaisella käydä.

Tuntuu siltä, että jokaisella palstalla on oma tyylinsä ja keskusteluun liittyvät omaksuvat sen helposti. Sekä miesvoittoisilla että naisvoittoisilla palstoilla olen käynyt. Eroina on tietysti mielenkiinnon kohteet, mutta myös lähestymistavassa on eroja. Keskimäärin miesten jutuissa on enemmän "teorioita" siitä miten ja miksi asiat ovat niin kuin ovat (osa aivan käsittämättömiä). Naisten jutuissa on keskimäärin enemmän puhetta siitä miltä tuntuu ja miksi. Näkökulmaeroista saa vähän vaihtelua ja miettimisen aihetta.

Täällä on vähän piikikästä, mutta myös empaattista, järkevää ja viihdyttävää juttua. Katkeriakin löytyy, mutta onneksi harvemmin niitä rajan lopullisesti ylittäneitä.

Vierailija
52/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt miten vaikuttaa lapseen/nuoreen näiden lukeminen. Olen kuitenkin sitä ikäluokkaa, että en ihan lapsi enää ollut siinä vaiheessa, kun nettipalstoja alkoi ilmestyä.

Vierailija
53/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys: äidit ovat ihmisiä niin kuin muutkin. Eivät parempia, lempeämpiä, ymmärtäväisempiä tai empaattisempia.

Vierailija
54/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 10:35"][quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 01:00"]

Miehenä minun pitää tunnustaa, että kun aloin lukea viestejä täällä Vauva -palstalla, niin ensireaktioni oli se, että minun oli vaikea uskoa niitä todellisiksi. Siis oikeiden äitien kirjoittamiksi. Jotenkin niin absurdilta suurin osa viesteistä tuntui. Täytyy myöntää, että lukemalla näitä viestejä käsitykseni naisista muuttui.

[/quote]

Minä miehenä pidän totena, että suurin osa palstan kirjoituksista on miehien kirjoittamia. Minusta jotkut yhdentekevät julkkis- ja ihmissuhde tai harrastejutut on pääsääntöisesti naisten kirjoittamia, mutta esimerkiksi tuossa nyt pinnalla olevassa Jösses näitä "vähäosaisia" -ketjussa hyvin suuri osa kirjoittajista on varmasti miehiä (olinhan siellä minäkin). Minusta asiasta todistaa erityisesti se, että jotkut neulomis-, meikkiblogit tai vastaavat on hyvin suosittuja, ja minun on vaikea kuvitella, että miehet niitä seuraisivat. Samalla yleensä poliittisia ja yhteiskunnallisia blogeja seuraavat ja kommentoivat pääosin miehet. Miksi jakolinjat eivät menisi täällä samoin?

[/quote]Yhtään neulomisjuttua en ole ikinä lukenut, sen sijaan tungen lusikkani jokaiseen poliittiseen ja yhteiskunnalliseen soppaan. Sinä olet sovinisti.

Vierailija
55/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:45"]

Yllätys: äidit ovat ihmisiä niin kuin muutkin. Eivät parempia, lempeämpiä, ymmärtäväisempiä tai empaattisempia.

[/quote] Minulla oli nuorena miehenä juuri tuollaisia ennakkokäsityksiä. Mistä lie johtuu sitten, ehkä sellaista stereotyyppistä kuvaa tuputetaan kulttuurissa. Oma ymmärtäväinen ja lempeä äitikin saattaa vääristää käsitystä naisista? :-)

Vierailija
56/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 01:00"]

[/quote]

Ja minun käsitykseni aloittajan älykkyydestä ei ainakaan ole hyvä tämän tekstin perusteella. Onko käynyt mielessäkään, että täällä ei ole mitään takeita siitä, että kukaan kirjoittaja on ensinnäkin nainen ja toiseksi vielä äitikin?

Vierailija
57/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on suurin huoli miten se vaikuttaa nuoreen jos lukee näitä. Mitä traumoja syntyy siitä kun ajattelee että äiti kirjoittelee isästä ja minusta tuollaisia.

Mutta nuorilla on keinonsa koskaa. He tekevät äidistä halveksivan YouTube videon kun hölmöilee jotain kotona tai puhuu älyttömiä. Kirjoittavat siihen halveksivia komentteja sekä jakavat kavereille että meidän mutsi tälläinen.

Joten siinä mielessä kannattaa olla huolissaan siitä mitä vaikutteita nuoret näistä saavat. Todella huolissaan.

Vierailija
58/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun nuori lukee täältä mitä äiti kirjoittaa hänestä ja isästä täällä, niin hän suhtautuu äitiin kriittisemmin ja alkaa seurata hänen ajankäyttöään miten suuri osa siitä kuluu netissä. He voivat liittoutua äitiä vastaan isän kanssa ja jättää äidin yksin nettihöpötyksineen. He eivät enää kerro äidille asioitaan samalla tavalla tai sitten keksivät tarinoita sekä tilanteita huvitellen sillä että äiti sitten tosissaan kirjoittaa niistä nettiin.

Monesti nuoret ovat valistuneimpia kuin äitinsä ja heillä on keinonsa kaikenlaisille vaikutuksille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi