Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En meinannut uskoa palstaa todeksi

Vierailija
05.01.2014 |

Miehenä minun pitää tunnustaa, että kun aloin lukea viestejä täällä Vauva -palstalla, niin ensireaktioni oli se, että minun oli vaikea uskoa niitä todellisiksi. Siis oikeiden äitien kirjoittamiksi. Jotenkin niin absurdilta suurin osa viesteistä tuntui. Täytyy myöntää, että lukemalla näitä viestejä käsitykseni naisista muuttui.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 01:00"]

Miehenä minun pitää tunnustaa, että kun aloin lukea viestejä täällä Vauva -palstalla, niin ensireaktioni oli se, että minun oli vaikea uskoa niitä todellisiksi. Siis oikeiden äitien kirjoittamiksi. Jotenkin niin absurdilta suurin osa viesteistä tuntui. Täytyy myöntää, että lukemalla näitä viestejä käsitykseni naisista muuttui.

[/quote]

Minä miehenä pidän totena, että suurin osa palstan kirjoituksista on miehien kirjoittamia. Minusta jotkut yhdentekevät julkkis- ja ihmissuhde tai harrastejutut on pääsääntöisesti naisten kirjoittamia, mutta esimerkiksi tuossa nyt pinnalla olevassa Jösses näitä "vähäosaisia" -ketjussa hyvin suuri osa kirjoittajista on varmasti miehiä (olinhan siellä minäkin). Minusta asiasta todistaa erityisesti se, että jotkut neulomis-, meikkiblogit tai vastaavat on hyvin suosittuja, ja minun on vaikea kuvitella, että miehet niitä seuraisivat. Samalla yleensä poliittisia ja yhteiskunnallisia blogeja seuraavat ja kommentoivat pääosin miehet. Miksi jakolinjat eivät menisi täällä samoin?

Vierailija
22/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 10:35"]

Minusta asiasta todistaa erityisesti se, että jotkut neulomis-, meikkiblogit tai vastaavat on hyvin suosittuja, ja minun on vaikea kuvitella, että miehet niitä seuraisivat. Samalla yleensä poliittisia ja yhteiskunnallisia blogeja seuraavat ja kommentoivat pääosin miehet. Miksi jakolinjat eivät menisi täällä samoin?

[/quote]

Niin miksipä ei. Ja näinhän se menee. Naiset kirjoittavat niistä asioista, joita ymmärtävät ja jotka luonnostaankin kuuluvat naisille ja miehet asioista jotka kuuluvat miehille. Näin sen pitääkin olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan sovinistista ajatella, että naiset ovat pehmeitä mussukoita, eivät kykeneviä ilkeyteen, huumoriin tai provoihin. Tai olisi kiinnostuneita politiikasta. Tällä palstalla oli minusta vielä paljon särmikkäämpää huumoria ja keskusteluja, ennen kuin julkisuuden kautta tänne eksyi miehiä tissiketjujen perässä. Minusta tällä palstalla näkyy aidoimmillaan naiseuden koko kirjo kuin muualla.

Vierailija
24/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä ihan sairas palsta. Joskus käyn ihan huvin vuoksi lukemassa ja kommentoimassa, joskus taas potuttaa niin paljon ettei ikinä enää. On täällä paljon hauskaakin mutta pääasiassa p*skaa.

Vierailija
25/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä miehenä pidän totena, että suurin osa palstan kirjoituksista on miehien kirjoittamia. Minusta jotkut yhdentekevät julkkis- ja ihmissuhde tai harrastejutut on pääsääntöisesti naisten kirjoittamia, mutta esimerkiksi tuossa nyt pinnalla olevassa Jösses näitä "vähäosaisia" -ketjussa hyvin suuri osa kirjoittajista on varmasti miehiä (olinhan siellä minäkin). Minusta asiasta todistaa erityisesti se,

[/quote]

Olen yksi niistä naisista, jotka keskustelevat säännöllisesti yhteiskunnallisissa ketjuissa.

Itse hämmästelen sitä, että miesten ulosanti on täällä todella heikkoa. Te kirjoitatte välillä kuin älyllisesti vajaat henkilöt. En tarkoita pelkkiä kielioppivirheitä vaan jotain sellaista konkreettista viestiä vaikeuttavaa aivovammaisuutta mitä teksteissä näkyy. Syynä saattaa olla liiallinen raivo kirjoitushetkellä, mutta silti...

Toinen miesryhmä ovat kaltaisesi sisäsiististi kirjoittavat neuleliivi-kaljuuntuva  nössykkä-opettaja-mieshenkiset tapaukset, jotka sitten pinnan alta paljastuvat (ilmeisesti oman testosteronin vähäisyytensä ja epämiehekkyytensä vuoksi) naisia mitätöiviksi sioiksi, tai ei sioiksi vaan hiirulaisiksi. Se on ehkä se vielä etovampi mieslaji mihin täällä törmää

Vierailija
26/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 10:49"]

Olen yksi niistä naisista, jotka keskustelevat säännöllisesti yhteiskunnallisissa ketjuissa.

Itse hämmästelen sitä, että miesten ulosanti on täällä todella heikkoa. Te kirjoitatte välillä kuin älyllisesti vajaat henkilöt. En tarkoita pelkkiä kielioppivirheitä vaan jotain sellaista konkreettista viestiä vaikeuttavaa aivovammaisuutta mitä teksteissä näkyy. Syynä saattaa olla liiallinen raivo kirjoitushetkellä, mutta silti...

Toinen miesryhmä ovat kaltaisesi sisäsiististi kirjoittavat neuleliivi-kaljuuntuva  nössykkä-opettaja-mieshenkiset tapaukset, jotka sitten pinnan alta paljastuvat (ilmeisesti oman testosteronin vähäisyytensä ja epämiehekkyytensä vuoksi) naisia mitätöiviksi sioiksi, tai ei sioiksi vaan hiirulaisiksi. Se on ehkä se vielä etovampi mieslaji mihin täällä törmää

[/quote]

Pilkkusääntöjen kertaaminen voisi olla sinulle ihan paikallaan. Lutka.

Vierailija
27/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai ne miehet, joihin tällä palstalla törmää, on luusereita. Ovat tulleet niiden ruumiinosaketjujen takia, ja fiksut miehet eivät jaksaisi kommentoida noihin esineellistäminen markkina-arvokeskusteluihin. Ehkä joku fiksumpi mies löytyy seasta, mutta fiksu mies ei kuvittele sukupuolensa olevan argumentti, joten häntä emme huomaa keskusteluissa, kun hän ei allekirjoita kommenttiaan sanalla 'mies'.

Vierailija
28/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehissä on se ongelma, että he ottavat tämän palstan aivan liian vakavasti. Yksikin pönttö kuvitteli ihan oikeasti, että joku oli harrastanut synnytyksen jälkeen perhehuoneen vessassa seksiä.

Oman tuntuman mukaan palstalla käyvät miehet ovat... noh, jokseenkin yksinkertaisia ja kokemattomia elämästä.

Vierailija
29/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 10:51"]

[/quote]

[/quote]

MOT.

Vierailija
30/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ah, juuri näin :D

Ja kun mies saa narsistisen haavan, se aina paljastaa todellisen karvansa, kuten tässäkin. :D

Joo, sori, suurin osa teistä ei yksinkertaisesti OSAA eikä KELPAA.

Osaan muuten pilkkusäännöt täydellisesti. Mutta vain todellinen dorka pitää niistä  tällaisessa kontekstissa square idiot -henkisesti kiinni.

Vierailija
31/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 01:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 01:07"]

Käy täällä paljon lapsettomiakin.

[/quote]

Ja miehiä.

[/quote]

aprillia!

Vierailija
32/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 10:40"]

Ihanan sovinistista ajatella, että naiset ovat pehmeitä mussukoita, eivät kykeneviä ilkeyteen, huumoriin tai provoihin. Tai olisi kiinnostuneita politiikasta. Tällä palstalla oli minusta vielä paljon särmikkäämpää huumoria ja keskusteluja, ennen kuin julkisuuden kautta tänne eksyi miehiä tissiketjujen perässä. Minusta tällä palstalla näkyy aidoimmillaan naiseuden koko kirjo kuin muualla.

[/quote]

No, sanotaanko näin, että niinhän minäkin miehenä luulin, mutta kun maailma vaan todisti minulle koko aika toisin. Käytän aikaani myös muissa blogeissa. Olen joskus vilkaissut neuleblogeja, koska en vaan ole uskonut, että ne oikeasti ovat supersuosittuja. Juu, ei vetoa minuun niin yhtään. Asia on yhtä neuletta, josta en ole ollenkaan kiinnostunut. Myöskään kukaan mies, jonka tiedän, ei koskaan käy neuleblogeissa. Otetaan sitten esimerkkinä Soininvaaran blogi, jossa itse käyn ja kommentoin joskus. Ylivoimaisesti suurin osa kommentoijista on miehiä: he kertovat sen lähes aina itse, tietty suhteellisen pieni määrä on naisia. Voisin sanoa, että retoriikka paljastaa usein sukupuolen, siksi olen myös mielestäni oikeassa tässä asiassa.

Vierailija
33/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä miehenä pidän totena, että suurin osa palstan kirjoituksista on miehien kirjoittamia. Minusta jotkut yhdentekevät julkkis- ja ihmissuhde tai harrastejutut on pääsääntöisesti naisten kirjoittamia, mutta esimerkiksi tuossa nyt pinnalla olevassa Jösses näitä "vähäosaisia" -ketjussa hyvin suuri osa kirjoittajista on varmasti miehiä (olinhan siellä minäkin). Minusta asiasta todistaa erityisesti se,

[/quote]

[/quote]

Vau! Kerro lisää minusta! Täähän on mielenkiintoista!

Vierailija
34/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus osoittaa sen kuinka huonosti miehet ovat kärryillä siitä, kuinka monikerroksinen naisen sielunmaisema onkaan.

Vierailija
35/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa naisista, kuten minä, ei koskaan ole käynyt lukemassa neuleblogeja. Soininvaaran kirjoituksia olen lukenut usein, kuten varmasti monet naiset. Eivät kaikki miehet ole sohvalla makaavia kaljaa mittavia penkkiurheilijoitakaan, vaikka sellainenkin stereotypia on.

Vierailija
36/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 11:25"]

Suurin osa naisista, kuten minä, ei koskaan ole käynyt lukemassa neuleblogeja. Soininvaaran kirjoituksia olen lukenut usein, kuten varmasti monet naiset. Eivät kaikki miehet ole sohvalla makaavia kaljaa mittavia penkkiurheilijoitakaan, vaikka sellainenkin stereotypia on.

[/quote]

Mutta eikö sinustakin sukupuolijakauma neuleblogeissa ja Soininvaaran blogissa ja näissä ketjuissa täällä mene kuvailemallani tavalla?

Vierailija
37/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen suhteellisuudentajun ja medialukutaidon hankkimista sekä todellisuuden ja palstakirjoitusten ainakin jonkinasteista erottamista toisistaan.

Vierailija
38/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen tarvitse mitään medialukutaitoa jotta ymmärtää että höpötykset ovat höpötyksiä ja elämä on elämää.

Ja mitä viisaampi ihminen kuvittelee olevansa sitä vähemmän oikeasti ketään kiinnostaa hänen viisaat mielipiteensä.

Vierailija
39/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai ne on niin hyvät jutut vai?

Vierailija
40/58 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän "haukunpa kaikki"-provo tääkin ketju ja aloitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi