Lapsesi keskiarvo joulutodistuksessa?
Kommentit (47)
Huomenna vasta todistus. Ap:lle ja hänen lapselle onnittelut, hieno keskiarvo!
Aaargh, kauan näitä samanlaisia "10. todistus tai keskiarvo" viestejä oikein tuleee???
Meillä oli 7,3 ja ollaan ylpeitä lapsestamme! :)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 13:32"]
Aaargh, kauan näitä samanlaisia "10. todistus tai keskiarvo" viestejä oikein tuleee???
[/quote]
Nämä on just näitä "lapsen keski-arvo 9,8, että kun harmittaa ne pari ysiä" - tyyppiä. No nauttikoon ylemmyydentunteestaan. Pieni ilo heille.
t. lapseton, joka ei kyllä ikinä kehtaisi brassailla samallalailla.
8,5 ja 8,2 olen todella iloinen lasten saavutuksista. Pienempi aloitti erityisopetuksessa ja kaikki on purettu ja porskuttaa nyt hyvin:)
Missähän se ap brassaili???? Päinvastoin palstalla saa vain kehua tyyliin:Pekka nosti vitosesta kutoseen, ihanaa ja tällaista yläpeukutetaan. Hyvän oppilaan vanhemmat saavat ja pitääkin olla ylpeitä hienosta torkasta! Suomessa vaan tapa että ei saa hehkuttaa eikä olla ylpeitä lapsistaan, jos nämä ovat menestyneet! Ja hei, katkeruus on aika rumaa. Jos oma lapsesi on huono koulussa, se ei ole ap:n vika. Terv. Ope
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 13:41"]Missähän se ap brassaili???? Päinvastoin palstalla saa vain kehua tyyliin:Pekka nosti vitosesta kutoseen, ihanaa ja tällaista yläpeukutetaan. Hyvän oppilaan vanhemmat saavat ja pitääkin olla ylpeitä hienosta torkasta! Suomessa vaan tapa että ei saa hehkuttaa eikä olla ylpeitä lapsistaan, jos nämä ovat menestyneet! Ja hei, katkeruus on aika rumaa. Jos oma lapsesi on huono koulussa, se ei ole ap:n vika. Terv. Ope
[/quote]
Peesi!!!
Se vaatii ihmiseltä näemmä kohtuuttoman paljon onnitella hyvästä todistuksesta, jos Kylli-Jooseppi toi kotiin paskan todistuksen ;)
8.7. Keväällä keskiarvo oli 8.3 joten oikein hyvin meni :)
Onnea ap:n lapselle hyvästä torkasta. On tehnyt nassikka koulussa muutakin kuin soittanut suutaan :)
Olin käymässä USAssa ja näin yhdessä autossa tarran "tässä ajaa luokkansa kolmanneksi parhaimman oppilaan ylpeä vanhempi". Kun kerroin usalaisille isännilleni, että Suomessa kukaan ei voisi kuvitellakaan panevansa autoonsa sellaista tarraa, nämä eivät ymmärtäneet, miksi ei. Ainoa mahdollinen selitys, minkä he keksivät, oli taikausko (ts. pelätään, että lapsen hyvä koulumenestys ei jatku, jos siitä kertoo julkisesti).Antaa täällä vanhempien olla reilusti ylpeitä lastensa todistuksista! Täällähän se nimenomaan on mahdollista, kun sen voi tehdä nimettömänä.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 14:08"]Olin käymässä USAssa ja näin yhdessä autossa tarran "tässä ajaa luokkansa kolmanneksi parhaimman oppilaan ylpeä vanhempi". Kun kerroin usalaisille isännilleni, että Suomessa kukaan ei voisi kuvitellakaan panevansa autoonsa sellaista tarraa, nämä eivät ymmärtäneet, miksi ei. Ainoa mahdollinen selitys, minkä he keksivät, oli taikausko (ts. pelätään, että lapsen hyvä koulumenestys ei jatku, jos siitä kertoo julkisesti).Antaa täällä vanhempien olla reilusti ylpeitä lastensa todistuksista! Täällähän se nimenomaan on mahdollista, kun sen voi tehdä nimettömänä.
[/quote]
Hyvä kirjoitus :)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 14:08"]Olin käymässä USAssa ja näin yhdessä autossa tarran "tässä ajaa luokkansa kolmanneksi parhaimman oppilaan ylpeä vanhempi". Kun kerroin usalaisille isännilleni, että Suomessa kukaan ei voisi kuvitellakaan panevansa autoonsa sellaista tarraa, nämä eivät ymmärtäneet, miksi ei. Ainoa mahdollinen selitys, minkä he keksivät, oli taikausko (ts. pelätään, että lapsen hyvä koulumenestys ei jatku, jos siitä kertoo julkisesti).Antaa täällä vanhempien olla reilusti ylpeitä lastensa todistuksista! Täällähän se nimenomaan on mahdollista, kun sen voi tehdä nimettömänä.
[/quote]
Hyvä kirjoitus :)
9,46 eli oli hiukan laskenut keväästä (jolloin oli 9,75).
Koulua vaihtanut poika, jonka kevään todistus oli alle kasin. Koulun vaihduttua nousi 9.5!!! Entisessä koulussa oli yksi ope (opetti kaikki aineet) ja nyt uudessa kaikissa aineissa eri. Edellisessä koulussa mm. Kokeista tuli 9.5 tai 10 ja numero todistukseen 8...eli ei tykännyt pojastani. Nyt en saa muuta kuin kehuja pojan käyttäytymisestä! Kannatti vaihtaa!!
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 15:02"]Koulua vaihtanut poika, jonka kevään todistus oli alle kasin. Koulun vaihduttua nousi 9.5!!! Entisessä koulussa oli yksi ope (opetti kaikki aineet) ja nyt uudessa kaikissa aineissa eri. Edellisessä koulussa mm. Kokeista tuli 9.5 tai 10 ja numero todistukseen 8...eli ei tykännyt pojastani. Nyt en saa muuta kuin kehuja pojan käyttäytymisestä! Kannatti vaihtaa!!
[/quote]
Hienoa :)
Yläasteelaiset eivät täällä saa todistuksia. jaksotodistukset tulevat sitten tammikuulla. Tulee huono paperi, on ollut tosi takkuista ja olen varmaan menettänyt monta vuotta läksy- ja koetaistelujen kanssa tuon pojan kanssa.
9,2 esikoisella. Muilla oli kyllä matalammat keskiarvot. Mutta kaikki olivat panostaneet kouluun ja olen tyytyväinen!
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 17:16"]Yläasteelaiset eivät täällä saa todistuksia. jaksotodistukset tulevat sitten tammikuulla. Tulee huono paperi, on ollut tosi takkuista ja olen varmaan menettänyt monta vuotta läksy- ja koetaistelujen kanssa tuon pojan kanssa.
[/quote]
Voi kuinka ikävää. Toivottavasti lukuinto löytyy
Huomenna vasta todistus. Ap:lle ja hänen lapselle onnittelut, hieno keskiarvo!