Hs luokkatesti-sivuilla vähäosaisten naisten sanotaan harrastavan pyöräilyä
Ovatko erilaisissa pyöräily- ja triathlonkilpailuissa käyvät naiset siis vähäosaisia "heikon koulutuksen tai elämäntilanteen vuoksi säännöllisestä työelämästä syrjäytyneitä ihmisiä, joiden rahat riittävät vain aivan välttämättömään"?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:18"]
Juu, siellä ne ressukat kisaa Alexander Stubbin kanssa ja häviää joka kerta.
[/quote]
Kyllä ne kuule Helkamoilla ja Tuntureilla haastaa Stubbia. Et ole itse näköjään käynyt koskaan edes katsomassa?
Motä järkeä tuollaista keksittyä jakoa on tehdä???
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:20"]
Mä taas huomasin, että hyvä tulotaso, koulutustaso, puolison hyvä työpaikka, vanhempien ja ystävien hyvät ammatit jne eivät pelasta: jos olet lähihoitaja olet vähäosainen.
[/quote]
Noiden kuvausten perusteella lähihoitajat ovat leipätyöläisiä tai duunareita. Eli yhden tai kaksi pykälää vähäosaisia korkeammalla.
Heh, erittäin hyvätuloinen, naispuolinen psykologikaverini (tohtorintutkinto psykologiassa + muutama muu tutkinto alalta siihen päälle) pyöräilee myös lähes vuodet ympäriinsä. Ihan heti en vähäosaiseksi häntä laskisi, millään mittarilla.
[/quote]
Kyllä ne kuule Helkamoilla ja Tuntureilla haastaa Stubbia. Et ole itse näköjään käynyt koskaan edes katsomassa?
[/quote]
Asuna tuulipuku Tarjoustalosta ja Nike-lenkkarit Cittarista.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:20"]
Mä taas huomasin, että hyvä tulotaso, koulutustaso, puolison hyvä työpaikka, vanhempien ja ystävien hyvät ammatit jne eivät pelasta: jos olet lähihoitaja olet vähäosainen.
[/quote]
Noiden kuvausten perusteella lähihoitajat ovat leipätyöläisiä tai duunareita. Eli yhden tai kaksi pykälää vähäosaisia korkeammalla.
[/quote]Ei pidä testissä paikkaansa. Sain tuloksen vähäosainen.
Mun tuntemat pyöräilyä harrastavat naiset on kaikki eliittiä. Me vähäosaiset kuljetaan bussilla.
mulla on kahden tonnin pyörä. testin mukaan olen vähäosainen.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:16"]
Ovatko erilaisissa pyöräily- ja triathlonkilpailuissa käyvät naiset siis vähäosaisia "heikon koulutuksen tai elämäntilanteen vuoksi säännöllisestä työelämästä syrjäytyneitä ihmisiä, joiden rahat riittävät vain aivan välttämättömään"?
[/quote]
"Harrastaa pyöräilyä" ei tuossa tarkoita "skabaa triathlonkisoissa" vaan "liikkuu työ- ja muut matkansa pyörällä säästääkseen rahaa". Tietenkin on epätodennäköistä että ne tuhansia euroja kilpapyöräänsä upottavat ovat vähäosaisia, mutta heitä on määrällisesti vähemmän kuin niitä jotka sotkevat välttämättömiä matkoja mummopyörällä koska bussilipun hinta tuntuu kuukausibudjetissa.
Miehet taas useammin repivät jostain rahaa romuautoon tai kävelevät, ja pyöräily, jos sitä harrastetaan, on nimenomaan harrastus eikä pelkkä liikkumismuoto. Harrastuksena (paremmat pelit ja vehkeet, pyörä valittu sopivaksi tiettyyn käyttöön: retkelle, maantieajoon, maastoajoon, kalliimmat pyörät jne) pyöräily indikoi yhteiskuntaluokkaa jossa on varaa harrastaa tai varaa olla tiedostava ja ajaa työmatkaa luonnon nimissä goretexit rahisten, vertaillen eri pyörälamppujen lumeneita ja nastojen määrää renkaissa. Siinä ei bussilipun hinta budjetissa tunnu kun ostetaan hipsterisinkulaa, saati maantiekiituria.
Näin karkeasti yleistäen, ja sehän tuo testi on: yleistys.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:20"]
[/quote]
[/quote]Ei pidä testissä paikkaansa. Sain tuloksen vähäosainen.
[/quote]
Joo ei, jos teet testin koneella, mutta lue nuo linkin kuvaukset!
Käykö syrjäytyneet naiset muka teatterissa? Tuo testi on niin syvältä että huimaa!
"Vähäosaiset naiset pyöräilevät ja käyvät teatterissa". Erikoista, teatterissa käynti on yleensä aika kallista.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:25"]
[/quote]
[/quote]
Asuna tuulipuku Tarjoustalosta ja Nike-lenkkarit Cittarista.
[/quote]
Hei alapeukuttaja, vähän huumorintajua!
[/quote]
Jep, mä olen opiskelija, tulot siis väliaikaisesti pienet. Mutta miehellä taas isot tulot. Silti olen vähäosainen, vaikken sitä kyllä omasta mielestäni ole. Ns. omaa rahaa mulla on toki vähän, mutta saan kaiken mitä tarvitsen eikä tarvi venyttää senttiä.