Ottaako taksit synnyttäjiä kyytiin (kun synnytys käynnissä), ja jos ei ota,
niin voiko soittaa hätäkeskukseen jos lähettäisivät ambulanssin, vaikka henkilöautollakin pääsisi jos sellaisen jostain löytäisi (tyyliin naapuri heittäisi tai itse ajaisi jos auto on kuitenkin pihassa)? Eli siis... No, kaksi kysymystä, 1) ottaako taksit synnyttävää naista kyytiin ja 2) saako ambulanssikyytiä muussa kuin välittömässä vaarassa?
Kommentit (16)
taksia tilatessa on hyvä mainita, että ollaan synnyttämään menossa.
Mutta jos on pikku paikkakunta, niin mitä jos se taksikuski sanoo ettei ota. Tai ei pääse, voihan niinkin olla, voi olla muita tilattuja ajoja. Ei kai silläkään mitään velvollisuutta ole tulla vaikka kuinka asiakas soittelisi että pitäisi päästä.
Taksin siivouksesta tulee sitten kallis lasku, että mitään nesteitä ei sinne kannata valutella.
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 09:32"]
Taksin siivouksesta tulee sitten kallis lasku, että mitään nesteitä ei sinne kannata valutella.
[/quote]
Tällaisissa tapauksissa käsittääkseni vakuutuskorvaa, eiköhän oo rinnastettavissa sairaskohtaukseen.. Eri juttu on sitten juoppojen sotkut..
Mikä vakuutus? Joku oma, vai Kelako? Eikö Kela korvaa sitä taksimatkaakin?
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 09:41"]
[quote author="Vierailija" time="09.11.2013 klo 09:32"]
[/quote]
Tällaisissa tapauksissa käsittääkseni vakuutuskorvaa, eiköhän oo rinnastettavissa sairaskohtaukseen.. Eri juttu on sitten juoppojen sotkut..
[/quote]Millä logiikalla housuunsa kuseva tai penkille oksentava humalainen ei ole sairas, tai sellaiseen rinnastettavissa? Humalatila katsotaan oikeudessakin lieventäväksi seikaksi, sillä ei voi olettaa, että ihmisellä on kännissä kyky toimia täysissä sielun ja ruumiin voimissaan. Toisin sanoen humalainen ei voi käytökselleen mitään eikä siten ole itsestään vastuussa.
Missä tapauksissa humalatila katsotaan lieventäväksi seikaksi?!
Ihan samalla tavalla kun varustauduttiin omalla autolla synnyttämisreissulle lähtöön, voi tehdä taksissakin. Jätesäkki/säkkejä penkille ja pari pyyhettä vielä alle, jos nyt sattuu vedet menemään. Ei sieltä nyt kuitenkaan mitään hyökyaaltoa ole tulossa.
Ei muutakun sinne vaan kyytiin, eikä kannata mitään mainita synnyttämisestä. Jos käykin niin että lapsi syntyy taksiin, mitä sitten. Ei ole sun murheesi jos auto likaantuu, eikä mitää tarvitse maksaa tietenkään. Päinvastoin vaadit muhkeat korvaukset mikäli taksissa ei asianmukaisia välineitä ja kuljettajalla ei ammattitaitoa avustaa synnytyksessä. Näin toimimalla saat muhkeat korvaukset joilla mukavasti elättekin jossain Caribian saarella mukavasti loppuelämän.
Taksi on juuri sopiva yleinen vessa, siinä menee synnytyksetkin samalla.
Hmm... ehkä kannattaisi varata vaikka vaippa himaan? Joo en ole mikään vaippapervo, mutta ei ainakaan vedet sotkisi taksia.
Minä ajelin synnytyksen jo käynnistyttyä taksilla useampaan otteeseen. Vedet lähti ensin, ja piti käydä tarkistuttamassa tilannetta sairaalassa, tultiin takaisin ja sitten vielä oikeasti synnyttämään. Minulla oli vaippoja kotona, joten pistin kaiken varalta yhden sellaisen! Ei sitä vettä ainakaan minulla sitten ihan niin hyökymällä tullut. Eipä nuo kuskit näyttäneet niin kauhistuvan. Vikan taksin kuljettaja herkistyi vaan muistelemaan kun oli vienyt omaa siskoaan synnytykseen.
Mistä se kuski tietää että synnytys on käynnissä? Suurin osa synnytyksistä kuitenkin etenee hitaasti ja rauhallisesti. Eihän nyt kukaan enää ponnistusvaiheessa taksiin änkeä!
Menin taksilla kuopusta synnyttämään ja ihan käynnissä oli, sairaalaan kun tulin niin todettiin että olin monta senttiä auki.
Taksillahan sitä mentiin Kuusamosta Ouluun...
Ottaa, ja ajaa aika lujaa sairaalaan kun pelkää että lapsi syntyy autoon.
Kokemusta on.
Ottaa taksi kyytiin