Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vastustaa facebookia niin hirveästi?

Vierailija
04.01.2014 |

Yhdistyksissä tiedottaminen menee kauhean monitahoiseksi kun 95% haluaa että kaikki on fb:ssa ja 5% ei kirveelläkään voi liittyä ja kaikki pitää tiedottaa myös sähköpostilla. Ja sitten samasta asiasta on monta yhtäaikaista keskustelua ja kaikki ovat sekaisin.

95% kavereista kuulee ja näkee mitä meille kuuluu, 5% valittaa kun mitään ei kuulu. 

Ymmärrän jollain tasolla että joku ei halua kertoa omasta elämästään yhtään mitään kenellekään mutta sitä, että ei voi edes lukea fb:tä en ihan ymmärrä. Kuvien julkaiseminen on ihan ihan oma lukunsa, jollekulle on liikaa jos oman lapsen selkä näkyy ilman että kuvassa on paikkaa tai henkilöiden nimiä, toisilla ei ole mitään tajua että ihan kaikkea ei kannata julkaista. Mutta itse en näe kyllä kaikkea ihan niin vaarallisena kuin jotkut pelkää - en esim. käytä lasteni tai mieheni etunimiä, en laita kuvia jossa näkyisi kasvot suoraan edestä, en laita uimapukuvia enkä kerro että talo on tyhjillään viikon.- eikä ole ollut mitään ongelmia.

Kuinka monelle on tullut haittaa ja harmia fb:sta?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljin tilini, koska kaverien rajaaminen kävi mahdottomaksi. Eniten ärsytti kun osa jengistä arvioi "ystävyyttä" sen mukaan, miten usein painoi likeä ja kommentoi, ei mulla oo aikaa, eikä kiinnostusta seurata kun ihan parin läheisimmän elämää. 

Vierailija
82/84 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen facebookissa, mutta en kyllä käy siellä kuin harvoin, enkä enää jaa mitään. Ennen jaoin kuvia ja päivityksiä, nykyään ärsyttää ja olen poistanut sieltä ne. Mulla on lähteny ärsytys ja inho siitä, kun siellä kyllä kommentoidaan, tykkäillään ja onnitellaan syntymäpäivänä mutta jos kaupassa törmätään niin ei edes tervehditä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 13:41"]

Ja mitähän se ketään amerikkalaista valtakunnan vakoojaa kiinnostaisikaan, jos Leena Rimpiläinen Lappeenrannasta kertoo, että kävi lauantaina sauvakävelemässä ja oli muuten tosi ihana ilma. Ja että nyt kinkku uunissa ja katsokaa näitä kauniita ilotulituskuvia, joita otin vuodenvaihteessa! Jouni-poikakin sai totariin tosi hyvät numerot.

Kauheen salaista tietoa?

[/quote]

Osaatko kuvitella, että sillä Leena Rimpiläisellä ei ole kykyä sellaiseen strategiseen ajatteluun johon pystyy psykopaatti joka aikoo perustaa diktatuurin?

Teidän oikeasti pitäisi tutustua tarkemmin natsi-Saksan, Neuvostoliiton ja Maon Kiinan historiaan ymmärtääksenne riskit. Luuletteko, että joku KGB tai Stasi keräsi ihmisistä tietoja ihan vain huvin vuoksi? Teidän mielikuvituksenne ei oikeasti riitä ymmärtämään miten näitä tietoja voi tulevaisuudessa teitä vastaan.

Vierailija
84/84 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 14:19"]

Siksi että se erakoittaa ja vähentää ihmisten sosiaalista kanssakäymistä.

Facebook ajaa sellaista kulttuuria eteenpäin, jossa ihmisellä on vain paljon pinnallisia suhteita ja nekin koneen ruudun toiselle puolella. Sosiologit kutsuvat näitä suhteita "heikoiksi linkeiksi" (weak links). Ihmiset ajatuuvat Facebookin myötä antamaan aikansa ja ajatuksensa netissä majaileville heikoille linkeille, jotka ovat ns. helppoja "ihmissuhteita", samalla kun vaikeammat, läheiset, antoisammat ja merkityksellisemmät ihmissuhteet oikeassa elämässä jäävät hunningolle tai jopa kokonaan pois.

[/quote]

Hyvin kirjoitettu. Minua ihmetyttää koko Facebook, miksi pitää jakaa tietoa itsestään samalla kertaa kaikille kavereille/ystäville/sukulaisille, se on hirveän pinnallista eikä ollenkaan persoonallista. En ole koskaan edes hetkeäkään harkinnut liittymistä Facebookiin, enkä kadu sitä. Olen aikuinen ihminen ja minusta olisi todella typerää käsitellä toisten aikuisten ihmisten kaveripyyntöjä. 

Hoidan suhteeni sukulaisiini, ystäviini ja kavereihini helposti ilman Facebookiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi