Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kolme lastensuojeluilmoitusta, LAPSI KIIREELLISENÄ SIJJOITETTU???

Vierailija
04.01.2014 |

sosku kävi tarkistamassa kotona tilanteen kahdella kertaa YLLÄTTÄEN eikä syytä ilmoitukseen ole ollut mutta kolmas ilmoitus tuli heti kahden päivän sisällä, ryntäsivät sisälle ja lapsi mukaan KATSOMATTA TILANNETTA.(kyse alkoholista jne)miten tämä on mahdollista!!!

Kommentit (216)

Vierailija
161/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:50"]

Itse toimin läheisessä yhteistyössä lastensuojelun kanssa. Kyllä meille lapsia hoitaville lääkäreille ainakin on selvää että lastensuojelun työntekijöiden taidot, osaaminen, ja asioihin tarttuminen eli työn laatu vaihtelee suurestikin. Virheitä, vääriä tulkintoja, naiviutta ja taitamattomuutta esiintyy kuten kaikissa ammateissa. Lastensuojelussa on myös paljon epäpäteviä työntekijöstä, koska työstä ei vaativuuteen nähden makseta riittävästi. 

Alilyönnit (asioihin ei puututa riittävän voimakkaasti) on lääkärin näkökulmasta yleisempiä kuin ylilyönnit, mutta kumpiakin tapahtuu.

Lastensuojelutyön yksi kirous on se, että onnistumisista ei kirjoiteta lööpeissä eikä vauvapalstalla. Monista onnistumisista ei myöskään koskaan saada tietää, koska ne tarkoittavat joidenkin pahojen tapahtumien estämistä (=sitä että jotain olisi tapahtunut jos niin ja niin ei olisi tehty). T.Lääkäritäti

[/quote]

Juurikin näin. Mutta yritäppä selittää tätä pumpulissa kasvaneelle mammalle, jonka mielestä mitään tämmöistä ei voi tapahtua, koska hän ei ole nähnyt eikä kuullut eikä halua nähdä eikä kuulla.

[/quote]

Provosoit tahallasi ja se ei edesauta asiasi uskottavuutta kenenkään silmissä.

Ilman mollaamista pääsisit ehkä pidemmälle.. mutta kai se niin on, että kun argumentit loppuu niin aletaan tälle linjalle.

[/quote]

Ah, vedettiin vaihteeksi tämä kun argumentit loppuu- kortti pöytään. Ei sinun ole pakko uskoa mitään, mitä et halua.

Vierailija
162/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota VÄLITTÖMÄSTI asianajaja..joudutte muuten niiden hämähäkki verkoon ja lapset EI saada takaisin..Laita myös VÄLITTÖMÄSTI kaveripyyntö täällä facebookissa HOL:in sivulle ja Lastensuojelun Uhrit..

Voimia teille ja kiltti näistä sivuilta saat apu niin jätä se pyyntö..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:44"]

En usko tosiaankaan turhiin huostaanottoihin. Jos perheessä lapset voivat todella pahoin, naapurit valittavat, mä läheisenä valitan, sossut näkevät sen kaaoksen missä asuvat. Käyvät hakemassa lapset yöksi pois kun molemmat vanhemmat ovat jättäneet pienet lapset keskenään lähteäkseen ryyppäämään, mutta palauttavat heidät aamulla. Poliisi vierailee säännöllisesti kämpässä jne. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka paljon. En todellakaan usko, että sossu ottaa huostaan turhasta. Tuonkin perheen kanssa asioi todella usea eri henkilö, joten ei voi vain ajatella, että yksi huono ihminen oli kyseessä.

[/quote]

No sillehän ei kukaan voi, jos et usko. Näistä asioista on puhuttu ihan julkisuudessakin, mutta silmät kiinni ja pumpulia korviin.

[/quote]

Niin, kuten iltalehdessä vai? Kuinkahan paljon siellä suurennellaan otsikoita myynnin edistämiseksi?

Viitsisitkö linkittää näitä tapauksia?

[/quote]

Osaat varmasti itsekin googlettaa, jos asia oikeasti kiinnostaa? Tietoa on saatavilla, senkuin etsimään.

[/quote]

Niin, eli sä et pysty osoittamaan mulle kunnon linkkejä? Jaah.

Googlella löytyy monenmoista blogia. 

[/quote]

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/hukassa-huostassa/

Katsoin aikoinaan myös tuossa jutussa mainitun ylen dokkarin aiheesta. Aika nopealla googlauksella löyty mm. tämä.

[/quote]

Etsin faktatietoa, sinä linkität minulle kirjailijan kirjoituksen suomen kuvalehdestä. Ihan oikeasti, yritystä nyt.

Kirjan promoamista tuo ei suinkaan ole. Lähdekritiikkki..

Vierailija
164/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:13"]

Voiko tämä provoilu jo loppua? Mieletön, epäselväinen aloittajakirjoittaja. Jotain paniikkia lietsomassa vaikka todennäköisesti mitään ei ole tapahtunut, kunhan vain aikaansa tuhlaa ja tekee itsestään tärkeän.

[/quote]

kuinka edes kehtaat!!!!ap

Vierailija
165/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:06"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:50"]

Itse toimin läheisessä yhteistyössä lastensuojelun kanssa. Kyllä meille lapsia hoitaville lääkäreille ainakin on selvää että lastensuojelun työntekijöiden taidot, osaaminen, ja asioihin tarttuminen eli työn laatu vaihtelee suurestikin. Virheitä, vääriä tulkintoja, naiviutta ja taitamattomuutta esiintyy kuten kaikissa ammateissa. Lastensuojelussa on myös paljon epäpäteviä työntekijöstä, koska työstä ei vaativuuteen nähden makseta riittävästi. 

Alilyönnit (asioihin ei puututa riittävän voimakkaasti) on lääkärin näkökulmasta yleisempiä kuin ylilyönnit, mutta kumpiakin tapahtuu.

Lastensuojelutyön yksi kirous on se, että onnistumisista ei kirjoiteta lööpeissä eikä vauvapalstalla. Monista onnistumisista ei myöskään koskaan saada tietää, koska ne tarkoittavat joidenkin pahojen tapahtumien estämistä (=sitä että jotain olisi tapahtunut jos niin ja niin ei olisi tehty). T.Lääkäritäti

[/quote]

Juurikin näin. Mutta yritäppä selittää tätä pumpulissa kasvaneelle mammalle, jonka mielestä mitään tämmöistä ei voi tapahtua, koska hän ei ole nähnyt eikä kuullut eikä halua nähdä eikä kuulla.

[/quote]

Provosoit tahallasi ja se ei edesauta asiasi uskottavuutta kenenkään silmissä.

Ilman mollaamista pääsisit ehkä pidemmälle.. mutta kai se niin on, että kun argumentit loppuu niin aletaan tälle linjalle.

[/quote]

Ah, vedettiin vaihteeksi tämä kun argumentit loppuu- kortti pöytään. Ei sinun ole pakko uskoa mitään, mitä et halua.

[/quote]

Oli vedettävä, kun itse vedät klassiset pumpulit esille. 

Ihan yhtä tyhmää, eikös?

Vierailija
166/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:55"]

Ihan näin ls-asioita työkseni hoitavana ihmisenä voisin tähän juttuun kommentoida:

1. Lapsia ei kiireellisesti sijoiteta kofin ulkopuolelle ellei todeta, että kotona olosuhteet ovat sen verran epävakaat ettei lapsista pystytä huolehtimaan.

2. Pelkän ilmoituksen perusteella ei keneltäkään lapsia viedä! Ilmoitukset tutkitaan esim. kotikäynneillä.

3. Sossu on omalta osaltaan hoitanut vaan työnsä jota tehdään tarkkojen ohjeiden säätelemänä - turha heitä siis syyttää.

4. Jos kyseessä olisi aiheeton sijoitus olisitte todennäköisesti jo aiemmin tänään saaneet kuulla, että lapset palautetaan teille. Ei kunnilla ole varaa tarpeettomasti lapsia laittaa kiireellisesti sijoitettuna päivystäviin koteihin, joita ei yleensä ole muutenkaan tarpeeksi.

5. Kun tuota alkoholia niin kovasti koko ajan nostat esille epäilen ainakin itse, että kodissa on saattanut sossun siellä käydessä olla esillä alkoholia..ja nut vaan ap yrittää vääntää, että ei olla otettu tippaakaan. Noh vaikea sitä omaa rajaa on hahmottaa.

[/quote]

Ei taida mennä jakeluun ettei meillä ole mitään pulloja tms.alkoholia ollut kotona nämä käynnit on TEHTY YLLÄTTÄEN ILMOITTAMATTA,ja siksikin hyvä todettu turhaksi. 

Vierailija
167/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:09"]

En usko tosiaankaan turhiin huostaanottoihin. Jos perheessä lapset voivat todella pahoin, naapurit valittavat, mä läheisenä valitan, sossut näkevät sen kaaoksen missä asuvat. Käyvät hakemassa lapset yöksi pois kun molemmat vanhemmat ovat jättäneet pienet lapset keskenään lähteäkseen ryyppäämään, mutta palauttavat heidät aamulla. Poliisi vierailee säännöllisesti kämpässä jne. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka paljon. En todellakaan usko, että sossu ottaa huostaan turhasta. Tuonkin perheen kanssa asioi todella usea eri henkilö, joten ei voi vain ajatella, että yksi huono ihminen oli kyseessä.

[/quote]

No sillehän ei kukaan voi, jos et usko. Näistä asioista on puhuttu ihan julkisuudessakin, mutta silmät kiinni ja pumpulia korviin.

[/quote]

Niin, kuten iltalehdessä vai? Kuinkahan paljon siellä suurennellaan otsikoita myynnin edistämiseksi?

[/quote]

Osaat varmasti itsekin googlettaa, jos asia oikeasti kiinnostaa? Tietoa on saatavilla, senkuin etsimään.

[/quote]

[/quote]

Katsoin aikoinaan myös tuossa jutussa mainitun ylen dokkarin aiheesta. Aika nopealla googlauksella löyty mm. tämä.

[/quote]

Etsin faktatietoa, sinä linkität minulle kirjailijan kirjoituksen suomen kuvalehdestä. Ihan oikeasti, yritystä nyt.

[/quote]

Pääset klikkailemaan niitä linkkejä sieltä ihan itsekin. Luitko edes koko juttua? Silmät kiinni vain yhä uudestaan, vaikka tietoa annetaan, mutta väärää tietoa, ei ole luotettavaa jne.

Ei tällaista ihmistä saa vakuutettua millään. Sinä olet jo päättänyt, että kaikki mitä minä sanon tai linkkaan, on automaattisesti väärin, puutteellista, vailla rtodellisuuspohjaa, ei uskottavaa. Joku toinen saattaisi jaksaa viettää päivänsä todistelemalla tällaiselle ihmiselle, minä en.

Kuten jo sanoin, sinun ei ole pakko uskoa. Älä missään nimessä usko.

Vierailija
168/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Pääset klikkailemaan niitä linkkejä sieltä ihan itsekin. Luitko edes koko juttua? Silmät kiinni vain yhä uudestaan, vaikka tietoa annetaan, mutta väärää tietoa, ei ole luotettavaa jne.

Ei tällaista ihmistä saa vakuutettua millään. Sinä olet jo päättänyt, että kaikki mitä minä sanon tai linkkaan, on automaattisesti väärin, puutteellista, vailla rtodellisuuspohjaa, ei uskottavaa. Joku toinen saattaisi jaksaa viettää päivänsä todistelemalla tällaiselle ihmiselle, minä en.

Kuten jo sanoin, sinun ei ole pakko uskoa. Älä missään nimessä usko.

[/quote]

Klikkailemaan juttuihin, kuten dokkariin joka on puolueellinen kertoen 2 perheen tarinan aukoilla. 

Siinäpä se kun nämä eivät ole faktatietoa, mutukirjoituksia ainoastaan. 

Vierailija
169/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja silti tehty kiireellinen sijoitus, ja sanottu ja todettu että ilmoitukset ei vastaa MINUN kertomuksia joten lapseni nyt kärsivät.OIKEINKO?????ap

Vierailija
170/216 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 09:11"]

Valitettavasti lapset OTETAAN huostaan liianki hepposin perustein. Itseltäni vietiin 2 vuotias poikani synnytyksen jälkeisen masennuksen vuoksi vasta sen JÄLKEEN kun lääkäri sanoi ettei enään psykiatrian ja lääkityksen tarvetta ole ja muutenkaan ei ole mitään vikaa ettenkö olisi voinut lastani hoitaa. Hän oli ensin 3kk tukisijoituksessa jonka aikana sain asiani kuntoon ja sitten kun palaverissa keskustelimme max kuukauden lisäajasta jotta saisin opiskelut aloitettua niin päätös tuli minulle postitse että aloitetaan huostaanoton järjestelyt ja kutsu kuulumisiin tulee myöhemmin. Eipä siinä enää ollu paljo tehtävissä vaikka lääkärin lausunnot ja kaikki, mutta huoli kun oli niillä niin suuri ni se oli syy huostaanottoon. Enkä vielä tänä päivänäkään vuosi sattuneen jälkeen saa tavata poikaani kuin hyvällä tuurilla 1x/vk/muutaman tunnin. Ja syynä vielä tänä päivänäkin vaikka minulla on jo toinenkin lapsi (2kk) on minun masennukseni joka on "menneen talven lumia"

[/quote]

Onko sulla asianajaja?

Vierailija
171/216 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla oli jonki verran taustatietoo tosta tapauksest http://masik.puheenvuoro.uusisuomi.fi/157731-kuka-suojelisi-lapsia-jarjestelmalta

Vierailija
172/216 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 10:52"]

Tuolla oli jonki verran taustatietoo tosta tapauksest http://masik.puheenvuoro.uusisuomi.fi/157731-kuka-suojelisi-lapsia-jarjestelmalta

[/quote]

Mitä taustatietoa? mutu-tietoa se on. Missään ei lue sitä faktaa. 

Mä olen nähnyt useamman tapauksen jossa lapsia ei vaan viedä kotoa, tiedän jopa työni kautta tapauksen 12  vuotiaasta tytöstä ja tämän sisaruksista. 

Heidän äitinsä sanoo suoraan haluavansa lapsensa pois kotoa, vanhemmat eivät välitä, lapset laahaa kaupungilla eikä heitä hae kukaan kotiin edes pyytäessä. Silti ovat edelleen kotona, vaikka sossu tietää.

Vierailija
173/216 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 16:13"]

http://www.youtube.com/watch?v=5pLzzEebN-U&feature=share  kyllä ne vi tulla ja viedä!

[/quote]

Toi video olisi edes jotenkin myötätuntoa herättävä jos noi lapset hokis jotain muuta kuin "vittusaatanaa".

Vierailija
174/216 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, ketju jatkuu vielä!

Saivartelua, hedelmätöntä väittelyä tapauksista, jotka joko ovat totta tai eivät ole ...

Sossu ei varmaan kaikkien Suomen sijoitus- tai huostaanottotapausten kohdalla toimi tai ole toiminut oikein. Hekin ovat ihmisiä. He eivät voi puhua tapauksista yksityiskohtaisesti, se on lasten ja perheen etu. 

Varmaan häviävän pieni osa sijoitettujen lasten vanhemmista osaa ja uskaltaa olla sitä mieltä, että sijoitus pelasti lapsen ja perheen. Valtaosa on sitä mieltä, että heitä on kohdeltu verisesti väärin, mitään perusteluja ei ollut koskaan, sossut ja ilmon tehneet ovat vain väärässä, kusipäitä ... kaikkea mahdollista huonoa ja pahaa. He itse ovat vailla virhettä. 

Viestit ovat kiihkeitä, niistä puuttuu viitteet ja allekirjoitukset, koko keskustelu on sekava. 

Jos ap on kykeneväinen hän pääsee varmaan selvittämään nopeaa sijoitusta huomenna kun on arki.

Vierailija
175/216 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei sitten ole normaalia, että neuvolassa oikein ihmetellään pieniä alkoholinkäyttö-pisteitä.

Olipa teidän todellisuutenne siellä mikä tahansa, on tuo sinun, äidin, hätäsi positiivinen asia. Olen ollut paljon sijoitettujen lasten ja nuorten kanssa tekemisissä (kasvoin heidän kanssaan vanhempieni kotimuotoisessa perhekodissa) ja joita kuita heistä eivät ole hylänneet ainoastaan omat vanhemmat, vaan joskus jopa koko sukukin. 

Yhtään turhaa sijoitusta en ole nähnyt. Joskus tilanne voi olla myös se, että vanhemmat ovat saaneet asiansa jo raiteilleen, mutta lapsen oireiluun tarvitaan suurempaa apua. Myös ihan tavallisessa perheessä voi vaikkapa teini-ikäisen käytös kotona ja koulussa mennä niin holtittomaksi (jatkuvaa lintsaamista, väkivaltaisuutta, runsasta päihteiden käyttöä, karkailua), etteivät vanhemmat enää pärjää hänen kanssaan.

Vaikka vanhemmat ja lapsi tietäisivät kumpikin, että muualla eläminen on nyt paras ratkaisu, on molemmilla toivottavasti ikävä toisiaan. Ja juuri tuolla ikävällä on valtava merkitys lapselle tai nuorelle. Piittaamattomuus aiheuttaa suurta surua ja vihaa.

Vierailija
176/216 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 10:43"]

Mikä ikä on koulutuksesi ja ammattisi? Käytkö töissä?

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 14:58"]

Kiitos vastauksista. tosiaan ei puhallutettu poliisi mukana mutta poliisi ei puuttunut asiaan millään lailla.Oli virka-apupyyntönä ja hyvin ymmärtäväisiä.

heillä ei ole aikaa vkl ottaa riskiä uusiin ilmoituksiin niin tämä annettiin syynä.

Pyykkiä oli korissa ja astioita pöydällä.

ap

[/quote]

[/quote]

Minkä koulutustason ihmisen mielestä nuo ovat olennaisia kysymyksiä tässä asiassa?

Vierailija
177/216 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo:

"Mikä ikä on koulutuksesi ja ammattisi? Käytkö töissä?"

Jäi lainauksesta pois.

T. 198

Vierailija
178/216 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti lapset OTETAAN huostaan liianki hepposin perustein. Itseltäni vietiin 2 vuotias poikani synnytyksen jälkeisen masennuksen vuoksi vasta sen JÄLKEEN kun lääkäri sanoi ettei enään psykiatrian ja lääkityksen tarvetta ole ja muutenkaan ei ole mitään vikaa ettenkö olisi voinut lastani hoitaa. Hän oli ensin 3kk tukisijoituksessa jonka aikana sain asiani kuntoon ja sitten kun palaverissa keskustelimme max kuukauden lisäajasta jotta saisin opiskelut aloitettua niin päätös tuli minulle postitse että aloitetaan huostaanoton järjestelyt ja kutsu kuulumisiin tulee myöhemmin. Eipä siinä enää ollu paljo tehtävissä vaikka lääkärin lausunnot ja kaikki, mutta huoli kun oli niillä niin suuri ni se oli syy huostaanottoon. Enkä vielä tänä päivänäkään vuosi sattuneen jälkeen saa tavata poikaani kuin hyvällä tuurilla 1x/vk/muutaman tunnin. Ja syynä vielä tänä päivänäkin vaikka minulla on jo toinenkin lapsi (2kk) on minun masennukseni joka on "menneen talven lumia"

[/quote]

Miks kaikki joilta on otettu lapsi "aiheetta" huostaan kirjoittavat samantyyllisesti? Korostaen isoilla kirjaimilla joitakin satunnaisia sanoja?

Vierailija
179/216 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 13:02"]

[/quote]

Miks kaikki joilta on otettu lapsi "aiheetta" huostaan kirjoittavat samantyyllisesti? Korostaen isoilla kirjaimilla joitakin satunnaisia sanoja?

[/quote]

Niinpä. Ja kiroillen, facebookissa elämänkoulua mainostaen..

Vierailija
180/216 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 13:02"]

[/quote]

[/quote]

Niinpä. Ja kiroillen, facebookissa elämänkoulua mainostaen..

[/quote]

Ei ollut mitään syytä ja kuitenkin sinun piti saada asiasi kuntoon? Jotakin tässäkin jää kertomatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan