Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kolme lastensuojeluilmoitusta, LAPSI KIIREELLISENÄ SIJJOITETTU???

Vierailija
04.01.2014 |

sosku kävi tarkistamassa kotona tilanteen kahdella kertaa YLLÄTTÄEN eikä syytä ilmoitukseen ole ollut mutta kolmas ilmoitus tuli heti kahden päivän sisällä, ryntäsivät sisälle ja lapsi mukaan KATSOMATTA TILANNETTA.(kyse alkoholista jne)miten tämä on mahdollista!!!

Kommentit (216)

Vierailija
141/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kertaakaan kuullut, että sossu ottaisi huostaan turhaan. Itse katselin pitkän aikaa erittäin läheltä yhden perheen toilailua. Tein heistä ilmoituksenkin, mutta mitään apua siitä ei ollut. Sitten vuosien jälkeen tapahtui jotain (en tiedä mitä, täytyi olla joku tosi paha juttu, kun mun ilmoituksista ei välitetty) ja yksi perheen lapsista huostaanotettiin. Lapsi pääsi hyvään perheeseen, mutta palautettiin vuoden jälkeen. Sama meno jatkui, sossu ei tehnyt mitään. Lapset oireilevat koulua myöten, mutta sossu ei välitä.

Mä en siis usko, että sossu on tehnyt 2 käyntiä ja todennyt olot hyväksi ja kolmannella hyökkää ja kaappaa lapsen. Ap ei vain kerro koko totuutta. Ehkä hän ei itsekään näe sitä ja kuvittelee olevansa maailman paras äiti.

Vierailija
142/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:20"]

Epätodenmukaisia kirjauksia, pelkkien negatiivisten asioiden huomioon ottamista, "huolimielipuolisuutta", päänaukomista, oikeuksien polkemista, valehtelua, oikeudessa valehtelua jne...

Saisikin nähdä että joutuisivat sossut vastuuseen tuollaisesta toiminnasta. 

Ja ei ole kyseessä pelkästään vanhempien oikeuksien polkeminen, vaan myös lasten ja sijaisperheenkin.

Valittamisen tie on pitkä. Ei mitään takeita siitä että sossujen toimet tutkittaisiin kunnolla ja että niihin puututaisiin muutenkin kuin huomautuksella. Eipä se kuotenkaan hirveästi lohduta kun aikaa menee jopa vuosiakin ennen kuin oikeus tapahtuu jos edes tapahtuu...

Ja mitä kusipäiset sossut kertoisivat jos ei olisikaan mitään vaitiolovelvollisuutta?

Tuskin totuutta kuitenkaan jos valehtelevat jo muutenkin perheen asioista ja siitä kuinka ovat työssään toimineet.

Mutta saa sitä vapaasti kuvitella mitä tahtoo. Toivottavasti ei kurja todellisuus osu näiden epäilijöiden kohdalle tai edes heidän läheisien kohdalle.

Yhdellekään lapselle ei ikinä saisi käydä niin että tulee huostaanotetuksi siksi ettei sosiaalivirastossa noudateta lakia.

[/quote]

Mä en niele tälläisenään, enemmänkin on sossuja jotka tekevät virheitä toiseen suuntaan. Kuten Eerikan tapaus. 

[/quote]

Totta tuokin, että enemmän tehdään virheitä siihen toiseen suuntaan, ei oteta lapsen todellista hätää todesta. Mutta yhtä vahingollista se lapselle on, jos lapsi otetaan huostaan vuosikausiksi, ei anneta tavata perhettä, vieraannutetaan ja pompotellaan laitoksesta toiseen. Ja vuosien päästä oikeuden kautta tulee päätös, että huostaanotto oli täysin aiheeton. Lapsi elänyt ihan karmeissa olosuhteissa vain siksi, ettei sossu viitsinyt toimia lain mukaan ja olla käyttämättä mielivaltaisesti valtaansa. Joillekin se valta nousee päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 15:57"]

Kylläpä on naiivia porukkaa liikenteessä :). Että sossut noudattavat aina lakia ja kaikki huostaanotot ovat täysin laillisia ja perusteltuja ja moraalisia? Miksi niitä sitten puretaan korkeimmassa oikeudessa käsin? Ihan oikeasti, nyt kannattaa muutaman mamman ottaa ne vaaleanpunaiset lasit silmiltä ja tajuta, että sossuissa on paljon huonoja, virkaintoisia ihmisiä, jotka tekevät todella pahoja virheitä työssään. Laittomia huostaanottoja on, Suomesta löytyy tapauksia, joissa lapset on viety täysin hyvistä perheistä, koska joku on tehnyt kiusallaan ilmoituksia perheestä. Näitä tapauksia puidaan toisinaan julkisestikin, yleensä kyllä pyritään pitämään piilossa julkisuudesta, koska onhan se noloa, että näin vakavassa asiassa tehdään niin törkeitä virkavirheitä.

Sossutkin ovat ihmisiä ja heissä on niitä ammattitaidottomia, huonoja työntekijöitä ihan samalla tavalla kuin esim. lääkäreissä. Siinäkin on ammatti, jossa ei olisi varaa virheisiin, mutta niin niitä vain tapahtuu. Ota ap yhteys asianajajaan, jos syytä ei kiireelliselle huostaanotolle ole ollut, niin eikun oikeuteen. Yleensä kiireellisille huostaanotoille on syynsä, mutta toisinaan käy niin, ettei laillista syytä ole ja sossu on tehnyt virheen. 

Harmittavaa kyllä, jos ihmiset luottavat täysin sokeasti esim. lastensuojeluviranomaisiin, ettei siellä voisi muka olla mätämunia joukossa, koska ne perheet, joissa sossu on käyttänyt mielivaltaisesti ja laittomasti valtaa, leimataan sitten loppuiäksi. Vaikka olisi korkeimman oikeusasteen päätös sossun toimien laittomuudesta.

[/quote]

Marginaalitapauksia. Jokaisella alalla on omat mädät munansa, mutteivat toimi siellä virheen jälkeen kauaa. 

Samalla tavalla et varmaan voisi luottaa poliisiikaan kun niistä muutama on tehnyt rikoksia?

Sossuilla kun on vaitiolovelvollisuus, he eivät voi kertoa sitä oikeaa puolta tapauksista jotka ulvovat julkisuudessa huostaanoton valheellisuudesta. 

Olen jonkunverran nähnyt näitä huostaanottojen prosesseja eikä todellakaan yhtäkään ole tehty yhtään liian aikaisin. 

Eivät he voi mielivaltaisesti lasta edes huostaanottaa, oma prosessinsa siinäkin on. 

[/quote]

Marginaalitapauksia, mutta niitäkin tapahtuu. Täällä sen sijaan ihmiset pistävät silmät kiinni ja korvat lukkoon ja väittävät, ettei tapahdu. Tottakai luotan poliisiin, vaikka eräässä tapauksessa (jonka tunnen itse) poliisi omalla toiminnallaan sai sairaan ihmiset sairaalaan, kun riepotteli selkäsairasta ihmistä mennen tullen, koska henkilö käyttäytyi "epäilyttävästi" kipulääkkeidensä takia. Vanhempi naisihminen, todella hauras ja harmiton. Mutta näitäkin tapahtuu. Samoin perusteettomia huostaanottoja. 

Ap:n tapauksesta emme todellakaan voi tietää, mistä on kyse, joten ap:n kannattaa ottaa yhteyttä asianajajaan. Viimeistään oikeudessa ne totuudet tulevat ilmi.

[/quote]

Niinpä, mutta kun se on sana sanaa vastaan.

Ei kukaan voi sokeasti myöskään uskoa että aplta on täysin ilman mitään syytä kiireellisesti huostaanotettu lapsi.

[/quote]

En minä sokeasti uskokaan, mutta te uskotte. Sokeasti, että sossu on aina hyvä, huostaanotot aina aiheellisia, perheessä on aina pakko olla jotain pahasti vialla. Sossu ei ikinä valehtele, ei vääristele totuutta, keksi asioita päästään jne. Olen omin silmin nähnyt tapauksen, jossa vääristeltiin totuutta niin paljon, etten tiennyt, luenko satukirjaa vai mitä tässä tapahtuu (ei omasta perheestä kyse, mutta olin mukana prosessissa). Yllättäen kun työntekijä vaihtui, jäi sadut sinne minne ne kuuluikin, romukoppaan.

[/quote]

"te uskotte" Ai, missähän minä niin sanoin?

Muistathan keskustelevasi useamman ihmisen kanssa?

Vierailija
144/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:34"]

Totta tuokin, että enemmän tehdään virheitä siihen toiseen suuntaan, ei oteta lapsen todellista hätää todesta. Mutta yhtä vahingollista se lapselle on, jos lapsi otetaan huostaan vuosikausiksi, ei anneta tavata perhettä, vieraannutetaan ja pompotellaan laitoksesta toiseen. Ja vuosien päästä oikeuden kautta tulee päätös, että huostaanotto oli täysin aiheeton. Lapsi elänyt ihan karmeissa olosuhteissa vain siksi, ettei sossu viitsinyt toimia lain mukaan ja olla käyttämättä mielivaltaisesti valtaansa. Joillekin se valta nousee päähän.

[/quote]

Epäilen vahvasti noita karmeita olosuhteita kuitenkin.. Myös toisaalta, näitä ei voi verrata. Eerikan tapauksessa tyttö menetti henkensä.

Vierailija
145/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:31"]

Mä en ole kertaakaan kuullut, että sossu ottaisi huostaan turhaan. Itse katselin pitkän aikaa erittäin läheltä yhden perheen toilailua. Tein heistä ilmoituksenkin, mutta mitään apua siitä ei ollut. Sitten vuosien jälkeen tapahtui jotain (en tiedä mitä, täytyi olla joku tosi paha juttu, kun mun ilmoituksista ei välitetty) ja yksi perheen lapsista huostaanotettiin. Lapsi pääsi hyvään perheeseen, mutta palautettiin vuoden jälkeen. Sama meno jatkui, sossu ei tehnyt mitään. Lapset oireilevat koulua myöten, mutta sossu ei välitä.

Mä en siis usko, että sossu on tehnyt 2 käyntiä ja todennyt olot hyväksi ja kolmannella hyökkää ja kaappaa lapsen. Ap ei vain kerro koko totuutta. Ehkä hän ei itsekään näe sitä ja kuvittelee olevansa maailman paras äiti.

[/quote]

Ja koska sinä et ole kuullut, että sellaista ei voisi tapahtua, sellaista ei tapahdu, niinkö? Enkä puhu ap:n tapauksesta, minä tiedän siitä ihan yhtä vähän mitä muutkin eli en juuri mitään, joten en voi ottaa kantaa puolesta enkä vastaan. Yritän vain herätellä teitä herkkäuskoisia, pumpulissa kasvaneita, että oikeasti sossun puolestakin tapahtuu ihan törkeitä asioita.

Vierailija
146/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:37"]

[/quote]

Epäilen vahvasti noita karmeita olosuhteita kuitenkin.. Myös toisaalta, näitä ei voi verrata. Eerikan tapauksessa tyttö menetti henkensä.

[/quote]

Kuten itsekin sanoit, nuita ei voi verrata. Kyllä se lapselle on karmeaa, jos revitään pois ydinperheestä törkeän virkavirheen takia, etäännytetään ja pallotellaan paikasta toiseen.

Vierailija
147/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tosiaankaan turhiin huostaanottoihin. Jos perheessä lapset voivat todella pahoin, naapurit valittavat, mä läheisenä valitan, sossut näkevät sen kaaoksen missä asuvat. Käyvät hakemassa lapset yöksi pois kun molemmat vanhemmat ovat jättäneet pienet lapset keskenään lähteäkseen ryyppäämään, mutta palauttavat heidät aamulla. Poliisi vierailee säännöllisesti kämpässä jne. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka paljon. En todellakaan usko, että sossu ottaa huostaan turhasta. Tuonkin perheen kanssa asioi todella usea eri henkilö, joten ei voi vain ajatella, että yksi huono ihminen oli kyseessä.

Vierailija
148/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 14:45"][quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 12:41"]

No huhhuijaa taas, ei mitään ongelmia ja sos-lapsikylään puoleksi vuodeksi. Miten te ette kertakaikkiaan ymmärrä että teille ei kerrota kaikkea. Minun lähisukulaiseni käyttää paljon alkoholia ja hänen teininsä meni äidin mukaan lastenkotiin asumaan kun luuli että siellä on kivempaa ja saa tehdä mitä haluaa. Ja että se oli vähän kuin opetus siitä että kyllä muuallakin pitää tehdä kotitöitä. Aikuistuneen teinin tarina olikin sitten aivan toinen. Jokainen kaunistelee tekojaan, varsinkin jos kyseessä on oman lapsen huonosti kohtelu.

[/quote]

Minä olen se joka kerroin sos-lapsikylästä ja ymmärrän varsin hyvin että minä en tiedä kaikkea. En edes tahdo tietää. Mutta perusteella että lapset voi ottaa täysin päivässä huostaan. Ilmeisesti kuitenkin tilanne ei ole ollut niin paha etteikä perhettä olisi voitu palauttaa takaisin omilleen asumaan, eli kyllä lapsen tarinoista suurinosa on ollut liioittelua. Tiedän että lapsi käy lastenpsykiatrilla. Ja tiedän että hän on ollut syntymästään asti kroonisesti sairas, millä on osansa tähän asiaan.

[/quote]

Lapsia ei oteta huostaan kiireellisesti. Tuossa kertomassai ilmeisesti ei ole ollut ollenkaan kyse huostaanotosta, vaan avohuollon tukena annettavasta perhekuntoutuksesta, koska koko perhe on ollut samassa paikassa.

[/quote]

Lapsia ei oteta huostoon kiiresti? Jaa mitenkä niin ei oteta? Tottakai lapset viedään pois kotoa jos siellä ei kaikki ole hyvin -siis vanhempi voi huonosti eikä lapsia voida vaikkapa asiallisesti hoitaa kotona ja vanhemmista toinen ei sitä tekisi. Silloin lapset otetaan heti huostaan.

Ja tälläisiä tapauksia tiedän muutaman. Lapset palautuneet molemmissa tapauksissa kotiin. Toisessa ajan kanssa ja toisessa muutamassa viikossa kun tilanne muuttui.

[/quote]

Lapset voidaan sijoittaa kiireellisesti, mutta ei huostaanottaa.

Vierailija
149/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:39"]

[/quote]

[/quote]

Kuten itsekin sanoit, nuita ei voi verrata. Kyllä se lapselle on karmeaa, jos revitään pois ydinperheestä törkeän virkavirheen takia, etäännytetään ja pallotellaan paikasta toiseen.

[/quote]

Voiko taas sitten sossu jättää vakavan epäilyn takia toimimatta? Entä jos asia olisikin toisin?

Vierailija
150/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:44"]

En usko tosiaankaan turhiin huostaanottoihin. Jos perheessä lapset voivat todella pahoin, naapurit valittavat, mä läheisenä valitan, sossut näkevät sen kaaoksen missä asuvat. Käyvät hakemassa lapset yöksi pois kun molemmat vanhemmat ovat jättäneet pienet lapset keskenään lähteäkseen ryyppäämään, mutta palauttavat heidät aamulla. Poliisi vierailee säännöllisesti kämpässä jne. Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka paljon. En todellakaan usko, että sossu ottaa huostaan turhasta. Tuonkin perheen kanssa asioi todella usea eri henkilö, joten ei voi vain ajatella, että yksi huono ihminen oli kyseessä.

[/quote]

No sillehän ei kukaan voi, jos et usko. Näistä asioista on puhuttu ihan julkisuudessakin, mutta silmät kiinni ja pumpulia korviin.

Vierailija
151/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin läheisessä yhteistyössä lastensuojelun kanssa. Kyllä meille lapsia hoitaville lääkäreille ainakin on selvää että lastensuojelun työntekijöiden taidot, osaaminen, ja asioihin tarttuminen eli työn laatu vaihtelee suurestikin. Virheitä, vääriä tulkintoja, naiviutta ja taitamattomuutta esiintyy kuten kaikissa ammateissa. Lastensuojelussa on myös paljon epäpäteviä työntekijöstä, koska työstä ei vaativuuteen nähden makseta riittävästi. 

Alilyönnit (asioihin ei puututa riittävän voimakkaasti) on lääkärin näkökulmasta yleisempiä kuin ylilyönnit, mutta kumpiakin tapahtuu.

Lastensuojelutyön yksi kirous on se, että onnistumisista ei kirjoiteta lööpeissä eikä vauvapalstalla. Monista onnistumisista ei myöskään koskaan saada tietää, koska ne tarkoittavat joidenkin pahojen tapahtumien estämistä (=sitä että jotain olisi tapahtunut jos niin ja niin ei olisi tehty). T.Lääkäritäti

Vierailija
152/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:39"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Voiko taas sitten sossu jättää vakavan epäilyn takia toimimatta? Entä jos asia olisikin toisin?

[/quote]

Ne tapaukset ovat kyllä olleet sellaisia, että ihan oikeudessa on todettu, ettei todellista huolta ole missään vaiheessa ollut. Sossussakin on ihan oikeasti häiriintyneitä ihmisiä töissä.

Vierailija
153/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No sillehän ei kukaan voi, jos et usko. Näistä asioista on puhuttu ihan julkisuudessakin, mutta silmät kiinni ja pumpulia korviin.

[/quote]

Niin, kuten iltalehdessä vai? Kuinkahan paljon siellä suurennellaan otsikoita myynnin edistämiseksi?

Viitsisitkö linkittää näitä tapauksia?

Vierailija
154/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:50"]

Itse toimin läheisessä yhteistyössä lastensuojelun kanssa. Kyllä meille lapsia hoitaville lääkäreille ainakin on selvää että lastensuojelun työntekijöiden taidot, osaaminen, ja asioihin tarttuminen eli työn laatu vaihtelee suurestikin. Virheitä, vääriä tulkintoja, naiviutta ja taitamattomuutta esiintyy kuten kaikissa ammateissa. Lastensuojelussa on myös paljon epäpäteviä työntekijöstä, koska työstä ei vaativuuteen nähden makseta riittävästi. 

Alilyönnit (asioihin ei puututa riittävän voimakkaasti) on lääkärin näkökulmasta yleisempiä kuin ylilyönnit, mutta kumpiakin tapahtuu.

Lastensuojelutyön yksi kirous on se, että onnistumisista ei kirjoiteta lööpeissä eikä vauvapalstalla. Monista onnistumisista ei myöskään koskaan saada tietää, koska ne tarkoittavat joidenkin pahojen tapahtumien estämistä (=sitä että jotain olisi tapahtunut jos niin ja niin ei olisi tehty). T.Lääkäritäti

[/quote]

Juurikin näin. Mutta yritäppä selittää tätä pumpulissa kasvaneelle mammalle, jonka mielestä mitään tämmöistä ei voi tapahtua, koska hän ei ole nähnyt eikä kuullut eikä halua nähdä eikä kuulla.

Vierailija
155/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:51"]

[/quote]

[/quote]

Niin, kuten iltalehdessä vai? Kuinkahan paljon siellä suurennellaan otsikoita myynnin edistämiseksi?

[/quote]

Osaat varmasti itsekin googlettaa, jos asia oikeasti kiinnostaa? Tietoa on saatavilla, senkuin etsimään.

Vierailija
156/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin ls-asioita työkseni hoitavana ihmisenä voisin tähän juttuun kommentoida:

1. Lapsia ei kiireellisesti sijoiteta kofin ulkopuolelle ellei todeta, että kotona olosuhteet ovat sen verran epävakaat ettei lapsista pystytä huolehtimaan.

2. Pelkän ilmoituksen perusteella ei keneltäkään lapsia viedä! Ilmoitukset tutkitaan esim. kotikäynneillä.

3. Sossu on omalta osaltaan hoitanut vaan työnsä jota tehdään tarkkojen ohjeiden säätelemänä - turha heitä siis syyttää.

4. Jos kyseessä olisi aiheeton sijoitus olisitte todennäköisesti jo aiemmin tänään saaneet kuulla, että lapset palautetaan teille. Ei kunnilla ole varaa tarpeettomasti lapsia laittaa kiireellisesti sijoitettuna päivystäviin koteihin, joita ei yleensä ole muutenkaan tarpeeksi.

5. Kun tuota alkoholia niin kovasti koko ajan nostat esille epäilen ainakin itse, että kodissa on saattanut sossun siellä käydessä olla esillä alkoholia..ja nut vaan ap yrittää vääntää, että ei olla otettu tippaakaan. Noh vaikea sitä omaa rajaa on hahmottaa.

Vierailija
157/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, kuten se, että joku lapsi on huostanotettu väärin tehnyt makaronilaatikon takia. Sitäkän ei uskonut kukaan muu kuin sellainen, jolta on joskus huostaanotettu lapsi "väärin perustein".

Julkisuudessa nimenomaanhan kerrotaan aina totuus. Jotenkin kummallisesti unohdetaan kuitenkin mainita lapsen vakavasta kallonmurtumasta.

Vierailija
158/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Osaat varmasti itsekin googlettaa, jos asia oikeasti kiinnostaa? Tietoa on saatavilla, senkuin etsimään.

[/quote]

Niin, eli sä et pysty osoittamaan mulle kunnon linkkejä? Jaah.

Googlella löytyy monenmoista blogia. 

Vierailija
159/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:50"]

[/quote]

Juurikin näin. Mutta yritäppä selittää tätä pumpulissa kasvaneelle mammalle, jonka mielestä mitään tämmöistä ei voi tapahtua, koska hän ei ole nähnyt eikä kuullut eikä halua nähdä eikä kuulla.

[/quote]

Provosoit tahallasi ja se ei edesauta asiasi uskottavuutta kenenkään silmissä.

Ilman mollaamista pääsisit ehkä pidemmälle.. mutta kai se niin on, että kun argumentit loppuu niin aletaan tälle linjalle.

Vierailija
160/216 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:01"]

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 16:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin, eli sä et pysty osoittamaan mulle kunnon linkkejä? Jaah.

Googlella löytyy monenmoista blogia. 

[/quote]

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/hukassa-huostassa/

Katsoin aikoinaan myös tuossa jutussa mainitun ylen dokkarin aiheesta. Aika nopealla googlauksella löyty mm. tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi