Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi maskeja käyttävät kyttää muiden maskinkäyttöä? On jokaisen oma asia käyttääkö maskia

Vierailija
11.10.2020 |

Kyttäävät sitä, että käyttääkö joku maskia. Käyttääko sitä oikein. Puhdistaako kätensä käsienputsauspaikoilla esim. kauppoihin mennessään ja tullessaan.

Arvostellaan kaikkia mahdollista asiaan liittyvää.

Toivoisin suvaitsevuutta. Varsinkin kun maskien käytön hyöty on kyseenalainen, kuten hallituksen keväinen selvitys osoitti.

Kommentit (256)

Vierailija
21/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi minunkin tapauksessani, minä en levitä koronaa. Voin ainostaan saada sen harvoilla kauppareissuilla.

Sekin on silmiin pistävää, että maskia käyttävät kertovat kaikkea, että mitä tekevät, ja minne menevät maskiensa suojissa. He ovat paljon suurempi riski koronan leviämisen kannalta, kuin maskiton joka minimoi liikkumisensa.

ap

Vierailija
22/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kahta sorttia:

1) Niitä, jotka pyrkivät kaikkien yhteiseen hyvään, ovat huomaavaisia muita kohtaan: käyttävät maskia pysäyttääkseen epidemian. Tällaisten ihmisten suurin huolenaihe on, että eivät tartuttaisi tietämättään tautia eteenpäin (oireettomana)

2) Niitä, jotka tuijottavat omaan napaansa ja keskittyvät omaan akuuttiin mielihyvään: eivät käytä maskia, koska "se ei suojaa minua", "se tuntuu tukalalta", "jos saan koronan, en kuitenkaan kuole siihen". Tällaisen ihmisen pääkoppaan ei vaan mahdu ajatus siitä, että voisi tehdä asioita muiden hyväksi.

Varmasti psykologian asiantuntijat tietäisivät, mikä aiheuttaa sen kumpaan leiriin henkilö päätyy. Empatia? Empatian puute? Koulutus tai sen puute?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskia käytetään muiden kanssaihmisten suojaamiseksi ja pandemian leviämisen estämiseksi. Jos et käytä maskia olet itsekäs etkä välitä mistään mitään. Nyt ei ole aika kapinoida tämän asian kanssa jos halutaan joskus palata normaaliin päiväjärjestykseen.

On iso osa ihmisiä, jotka eivät voi käyttää maskia terveyssyistä!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
24/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskissa on kuuma ja hengitys vaikeaa. En käytä.

Siihen tottuu, senkin uliseva pullamössö.

Ekalla kerralla hikoilin, melkein lensi laatta pahoinvoinnista ja pää oli kipeä.

Seuraavilla viidellä kerralla aika karseeta.

Mutta eilen pidin 5 tuntia ilman ongelmaa.

Ei kiinnosta tarpeeksi. Jatka sinä vaan maskisi kanssa.

Toivottavasti nautit siitä, että Suomassa menetetään työpaikkoja ja osa päätyy sairaalaan tän takia. Kiva, että ei kiinnosta muu kuin oma napa.

Vierailija
25/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista sinä ulisija kuule pitkät. Kaikki eivät voi käyttää maskia terveyssyistä, ymmärrätkö sen pullamössö? Maskin pito voi olla joillekin kirjaimellisesti kidutusta josta henki lähtisi, joten turha jeesustella ja arvostella kadulla kulkevia ihmisiä, kun et heitä tunne etkä tiedä heidän terveyshuoliaan. Pitäkööt he maskia ja oksennelkoot ja kärsikööt päänsäryistä, joilla siihen on varaa. Muiden ei tarvitse kantaa maskittomuudesta syyllisyyttä, jos eivät voi asialle mitään. -eri

Ai onko 40 % niin sairaita että ei vaan pysty käyttämään maskia? Sitten on suurempia huolia kuin korona.

Vierailija
26/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi minunkin tapauksessani, minä en levitä koronaa. Voin ainostaan saada sen harvoilla kauppareissuilla.

Sekin on silmiin pistävää, että maskia käyttävät kertovat kaikkea, että mitä tekevät, ja minne menevät maskiensa suojissa. He ovat paljon suurempi riski koronan leviämisen kannalta, kuin maskiton joka minimoi liikkumisensa.

ap

Perustuuko väitteesi tutkimustietoon? Ainakin siinä on yksi epäloogisuus: "Voin ainoastaan saada sen harvoilla kauppareissuillani" ja "Minä en levitä koronaa".

Jos saat taudin kauppareissullasi, seuraavalla kauppareissulla olet tartuttava vaikket oireilisi, joten silloin levität koronaa, jos et käytä maskia.

Vierailija
27/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ne voisi pysyä poissa muiden iholta ja yskimästä muiden päälle!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
28/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

maskista kieltäytyjien muilutus

Vierailija
29/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekalla kerralla hikoilin, melkein lensi laatta pahoinvoinnista ja pää oli kipeä.

Haista sinä ulisija kuule pitkät. Kaikki eivät voi käyttää maskia terveyssyistä, ymmärrätkö sen pullamössö? Maskin pito voi olla joillekin kirjaimellisesti kidutusta josta henki lähtisi, joten turha jeesustella ja arvostella kadulla kulkevia ihmisiä, kun et heitä tunne etkä tiedä heidän terveyshuoliaan. Pitäkööt he maskia ja oksennelkoot ja kärsikööt päänsäryistä, joilla siihen on varaa. Muiden ei tarvitse kantaa maskittomuudesta syyllisyyttä, jos eivät voi asialle mitään. -eri

Lässyn lässyn. Tekosyy.

Siihen maskiin tottuu iso osa, jos vaan viittii panostaa.

Suurimmalla osalla maskittomista ei ole mitään terveyssyitä syynä, joten turhaan hiillostut.

Tuntu se mullekin kidutukselta ekat 10 kertaa, mutta olen aikuinen enkä uliseva keski-ikäinen pullamössö pelle.

Vierailija
30/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jännä, kun metrossakin juuri jollain 40-50 prosentilla on "terveysongelmia", joten maski jäänyt pois.

Eiköhän ole selvää, että terveysongelmaiset on paljon pienempi joukko.

Vierailija
31/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko te minä-en-maskia-turvalleni-laita henkilöt kertoa mikä siinä maskissa on se juttu miksi sitä ei voi naamalleen tunkea vähäksi aikaa.

En ole näistä palsta kymmenistä keskusteluista vielä sitä löytänyt.

Jätetään pois keuhko ym.sairaudet , salaliitot ja "valtion pitää se mulle postilaatikkoon toimittaa".

Voit myös kertoa käytätkö turvavyötä ja onko sinulla kotivakuutus.

Sinäkin siis edelleen kuvittelet, että maski suojaa sinua itseäsi. Eikö ole vieläkään tullut selväksi, että maski suojaa sinua tartuttamasta! Turvavyö suojaa sinua itseäsi, samoin kotivakuutus korvaa (jos korvaa) sinulle aiheutuneet vahingot. 

Vierailija
32/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...kaikki eivät totu, t. Maskin ja visiirin kanssa kamppaileva migreeni/astmaatikko kaupantäti. (Meillä ei saa tulla töihin ellei käytä visiiriä tai maskia)

Vierailija
33/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskia käytetään muiden kanssaihmisten suojaamiseksi ja pandemian leviämisen estämiseksi. Jos et käytä maskia olet itsekäs etkä välitä mistään mitään. Nyt ei ole aika kapinoida tämän asian kanssa jos halutaan joskus palata normaaliin päiväjärjestykseen.

Mikä terveydellinen este se tarkalleen ottaen on? Itse astmaatikkona pystyn hyvin käyttämään maskia ilman mitään ongelmia. Saa olla kyllä todella sairas jos ei maskia pysty käyttämään. En tiedä ainuttakaan ja epäilen josko sellaisia on edes olemassa muulla kuin terhokodissa.

Vierailija
34/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Minä käytän maskia kaupoissa ja julkisissa paikoissa. Käyn niissä vain harvoin. Molempi parempi, vai mitä?

Vierailija
35/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Maskin käyttäjähän suojaa muita itseltään. Hänellä on siihen syy. Se toinen on terve. En minä ainakaan koronassa julkisiin tiloihin lähtisi. Silloin kun sen sairastin niin olin niin henkihieverissä, että hyvä kun vessaan jaksoi ja jotain yrittää syödä väkisin että saisi energiaa vastustaa tautia. Ei siinä mitään shoppailemaan lähdetty. Hyvä kun pysyi edes tajuissaan kun hetken oli pystyssä.

Ootteko oikeesti noin tyhmiä? Avaa joskus vaikka Ylen tai Hesarin sivut tän vauvapalstan sijasta.

Osa saa koronan OIREETTOMANA ja sitä voi levittää ENNEN KUIN OIREET ALKAA.

Ei missään nimessä tilanne ole ollut se, että koronaposit pörrää tuolla levittämässä.

Niin minäkin sen sain oireettomalta. Eikä yskäissyt kertaakaan. Ihan pinnalta siirsin sen suuhuni kun laitoin huulirasvaa koskettuani samoihin ovenkahvoihin. Muistan sen hetkenkin kun levitin rasvaa huuliini ja mietin, että jos tuolla kiinalaisella oli korona niin minä olen juuri nyt idiootti. Ja olin. Oireeton ei yski. Maski ei estä oireetonta tartuttamasta. Peskää käsiänne.

Vierailija
36/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Perustuuko väitteesi tutkimustietoon? Ainakin siinä on yksi epäloogisuus: "Voin ainoastaan saada sen harvoilla kauppareissuillani" ja "Minä en levitä koronaa".

Jos saat taudin kauppareissullasi, seuraavalla kauppareissulla olet tartuttava vaikket oireilisi, joten silloin levität koronaa, jos et käytä maskia.

Epäloogisuutta löytyy sinultakin.

Miksi kansa vetäytyy koloihinsa taudilta, jonka vaikutusta ei sairas edes tunne kehossaan?  Mikä tauti se semmoinen on, mitä ei edes huomaa?

ap

Vierailija
37/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Asutko yksin?

Kyllä sunkin keltaiset on koronan saaneet. Eivät vaan voineet olla varmoja lähteestä, mutta eivät olleet muualla kuin kaupassa käyneet.

Vierailija
38/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Maskin käyttäjähän suojaa muita itseltään. Hänellä on siihen syy. Se toinen on terve. En minä ainakaan koronassa julkisiin tiloihin lähtisi. Silloin kun sen sairastin niin olin niin henkihieverissä, että hyvä kun vessaan jaksoi ja jotain yrittää syödä väkisin että saisi energiaa vastustaa tautia. Ei siinä mitään shoppailemaan lähdetty. Hyvä kun pysyi edes tajuissaan kun hetken oli pystyssä.

Höpö höpö.

Koronaa tartutetaan eteenpäin jo silloin, kun itsellä ei ole oireita. Näin on oikeastaan kaikissa virustaudeissa.

Ja osa koronatartunnan saaneista ei saa itse lainkaan oireita, mutta tartuttaa silti tautia eteenpäin. Ja osa sairastaa sen lieväoireisena.

Joten ei, se ei mene niin, että tartuttaja tietäisi aina tartuttavansa. Jos se olisi nin mustavalkoisen helppoa kuin sinä väität, se ei olisi pandemia. Aika harva haluaa tahallaan välittäå potentiaalisesti hengenvaarallista sairautta eteenpäin.

Siksi se EI ole ihmisen oma asia, käyttääkö ruuhkatilanteissa maskia vai ei. Se on myös meidän maskia käyttävien asia, koska tavallisille kansaisille myynnissä olevat maskit eivät torju kaikkia viruksia, ja niitä viruksia pääsee tartuttajasta ulos jopa pelkän uloshengityksen kautta.

Ei luulisi tämän olevan enää kenellekään uusi asia.

Vierailija
39/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä terveydellinen este se tarkalleen ottaen on? Itse astmaatikkona pystyn hyvin käyttämään maskia ilman mitään ongelmia. Saa olla kyllä todella sairas jos ei maskia pysty käyttämään. En tiedä ainuttakaan ja epäilen josko sellaisia on edes olemassa muulla kuin terhokodissa.

Mikä sinä olet arvostelemaan jonkun ilmoitusta siitä, ettei voi käyttää maskia. Itsekästä vedota omiin kokemuksiin.

ap

Vierailija
40/256 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Epäloogisuutta löytyy sinultakin.

Miksi kansa vetäytyy koloihinsa taudilta, jonka vaikutusta ei sairas edes tunne kehossaan?  Mikä tauti se semmoinen on, mitä ei edes huomaa?

ap

Voi hyvä luoja.

Luetko ikinä uutisia tai mitään muuta kun vauvapalstaa?

Minäpä selitän, kun kerran olet niin pihalla vaikka 6 kk tätä jauhettu:

Oireeton levittää hyvin helposti tautiansa muille, esimerkiksi vanhuksiin ja riskiryhmiin, jotka sitten voivat kuolla, olla tosi sairaita tai päätyä sairaalaan.

Kaikkien rajoitusten ja kotona olon pointti on ollut riskiryhmien suojelu. Asutko tynnyrissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän