TAASKO Lumenella on uusi ihonhoitosarja?!!?
Tämän uusimman nimi on LUMO. Nimi sentään on ennalta arvattava ja Lumenelle tyypillinen.
Mutta mutta... Olen keski-ikäinen ihminen, enkä jaksa jatkuvasti kokeilla uusia tuotteita. Käytän mieluummin hyväksi havaittuja klassikkoja. Toivottavasti jatkuvasti uudistuvalla Lumenella riittää nuoria ostovoimaisia kokeilunhaluisia asiakkaita, minä en enää jaksa heidän muutostahdissaan. Olen työssäkäyvä ihminen, ja vaikka rahaa on laittaa melko mukavasti kosmetiikkaan, en halua silti jatkuvasti kokeilla uutta.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Aha.
Kirkastava hedelmähappo
Lumenella on hyviäkin tuotteita, noista uusista en tiedä. Mutta onhan se vähän tylsä sarja, kun se on edustettuna joka Prismassa, Tokmannissa ja Cittarissakin. Se on kosmetiikan Teema, Savonia ja Finlayson. Muuta ei suomalaisille tarjota. En ymmärrä, miksi Lumene on myös Emotioneissa, Stokkalla ja muissa "paremmissa" myymälöissä kun sitä saa osin jopa S-marketeistakin. Onko muuten Kicksissä?
"Olen keski-ikäinen ihminen, enkä jaksa jatkuvasti kokeilla uusia tuotteita. Käytän mieluummin hyväksi havaittuja klassikkoja"
Mutta hyvä ihminen, kuka edes pakottaa kokeilemaan noita uusia tuotteita, senkun pitäydyt niissä tuotteissa joilla olet nytkin ihoasi hoitanut ja anna muiden kokeilla noita uusia tuotteita.. :D
Vierailija kirjoitti:
Lumenella on hyviäkin tuotteita, noista uusista en tiedä. Mutta onhan se vähän tylsä sarja, kun se on edustettuna joka Prismassa, Tokmannissa ja Cittarissakin. Se on kosmetiikan Teema, Savonia ja Finlayson. Muuta ei suomalaisille tarjota. En ymmärrä, miksi Lumene on myös Emotioneissa, Stokkalla ja muissa "paremmissa" myymälöissä kun sitä saa osin jopa S-marketeistakin. Onko muuten Kicksissä?
On kicksissä. En osta lumenea kun saa oikeaakin kosmetiikkaa. Jotenkin suomalaiset.. kaikki on niin tylsää. Luonto sitä ja pohjoinen tätä jaadijaadijaa. Omalle iholleni sopivammat tuotteet on ihan muuta kuin näitä pohjoisia. Oma perimä kuitenkin keski- ja etelä euroopasta. Sitä tuntuu omakin ihoni ymmärtävän vaikka vuosisatoja on suomessa asuttu.
Vierailija kirjoitti:
"Olen keski-ikäinen ihminen, enkä jaksa jatkuvasti kokeilla uusia tuotteita. Käytän mieluummin hyväksi havaittuja klassikkoja"
Mutta hyvä ihminen, kuka edes pakottaa kokeilemaan noita uusia tuotteita, senkun pitäydyt niissä tuotteissa joilla olet nytkin ihoasi hoitanut ja anna muiden kokeilla noita uusia tuotteita.. :D
Ainakin Lumene on lopettanut monet hyvät vanhat tuotteensa, oletetavasti juuri noiden uutuustuotteiden tieltä. En siis voi enää pitäytyä niissä vanhoissa tuotteissa Lumenen osalta.
Onneksi olen löytänyt muualta hyviä tuotteita ja ennen kaikkea kosmetiikkasarjoja, joissa on tietyt pysyvät klassikot, jotka pysyvät vaikka uutuuksiakin lanseerattaisiin.
ap
Itse en kokeile noita kalliimpia uutuuksia vaan pysyn niissä ”tavallisissa” syväpuhdistavassa geelissä ja yö- ja päivävoiteissa. Todella edullisia ja sopii hyvin mun pintakuiva sisäisesti rasvoittuvalle -ihotyypille. Oon onnellinen niistä :)
Vierailija kirjoitti:
Itse en kokeile noita kalliimpia uutuuksia vaan pysyn niissä ”tavallisissa” syväpuhdistavassa geelissä ja yö- ja päivävoiteissa. Todella edullisia ja sopii hyvin mun pintakuiva sisäisesti rasvoittuvalle -ihotyypille. Oon onnellinen niistä :)
Toi syväpuhdistava geeli on varmaan yksi niistä syistä miksi ihosi on pintakuiva...
itse olen vaihtanut vielä edullisempaan Cieniin (Lidlistä), jonka olen kokenut yllättävän hyväksi. Nykyään misellivesi, yövoide ikääntyvälle iholle ja joku kosteuttava naamio Lidlistä sekä aamuisin perusvoide pitävät normaalin mutta pintakuivan ihoni kunnossa. Aiemmin käytin voiteisiin enemmän, eikä nytkään rahasta kiinni, mutta tykkään simppelistä ja toimivasta nykyisestä ihonhoitorutiinistani.
Itsellä lumene on ainoa merkki, jonka joistakin tuotteista (useista kokeilemistani) poskia alkaa polttelemaan ja ne punoittavat. Millään muulla merkillä en ole saanut samaa aikaan. Olisi kiva tietää, onko heillä paljolti käytössä joku minua ärsyttävä ainesosa vai miksi näin tapahtuu.
Minulla oli yksi vuosi heidän joulukalenterinsa, niin tuotetta tuli paljon.
Vierailija kirjoitti:
itse olen vaihtanut vielä edullisempaan Cieniin (Lidlistä), jonka olen kokenut yllättävän hyväksi. Nykyään misellivesi, yövoide ikääntyvälle iholle ja joku kosteuttava naamio Lidlistä sekä aamuisin perusvoide pitävät normaalin mutta pintakuivan ihoni kunnossa. Aiemmin käytin voiteisiin enemmän, eikä nytkään rahasta kiinni, mutta tykkään simppelistä ja toimivasta nykyisestä ihonhoitorutiinistani.
Cieniähän on kovasti kehuttu. Misellivesi on ainakin tosi hyvä, siinä on mieto miellyttävä tuoksu ja putsaa hyvin. Pumppumekanismi toimii ja hinta on edullinen. Mutta sitten jotkut rasvat on olleet huteja, esim. joku Lidlistä ostamani käsivoide haisi aika pahalta. Taisi jättää myös kädet tahmaisiksi. Tuota tahmaisuutta on tosi monissa käsivoiteissa muuallakin, enää en osta testaamatta.
Välillä lätkin naamalle ihan vain Aqualania, siis sitä varsinaista Aqualania enkä mitään L:ää. Ei tuki huokosia, vaikka on aika rasvainen. Tuntuu, että iho joskus kaipaa vähän paksumpaa tököttiä palautumiseen.
Lumenen meikkejä saatan ostaa, mutta en ihonhoitotuotteita. Jossain Lumenen kasvojenhoitosarjassa joskus oli tosi miellyttävä tuoksu, mutta se poistettiin jo vuosia sitten, samoin kuin ne iki-ihanat tummansinihylsyiset huulipunat.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä lumene on ainoa merkki, jonka joistakin tuotteista (useista kokeilemistani) poskia alkaa polttelemaan ja ne punoittavat. Millään muulla merkillä en ole saanut samaa aikaan. Olisi kiva tietää, onko heillä paljolti käytössä joku minua ärsyttävä ainesosa vai miksi näin tapahtuu.
Minulla oli yksi vuosi heidän joulukalenterinsa, niin tuotetta tuli paljon.
Itselläni iho ärsyyntyy joskus jostain kosteusvoiteesta tai -geelistä, jos olen ennen sen levittämistä puhdistanut ihon tosi tehokkaalla tai kuorivalla puhdistuksella. Normaalisti käytän Biothermin Aquasource-geeliä meikin alle ja kosteuttamiseen, mutta ei minkään happokuorinnan jälkeen, koska silloin iho ärsyyntyy. Kaipa tärkeintä on myös vaihdella tuotteita, ettei herkisty eikä iho "kyllästy".
Minusta oli outoa, että Lumenen mainoksessa, jossa mainostetaan tätä ihonkuorintavoidetta, mallina on afrikkalaistaustaisen ihon omaava malli. Kuitenkin musta iho on paljon vahvempi ja paksumpi kuin ohut pohjoinen iho. Kuinka samaa kuorintavoidetta voisi käyttää molemmille? Mulla on hyvin ohut atooppinen iho, jos laitan samaa kuin tummaihoinen malli, mulle ei jää ihoa.
Harhaanjohtavaa mainontaa?
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli outoa, että Lumenen mainoksessa, jossa mainostetaan tätä ihonkuorintavoidetta, mallina on afrikkalaistaustaisen ihon omaava malli. Kuitenkin musta iho on paljon vahvempi ja paksumpi kuin ohut pohjoinen iho. Kuinka samaa kuorintavoidetta voisi käyttää molemmille? Mulla on hyvin ohut atooppinen iho, jos laitan samaa kuin tummaihoinen malli, mulle ei jää ihoa.
Mainostetaanhan finnitököttejä virheettömällä iholla ja muotoilevia alusvaatteita hoikkien mallien päällä. Älä ylianalysoi.
No, mua vain ärsyttää, että firma, joka on tähän saakka mainostanut tuotteitaan pohjoiselle iholle sopivaksi on nyt BLM-liikkeen tultua muotiin laittanut vähemmistön edustajan mainostamaan tuotteitaan, koska se on trendikästä. Eikö silloin afrikkalaistaustainen malli mainoksessa tule paradoksaalisesi "rodullistettua"? Jota juuri piti karttaa.
Lumene poisti mainonnastaan kaikki valkoiseen liittyvät sanat ja ihmiset. En osta ikinä Lumenea, ostakoot negerit sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kai tuossa on yritetty miellyttää sitä porukkaa, jonka mielestä vähemmistöt työnnetään marginaaliin jos ne eivät ole esillä mainoksissa ja kaikkialla. Esimerkiksi kuulemma joulumainoksissakin pitäisi huomioida, etteivät kaikki joulunviettäjät ole valkoisia ja lisäksi vieläpä sekin, etteivät kaikki vietä joulua! Muutenhan ne, jotka eivät vietä joulua, voisivat loukkaantua joulumainoksista.
Lumene on ottanut mustan mainoskasvon, koska ilmeisesti aikaisempi pohjoisen vaalean ihon korostaminen on koettu jossain piireissä rasistiseksi, tai sitten he suuntaavat markkinointia voimakkaammin Pohjois-Euroopan ulkopuolelle. Asiakaskunta Suomessa ei riitä.
Itse ennustan, että Lumene ei tule maailmalla pärjäämään. Kosmetiikkayrityksiä on pilvin pimein ja ainakaan itseänii Lumenen brändi, logo ja muotoilu ei millään tavalla houkuta. Olen ostanut joskus vain vanhasta tottumuksesta, kun olen sen jotenkin mieltänyt suomalaiseksi. Nyt kun Lumene ei enää itsekään halua profiloitua suomalaiseksi eikä priorisoida suomalaisia kuluttajia, niin ei tule kilpailussa pärjäämään edes Suomessa.
Yritykset ottavat kantaa. Reissumiesmaski, Finlaysonin homolakanat, Fazerin sinisen hyväntekijäkampanja vai mikä lie arjen sankaritarina olikaan, ja nyt Lumenen musta malli. Saahan sitä noin tehdä, mutta itse en pidä siitä, että arvot ja ideologiat tuodaan perusbisnekseen. Se on jotenkin halpahintaista, kosiskelevaa. Ikään kuin ei enää luotettaisi tuotteeseen, sen laatuun. Rehellisesti puhuen Finlaysonin lakanat ei kyllä olekaan enää aikoihin olleet laadukkaita, joten sateenkaarivipuvartta tarvitaan myyntiponnistuksissa.
Toinen vastenmielinen ilmiö on, että väärin ajattelevat ja argumentoivat yritetään sumeilematta tuhota ja siinä vanavedessä täysin viattomien ihmisten työpaikat. Esim. nyt vaikka Tomi Björck, Huono äiti tai Kärkkäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tuossa on yritetty miellyttää sitä porukkaa, jonka mielestä vähemmistöt työnnetään marginaaliin jos ne eivät ole esillä mainoksissa ja kaikkialla. Esimerkiksi kuulemma joulumainoksissakin pitäisi huomioida, etteivät kaikki joulunviettäjät ole valkoisia ja lisäksi vieläpä sekin, etteivät kaikki vietä joulua! Muutenhan ne, jotka eivät vietä joulua, voisivat loukkaantua joulumainoksista.
Lumene on ottanut mustan mainoskasvon, koska ilmeisesti aikaisempi pohjoisen vaalean ihon korostaminen on koettu jossain piireissä rasistiseksi, tai sitten he suuntaavat markkinointia voimakkaammin Pohjois-Euroopan ulkopuolelle. Asiakaskunta Suomessa ei riitä.
Itse ennustan, että Lumene ei tule maailmalla pärjäämään. Kosmetiikkayrityksiä on pilvin pimein ja ainakaan itseänii Lumenen brändi, logo ja muotoilu ei millään tavalla houkuta. Olen ostanut joskus vain vanhasta tottumuksesta, kun olen sen jotenkin mieltänyt suomalaiseksi. Nyt kun Lumene ei enää itsekään halua profiloitua suomalaiseksi eikä priorisoida suomalaisia kuluttajia, niin ei tule kilpailussa pärjäämään edes Suomessa.
Eihän Lumene ole ollutkaan suomalainen enää vuosiin. Muistaakseni on brittiomistuksessa nykyään.
Uskaltaako kokeilla jos ihonvärikin voi muuttua tuossa tuokiossa?
Aha.