Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keitä halveksut oikeasti?

Vierailija
03.01.2014 |

Keitä halveksut oikeasti, tai millaisia ihmisiä?

Kerro suoraan inhosi, siis tarkoitan sitä että älä sano esimerkiksi "lasten hyväksikäyttäjiä" jos oikeasti haluaisit sanoa vaikkapa matalasti koulutettuja?

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 03:31"]

Tuommoisia kun kirjoittaja nro 45. Minkäänlaista ihmisen sisällystä ei hänestä löydy ja karmea arvomaailma. Nyt toivon että elämä koulis.

[/quote]

Luepa nyt oikein ajatuksella 45 kirjoitus läpi!

Vierailija
62/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän sanoin että maisteri on korkeasti koulutettu. Hieman ehkä kyseenalaistan tämän palstan akateemiset eli ilmeisesti rivimaisterit, jotka täällä kilpaa nostavat itseään jalustalle, "mutta minä olen akateeminen ja olen oikeassa". Molemmat vanhempani ovat professoreita enkä ole koskaan kuullut, että he puhuisivat niin halveksuntaa täynnä ei-akateemisista tai köyhistä kuin tämän palstan "akateemiset". Tai että vanhempani edes jotenkin arvottaisivat ihmisiä tuon mukaan. Mutta meidän perhe onkin matkustellut ja nähnyt paljon ja kai se on niin, että oikeasti korkeasti koulutettu ymmärtää olla nöyrä, koska vain tyhmä tietää kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 03:54"]

Minähän sanoin että maisteri on korkeasti koulutettu. Hieman ehkä kyseenalaistan tämän palstan akateemiset eli ilmeisesti rivimaisterit, jotka täällä kilpaa nostavat itseään jalustalle, "mutta minä olen akateeminen ja olen oikeassa". Molemmat vanhempani ovat professoreita enkä ole koskaan kuullut, että he puhuisivat niin halveksuntaa täynnä ei-akateemisista tai köyhistä kuin tämän palstan "akateemiset". Tai että vanhempani edes jotenkin arvottaisivat ihmisiä tuon mukaan. Mutta meidän perhe onkin matkustellut ja nähnyt paljon ja kai se on niin, että oikeasti korkeasti koulutettu ymmärtää olla nöyrä, koska vain tyhmä tietää kaiken.

[/quote]

Taas yksi paskanjauhaja, joka mikään akateeminen ole. Akateemiset ovat täällä yleensä hyvin hiljaa. Amikset ovat täällä koko ajan aloittelemassa ketjuja ja vääntämässä ketjuja suuntaan, jossa voivat yhteistumputella "ylimielisille akateemisille". Tämän huomaa jokainen täyspäinen.

On se kumma, ettette te vieläkään ole oppineet "akateemista diskurssia". Tässä hiukan ohjeita. Se, että on matkustellut, on akateemisesti herttaisen yhdentekevää. Akateemiset eivät puhu rivimaistereista. Ja kun ei ole todisteita siitä, että täällä puhutaan halveksuvasti ei-akateemisista, niin silloin puhutaan paskaa. Akateemiset puhuvat tosiasioista eivät halveksu. Jos tyhmää tosiasioiden kieltäjää sanotaan tyhmäksi, niin se ei vielä ole halveksuntaa, vaan tosiasioiden tunnustamista. Akateeminen ei välttämättä pidä kynttiläänsä vakan alla, vaan kertoo, miten asiat ovat. Jos hän kertoo oman alansa asioista, se ei tarkoita, että hän tietää kaikesta kaiken, mutta kyllä tietää siitä omasta alastaan.

Missä täällä muuten kertaakaan akateemiset ovat nostaneet itseään kilpaa jalustalle?

Vierailija
64/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

halveksin heitä, jotka haluavat aina uuteen suhteeseen lapsen. jonkinlaiseksi "rakkauden sinetiksi", milloin miksikin. 

Vierailija
65/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksun suurinta osaa miehistä. Niiden elämä pyörii pelkästään kusivehkeiden yhteensovitteluhommissa, autoissa, kaljanjuonniss ja muissa sikamaisissa ja pinnallisissa asioissa. Miehet harvoin osaavat edes perushygieniaa eivätkä muutenkaan ole sisäsiistejä. Heille parisuhteen sitoutuminen on kammotus, ja monisuhteen he taas mieluiten käsittävät niin että saa muka mennä ja panna ja tulla miten huvittaa. Ei se niin mene. Kotitöistäkään miehiä ei saa nauttimaan, vaan asuisivat varmaan mielummin pelkällä patjalla tyhjässä huoneesaa kun olisivat kiinnostuneita kotinsa ylläpidosta. Nykymiehet ovat myös aivan kädettömiä tumpeloita vailla minkäänlaista luovuutta ja kädentaitoja. Mutta eniten ehkä halveksun heitä sen takia, ettei heillä voi kiertää veri yhtäaikaa ylä- ja alapäässä. Seksiin ja alastomuuteen tai ylipäätään paljaaseen ihoon liittyvä saa heidät sillä sekunnilla sekaisin ja hyppimään kuin marionettinukke narujen perässä. Ei minkäänlaista itsekontrollia tai älykkyyttä. Olen luovuttanut jo pari vuotta sitten haaveistani saada älyllinen ja kädellinen puoliso. On helpompaa olla yksin.

Vierailija
66/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni isää, joka lähti yli 30 vuoden yhdessäolon jälkeen toisen (nuoremman) naisen matkaan. Pari päivää ennen joulua ja ilman ennakkovaroituksia, ei ollut vaimolleen sanallakaan sanonut että suhteessa olisi mitään ongelmia. Pakkas vaan kamat ja jätti lapun pöydälle...

Vierailija
67/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 00:13"]

Halveksin ihmisä jotka ovat hyvässä asemassa ilman omaa ansiotaan ja kuvittelevat itsestään liikoja. Toisin sanoen, halveksin rikkaiden kakaroita, jotka ratsastavat vanhempiensä saavutuksillaan, vaikka eivät itse ole tehneet mitään merkittävää ja silti pitävät itseän ns. parempana väkenä.

[/quote]

ei tällaisia suomessa ole. Korkeakouluihin ei mennä rahalla vaan pänttäämisellä. 

Vierailija
68/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 02:21"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 21:13"]

Ylimielisiä pönöttäjiä, jotka luulevat olevansa muita parempia ja tuovat sen julki. Näitä on nuorista vanhoihin. Niitä inhoan.

[/quote]

....ja entäpä siinä tapauksessa, että nämä vielä oikeasti ovat esim. elämäntavoiltaan parempia, koulutetumpia ja paremmassa ammatissa?

Täysin kestämätöntä, vai? Inhoat heitä oikeat siksi, että olet itse huonompi ja niinhän ei saa missään nimessä olla?

Itse olen raitis ja tupakoimaton, 2 yliopistotutkintoa omaava, onnellisesti perheellinen asiantuntijayrittäjä. En luule olevani monia muita parempi, vaan tiedän asian olevan niin niillä mittareilla, millä suurin osa toisiaan arvioi ja rationaalisena toimijana en arkaile edes sanoa sitä.

Olen kuitenkin ystävällinen ja auttavainen luonne ja tulen toimeen lähes kaikenlaisten ihmisten kanssa. En lähtökohtaisesti halveksu ketään, koska olemme kaikki erilaisia ja uskon, että ihmisarvomme meillä on kaikilla, mutta halveksuntani saattaa kyllä omilla teoillaan ansaitakin. En sanoisi olevani ylimielinen, vaan kykenevä kohtalaisen realistisesti arvioimaan, minkälaisen janan ihmiset näissä ominaisuuksissa muodostavat ja myös oman paikkani janalla.

Ja nyt, ilman sarvia ja hampaita: Missä minussa on vikaa? Elämäntavassani, koulutuksessani, ammattistatuksessani vai perhetilanteessani, vaiko vain siinä, että tuon nämä esiin ja sinä itse tunnet siitä huonoutta ja projisiot sen takia minuun negatiivisia tunteita? Olenko minä ansainnut ne?

[/quote]Vika on siinä että sinä olet itse asettanut mittarit. Ne eivät ole mitenkään luonnonlaki, vaan meidän ihmisten asettamia. Me ihmiset arvostamme rahaa ja materiaa ja se on ihmisarvon mitta.

Itsellänikin on tutkinto yliopistosta mutta pystyn kuvitella maailman, jossa ihmisiä arvotettaisin erilaisin mittarein. Esim. pelkästään sen mukaan miten paljon tuo pahaa tai hyvää muille. 

se että joku ylentää itsensä ja alentaa toisen ihmisen hänen teini-äitiyden, sairauden kuten alkoholismin tai köyhyyden tai muun syyn takia, luo pahoinvoinnin kierrettä.

Vierailija
69/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisteja, ihmisiä joita ei edes kiinnosta ottaa asioista selvää vaan roikutaan vaan niissä omissa ennakkoluuloissa koska se on helpompaa. Esim. syyrialaisia pakolaisia ei tulisi ottaa Suomeen koska meillä ei muka ole varaa ja olemme "konkurssin partaalla" itsekin. Aivan naurettavaa, jossain ihmiset kuolevat nälkään ja kaasuiskuihin ja täällä muka ei ole resursseja auttaa. Sitten tulee tämä ikuinen virsi miten ei kaikkia voida täällä auttaa kuitenkaan... Joo, mutta joitakin kuitenkin voitaisiin auttaa juuri nyt kun hätä on suurin, ihan oikeita ihmisiä, ei vaan kiinnosta. Hävettävää, halveksuttavaa.

Vierailija
70/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 03:31"]

Tuommoisia kun kirjoittaja nro 45. Minkäänlaista ihmisen sisällystä ei hänestä löydy ja karmea arvomaailma. Nyt toivon että elämä koulis.

[/quote]

..ja tästä suorastaan paistaa läpi juuri ne samat asiat, joit 45  kritisoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän