Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keitä halveksut oikeasti?

Vierailija
03.01.2014 |

Keitä halveksut oikeasti, tai millaisia ihmisiä?

Kerro suoraan inhosi, siis tarkoitan sitä että älä sano esimerkiksi "lasten hyväksikäyttäjiä" jos oikeasti haluaisit sanoa vaikkapa matalasti koulutettuja?

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkareita, rikollisia, alkoholisteja (tai muuten vain alkoholia liikaa, niin itseään kuin muita vahingoittaen, kittaavia) ja muita jotka elävät yhteiskunnan varoilla, ovat itsekkäitä, eivätkä aio yhtään tehdä mitään läheistensä tai yhteiskunnan hyvän eteen. Oksettavaa sakkia.

Halveksin myös pilven- ja tupakanpolttoa.

Vierailija
42/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskoja hyväksikäyttäjiä tyyliin "olisin saanut hommia MUTKU sossu ei kustantanut bussikorttia."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 00:13"]

Halveksin ihmisä jotka ovat hyvässä asemassa ilman omaa ansiotaan ja kuvittelevat itsestään liikoja. Toisin sanoen, halveksin rikkaiden kakaroita, jotka ratsastavat vanhempiensä saavutuksillaan, vaikka eivät itse ole tehneet mitään merkittävää ja silti pitävät itseän ns. parempana väkenä.

[/quote]

Minä taas halveksun niitä äiti-ihmisiä, joille on sattunut helpot lapset ja jotka sitten täällä av:lla (ja joskun ihan oikeassakin elämässä) suu vaahdossa antavat "kasvatusohjeita" niille äideille, joiden lapset eivät ole yhtä helppoja. "Miksi sä et vaan laita sitä vauvaa nukkumaan? Ei sen kanssa saa yöllä seurustella. Meidän Nico-Petterikin meni aina kiltisti nukkumaan." Mm. tällaisen oivan vinkin sain (ihan päin naamaa, ei edes täällä netissä), kun esikoiseni huusi joka yö 4-5 h selkä kaarella mahavaivojaan ennen kuin allergia- ja refluksiongelmat havaittiin ja saatiin hoitoon.

Vierailija
44/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 23:42"]

Mieheni lasten äitiä, kun rikkoi perheensä itsekkäiden syiden vuoksi

[/quote]

Ei pahalla mutta et taida olla ihan puolueeton taho tällaisia asioita vääntämään ja muutenkaan sinun asiasi. 

t ydinperheellinen ei kertaakaan eronnut

[/quote]Toisaalta hän on ehkä erittäin hyvä taho kertomaan miten asiat meni heillä.

Vierailija
45/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksun heikkolahjaisia ja kehitysvammaisia.

Vierailija
46/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisopiskelijana halveksun sellaisia lusmuopiskelijoita, jotka vain harvoin vaivautuvat paikalle, tekevät kaiken minimivaivan periaatteella - yleensä myöhässä - ja vielä oikein ylpeilevät asenteellaan. Kun on kerran opiskelupaikan saanut, niin voisi sitä vähän panostaa saadakseen mahdollisimman hyvän ammattitaidon.

Vierailija
47/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perässä hiihtäjiä, takkinsa kääntäjiä

Vierailija
48/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 01:30"]

Aikuisopiskelijana halveksun sellaisia lusmuopiskelijoita, jotka vain harvoin vaivautuvat paikalle, tekevät kaiken minimivaivan periaatteella - yleensä myöhässä - ja vielä oikein ylpeilevät asenteellaan. Kun on kerran opiskelupaikan saanut, niin voisi sitä vähän panostaa saadakseen mahdollisimman hyvän ammattitaidon.

[/quote]

Komppaan vahvasti!

Vierailija
49/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 21:13"]

Ylimielisiä pönöttäjiä, jotka luulevat olevansa muita parempia ja tuovat sen julki. Näitä on nuorista vanhoihin. Niitä inhoan.

[/quote]

....ja entäpä siinä tapauksessa, että nämä vielä oikeasti ovat esim. elämäntavoiltaan parempia, koulutetumpia ja paremmassa ammatissa?

Täysin kestämätöntä, vai? Inhoat heitä oikeat siksi, että olet itse huonompi ja niinhän ei saa missään nimessä olla?

Itse olen raitis ja tupakoimaton, 2 yliopistotutkintoa omaava, onnellisesti perheellinen asiantuntijayrittäjä. En luule olevani monia muita parempi, vaan tiedän asian olevan niin niillä mittareilla, millä suurin osa toisiaan arvioi ja rationaalisena toimijana en arkaile edes sanoa sitä.

Olen kuitenkin ystävällinen ja auttavainen luonne ja tulen toimeen lähes kaikenlaisten ihmisten kanssa. En lähtökohtaisesti halveksu ketään, koska olemme kaikki erilaisia ja uskon, että ihmisarvomme meillä on kaikilla, mutta halveksuntani saattaa kyllä omilla teoillaan ansaitakin. En sanoisi olevani ylimielinen, vaan kykenevä kohtalaisen realistisesti arvioimaan, minkälaisen janan ihmiset näissä ominaisuuksissa muodostavat ja myös oman paikkani janalla.

Ja nyt, ilman sarvia ja hampaita: Missä minussa on vikaa? Elämäntavassani, koulutuksessani, ammattistatuksessani vai perhetilanteessani, vaiko vain siinä, että tuon nämä esiin ja sinä itse tunnet siitä huonoutta ja projisiot sen takia minuun negatiivisia tunteita? Olenko minä ansainnut ne?

Vierailija
50/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

45: Näkökulmasi libertaristinen mustavalkoisuus on varmaan se mikä ärsyttää joitakin ihmisiä, eikä mistään projektiosta välttämättä ole kyse. Kirjoitat kuin olisit itse täysin ansainnut tuon sankarinviitan mitä ilmeisesti kannat, ja niinkuin et yliopistotutkinnoistasi huolimatta kykenisi ymmärtämään lähtökohtien merkitystä. Etkä sen kummemmin sitä, että on olemassa muitakin ihmisarvon mittareita kuin kuinka monta tupakkaa polttaa päivässä tai kuinka suuren asuntolainan pankki on valmis myöntämään.

Voihan olla että sinulla onkin ollut keskivertoa huonommat lähtökohdat ja silti olet suorittanut tutkintoja jne., mutta siinä tapauksessa olet ikävä kyllä välttynyt viisastumasta tavalla jolla sinun olisi voinut odottaa viisastuvan, eli oppivan ymmärtämään miksi toiset ajautuvat esimerkiksi alkoholismiin tai päätyvät muuten vain huonoon asemaan.

Vierailija
51/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 02:21"][quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 21:13"]

Ylimielisiä pönöttäjiä, jotka luulevat olevansa muita parempia ja tuovat sen julki. Näitä on nuorista vanhoihin. Niitä inhoan.

[/quote]

....ja entäpä siinä tapauksessa, että nämä vielä oikeasti ovat esim. elämäntavoiltaan parempia, koulutetumpia ja paremmassa ammatissa?

Täysin kestämätöntä, vai? Inhoat heitä oikeat siksi, että olet itse huonompi ja niinhän ei saa missään nimessä olla?

Itse olen raitis ja tupakoimaton, 2 yliopistotutkintoa omaava, onnellisesti perheellinen asiantuntijayrittäjä. En luule olevani monia muita parempi, vaan tiedän asian olevan niin niillä mittareilla, millä suurin osa toisiaan arvioi ja rationaalisena toimijana en arkaile edes sanoa sitä.

Olen kuitenkin ystävällinen ja auttavainen luonne ja tulen toimeen lähes kaikenlaisten ihmisten kanssa. En lähtökohtaisesti halveksu ketään, koska olemme kaikki erilaisia ja uskon, että ihmisarvomme meillä on kaikilla, mutta halveksuntani saattaa kyllä omilla teoillaan ansaitakin. En sanoisi olevani ylimielinen, vaan kykenevä kohtalaisen realistisesti arvioimaan, minkälaisen janan ihmiset näissä ominaisuuksissa muodostavat ja myös oman paikkani janalla.

Ja nyt, ilman sarvia ja hampaita: Missä minussa on vikaa? Elämäntavassani, koulutuksessani, ammattistatuksessani vai perhetilanteessani, vaiko vain siinä, että tuon nämä esiin ja sinä itse tunnet siitä huonoutta ja projisiot sen takia minuun negatiivisia tunteita? Olenko minä ansainnut ne?

[/quote]

Nuohan ovat sinun itse asettamiasi arvoja mielestäsi arvokkaalle ja hyvälle ihmiselle, eivät mitään yleisiä standardeja. Eli sinun mielestäsi perheetön tai vain yhden yliopistotutkinnon tai amk-tutkinnon suorittanut on jotenkin hieman huonompi kuin sinä? Vai eikö ole, jos on kuitenkin rikas? Mites ne muutu arvot ja ihmisen teot? Nuohan ovat asioita, joita sinulla on mutta jotka eivät kerro vielä mitään sinusta ihmisenä. Oletko pankkiiri, joka päivittäin kiusaa alaisiaan ja pettää miestään kolmatta vuotta vai lääkäri, joka riskeeraa henkensä Turkin ja Syyrian rajalla tai tekee ylitöitä pelastaakseen narkomaaneja yliannostuskuolemilta teholla? Tajusitko? Luettelit asioita, jotka hyödyttävät sinua ja ovat osin materiaa tai keinoja hankkia sitä tai statusta, mutta et kertonut mitään oleellista sinusta ihmisenä. Surullista.

Vierailija
52/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 02:41"]

45: Näkökulmasi libertaristinen mustavalkoisuus on varmaan se mikä ärsyttää joitakin ihmisiä, eikä mistään projektiosta välttämättä ole kyse. Kirjoitat kuin olisit itse täysin ansainnut tuon sankarinviitan mitä ilmeisesti kannat, ja niinkuin et yliopistotutkinnoistasi huolimatta kykenisi ymmärtämään lähtökohtien merkitystä. Etkä sen kummemmin sitä, että on olemassa muitakin ihmisarvon mittareita kuin kuinka monta tupakkaa polttaa päivässä tai kuinka suuren asuntolainan pankki on valmis myöntämään.

Voihan olla että sinulla onkin ollut keskivertoa huonommat lähtökohdat ja silti olet suorittanut tutkintoja jne., mutta siinä tapauksessa olet ikävä kyllä välttynyt viisastumasta tavalla jolla sinun olisi voinut odottaa viisastuvan, eli oppivan ymmärtämään miksi toiset ajautuvat esimerkiksi alkoholismiin tai päätyvät muuten vain huonoon asemaan.

[/quote]

Uskomatonta höpötystä sankarinviitoista ja muista! Ja kun mainitaan ihan yhtenä esimerkkinä röökaaminen, niin se on _ainoa_ asia, josta on kyse. Oliskohan jollain vähän puutteita ymmärryksessä?

Tiesin tasan tarkkaan, että 45 tulisi saamaan tällaista huttua niskaansa.

Komppaan 45 vahvasti!

"Akateeminen on ylimielinen"-yhteistumputusta teille!

Vierailija
53/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntavoiltaan parempia,koulutetuimpia ja paremmassa ammatissa.Heitä en halveksu,vaan katson heitä ylöspäin.Itse en ole koulutukseltani mitään,hyvä kun sain peruskoulun läpi.Käytin huumeita melkein 10v. ja kadun sitä edelleen,sillä menetin siinä sodassa 2 ihanaa lasta.

Mutta.....Osaan yhtä sun toista,huuumeiden käyttö toi tullessaan minulle myymisen kyvyn.Uskon että jonain päivänä myyn taitojani.Lahjakkuuksistani olisi annetavaa taiteelle,minulle ja muille!

Ap:n kysymykseen:

Halveksin helppoja valintoja ja ratkaisuja.

Vierailija
54/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näin? Itse tulen erittäin varakkaasta suvusta, jossa maisteria ei vielä pidetä korkeasti koulutetuna. Olen myös itse koulutettu. Silti en voi sietää tuollaista mielen köyhyyttä mitä 45n arvomaailma edustaa. Tavoitteletko koko elämäsi sosiaalista hyväksyntää ja statusta, ja vielä niin voimakkaasti että halveksut sellaisia jotka eivät niin tee? Oletko koskaan asunut ulkomailla pidempiä aikoja ja nähnyt kuinka monella eri tavalla tätä yhtä elämää voi elää? Oletko silti sitä mieltä että määrittelemäsi standardit ovat hyvän elämän tai hyvän ihmisen mitta?

Vierailija
55/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 03:02"]

Miksi näin? Itse tulen erittäin varakkaasta suvusta, jossa maisteria ei vielä pidetä korkeasti koulutetuna. Olen myös itse koulutettu. Silti en voi sietää tuollaista mielen köyhyyttä mitä 45n arvomaailma edustaa. Tavoitteletko koko elämäsi sosiaalista hyväksyntää ja statusta, ja vielä niin voimakkaasti että halveksut sellaisia jotka eivät niin tee? Oletko koskaan asunut ulkomailla pidempiä aikoja ja nähnyt kuinka monella eri tavalla tätä yhtä elämää voi elää? Oletko silti sitä mieltä että määrittelemäsi standardit ovat hyvän elämän tai hyvän ihmisen mitta?

[/quote]

Sinun elämässäsi ei ole paskiaisköyhiä eikä paskiaistyhmiä. Joskus ei ollut minunkaan elämässäni. Se oli hyvää aikaa.

Vierailija
56/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko oikeasti jonkun mielestä maisteri todella korkeasti koulutettu? Täällä akateemisiksi älyköiksi itseään kuvailevat ovat jotain rivimaistereita? Joo, se on hyvä koulutus mutta ei kyllä mikään korkea vielä. Siitä sitten tohtoriksi ja proffaksi ja alan artikkeleita ja tutkimuksia tekemään, niin on jotain oikeaa kehuttavaa.

Vierailija
57/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistimaisterina tai akateemisena pätkätyöläisenä en lähtisi huutelemaan vieraisiin pöytiin. Saattaa olla että olette vielä joku päivä yhdessä siellä leipäjonossa tai sossun tiskillä.

Vierailija
58/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tyrkkyjä naisia, jotka tietävät/ajattelevat olevansa kauniita ja kyllä jestassoikoon sen koittavat kaikin tavoin myös näyttää. Osa oikeastikin nättejä joo, osa ei.... Harvalla oikeasti kauniilla naisella ei ole mennyt kauneus päähän. Tunnen myös sellaisiakin!

Vierailija
59/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisia kun kirjoittaja nro 45. Minkäänlaista ihmisen sisällystä ei hänestä löydy ja karmea arvomaailma. Nyt toivon että elämä koulis.

Vierailija
60/70 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 03:14"]

Ja onko oikeasti jonkun mielestä maisteri todella korkeasti koulutettu? Täällä akateemisiksi älyköiksi itseään kuvailevat ovat jotain rivimaistereita? Joo, se on hyvä koulutus mutta ei kyllä mikään korkea vielä. Siitä sitten tohtoriksi ja proffaksi ja alan artikkeleita ja tutkimuksia tekemään, niin on jotain oikeaa kehuttavaa.

[/quote]

Maisteri on määritelmällisesti korkeasti koulutettu. Miksi tahdot kiistää tämän faktan?

Ketkä täällä kuvailevat itseään akateemisiksi älyköiksi? Minun tuntemani akateemiset pitävät älykköjä lähinnä kuvottavina. Esa Saarinen varmaan pitää itseään älykkönä, ei varmaan hengaile täällä...

Olet ihminen, jolle mikään pätevyys ei riitä. Jos professori tulee sinulle sanomaan, että olet väärässä, niin ei se varmaan mikään oikea professori olekaan. Ja tieteen tarkoituksena on massin saaminen, itsensä kehuskelu yms. täysin toissijaiset seikat. Totuuden etsiminen nyt vaan on niin tylsää! Ja ajatella, että tekisi sitä ihan itsensä vuoksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi