Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloisen väen muotijuttuja, joita ei hyvätuloisilla näe?

Vierailija
11.10.2020 |

Minä aloitan: tramp stamp ja tribaalitatuoinnit.

Kommentit (791)

Vierailija
281/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sämpylänmalliset kengät.

Saisko kuvan? En yhtään hahmota, millaiset nämä on 🤔

Tarkoittaa varmaan näitä. Mulla on Uggsit, koska talvella kämpässä niin kylmä, että pidän niitä sisälläkin. Ja juu, tulotaso on matala. Vielä kun omistaisin käs iaseen, olisin ehta junt ti.

siis näitä.

https://www.boozt.com/fi/fi/ugg/classic-short-ii_14352560/14352589?loca…

Vierailija
282/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla kärähtänyt tukka. Musta tai valkoinen. Tai violetti tai pinkki.

Tämähän tunnetaan myös nimellä

”Satuhäät-tukka”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon nähtyäni ajattelin että pienituloisilla voisi olla joku oma vaatekoodi mihin ei tarvitse sijoittaa kovin paljon rahaa, mutta harmikseni viestien sisällöt ovat enimmäkseen rahattomille naureskelua, harmi. Voisihan pienituloiset olla ylpeitä omasta kategoriastaan ilman wannabe-henkeä.

Vierailija
284/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hillittömät ripsi- ja kynsijatkeet.

^ Ja vielä yli 40,- 50 ja 60-vuotiailla...

Vierailija
285/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikit tuotteet.

Vierailija
286/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuolukiviuunit.

Vierailija
287/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka naisella on varma merkki. Sitä leimaa ei peitä mitkäö luisvuittonit.

Vierailija
288/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä musta iso logo/huumoritekstipaita ja mustat pyöräilyshortsit. Tatuointeja ja nahkasandaalit . Musta-violetti lyhyt tukka ja musta käsilaukku? Tekokynnet ja kaverin teinitytär tehnyt ripset?

Vierailija
289/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shokkivärjätyt hiukset, tekokynnet, ripsienpidennykset, tatuoinnit ja kirjava pukeutuminen. Harvoin näkee edellä mainittuja korkeasti koulutetuilla ihmisillä. Enemmänkin Sanna Marin-tyylistä klassista tyyliä.

Vierailija
290/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannin merkkivaatteet.

Vierailija
291/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lähinnä surkuhupaisaa, tai sanoisinko jopa epätoivoista, tuo joidenkin pyrkimys (muka) erottua rahvaasta ja samalla kuvitella, että "wanha raha" olisi aina jotenkin sivistynyttä tai viisasta. No ehkä sentään heidän pöytätapansa ovat sitä verrattuna "rahvaaseen", mutta siinäpä se oikeastaan onkin.

Muiden tyyliä ja valintoja arvostelemalla lähinnä tekee itsestään sen kaikkein suurimman juntin. Valitettavasti heitä tuntuu riittävän etenkin niin sanotussa nousukas luokassa.

Onko se sisäänrakennettua epävarmuutta ja pelkoa, jota pyritään projisoimaan muihin, itseään "alemman tasoisiksi" kokemiin kanssaihmisiin jotta omanrvontunto vahvistuisi?.

Mutta lyhyesti;

Ei, tulotasosi, sukusi, koulutustasosi, postinumerosi tai autosi ei paljasta sinun todellista, laaja-alaista sivistystasoasi.

Todellinen sivistys on jotakin sellaista, mitä rahalla ei voi ostaa, pukea päälleen tai kirjoja ulkoa opettelemalla oppia.

Se syntyy usein raskaistakin elämänkokemuksista, halusta muuttaa ja kehittää itseään jatkuvasti paremmaksi ihmiseksi, tahdosta olla empaattinen ja ystävällinen muille, kiinnostuksesta oppia uusia asioita, kyvystä nähdä asioiden ulottuvuuksia myös musta/valkoinen akselin ulkopuolelta sekä tuhansista muista tämän tapaisista asioista.

Vierailija
292/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mielipiteitä..

Vierailija
293/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvapuuhka roikkumassa kaulassa. Yleensä tämän parina piikkikorkoiset saappaat.

Vierailija
294/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallani paremmin koulutetut eli maisterit ja varsinkin tohtorit pukeutuvat keskimäärin huonommin kuin moni ammattikorkeakoulun käynyt. Veikkaan syyksi uraorientaatiota+ että kyse on alasta, jossa pukeutuminen on sivuseikka. Eli koulutus tai hyvät tulit eivät takaa tyylitajua tai kiinnostusta pukeutumiseen

Minä varmaan kuulun näihin huonosti pukeutuviin maistereihin. Olen vieläpä perheestä, jossa omistettiin kartano ja isovanhemmat ja isoisovanhemmat jne. ovat olleet korkeasti koulutettuja. Olen naimisissa vastaavan taustan omaavan miehen kanssa, joka on huomattavan hyvätuloinen.

Ostin juuri muutaman tällä palstalla haukutun Michael Kors-laukun, että edes töissä näyttäisin vähän siistimmältä, aiemmin olen käyttänyt kangaskasseja. Ainoastaan lomilla 5* hotelleissa ja risteilyillä pukeudun näyttävästi, sillä hienoissa paikoissa on illallisella pukukoodi, farkuissa ei syömään pääse.

Priorisoin matkustelun ja sijoittaminen on myös rakas harrastus, "turhuuksiin" en halua käyttää rahaa. Tutuissani on monia samalla tavoin ajattelevia, ehkä tämä on ikäpolviasia myös, olen 60-luvulla syntynyt.

Vierailija
295/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gugguu ja papu vaatteet lapsilla

Siis pienituloisilla?

Juuri näin. Tämä on juuri pienituloisten vitsaus että lapsi täytyy pukea joihinkin kalliisiin ja tietyn merkkisiin vaatteisiin. Hyvätuloisilla ja oman arvonsa tuntevilla ihmisillä ei ole tarvetta todistella statustaan lastensa vaatteiden kautta

Vierailija
296/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulot noin 50t/v, eikä yhtään ainutta noista esitellyistä "pienituloisten jutuista" ole koskaan ollut, eikä tule olemaankaan... Eli lisää "salarikkaita" palstalla😂

Vierailija
297/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tulot noin 50t/v, eikä yhtään ainutta noista esitellyistä "pienituloisten jutuista" ole koskaan ollut, eikä tule olemaankaan... Eli lisää "salarikkaita" palstalla😂

Mut eikai suomessa 50k vuodessa ole pienituloinen?

Mun mielestä se on jo ihan keskituloinen

Vierailija
298/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin petyin, kun ajattelin, että täällä olisi jotain mielenkiintoista. Sen sijaan sitä samaa pelosta ja epävarmuudesta tutisevan lauman yritystä vakuuttaa itsensä siitä, että on edes jotenkin parempi kuin joku, jossain. Harmi.

Se on erikoista; henkilökohtaisesti kuulun monien kriteereiden mukaan white trashiin, mutta jopa minun kouluttamaton pääni tajuaa, että aikuinen ihminen, jonka joko pitää hakea validaatiota omalle olemassaololleen lyttäämällä heikommassa yhteiskunnallisessa asemassa olevia ihmisiä, tai jonka elämä on niin surkeaa ja ilotonta, että hyvänolontunnetta on haettava edellä mainitusta aktiviteetista, voisi kaikkien edun nimissä vaihtaa näppäimistönsä ja internetyhteytensä vaikka itsetutkiskeluun.

Vierailija
299/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä siis tuo aikaisempi 50t/vuosi tienaava. En todellakaan tiennyt olevani keskituloinen😀 Olen kuullut, että keskipalkka Suomessa ois jotain 2600/kk, eli yli 57t/v...

Vierailija
300/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chav porukastako täällä puhutaan?

Köyhä, kouluttamaton ja huonosti käyttäytyvä verkkariämmä näyttää Vicky Pollardilta 😂🤣😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan