Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienituloisen väen muotijuttuja, joita ei hyvätuloisilla näe?

Vierailija
11.10.2020 |

Minä aloitan: tramp stamp ja tribaalitatuoinnit.

Kommentit (791)

Vierailija
221/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti pienituloisilla ei ole varaa Guessin laukkuun, hius- ja kynsijatkeisiin, merkkivaatteisiin tai lemmikkiin. Kuka näitä juttuja kirjoittelee? Ehkä nuo ovat pienituloisten juttuja rikkaiden mielestä mutta köyhänä minulle keskituloisten juttuja.

T: varhaiskasvatuksen opettaja Helsingistä

Vierailija
222/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalevala -koru.

Nehän on hienoja, ei liity tulotason.

Varattomuus=tyylitajuttomuus. Eli vaikka olisi hinnakas, ei se tarkoita tyylitajua

Varattomuus ei ole synonyymi tyylitajuttomuudelle. Mitä tyylitöntä edes on Kakeva-koruissa? Se, ettet sinä pidä jostain, ei tee kyseisistä koruista tyylittömiä.

ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalevala -koru.

Kyllä, Kalevala-koru asemoi nyt itsensä tiukasti tiettyyn puoluekantaan. Sääli.

Vierailija
224/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti pienituloisilla ei ole varaa Guessin laukkuun, hius- ja kynsijatkeisiin, merkkivaatteisiin tai lemmikkiin. Kuka näitä juttuja kirjoittelee? Ehkä nuo ovat pienituloisten juttuja rikkaiden mielestä mutta köyhänä minulle keskituloisten juttuja.

T: varhaiskasvatuksen opettaja Helsingistä

Hei pliis, sulla on sentään normaali parin tonnin palkka. Pienituloinen on sellainen siivooja jonka kuukausiansiot täysillä tunneilla olisi 1500e bruttona. Joten oikeasti nyt jotain rajaa. Tottakai palkkasi on pienemmän puoleinen mutta et ole pienituloinen.

Vierailija
225/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään näistä, ja tän hetken palkkatuloni on vajaa 300e...

Vierailija
226/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ymmärtänyt sitä, miksi ns. vanhaa rahaa pidetään jotenkin parempana. Ihan kuin se, että ihmisellä on omaisuutta ja rahaa, tekisi hänen ihmisarvonsakin suuremmaksi.

Kun tarpeeksi kauas historiassa mennään asiaa tarkastelemaan, huomataan, että nämä vanhan rahan suvut ovat usein saaneet omaisuutensa kyseenalaisin keinoin, muita alistamalla, kieroilemalla.

Näin se valitettavasti menee. Vanhan rahan suvut voivat harrastaa hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
227/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikael Kors laukku.

Muodikas muovilaukku aidon nahkalaukun hinnalla. Mutta se brändi!

Suurin osa ei ole kyllä muovia. 

Laitapa joku esimerkki aidosta nahkalaukusta?

Vierailija
228/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ehkä leimaa mitään tiettyä tyyliä/merkkiä mutta yleensä kaikki feikkimerkkivaatteet ja isojen logojen mainostaminen kielii vähän siitä, että yritetään esittää varakkaampaa, kuin on. Monesti oikeasti tyylikkäästi pukeutuvat (jotka usein tienaavatkin ihan hyvin), eivät ole mitään käveleviä brändimainoksia, vaan vaatetus on hillittyä ja kuka tahansa voisi kopioida tyylin käyttäen markettien valikoimaa. Ero toki vain siinä, että vaatteet usein laadukkaampaa materiaalia, kuin markettikamppeet. Rikkaita "esittävien" päällä taas näkee huomattavan usein kampetta, josta näkee että maksaa paljon tai ainakin esittää maksavansa paljon. Oli se sitten isoilla logoilla varustettua laukkua, merkkikenkiä, kalliita leggingsejä tai kalliita asusteita. 

Vierailija
229/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään quessin laukuista, koska ne vaan on kivoja. Tai no ei kaikki, mutta ne muutamat mitä olen hankkinut, olen hankkinut silkan kivan ulkonäön ja käytettävyyden takia. En kuitenkaan lue itseäni pienituloiseksi. Joten se siitä stereotypiasta.

Sä olet vapaa kahlitsevista käsityksistä. Entäpä jos ihmiset eivät antaisi merkkituotteiden ohjalla elämäänsä? No, mm. laukullahan pyritään saamaan hyväksyntää tietyltä laumalta, ja tehdä pesäeroa siihen toiseen. On se huvittavaa kun alkaa miettiä.

Vierailija
230/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinokuituisten tai muovisten tuotteiden ostaminen ja isot logot. Se joka satsaa luonnonkuituihin, on yleensäjoko rahallisesti tai henkisesti rikkaampi.

Vierailija
231/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko paljastaa rahvaanomaisuuteni, anonyyminä somessa uskaltaa. Mua ei häiritse isot logot, jos ne on vaan suht graafisesti tyylikkäitä. Jos tarvitsen vaikka jonkun urheiluvaatteen, niin en jätä hyvää tuotetta ostamatta jonkun logon tähden. Ja jos mä samalla mainostan hyvää tuotetta, niin so what. Harmi vaan kun en saa siitä tilille yhtään rahaa...

Mutta mulla on ystäviä, jotka jopa ratkoo pieniäkin merkkejä pois vaatteista, ettei ne näytä liikaa merkkivaatteilta.

Vierailija
232/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekorusketus, varakkaammilla ei joko ole rusketusta tai se on aitoa.

Eräällä varakkaalla presidentillä ei ole aito rusketus naamassa.

Mutta naamasta ja hiusten shokkiväristähän sen just näkee, että kyseinen "varakas" presidentti vain esittää varakasta ja elää miljoonia yli tulotasonsa 300% velaksi.

Ja muovisesta vaimosta.

Vierailija
233/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai kalliita lastenvaatteita hankitaan siksi että oma lapsi on ihana pukea niihin. Ja kyllä varakkaat hankkii niitä myös, vai pukeeko joku lapsensa marketti- ja hm-rytkyihin siksi että ei vaikuttais köyhältä? Mulla ei ole enää pieniä lapsia niin en tiedä mikä vaate on kallis ja halpa tai paras merkki. Mutta silloin kun oli pienet lapset halusin heille ihania vaatteita vaikka ihan ei ois ollut varaakaan. Nyt jo on, ja teinit saa mitä haluaa. Vaatteet on tuottaneet ihmisille mielihyvää aina.

Meilla ois varaa Ostaa kalliita vaatteita, mutta ostetaan markkettia.

Minulle tarkeinta on etta vaatteet toimii, on mukavat,ovat puuvillaa, pellavaa, villaa.

Niita vaatteita ei taapero kayta pitkaan.

Isompana eri juttu, mutts en lahde logojuttuihin. Ne on noloja.

Mulla ei taas ole varaa ostaa kalliita vaatteita. Mutta säästän. Hyvään talvitakkiin. Mohairisiin ja oikeasti lämpimiin alusvaatteisiin. Villa- ja silkkisukkiin. Nahkakenkiin. Villapipoihin, -takkeihin ja -huiveihin.

Säästän sitten ehkä toivottavasti terveys- ja jätekuluissa.

Vierailija
234/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään quessin laukuista, koska ne vaan on kivoja. Tai no ei kaikki, mutta ne muutamat mitä olen hankkinut, olen hankkinut silkan kivan ulkonäön ja käytettävyyden takia. En kuitenkaan lue itseäni pienituloiseksi. Joten se siitä stereotypiasta.

Mulla on yksi quessin laukku, mutta en kehtaa pitää sitä just tämän leimautumisen takia. Kertokaa mikä näissä laukuissa on vialla?

Mulla on myös Mk rannekello, onko sekin nolo?

Nämä nyt ovat tyypillisiä kskiluokkaisia asenteita - yritystä erottautua "hyvällä maulla", säädyllisyydellä ja työteliäisyydellä rappioituneesta alaluokasta ja moraalittomasta yläluokasta. Älä välitä niistä - olisivat riemusta kiljuen sitä moraalitonta yläluokkaa ja elävät alituisessa pelossa että joku naapuri nostaa niille nokkaansa.

Varsinkin Guessin laukuista vaahtoaminen on saanut ihan käsittämättömiä piirteitä. Eikö kenellekään tule mieleen, että joku saattaa ostaa sellaisen ihan siksi, että se on ominaisuuksiltaan todella kestävä tai että se miellyttää silmää. Näillä arvostelijoilla on jonkinlaisena sisäänrakennettuna päähänpinttymänä, että kyseisen laukun omistaja tahtoisi oikean merkkilaukun, mutta on liian köyhä sitä hankkimaan. Itse en koskaan kiinnitä huomiota muiden naisten laukkuihin. Minusta tuntuukin hassulta kuvitella ihminen, jonka elämäntehtävänä on kyylätä muiden mukanaan kantamia laukkuja ja niiden merkkejä. Se on oikeasti TOSI noloa:D

No onhan ne aika bling bling...

Vierailija
235/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että vaunut kalliimmasta ja uudemmasta päästä, niitä maksetaan kauan. Nuoret vanhemmat.

Vierailija
236/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalevala -koru.

Tämä taitaa olla letkautus vain Sannan poseerauksen takia.

Vierailija
237/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistys on se joka yleensä puuttuu sukupolvi toisensa jälkeen köyhänä sinnitelleiltä, näkyy mauttomuutena ja siinä ettei osaa laittaa asioita oikeaan perspektiiviin, meillä Suomessa näitä on paljon. Näillä rahan saaminen näkyy isoina logoina ja mauttomana öykkäröintinä. Kommunismissa oli se hyvä puoli täällä länsimaissa että se pyrki sivistämään kansaa ja joidenki osalla tässä onnistuikin, mutta oikeistolainen köyhälistö on aina jopa ylpeillyt sivistymättömyydellään ja typeryydellään.

Vierailija
238/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Michael Kors-laukut ovat minusta pahempi kuin Guessin laukut. En tietty omista kumpiakaan, mutta MK-laukkuja näkee melkoisilla pirjoilla

Pääasiassa nämä merkkilaukut ovat feikkejä

Tunnistaa hyvin kun nurkat repsottaa heti.

Ihan aidot Guessit ja Korsit maksaa ulkomaisissa tukuissa vain pari kymppiä.

Vierailija
239/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyn väriset hiukset jotka ei sovi sitten alkuunkaan ihon väriin. Yleensä väri myös rumasti kulunut ja tukka sekaisin.

Vierailija
240/791 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalevala -koru.

Nehän on hienoja, ei liity tulotason.

Varattomuus=tyylitajuttomuus. Eli vaikka olisi hinnakas, ei se tarkoita tyylitajua

Mullekaan ei ole Kalevala-korujen hienous vielä tähän ikään mennessä auennut 🤔😄

Meidän pikkukylän kultasepällä olivat -50% alessa, kaikki kalevalakorut. Nehän on olleet ihan out jo vuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi