Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit ostaa kaupasta, mutta sitä ei saa kaupasta?

Vierailija
10.10.2020 |

Minä haluaisin ostaa järvikalapuikkoja, mutta niitä ei jostain syystä saa kaupasta. Ei ole pitkään aikaan saanut.

Kommentit (2614)

Vierailija
1781/2614 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://t.me/tiedonvirta/11154 Kotimaiset elintarvikkeet. Omavaraisuus.

Linkissä on kirjoitus ja vetoomus tilan emännältä miten ahtaalle heidät on ajettu kilpailutuksella.

Ostakaa oikeita tuotteita ei niitä kaupan omia halpismerkkejä,joita ne työntää esille. Minulle asia on tärkeä koska tiedän mitä peliä pelattu maailmalla ja meillä. En ole tuottaja vain kuluttaja joka valikoi ruokansa.

Itse ostan aina aitoja kotimaisia vihanneksia,juureksia,lihaa ja aitoja maitotuotteita joita siedän, kuohukermaa,plusmaitoa,juustoja,jugurttia,marjoja.

Tämä aika voi tuntua vaikealta mutta ei kestä kauan. Mitään pahaa ei tapahdu meille. Tämä kääntyy paremmaksi jonkun ajan kuluttua.

Vierailija
1782/2614 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baba Ganoush -tahnaa, sitä sai joskus S-marketista.

Myös Oikian Punakka Jussi -sipsi poistui muutaman kuukauden kuluttua ilmestymisestään. 😔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/2614 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieniä pitäisi olla paremmin saatavilla, siis ihan tölkissä. Monessa kaupassa on vain ja ainoastaan herkkusieniä tölkissä jotka nekin mun mielestä hyviä mutta muitakin sieniä haluaisin ja halvemmalla.

Kirsikkatäyte piirakkaan, tätä saa Jenkeistä muttei Suomesta.

Muutenkin valmiskakku- ja kuorrutejauheita. Niitä saa tosi halvalla Jenkeistä ja ovat hyviä ja helppoja. Suomesta jos saa niin ovat tosi kalliita.

Enemmän pastamuotoja, Suomessa on tosi huono pastavalikoima. Angel hair pasta olisi kiva, se on siis ohutta spaghettia.

Suomessa on pitkälti jäänyt kauppojen valikoima johonkin 90-luvulle. Uusia maailman hittituotteita ei tule tai tulee joskus 2 vuoden päästä kalliilla.

Suomessa on aika hyvä ruokavalikoima ainakin täällä pääkaupunkiseudulla. Toki aina joutuu jotain juttuja hakemaan.

Suomessa metsät ovat täynnä sieniä, joten täällä viljellään harvoin sieniä. Yleensä vain kuten muuallakin maailmassa juuri tuota herkkusieneä ja sitten joitakin aasialaisia sieniä. Siksi kaupasta saa säännöllisesti vain tuoreita herkkusieniä, joskus siitake- ja osterivinokkaitakin. Noita sitten saa purkissakin säilykkeenä.

Suomalaisia sienilajikkeita saa tuoreena torilta, joskus marketeistakin, vuodenajan mukaan (korvasieni keväällä, muut syksymmällä). Niitä kannattaisi ostaa ja pakastaa. Marketeista saa suomalaisia sieniä lähinnä suolattuina ja kuivattuina muina aikoina.

Kakunkuorrutukseen tarkoitettuja tuotteita ei saa samalla hinnalla kuin USA:ssa ja samanlaisia, koska Suomessa ei haluta myydä epäterveellisiä atsovärejä. Amerikkalaisia valmiskakkujauheita ja muuta on jonkin verran Behnford'silla, mm. kirskikkatäytettä näytti olevan.

Olen kanssasi eri mieltä, Suomesta saa aika paljon erilaisia pastoja, jos vielä lasketaan gluteenittomat tuotteet mukaan. Angel hair on amerikkalainen käännös italialaisesta alkuperäisestä versiosta. Eli etsi Suomen kaupoista pastaa nimeltä Capellini d´angelo aidoilta italialaisilta merkeiltä. Esim. Prismasta, K-kaupasta ja Kärkkäiseltä ainakin löytyy Rummo-merkkistä enkelinhiuspasta.

Jos sinusta valikoima on huono, se lienee sinun vajavainen näkemyksesi. Ollakseen pieni arktinen muutaman miljoonan ihmisen maa minusta Suomessa on kohtuullisen hyvät valikoimat, etenkin pk-seudulla. Korkeat hinnat ovat sitten seurausta pienistä markkinoista, pitkistä etäisyyksistä, keskittyneistä kauppaverkostoista, sekä paikallisista vaatimuksista, yms.

Vierailija
1784/2614 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baba Ganoush -tahnaa, sitä sai joskus S-marketista.

Myös Oikian Punakka Jussi -sipsi poistui muutaman kuukauden kuluttua ilmestymisestään. 😔

Baba ghanoush -munakoisotahinaa saa kyllä joistakin S-marketeista sekä Cittareista. Heille voi laittaa viestiä, jos ei enää löydy. Kantsii katsella myös etnisistä liikkeistä, sekä kauppahalleista ja Lidlistä on saanut muistaakseni myös.

Sitä voi myös tehdä kotona.

Vierailija
1785/2614 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pertti62 kirjoitti:

Pyöreä muovinen tukkaharja, suihkussa käytettävä . Olen etsinyt Sellon läpi ei löydy. 

Siihen on hyvä syy: kosteita hiuksia ei kannata harjata, ne katkeilevat. Lisäksi pyöreään harjaan ne hiukset tarttuvat niin tiukasti, ettet saa niitä kun saksilla irti.

Eli pese hiukset, anna kuivua hieman ja sitten vasta varovasti näytät niille jotain harjaa tai selvittelykampaa. Mitään muoviharjaa suihkuun ei tarvita.

Vierailija
1786/2614 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsiä ilman makeutusainetta. Siis se orginaali. Vielä kesällä sai.

Vierailija
1787/2614 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1788/2614 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mo Saaremaan Maasdam-juustoa.

Maasdameria on kaikissa paremmissa kaupoissa. Miksi haluat Virossa tehtyä hollantilaista juustoa kun on aitoa hollantilaista tarjolla? Oletko virolaisista ruokakaupoista kysellyt, noitahan on Suomessa jokunen.

Saaremaan laktoositonta Maasdam-juustoa. Ostin sitä joskus ja se oli hyvää ja edullista ja hyvän kokoinen pala josta helppo siivuttaa. Saaremaan edamia löytyy kaupoista, mutta en tykkää siitä.

Vierailija
1789/2614 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilvee

Vierailija
1790/2614 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

850 euron prinsessa-aamiaisia

Vierailija
1791/2614 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempää rasvaprosenttia

Vierailija
1792/2614 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläistä vodkaa

Vierailija
1793/2614 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tofu pateeta, no, teen sitä itse

Vierailija
1794/2614 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pashaa!

Pitäis olla lakisääteistä, että sitä olis saatavilla ympäri vuoden - ei vaan pääsiäisenä!

Pasha on ihanaa ja sitä saa pääsiäisen aikaan . Minä taas haluaisin ostaa oljista tehdyn himmelin joulukoristeeksi. Ja en osaa itse tehdä enkä ole nähnyt missään myytävän.

Vierailija
1795/2614 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahkapiirakkaa, ahventa, haukea, lahnaa.

Vierailija
1796/2614 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motivaatiota.

Energiaa.

Vierailija
1797/2614 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävän.

Vierailija
1798/2614 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaan Fazerin pikkupulla. Se ol itodella maukaus peruspulla.

Vierailija
1799/2614 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkupulloja Monin tms makusiirappia, nyt puhutaan ehkä 2dl koosta. Ne normipullot on 500-750ml, eli ihan liikaa satunnaiselle kokeilijalle!

Vierailija
1800/2614 |
28.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieniä. Niitä sieniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi