Imovane (tsopinox) hyvä lääke.
Mites teillä on toiminut tuo lääke. Ollut mulla säännöllisessä käytössä 8-vuotta. Toimii myös ahdistukseen. Annostus 2x7.5mg yöksi. Haittana karmea metallinmaku suussa.
Kommentit (15)
Toimii jos en muuten nukahda riittävän aikaisin kuten usein arkena tilanne on. Tosin en joutuisi syömään niitä jos en olisi työssäkäyvä. :-(
Itse en ole käyttänyt, mutta äitini käytti nukahtamiseen. Sai sillä nukutta 4-5 tuntia. Parin vuoden kuluttua alkoi tulla masennusoireita, mutta meni jonkun aikaa ennenkuin tajusin googlata kyseisen mömmön. Lääkäri oli jo kirjoittanut äidilleni masennuslääkkeet, mutta onneksi ei ollut vielä niitä aloittanut. Imovane vaihdettiin melatoniiniin ja vähitellen masennus häipyi. Melatoniinilla äiti myös nukkuu pitempään, jopa 8 tuntia.
Kyllä saa nukuttua hyvin ja on virkeämpi olo seuraavana päivänä. Mä otan vain silloin tällöin puolikkaan 0,75mg. Jos otan kokonaisen, olen ihan tokkurassa seuraavan päivän. Aika hurja annostus ap:llä. Mutta kai noihinkin joku toleranssi kehittyy. Mä yritän välttää koukkuun joutumista, siksi otan vain n. kerran viikossa, tasaa univelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap varmaan tarkoittaa 0,75mg?
Eiköhän tarkoita 7.5 mg. Itsellä sama annostus kun ap:lla, eikä mitään tokkuraisuutta aamulla. Tosin olen mies. Pakko käyttää, kun käyn vuorotyössä.
Anteeksi joo, siis 7,5mg se on. Piti tarkistaa.
-kommentoija 4 ja 5
Erittäin hyvä lääke, ei annos kasvanut eikä toleranssia tullut, vaikka niin väitetään. Eikä lihota kuten mirtatsapiini ja Ketipinor. Valitettavasti vaan bentsohysterian takia kielletty lääke nykyään. On todella ihme ap että saat sitä. Asut ulkomailla ehkä? Varaudu että lääkäri lopettaa sen koska vaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole käyttänyt, mutta äitini käytti nukahtamiseen. Sai sillä nukutta 4-5 tuntia. Parin vuoden kuluttua alkoi tulla masennusoireita, mutta meni jonkun aikaa ennenkuin tajusin googlata kyseisen mömmön. Lääkäri oli jo kirjoittanut äidilleni masennuslääkkeet, mutta onneksi ei ollut vielä niitä aloittanut. Imovane vaihdettiin melatoniiniin ja vähitellen masennus häipyi. Melatoniinilla äiti myös nukkuu pitempään, jopa 8 tuntia.
Melkeinpä veikkaisin, että äitisi nukkuisi yhtä hyvin, jos tuo melatoniinitabletti vaihdettaisiin samankokoiseen kalkkitablettiin.
Hyvä lääke muuten, mutta kaikki lääkärit eivät oikein suostu määräämään sitä jatkuvaan käyttöön. Tyrkyttävät sen sijaan jotain melatoniinia (=ei mitään vaikutusta) tai mirtatsapiinia (=kauhea tokkura seuraavana päivänä).
Itse en ole kärsinyt metallinmausta, mutta sen huomaan, että väliltä pillerin nappaaminen - nukahtaminen en muista asioita. Joskus esim. sain kaverilta puhelun, muistin myöhemmin että olemme jutelleet, mutta en yhtään, mistä puhuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä lääke, ei annos kasvanut eikä toleranssia tullut, vaikka niin väitetään. Eikä lihota kuten mirtatsapiini ja Ketipinor. Valitettavasti vaan bentsohysterian takia kielletty lääke nykyään. On todella ihme ap että saat sitä. Asut ulkomailla ehkä? Varaudu että lääkäri lopettaa sen koska vaan.
Kyllä sitä Suomesta saa, on vaan oikea lääkäri. Eikä sitä lopeteta seinään, ainakaan jos olet pitkään ja säännöllisesti syönyt. Lasketaan asteittain alas, jos lääkäri nyt sen haluaisi lopettaa. Itse olen syönyt 12 vuotta, en yksinkertaisesti saa nukuttua ilman sitä ja jos en nuku, en selviä töistäni. Koska syön lääkkeet sovitusti ja ohjeiden mukaisesti, ei lääkäri ole katsonut tarpeelliseksi ottaa sitä pois, varsinkin kun itse toivoin sen jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkeinpä veikkaisin, että äitisi nukkuisi yhtä hyvin, jos tuo melatoniinitabletti vaihdettaisiin samankokoiseen kalkkitablettiin.
Voi olla, en tiedä, lääkäri senkin määräsi. Pitkävaikutteinen 3 mg. Äiti on muistisairas, eikä tiedä mitä lääkkeitä saa ja vaikka hänelle sen sanoisikin, ei muistasi enää minuutin päästä. Kaksi viikkoa piti syödä jotain rauhoittavaa lääkettä iltaisin, kun Imovane jätettiin pois, olisko vieroituksen takia.
Mun veli käytti tuota vuosikausia, hän sairastui masennukseen. En nyt sano, että se yksistään tuosta johtui, mutta eipä se varmaan hyväksikään ollut. Sitten hän sai mielialalääkityksen ja oli myös diapamit. Näillä hän sitten lopulta otti hengen itseltään, siis diapameilla + alkoholilla.
Käytän kans imovane 7.5 mg yöksi. Paras lääke. Nukkuu hyvin ja aamulla on pirteä hyväntuulinen olo. Melatoniini, tai ketipinorit mirtsat ei toimi mulla. Lihottavat ja päivät on tokkurassa. Varmaan lääkärien suosikkilääke ( omassa käytössä).
Ainoa miinus tässä on hirveä ruoanhimo kun tabletti alkaa vaikuttaa.
Hyvin toimii, tosin olen koukussa.