Mitä haluaisit ostaa kaupasta, mutta sitä ei saa kaupasta?
Minä haluaisin ostaa järvikalapuikkoja, mutta niitä ei jostain syystä saa kaupasta. Ei ole pitkään aikaan saanut.
Kommentit (2614)
Olen jo aiemmin kommentoinut tähän ketjuun, mutta kertauksena:
Aviopuolison.
Kaupassa voisi olla tarjolla sinkkumiehiä, joista sitten valitsisin potentiaalisen kumppanin.
Vähäsuolaista tonnikalaa, kaikkia laatuja juustoja vähäsuolaisena, Vähäsuolaista ruisleipää, vähäsuolaista maksamakkaraa, sokeritonta ja makeutusaineetonta mehukeittoa, kananmunien suurpakkauksia, vähäsuolaisia vegaaniproteiineja, isoja levyjä 80% suklaata, pieniä viiden palan Jenkki purukumipaketteja, tuoksuttomia pesuaineita, tuoksuttomia hygieniatuotteita, vähähiilihappoisia limuja, vähäsuolaisia sipsejä ja dippejä.
Jos ei jo vastannut ajat sitten, niin Haminassa oli aikoinaan Resenkovin rinkelikauppa, mistään ei saa enää niin hyviä rinkeleitä! Isot oli rapeita päältä ja sisältä sitkeitä. Pienet pelkästään rapeita.
Ruokien aatelia: mantia. En ainakaan tiedä, mistä sitä Suomesta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vähäsuolaista tonnikalaa, kaikkia laatuja juustoja vähäsuolaisena, Vähäsuolaista ruisleipää, vähäsuolaista maksamakkaraa, sokeritonta ja makeutusaineetonta mehukeittoa, kananmunien suurpakkauksia, vähäsuolaisia vegaaniproteiineja, isoja levyjä 80% suklaata, pieniä viiden palan Jenkki purukumipaketteja, tuoksuttomia pesuaineita, tuoksuttomia hygieniatuotteita, vähähiilihappoisia limuja, vähäsuolaisia sipsejä ja dippejä.
Juustoportti tekee mehukeittoja ilman sokeria ja makeutusaineita! Ja eikös noita pesuaineita ja hygituotteita ole tuoksuttomina vaikka miltä merkiltä?
Vierailija kirjoitti:
Hyvää englantilaista fudgea. Harvoin löytää, joskus Lidlistä saa mutta vain rahoitettuja erikoiseriä. Huonompaa fudgea saa useammin.
Lidlissä on juuri nyt superherkullista fudgea, ostin vaahterasiirapin makuisena ja vei kielen mennessään. Ainesosat samat kuin olisi kotona itse tehnyt, valmistusmaa Englanti. Voi kunpa saisi tämän tasoisia muistakin kaupoista, vieläpä ympäri vuoden!
Vierailija kirjoitti:
Siroja, tai edes vähän kauniimpia nastakenkiä. Kävelen työmatkat kelillä kuin kelillä, ja katujen hoito on talvella vähän mitä sattuu. Olen kyllästynyt liukastelemaan pääkallokelillä, joten olen ajatellut ostaa nastakengät. Olen yrittänyt etsiä sellaisia joiden ulkonäkö miellyttää, mutta vaihtoehtona tuntuu olevan joko urheilulenkkarien tai lasten toppasaappaiden näköiset kengät. Sellaisia siistejä nilkkureita, joissa on vähän vartta ja nauhakiinnitys, sekä pitävä nastapohja, ei vaan löydy mistään.
Kaipailen myös ihan tavallisen oloisia nahkanilkkureita. Niitten pitäisi olla kevyet ja taipuisat sekä koko sellainen, että tavallinen juoksusukka riittää. Talvella en kaipaa erikseen mitään villasukkatoppauksia. Mulla on ollut yhdet nastakengät ja olivat tyypilliset halkomaiset retkeilykengät, pitämättä jäi kun niin jäykät ja tienpintaan ei ollut mitää tuntumaa. Jalkaterät ja nilkat tuli vaan kipeiksi.
Ikean koko punainen matto, ei ole valikoimissa enää.
Paras matto mitä minulla on ollut ikinä.
( minulla tuli pieni pysyvä jälki nykyiseen mattoon, muuten hyvä).
Luumutyyn, ihana nuoruuden herkku..
Ja mäntyinen ruokailuryhmä, Åtto merkkinen muistaakseni, norjalainen .
Sellasia irtoleivonnaisia, joissa ei olsi esim. karmiinia, eikä niin hirveän paljon kaikkea lisäaineita. Kuten berliininmunkki, ihana herkku, mutta siinäon nin paljonkaikkea ja siitä karmiinistatulee hengenahdistuskohtaus. Karmiini on hyönteisestä eristetty väri.
Vierailija kirjoitti:
Sellasia irtoleivonnaisia, joissa ei olsi esim. karmiinia, eikä niin hirveän paljon kaikkea lisäaineita. Kuten berliininmunkki, ihana herkku, mutta siinäon nin paljonkaikkea ja siitä karmiinistatulee hengenahdistuskohtaus. Karmiini on hyönteisestä eristetty väri.
Lisään vielä, että ja palmuöljy on kans yks viheliäinen, kun sitäkin pitää olla joka paikassa, onneksi panda on luopunu sen käytöstä melkein kokonaan tietääkseni.
Itsenäisyyden, vapauden , yksilön oikeudet,oikeus omaan kehoon, sananvapauden yms,onhan näitä 😊
Kivuttoman pätkän elämää. Sellaisen, jossa ei olisi myöskään tätä kroonisen ja raastavan kivun tuomaa kaiken peittävää väsymystä.
Jos kaupasta saisin ostaa lisäksi vielä jotakin, ostaisin valituksenestopulveria. En haluaisi enää koskaan kuulla, kun ihmiset valittavat pikkuasioista ja luulevat, että kipukroonikolla on kiinnostus ja velvollisuus kuunnella kaikkien kivut, säryt, ahdistukset ja valitukset. Tervehtyessään kääntävät selän ja häipyvät.
Tuo ensimmäinen olisi tärkein. Toisen kestän paremmin, jos kivut ja väsymys olisivat itseltä pois.
Suomalaisia pyöreitä etikka punajuuria aitoja ei noita kolhittuja kulmikkaita ja pahan makuisia ja Suomessa tehtyjä herkkukurkkuja ei mitään virolaisia tai muusta maasta.Puolukkasurvos eli suomeksi puolukkahillo on tehty pelkistä aidoista puolukoista ilman sokeria ja säilötty aseptisesti.Ei mitään hyytelöhöttöjä.Karviasmarjahillo tyyliin Ikeasta saa ruotsalaista ja oikeaa omenahilloa ilman säilöntä ja muita aineita suomalaisesta syksy omenasta.( Ennen oli maku kurkkupurkissa sentään mausteet nykyään ei ole tehdään ulkomailla). Hapanleipä oikean alkuperä ohjeen mukaan pehmeää tuoretta hyvää.Ei lisäaineita.Seitiä mikä ei HAISE mädäntyneelle.Siikaa missä on ehjä pyrstö terveen kalan pyrstö.Merisiikaa valmiina savustettu.Kurpitsapikkelsiä vanhan ajan mukaan etikkaa ei mitään kuutioita vaan suikaleita.Maitoon laktoosittomaan paistettuja oikeita lättyjä eikä veteen tehtyjä.Oikeaa mansikkahilloa missä on mansikan paloja eikä mitään hyytelöitä.Pitkään kypsytettyä juustoa oikeasti juustoa kypsytetään monta kuukautta eikä 2-3 kuten meillä näkyy kaupoissa ja lakkahilloa.Oikeasta huoneesta tehtyä sinihome juustoa eikä näitä värjättyjä keinohomeisia.Kotimaiseen laktoosittomaan maitoon tehtyä riisipuuroa vähän sokeria ei mitään kermajuttuja.Oikeaa jäätelöä missä on tervettä kermavaahtoa ja luomua ei mitään säilöntä aineita eikä gluteenia vaan tavallista.Vitamiinivodkaa sitä saa mm.bulgariasta.Coctail tikkuja mitä ennen oli yleisesti drinkeissä ja boolimaljan ja kauhan.Isoja olut tuoppeja paksua lasia kestäviä.Varrellisia ikkunalastoja missä pesusieni.Pakkasta kestäviä led puutarha kynttilöitä.Oikeasta villasta tehtyjä villasukkia ei mitään keino tai koirankarvaa.Aitoa mustaviinimarja ja punaherukka mehua ei lisäaineita Suomessa tehty.Valmiiksi ommeltuja verhopareja missä kukkia ja hienot värit.Myös kukalliset päiväpeitto värejä.
Vierailija kirjoitti:
Luumutyyn, ihana nuoruuden herkku..
Ja mäntyinen ruokailuryhmä, Åtto merkkinen muistaakseni, norjalainen .
Ottomaanit Wikipedia
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ostaa naisellisia korkokenkiä, niin kesä kuin talvikäyttöön. Niitä ei löydy. Kaupat ovat täynnä läskipohjia sekä maihareita.
Romanimies varasteli vuosia sitten asunnoista korkokenkiä naisten kasseja koruja vaatteita ja lasten helluntaiseurakunnasta.Korkokenkiä on todella vähän samoin värejä kuvioita kukkia ja iloa.Kunnon korkkarit esiin rohkeasti.
Vähemmän makeaa jäätelöä, vanukasta ja maitosuklaata. Omaan makuuni isossa osassa tuotteita on liikaa sokeria ja suolaa. Myös kevyemmin suolatut herkkujuustot maistuisi.