Mitä haluaisit ostaa kaupasta, mutta sitä ei saa kaupasta?
Minä haluaisin ostaa järvikalapuikkoja, mutta niitä ei jostain syystä saa kaupasta. Ei ole pitkään aikaan saanut.
Kommentit (2614)
Riistalihaa esim. hirveä, peuraa, kanalintuja. Metsästysseurat myy hirven vasoja, mutta niissä on järkyttävä määrä lihaa yhdelle perheelle ja kimppatilauksissa on oma vaivansa. Ymmärrän riistalihan myynnin ongelmallisuuden, mutta toivon sitä silti.
WorchesterSHIRE sauce. Sitä tavallista worchesteriä kyllä on.
Pirkan pinaattilasagnelevyjä. Muukin merkki kävisi.
Pirkan tavallista mutakakkua (ei sitä gluteenitonta).
Marlin Glögitiivistettä ympäri vuoden.
Huonekaluja, joissa on muotoja. Kaikki ovat sitä harmaata laatikkosohvaa.
Uusvanhoja asuntoja. Arkkitehtoonisesti ne on kaikki sitä samaa sementtimössöä rumilla ikkunoilla.
Kotimaisista omenista tehtyä aitoa siideriä. Sellaista tuorepuristeeseen tehtyä.
Rintaville naisille kunnon paitoja, joihin ne muffinssit mahtuu ja istuu.
Värikkäitä vaatteita on vähän tarjolla.
Nykyaikaisia verhoja tai verhokankaita, mitä Euroopassa näkee.
Kunnon villapaitoja. Pääosin ovat huonolaatuisia ja nukkaantuvia. Vain itse tekemällä saisi.
Korkkareita, joissa on inhimillinen korko. Ei sellaisia stilettoja.
Isoja kuvioituja ja värikkäitä mattoja. 3 viimeisintä värikästä mattoa olen tuonut Euroopan reissuilta.
Noin ylipäätään Suomessa on paljon tuotteita, joita ei myydä meillä lainkaan. Olen kiitollinen nettikaupoille, kun on pakottava tarve. Minusta olisi vaan kiva maksaa kotimaiselle valmistajalle tai jälleenmyyjälle, mutta täällä ei uskalleta ottaa riskiä erikoistuotteiden suhteen. Olin joskus muinoin vaatekaupassa sisäänostaja ja otin välillä pieniä eriä oikein värikkäitä vaatteita. Meni kaupaksi paremmin, kuin se tavallinen musta. Kun ihmiset matkustaa eurooppaan ja ostaa vaatteita, niin ne järjestäen niitä värikkäitä, mutta miksi Suomessa aina tarjotaan sitä mustaa ja harmaata?
Vierailija kirjoitti:
WorchesterSHIRE sauce. Sitä tavallista worchesteriä kyllä on.
Pirkan pinaattilasagnelevyjä. Muukin merkki kävisi.
Pirkan tavallista mutakakkua (ei sitä gluteenitonta).
Marlin Glögitiivistettä ympäri vuoden.
Huonekaluja, joissa on muotoja. Kaikki ovat sitä harmaata laatikkosohvaa.
Uusvanhoja asuntoja. Arkkitehtoonisesti ne on kaikki sitä samaa sementtimössöä rumilla ikkunoilla.
Kotimaisista omenista tehtyä aitoa siideriä. Sellaista tuorepuristeeseen tehtyä.
Rintaville naisille kunnon paitoja, joihin ne muffinssit mahtuu ja istuu.
Värikkäitä vaatteita on vähän tarjolla.
Nykyaikaisia verhoja tai verhokankaita, mitä Euroopassa näkee.
Kunnon villapaitoja. Pääosin ovat huonolaatuisia ja nukkaantuvia. Vain itse tekemällä saisi.
Korkkareita, joissa on inhimillinen korko. Ei sellaisia stilettoja.
Isoja kuvioituja ja värikkäitä mattoja. 3 viimeisintä värikästä mattoa olen tuonut Euroopan reissuilta.
Noin ylipäätään Suomessa on paljon tuotteita, joita ei myydä meillä lainkaan. Olen kiitollinen nettikaupoille, kun on pakottava tarve. Minusta olisi vaan kiva maksaa kotimaiselle valmistajalle tai jälleenmyyjälle, mutta täällä ei uskalleta ottaa riskiä erikoistuotteiden suhteen. Olin joskus muinoin vaatekaupassa sisäänostaja ja otin välillä pieniä eriä oikein värikkäitä vaatteita. Meni kaupaksi paremmin, kuin se tavallinen musta. Kun ihmiset matkustaa eurooppaan ja ostaa vaatteita, niin ne järjestäen niitä värikkäitä, mutta miksi Suomessa aina tarjotaan sitä mustaa ja harmaata?
Todella hyvä lista, allekirjoitan melkein kaiken!
Irtokananmunia.
Yksin elävänä en tarvitse kuutta kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Buranaa ja muita apteekin käsikauppalääkkeitä.
Sellaisiakin kauppoja on, joista löytyy näitä.
Kunnon jenkkiläisiä t-luupihvejä joissa on kunnolla läskiä.
Amerikkalaistyyppisiä bageleita. Ostaisin joka viikko mutta ei vaan löydy.
Rauhallisuutta ja hiljaisuutta. Kauniita unia.
Mustaherukkatäytteisiä After eightejä.
Piparminttukarkkeja, joiden valmistus lopetettu (en muista merkkiä, sini-valkoraidallinen pussi).
Lohisäilykettä, jossa ruodot mukana (ei tehdä enää).
Kalanperkeitä.
Kalajauheliha Särvintä.
Vierailija kirjoitti:
Isokokoiselle naiselle mustia t-paitoja, jotka eivät olisi tyköistuvia ja joissa ei olisi mitään glitterpantteria tai muuta karseeta kuvaa edessä. Sellaisia laatikkomallisia, joita ennen käytettiin.
Itse löysin Tokmannilta ja Citymarketin miestenosastolta ihan fiksuja, mustia perus-t-paitoja.
Viinaa eteläeurooppalaisella hinnalla.
Litrajäätelöä yksinkertaisista raaka-aineista. Kaikki sisältävät pitkän listan mitä ihmeellisimpiä ainesosia ja ovat rakenteeltaankin ihan erilaisia kuin wanhaan hyvään aikaan 80-90-luvulla. Oudon kumisia ja tahmeita ja ihan liian makeita. En tajua miksei yhtäkään kaupallista jäätelöä voisi tehdä ihan normaalisti kermasta ja keltuaisista - miksei se säilyisi, kun jäässähän se pidetään koko ajan?
Ihmettelin itsekin miksi S- ryhmän kaupoissa on ollut pitkään paseerattu tomaatti loppu ja heidän nettisivuillaan lukee asiasta. Ilmeisesti tuottaja on kohdellut huonosti työvoimaansa ja erityisesti siirtotyöläisiä. Onneksi asia on huomattu ja siihen on puututtu ja S- ryhmä ostaa vain eettisesti tuotettua tavaraa.
Kermarahkaa.
Ja veikkauksen arvan jolla voittaa jotain.
Gluteenittomia pasteijoita uunituoreina. Pikkusuolaiset yleensäkin yksittäin ja gluteenittomasti
Tuoretta basilikaa. Joskus on, usein ei. Tuoretta leipää.